TRIANGLE

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

TRIANGLE

Post by momolo »

Daca exista topic despre Harbeth si alte branduri, ma gandesc, de ce sa nu existe un topic si despre marca de boxe Triangle. Deschid eu ca-s posesor de boxe Triangle din specia veche Genese Lyrr ( http://www.triangle-fr.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Mie mi-au placut intotdeauna in ciuda unor probleme pe care le au. Defapt nici o boxa audio nu e perfecta, e doar o suma de compromisuri. Iar la Triangle gasesc o mare calitate, aceste boxe nu ma plictisesc niciodata. Asta e mare lucru deoarece exista multe alte boxe foarte bune, unele entuziasmante insa dupa "luna de miere" cu unele parca nu ai mai ramane, parca intervine rutina. Ei bine, cu Triangle (dar nu modelele ieftine) nu intervine rutina (evident, la cei pe a caror gusturi se potrivesc).
Exista o legenda falsa dar cu un sambure de adevar, anume ca Triangle tipa si zbiara. E adevarat si nu e adevarat. Depinde cu ce sunt amplificate, depinde de acustica, depinde evident de cablaraie. Partea fericita in toata povestea e ca nu te poti plictisi cu asa boxe, sunt ca niste jucarii care mereu aduc surprize, zici ca le cunosti pana intr-o zi cand descoperi ceva nou la ele.

Ei bine, nu am initiat acest topic de florile marului. "Problema" este ca am ascultat noile topuri de la acest brand, Triangle Magellan model "Grand Concert" ( http://www.triangle-fr.com/magellan_grandconcert.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) si iar mi-au picat cu tronc. As putea spune ca stiu bine modelele vechi (chiar si foarte vechi) si de data asta am observat clar un lucru, boxele respective sunt din ce in ce mai bune pe timp ce apar noi modele. Noile Grand Concert sunt in mod evident o evolutie fatza de cele vechi (care dealtfel nu erau deloc rele). De data asta pur si simplu nu le mai pot gasi vreun cusur. Amplificate cu ce trebuie si avand surse bune, nu am reusit sa detectez nici o problema oricat as fi de cusurgiu. Basul este fenomenal si pur si simplu nu vreau altul, pentru mine e deadreptul perfect. Naturaletea pe diverse instrumente este pur si simplu perfecta (chitara rece, vioara, violoncel, trompeta, fagot, flaut, etc, toate se aud impecabil). Viteza e pur si simplu perfecta, nici prea putina, nici prea multa. Echilibrul tonal este minunat, pur si simplu nu simt nevoia de nici o corectie indiferent ce inregistrari noi si vechi am ascultat. Intr-un cuvant, boxele astea sunt o mare reusita si le pot declara unele din cele mai bune boxe auzite de mine vreodata. Ba mai mult, bag de seama ca-s asa de reusite ca pot fi puse chiar si in conditii mai putin prielnice si tot bine suna.
....Insa un "cusur" tot le gasesc, sunt foarte mari, necesita palat si costa atat de mult! Dar sa trecem peste aspectul asta, daca am sta toata ziua sa ne gandim la bani ne-am imbolnavi. Un lucru reusit merita apreciat indiferent de costuri.

Amplificarea pe care le-am auzit este formata din preamplificator Accuphase C-290V ( http://www.accuphase.com/cat/c-290ven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) si final VITUS, o baragladina de peste 80 kile al carui indicativ nu l-am retinut ( http://www.vitusaudio.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) si care din cate am inteles este in clasa AB. Dealtfel dupa ce a fost un pic forjat ca era sa cada tavanul pe noi, ampliful nu era nici macar caliu! Sculoiul asta merge si pe timp de vara dar necesita doi oameni sa-l care si ceva loc.
Nu e prima oara cand aud acel Vitus. L-am audiat anul acesta tot acolo cu alte boxe, alte scule, alte combinatii. Nu am fost entuziasmat niciodata dar acum imi dau seama ca respectivul "aparat de sudura" danez este impecabil, nu am perceput nici o anume coloratie, nici o lipsa, nici o distorsiune. Apropos, la un moment dat a fost dat atat de tare ca plecam din loc cu canapeaua si .... nu mi se parea tare! Estimez dupa alte experiente cand am avut masuratoare in cifre (la niste finali Accu), puterea in acel moment juca peste 600W si nu exista nici cel mai mic semn de distorsiune. Dupa cum unii stiu, sunetul pare tare in primul rand din cauza distorsiunilor.
Apropos de Vitus, se pare ca proiectantul-producator danez a fost in vizita acolo de curand (nu am retinut cand, posibil zilele astea) si a ramas foarte impresionat de boxele Triangle pe care nu le stia.

