intai tin sa precizez ca nu-l cunosc pe "gabrisamp" (cel mentionat mai sus). Acele doua amplifuri le-am ascultat prin bunavointa unui prieten, ba chiar le-am inspectat si "matzele". Am scris mai sus, lucratura mi s-a parut foarte frumoasa si piesele nu erau gunoaie chinezofile (asa cum am intalnit la trancotarii locali care-si baga unghia in gat pentru 2 lei si nu numai ca nu pricep lucruri elementare dar se si falesc cu ignoranta lor!).Silviu wrote:Cu ceva zile in urma, pe e-mail, am incercat un dialog cu cel din spatele gabrisamp. Foarte laconice si inconsistente raspunsurile primite. Probabil ca nu este incantat de vanzarea in Romania a respectivelor aparate, insa, chiar si asa, ma asteptam la mai multa deschidere din partea lui.
Nu cred ca trebuie sa tragi o concluzie din incercarea de dialog (prin scris pe internet din cate am inteles) cu acest om. Probabil e satul de mailuri, probabil e bombardat cu mesaje si orice om normal nu are timp sa raspunda la orice mesaj. Daca a avut deaface si cu populatia din interiorul granitelor noastre (din care si noi facem parte).... atunci cred ca e deja satul de efortul de a raspunde la orice mesaj de la un necunoscut. Poate si noi am face la fel in aceeasi situatie. Daca nu ma insel cred ca activa (sau inca activeaza) pe elforum, astfel ca a luat full contact cu "fauna locala" (= capete in guri). Poate ca deja il furnica pe maini cand vede un mesaj in romaneste (cu totii stim anumite aspecte)....
Problema ta in privinta chestiunilor astora e.... provincia. Din pacate cam totul se intampla prin Bucuresti si nici macar la un nivel prea grozav (asemanator cu situatii din tari ale Africii Centrale). Asa cum ti-am sugerat (in textele mele atat de lungi incat epuizeaza putinii neuroni ai unora), ar trebui sa incerci a vedea si asculta cat mai multe aparate, sisteme, boxe, etc. Adica sa-ti dezvolti experienta. Numai daca auzi cu urechile tale intelegi cu adevarat. Oricat ar incerca cineva "sa povesteasca" sunetul pe un forum, nu se poate.
Asa cum ti-am scris mai sus, nu mai imparti aparatele pe categorii de genul, "lampas/tranzistor" sau "clasaA/clasa AB", etc. Poti gasi amplificatoare minunate in orice varianta, de la lampa la tranzistor in toate clasele posibile. Poti gasi si tampenii in orice varianta si ti-am spus mai sus, in zona "lampadara" exista mai multe tampenii pe metru patrat decat la tranzistori. Adica nu orice lampas care zboara se si mananca. Ba chiar mai rau, amplificatoarele pe tranzistori nu sunt "capabile" sa deformeze sunetul in halul in care o fac lampasele proaste! Eu folosesc o expresie la adresa lampaselor care suna prost, adica, "suna de carciuma".
In acest hobby al audiofiliei (care nu e cu nimic mai putin daunator la buzunar decat fotografia unde sti cat costa sculele foto bune!) conteaza urmatoarele lucruri mai mult decat amplificatorul X sau Z luat separat ca opera de arta, iata ce ma gandesc eu:
1) acustica spatiului unde vrei sa-ti instalezi sistemul audio. Din pacate asta ori este.... ori nu este. Se mai poate corecta, imbunatati, dar in mare ori ai.... ori nu ai.... E cea mai grea problema si cea mai scumpa! Deoarece costa cat o casa!
2) matchingul intre scule (inclus boxele) valoreaza mai mult decat sculele audio luate in parte. Astfel, dupa ce ti-ai ales niste boxe pe spatiul pe care-l ai (adica nu elefanti bagati in debara sau pudeli pierduti in palatul de vara) trebuie sa le alegi o amplificarea potrivita. Din pacate se alege cu urechea, nu cu osciloscopul, nu cu analizoarele spectrale, nici dupa chemarea unui Greiere pentru a citi schema (dupa ce s-a uitat in oala de noapte). Lecturarea datelor tehnice e utila pentru cei care au cunostinte tehnice dar e inutila daca vrei sa estimezi matchingul inainte de a proba fizic. Mai nimerita ar fi consultarea Mamei Omida in caz ca nu poti face proba fizica si urechiometrica. Poti gresi cam de 99 de ori din 100.
3) formatul audio pe care vrei sa-l folosesti ca "sursa" (o expresie nefericita dar alta nu e). Vrei sa asculti LP, CD, banda magnetica sau fisiere?! Fiecare din astea implica cunostinte si experiente diferite pentru a incropi o sursa buna. Aici nu e prea mult de ales, pe langa banda magnetica care e o trufanda inutila in ziua de azi (o mai iubesc nostalgici ca mine) cea mai buna sursa de departe este vinilul.
4) atentia catre "amanunte", adica cabluri, brice si carice (inclus stechere, mufe si alte alea). Dupa ce reusesti sa treci de toate pragurile dure expuse mai sus, gramada de fiare trebuie facuta sa cante, sa-i dai suflet. Un om care nu stie despre ce e vorba rade ca prostul de propriul deget in mijlocul pietei Matache (ba mai face si dese crize de epilepsie trancotara pe anumite forumuri permisive cu mitocanii). Un om care stie despre ce e vorba de obicei isi vede de treaba si nu se ia in gura cu toti idiotii pe internet. Ei bine, aici intervine ajutorul din partea comunitatii audiofile, prietenilor, deoarece la "brice si carice" nu o prea scoti singur la capat (ca incepator). Aici avem variabile de variabile si in haosul existent trebuie apucat un fir de capat. Asta e partea la urma, cea mai distractiva insa nu si ieftina, din pacate.... Aici se despart cele doua lumi, trancotarii ignoranti si audiofilii adevarati. Si aici forumul poate avea un rol, dar nu de explicare in scris online.
cum ziceam.... provincia unde singura fereastra este internetul. Ai citit mai des numele astea de branduri. Sub aceste nume poti cumpara si aparate bune si chiftele. Fiecare are (ma refer la cele serioase) o linie de sunet specifica. Poate fi extrem de diversa si de aceea trebuie sa le asculti sa afli daca iti place. Poti avea surprinza sa visezi la un brand care ti se pare marea cu sarea dupa ce ti-au umplut capul de internet si cand il vei auzi, poti ramane foarte dezamagit. Si invers.Silviu wrote:Marcile de aparate audio cu tuburi care ma atrag momentan sunt Jadis, Unison, Line Magnetic, Octave. Limiarea, aici, este facuta de preturi.
Deci, incearca intai sa asculti iar daca reusesti sa si compari, asta e cea mai folositoare treaba!