Partea buna este ca ai putine scule in lantul audio. Deci mai putin complicat, sanse mai mari sa iasa bine.
Din punctul meu de vedere e bine ca folosesti lemn de brad. Mi se pare o buna alegere. O alta buna alegere este lemnul de molid si paltin (cret) uscat 5 ani (nu verde!), adica exact din ce se fac viorile. O alta alegere interesanta este lemnul de tei, adica un alt lemn moale (din asta se fac lingurile de ciorba
). Ceea ce spune
panzer este foarte adevarat, lemnul masiv lucreaza (se crapa, se rasuceste) chiar si uscat, e o intreaga meserie sa faci ceva din lemn masiv, mai ales sa faci lemnul usor de conifere sa stea cuminte. E un material viu. Lucreaza pana si de la o zi la alta. La dimensiuni lungi lucreaza cu atat mai mult. Pot exista modificari de multi milimetri de la o zi ploiasa la alta zi uscata, calda, rece, etc.
Un finisaj care mie imi place e foarte rar folosit, putini stiu cum se face dar arata grozav si permite lemnului sa respire - este ceara de albine.
O mobila atat de lata "va canta" orice ai face. O data e vorba de aparatele care stau pe mobilier. Astea sunt influentate de vibratia din aer (sunetul din camera). Apoi lemnul/mobila canta in sine la vibratia sunetului din incapere. Nu exista solutie inerta si nici antivibratie. Este o iluzie sa crezi ca exista ceva inert. Totul "canta". Insa depinde cum canta. Si cat de tare canta. De obicei ceea ce e considerat inert canta urat, surd, tern, mort, mortifica. Unii stiind ca orice canta, macar vor sa cante frumos! De exemplu piatra suna urat (multi folosesc gresit granit sau marmura. Dar marmura e mai acceptabila). Piatra, granitul face sunetul sa latre, are influenta in medie. Dar e buna si piatra cateodata (mai ales ca balast), depinde de solutie. De exemplu am avut ocazia sa "ascult" un rack facut de o firma germana, extrem de scump (cam 5000 euro un rack mai mic decat al tau) si "suna" fabulos. In compozitie existau doua placi laterale verticale din granit negru (apropos, trebuie sa stim un lucru - granitul este usor radioactiv) iar placile orizontale sunt secretul lor. Este o compozitie din lemn si foi de cupru, totul e foarte, foarte greu. Deci un rack inert, dorit inert. Acum hai sa zic, depinde si de scule. In cazul ala erau scule extrem de muzicale. Nu as pune scule seci la sunet pe un rack inert, le-as pune pe un rack din lemn de vioara si chitara.
Norocul tau este ca ampliful ala e foarte muzical. Insa boxele desi grozave, nu sunt muzicale, sunt mai spre rece-monitor-corect (opinia mea, nu da cu pietre!). Astfel totusi eu as merge pe lemnul cantator, asa ca ideea ta de a folosi brad cat mai masiv, mi se pare buna. Mai greu sa gasesti paltin. Molid poate mai usor insa de obicei molidul e bagat la gramada cu bradul. Si musai trebuie sa fie lemn uscat natural ani de zile, minim 5 ani pentru perfectiune. Eu l-as imbina cu cepuri din lemn, nu suruburi sau cuie metalice.
Si musai spike-uri la toata sandramaua. Merg si mai multe "tzepe" din astea deoarece lemnul este elastic, toata structura se va lasa cand vei pune aparatele grele. Conteaza evident si ce pui sub spike-uri. Asta sa fie distractia de final, sa asculti cum suna cu banutz de arama, cu banut de nichel, cu placa din bronz peste bambus, cu disc de poliamida, etc, etc.