Sursele au fost diverse:

- Intai un pickup ROKSAN TMS MK3 ( http://www.vinylengine.com/library/roksan/tms.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ) cu o doza din lemn japoneza (nu am retinut numele, ceva exotic la vreo 2500 euro), preul fiind (preferatul meu intre preurile din toata lumea asta!) LAMM, o cutie neagra si urata cu tuburi inauntru ( http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/LP21descr.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), defapt o minune!

Evident, ca o paranteza, pickupul conteaza cel mai mult dupa cum unii stim. Iar Roksan sunt preferatele mele datorita muzicalitatii si sunetului cursiv, uns, fluid. A sunat pur si simplu minunat, nici una din sursele digitale nu se poate compara, evident.

- Apoi un magnetofon Studer 67 cu o banda copie dupa original de studio, albumul Oxigen de Jean Michel Jarre, turatia 38 doua piste. Asta e Regele surselor, evident, unii stiu bine lucrul asta. S-a auzit teribil!

- Apoi cel mai bun cdplayer din toate cate am auzit vreodata in viata mea (am mai scris asta pe forum), Audio Aero La Source care fiind digital, totusi nu se ridica la nivelul vinilului si magului cu banda originala dar are o vraja in el ca l-as asculta fara sfarsit ca nu ma mai satur! De data asta pe asemenea boxe fantastice (rezolutie enorma, adancime, muzicalitate, etc) am incercat sa procesez in cap sunetul sa pot intelege care este secretul playerului respectiv ?! Nu am inteles.... Pur si simplu e ceva in sunetul ala care ma face sa nu ma mai satur sa-l ascult.

Din fericire fisiere de computer nu am servit dupa asemenea delicatese. Ne-ar fi stricat cheful.

Astfel, remarc (si asta m-a facut sa scriu) ca raman fan Triangle! Niciodata nu am abdicat, cel putin ale mele mi-au placut intotdeauna fara pauza (si in debaraua mea). Palat sa-mi pun Grand Concert nu am, evident nici parale si cu atat mai putin un sistem care sa merite asemena minuni de boxe. Dar ce-i frumos e frumos! Si ma refer in primul rand la sunet. Mi-a mers la suflet si pot spune din nou ce am mai spus cu ani de zile in urma - la un studio de inregistrare asemenea boxe (si asemenea sistem) ar fi absolut necesar pentru o evaluare finala a masterului. Pentru ca boxele astea in sistemul asta au si rezolutie, au si muzicalitate, si realism si viteza si cam tot ce trebuie pentru a obtine doua lucruri, auditie audiofila dar si monitorizare profesionala.
Si alta chestiune - curentul era oribil, zona centrala, tensiune 215V, fara conditionatoare active, probabil unele pasive dar nu am fost atent la treaba asta.

Image

Image

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: TRIANGLE

Post by porto »

Mai povesteste-ne si alte amanunte Momolo...
Ca de exemplu cum a fost chestia cu cablurile....sau daca boxele au avut un rodaj ( ca de ale mele pana sau rodat imi venea sa-mi dau cu tesla'n ...oaie )... ce disculete ati ascultat ca vad si eu cum se aud la mine...Ha Ha Ha !!!...sau ce amplifuri Vitus au fost ca si asta conteaza...

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: TRIANGLE

Post by johndoe21ro »

Vitusul este SS-102-ul! :mrgreen:
Cat despre amanunte... cred ca sistemul trebuie ascultat! Eu am de gand sa dau o fuga maine! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

spiromedica
Posts: 82
Joined: 11 Mar 2009, 04:17

Re: TRIANGLE

Post by spiromedica »

Ca mandru posesor de Triangle Lyrr , imi poate spune cineva , este chiar asa de mare diferenta in sunet ( ca la pret sunt duble ) comparativ cu noile Triangle Alpha ?
Audio Aero Prestige Signature ,Accuphase P-4200, Jadis Orchestra Reference RC , Triangle Magellan Cello 2 (Audioquest Gibraltar 2x3m biwire , XLR: Accuphase ASLC-15 , RCA:Accuphase ASL-10 , power cables : Audioquest Thunder x 2 , Audioquest NRG-10)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: TRIANGLE

Post by porto »

Tocmai am vazut ca cineva de la "Romanica" vinde Vitus ss-102...e cineva Razvan ... vanzarea are loc pe audiogon si pretul este 22,500 dolarei.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: TRIANGLE

Post by remoteviewer1 »

Boxele respective(Grand Concert) sunt inca expuse, sau au fost vandute la un client? As dori sa trec sa le ascult si eu...

porto eu am ascultat in trecut acele Vitus-uri pe alte boxe si sunt mega-geniale, mi s-au parut la vremea respectiva extraordinare (avand in vedere experienta mea limitata in sisteme scuumpe rau).
spiromedica daca nu te superi pe mine, nu e o intrebare tendentioasa, daca esti mandru posesor de ce vrei sa le vinzi? Upgrade?

Revenind la seria Magellan de la Triangle, am ascultat modelul inferior a lui grand concert, sunt boxe cu adevarat high-end dupa parerea mea(nu am mai ascultat un model in ultima vreme, asa ca nu as dori sa imi dau cu parerea din amintiri). Am ascultat si seria noua ce a inlocuit Genese, cu actualizarea de preturi semnificativa(made in France), mi s-au parut sensibile la amplificare(clasic Triangle...), insa sunt boxe ce nu te lasa indifierent. Aceste boxe iti vor arata orice defect din amontele lor, si vor suna din ce in ce mai bine cu cat se investeste mai mult in amplificare, surse, cabluri, etc. Nu sunt boxe pentru oricine, mi se par foarte bune pe muzica clasica si electro, deoarece sunt vii, rapide, energetice. La modelele inferioare exista o oarece timiditate pe partea de bas, insa orice pret reducere de pret aduce si compromisuri. Sunt boxe ce trebuiesc muncite un pic, insa rezultatele finale sunt pe masura dupa parerea mea.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

spiromedica
Posts: 82
Joined: 11 Mar 2009, 04:17

Re: TRIANGLE

Post by spiromedica »

spiromedica daca nu te superi pe mine, nu e o intrebare tendentioasa, daca esti mandru posesor de ce vrei sa le vinzi? Upgrade?

Da , ma gandesc serios la noua serie Triangle , doar ca ma retine pretul ...
Cred ca va trebui sa fac un efort , sa vin in Bucuresti cu ampliful si sursa , ca sa iau decizia de cumparare in cunostinta de cauza . :(
Audio Aero Prestige Signature ,Accuphase P-4200, Jadis Orchestra Reference RC , Triangle Magellan Cello 2 (Audioquest Gibraltar 2x3m biwire , XLR: Accuphase ASLC-15 , RCA:Accuphase ASL-10 , power cables : Audioquest Thunder x 2 , Audioquest NRG-10)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: TRIANGLE

Post by johndoe21ro »

remoteviewer1 wrote:Boxele respective(Grand Concert) sunt inca expuse, sau au fost vandute la un client? As dori sa trec sa le ascult si eu...

porto eu am ascultat in trecut acele Vitus-uri pe alte boxe si sunt mega-geniale, mi s-au parut la vremea respectiva extraordinare (avand in vedere experienta mea limitata in sisteme scuumpe rau).
spiromedica daca nu te superi pe mine, nu e o intrebare tendentioasa, daca esti mandru posesor de ce vrei sa le vinzi? Upgrade?

Revenind la seria Magellan de la Triangle, am ascultat modelul inferior a lui grand concert, sunt boxe cu adevarat high-end dupa parerea mea(nu am mai ascultat un model in ultima vreme, asa ca nu as dori sa imi dau cu parerea din amintiri). Am ascultat si seria noua ce a inlocuit Genese, cu actualizarea de preturi semnificativa(made in France), mi s-au parut sensibile la amplificare(clasic Triangle...), insa sunt boxe ce nu te lasa indifierent. Aceste boxe iti vor arata orice defect din amontele lor, si vor suna din ce in ce mai bine cu cat se investeste mai mult in amplificare, surse, cabluri, etc. Nu sunt boxe pentru oricine, mi se par foarte bune pe muzica clasica si electro, deoarece sunt vii, rapide, energetice. La modelele inferioare exista o oarece timiditate pe partea de bas, insa orice pret reducere de pret aduce si compromisuri. Sunt boxe ce trebuiesc muncite un pic, insa rezultatele finale sunt pe masura dupa parerea mea.
Sistemul este inca acolo. Am trecut si eu pe acolo ieri la o auditie de vreo 2-3 ore. Te asteapta!

Seria Magellan este geniala, fie ea veche sau noua! Insa consider ca sunt greu de matchuit chiar si pentru audiofilii cu experienta vasta si cu disponibilitate infinita catre bibileala. Pozitionare, sursa, amplificare, cabluri, camera... si cu optiuni limitate! Rezultatele sunt intr-adevar spectaculoase! Daca as renuntav vreodata la Raidho, Triangle ar fi de electie! :)

P.S. O sa revin cu cateva cadre facute la auditia de ieri!
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: TRIANGLE

Post by johndoe21ro »

Confirm spusele lui Momolo legate de mag-ul Studer 67 si de banda copie dupa mastertape-ul Oxigen al lui Jean Michel Jarre! S-a auzit bine de tot si asta la volum de concert! JMJ era corporeal acolo impreuna cu pleiada de echipamente folosite! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: TRIANGLE

Post by remoteviewer1 »

Am ascultat banda respectiva (am scris aici pe forum) acum ceva saptamani pe sistemul Ascendo si nu pot sa zic decat ca mi-am udat chilotii, ca fan JMJ, ca fan muzica electronica si ca fan surse analogice. Nu imi venea sa cred cum poate sa se auda albumul respectiv :shock: , era magie sonora pura! Era un volum indecent de mare (dupa cum ai precizat si tu johndoe21ro) insa nu simteai nici o jena la ureche...vroiai chiar mai mult daca se putea, asa ceva...Pentru o copie din aia m-as imbraca si eu ca Tom Cruise si as patrunde pe la miezul noptii printr-o fanta de climatizare din tavan.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: TRIANGLE

Post by johndoe21ro »

spiromedica wrote:Ca mandru posesor de Triangle Lyrr , imi poate spune cineva , este chiar asa de mare diferenta in sunet ( ca la pret sunt duble ) comparativ cu noile Triangle Alpha ?
Daca esti mandru posesor, de ce le vinzi? :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: TRIANGLE

Post by remoteviewer1 »

The Two Towers, Triangle Magellan model "Grand Concert" :shock: ! Am audiat si eu sistemul compus din Roksan, Vitus, Lamm, Accuphase si magistralele boxe Triangle mai bine de 4 ore...ce sa zic am plecat sa zic descompus de acolo. Mi-a reorganizat sistemul de valori, pur si simplu am fost ravasit.

Ce as mai putea adauga in plus fata de ce s-a mentionat pe aici? Sistemul este un fel de basculanta high-end, iti da calitate cat poti duce si in plus. Am ascultat multa clasica si la final niste chestii mai audiofile, acestea din urma parand a fi niste dulciuri (bune rau) dar cu prea mult zahar. In primul rand te soca prezenta celor doua Turnuri, clar facute pentru casa. In al doilea rand, ramaneai mut in fata muzicii ce parea ca vine de undeva din spate, exact ca in sala de concert. La concertele de pian si orchestra, pianul se auzea clar in fata orchestrei, viorile intr-o parte, intrumentele de suflat in alta, contrabasii (o mama mia!) iti provocau fiori de placere (nu am auzit de multe ori asa basi calitativi pur si simplu ramaneai socat la unele sunete ce pareau ca te surprind). Nu mi-am inchipuit ca poate exista atat informatie pe niste discuri de vinil, era si meritul dozei MC Miyajima Labs ce parea ca se potriveste de minune cu bratul pick-up-ului Roksan-o combinatie superba, melodioasa, corect timbrala, foarte naturala si bine definita. Pur si simplu toate discurile (clasice, vechi, noi, seriii audiofile dar majoritatea normale) se auzeau superb, vocile erau extraordinare si pianul... Nu am auzit asa pian cred ca niciodata inafara salii de concert, melodios, fin, viu, energic. Se auzea interpretul cantand la doua maini, se distingea clar ce canta cu stanga si cu dreapta. Sunetul era hiper rezolut (se auzea si banda de pe care era facut discul) insa extrem de muzical, nu am mai vazut aceasta combinatie uimitoare in o asa masura.

Sistemul parea foarte bun in a descalci discurile cu inregistrarile de orchestra ce se aud alandala deobicei pe sistemele mai putin performante. Pentru cei ce nu au fost convinsi de importanta cablurilor, sa va spun de experiment, luati-va ochelarii si cititi bine (aveti grija sa nu se abureasca)...Un singur cablu de curent produs de maestru a fost inlocuit cu un alt cablu de curent ce alimenta pre-ul phono Lamm(pe lampi)=> tot sistemul s-a prabusit, sunetul a devenit un pic strident si obositor imediat, mai ales pe pasajele orchestrale aglomerate. Cine crede ca un sistem la acest nivel este o suma de componente scumpe se inseala amarnic, este foarte usor sa faci un sistem high-end sa sune prost, e deajuns un cablu prost potrivit(trancotarilor, nu zambiti pe sub mustata, chiar asa e!) si s-a dus totul de rapa. Meritul acestui sistem se datoreaza exclusiv dealerului, ce nu conteneste sa ma uimeasca in diferite etape ale experientei mele de hobby-ist cu un sunet exceptional, fabulos, as zice chiar (iertati-mi entuziasmul) nepamantean. Este clar ca oricine ar achizitiona bucati din acel sistem, nu ar obtine rezultate exceptionale in ciuda pretului imposibil de suportat pentru omul de rand.

Ajuns acasa pe modestul sistem propriu ce sa zic...acum urechea obisnuita cu altceva cam inghite in sec...asta avem, cu asta defilam. Nu imi pare rau deloc de intalnirea de gradul 3 avuta astazi, chiar ma motiveaza sa evoluez in viitor deoarece am zarit (de la departare, ca si cum m-as fi teleportat cateva ore in viitor) destinatia ideala...Nu stiu cum sunau modelele mai vechi de top Triangle, insa cel actual este WOW!

P.S. nu e nevoie de discuri "audiofile" pentru acest sistem, de exemplu productii comuniste gen Eterna, Melodia sunt arhi-suficiente, un volum sonor considerabil nefiind necesar...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TRIANGLE

Post by momolo »

Image

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

spiromedica
Posts: 82
Joined: 11 Mar 2009, 04:17

Re: TRIANGLE

Post by spiromedica »

spiromedica wrote:spiromedica daca nu te superi pe mine, nu e o intrebare tendentioasa, daca esti mandru posesor de ce vrei sa le vinzi? Upgrade?

Da , ma gandesc serios la noua serie Triangle , doar ca ma retine pretul ...
Cred ca va trebui sa fac un efort , sa vin in Bucuresti cu ampliful si sursa , ca sa iau decizia de cumparare in cunostinta de cauza . :(
johndoe21ro wrote:
spiromedica wrote:Ca mandru posesor de Triangle Lyrr , imi poate spune cineva , este chiar asa de mare diferenta in sunet ( ca la pret sunt duble ) comparativ cu noile Triangle Alpha ?
Daca esti mandru posesor, de ce le vinzi? :)
Cred ca am raspuns mai devreme , doresc un upgrade la seria noua , nu sunt convins ca diferenta (enorma) de pret fata de Lyrr se va regasi in sound-ul Alpha ...
Oricum raman fan Triangle , indiferent de bugetul pe care il voi aloca in viitor upgrade-ului (detin momentan 1 pereche Lyrr , 1 pereche Trio , si un sub 0.2.5 )
Audio Aero Prestige Signature ,Accuphase P-4200, Jadis Orchestra Reference RC , Triangle Magellan Cello 2 (Audioquest Gibraltar 2x3m biwire , XLR: Accuphase ASLC-15 , RCA:Accuphase ASL-10 , power cables : Audioquest Thunder x 2 , Audioquest NRG-10)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TRIANGLE

Post by momolo »

Dupa cum se vede in foto de mai sus am vizitat acelasi sistem audio format in jurul mega boxelor Triangle Magellan Grand Concert (seria noua). De data aceasta lantul a fost modificat astfel - finalul Vitus a fost inlocuit cu doua monoblocuri (model nou) Accuphase M-6200 ( http://www.accuphase.com/model/m-6200.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), pickupul Roksan TMS fusese reglat mai bine ca data trecuta iar in sistem a aparut un DAC de la firma bulgareasca Thrax Audio ( http://www.thrax.bg/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) care din cate vad nu apare pe site (DAC-ul este o cutie neagra de tabla cu un LED rosu; este asezat in dreapta jos pe rack).

Impresia personala despre sunet a fost si mai zdruncinatoare decat data trecuta. In mod cert sistemul actual (cu noile Accuphase) este si mai si! Daca data trecuta era sunet high-end, acum pare sa fie si mai sus (daca e posibil asa ceva)...

Incredibil sunetul! Iarasi nu am avut nimic de criticat....

In principal datorita finalilor Accuphase sunetul este carnos, foarte real, asa cum se aude in sala de concert, sound plin, basul e fantastic, fara limita, inaltele sunt reale, fara artefacte si fara obiceiul multor sisteme audio (ma refer la high-end, restul vai de ele) de a plusa in inalte. In realitate sunetul nu are inalte..... insa are inalte. E un paradox si cine stie cum e intr-o sala de concert fara amplificare isi da imediat seama. E vorba de o "informatie parca ascunsa" care e "povestita" numai cand e momentul.

Ei bine, sistemul asta reuseste sa prinda imaginea sunetului din realitate, fara sa "pompeze" aiurea inalte (considerate de novici a fi "rezolutie") adica are o informatie pe inalte incredibila fara sa "arate" lucrul asta cand nu e cazul; practic la fiecare inregistrare (LP, CD si chiar fisiere) se auzea/simtea modul cum a fost captata. De exemplu la o inregistrare de clasica pe LP se auzea ca fusese captata intr-o sala de concert relativ mare si se folosise putine microfoane in tavan, la alta inregistrare se auzea compresia analogica din studio (care defapt se foloseste cam intotdeauna si la orice - insa trebuie sa ai super scule audio sa o ...analizezi), la alta inregistrare se auzea limitarea de banda de frecventa specifica sculelor anilor 50-60 insa cu toate astea se simtea realismul inregistrarii minimaliste care desi pierduse in banda audio si avea zgomot, conservase esenta muzicii.

Practic modul in care reda acest sistem (si consider, primul merit este al boxelor fabuloase si amplificarii, mai ales al finalilor Accuphase) este un echilibru rar obtinut intre o rezolutie autentica (si enorma) si o muzicalitate naturala, un sound "uns", natural, plin, carnos, complet, un sunet cu un timbru care pare holograma din realitate. La genul asta de sunet conteaza mai putin ceea ce multi audiofili denumesc a fi "soundstage", de multe ori doar o micuta iluzie introdusa de inginerul de sunet in mod artificial pentru savoarea inregistrarii "la conserva". Legat de lucrul asta, cine frecventeaza salile de concert muzica clasica (concerte fara amplificare) stie ca sounstage si chiar senzatia de stereo sunt chestiuni neimportante si chiar inexistente in sala de concert reala. Sunetul acolo e, asa cum ar spune audiofilul-trancotar.... mono :roll: . Nu asta conteaza ci cu totul alte lucruri (in sunet) care in final transmit mesajul si emotia muzicii. Acestea sunt extrem de greu de redat cu scule audio (din difuzoare) insa sounstage, stereofonie, spatialitate, astea sunt mai simplu si chiar ieftin de indus.

Recapituland, sunetul real pare de cele mai multe ori mono, fara inalte, chiar si fara bas (culmea! - exemplu, ascultati o toba mare in sala de concert si veti intelege ca nu bubuie, nu face nici pufff-bum-pufff) insa informatia in sunetul real (asta ca sa vorbesc cumva analitic-zgubilitic) este uriasa.

Abia ascultand in realitate iti dai seama (ca audiofil) cata informatie se pierde pe drumul intre realitate si "conserva" redata acasa din "traductoare" (si alta chestie care merita mai mult de o paranteza - va asigur ca in partea de captare a sunetului, sculele profesionale sunt nesperat de performante si capteaza foarte mult, de multe ori chiar prea mult. Problema e redarea!).

Ori genul asta de scule (tip "basculanta") lucrate cu scopul exclusiv al calitatii audio indiferent de costuri si inconveniente, reusesc cateodata sa induca macar o parte a realitatii (care sta ascunsa, pitita in inregistrare si asteapta sa o descoperim - de aceea am zis de multe ori, majoritatea discurilor sunt bune, noi nu avem cu ce le reda asa cum trebuie!).

Avantajul este enorm pentru ca in felul asta putem asculta muzicieni care nu mai exista, putem asculta concerte fara inconvenientele salii (fara a avea pretentia ca sunetul "la conserva" e la fel cu realitatea, totusi exista inconveniente multe in sala de concert, nu le mai amintesc aici).

Poate unica mea obiectie este legata de camera sistemului din foto, prea mica pentru astfel de boxe pilotate de o amplificare fabuloasa.

Insa echilibrul timbral combinat cu o rezolutie high-end (acea rezolutie care este enorma dar nu-ti "scoate ochii", adica se arata numai cand si cat trebuie, ca o lady, nu ca o tarfa de trotuar machiata violent), asta e marea calitate! Asta e cu adevarat ceea ce denumim cu atata usurinta in discutii (si demonetizat), audio high-end.

Nu e numai meritul unor scule bune si potrivite, e si meritul cablarii si aranjamentului, meritul celui care le "surubareste". Toate astea in conditiile in care tensiunea de la retea era de 208 V intr-o zona centrala cu multe instalatii de climatizare (intr-o zi caniculara).

In mod evident pickupul ca sursa este deasupra celorlalte surse (e vorba de digitale. De data aceasta magul nu a mai fost utilizat). Insa si digitalele sunt impresionante. Playerul Audio Aero La Source este fabulos insa e prima oara cand mi-a placut cumva chiar si sursa de fisiere, chestia aia cu ecranas cu litere albastre care da semnal digital in DAC-ul Thrax. E prima oara cand pot spune ca sursa din fisiere nu e penibila, insa evident, playerul cu mecanica optica e superior iar pickup-ul le depaseste copios pe ambele. Totusi, avand in vedere cat de multe inregistrari exista numai in formate ne-analogice, digitalele nu se fac de ras chiar deloc pe asemenea boxe si amplificare. Probabil am scris destul de des, in mod cert am spus la prieteni, cel mai mult conteaza amplificarea si boxele (inclus cablaraia, tot ce se ocupa cu alimentarea in curent precum si rackul plus camera de auditie). Daca acest ansamblu e bine pus la punct, te poti delecta (ca audiofil) cu orice fel de sursa. Nu zic lucrul asta de florile marului, am observat la unii ca au tendinta sa puna carul inaintea boilor. Cat priveste legendele trancotare (cateodata atat de amuzante), degeaba ai boxe bune daca nu ai si o amplificare pe masura. Precum si invers. Si tot cei bun costa dar mie unul imi pare bine ca exista asa ceva.

Va recomand sa ascultati sistemul din foto (pana nu va fi descompletat :) ).

PS - va rog nu ma mai intrebati despre boxe si marfuri diverse de la dealeri deoarece sunt doar un musafir care vizitez (rar) pe acolo, in consecinsta habar nu am despre noile serii, modele Triangle, etc. Defapt sa fiu sincer, pana am scris polologhia de mai sus in primul text, nici nu deschisesem site-ul Triangle de vreo cativa ani, l-am deschis doar atunci sa pot da linkuri aici, sa fiu "profy" la exprimare. Cand am trecut acolo in vizita anterioara la plecare am facut un tur de marfuri prin camere si am vazut o boxa din seria Genese (adica semana cu ale mele), parea un Quartet, culoare maron si cu o placuta de model aniversar, extrem de frumos finisajul, o bijuterie. Dar mai mult nu stiu.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply