Page 12 of 13

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 05 Nov 2018, 11:20
by Kostas
Joi, 8 Noiembrie 2018
Ateneul Român - Sala Mare

Orchestra simfonică a Filarmonicii "George Enescu"
Dirijor: Christian Badea
Solist: Mischa Maisky

https://en.wikipedia.org/wiki/Mischa_Maisky" onclick="window.open(this.href);return false;

Program
* George Enescu - Rapsodia nr. 2, în re major, op. 11
* Igor Stravinski - Pasărea de foc
* Antonin Dvorak - Concertul în si minor pentru violoncel şi orchestră, op. 104

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 05 Nov 2018, 15:53
by johndoe21ro
Kostas wrote:Joi, 8 Noiembrie 2018
Ateneul Român - Sala Mare

Orchestra simfonică a Filarmonicii "George Enescu"
Dirijor: Christian Badea
Solist: Mischa Maisky

https://en.wikipedia.org/wiki/Mischa_Maisky" onclick="window.open(this.href);return false;

Program
* George Enescu - Rapsodia nr. 2, în re major, op. 11
* Igor Stravinski - Pasărea de foc
* Antonin Dvorak - Concertul în si minor pentru violoncel şi orchestră, op. 104
Cel mai bun dirijor roman si un violoncelist de top! Invidiez pe cei care si-au luat bilet! :)

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 10 Nov 2018, 14:14
by Kostas
Cum a fost la concertul lui Misha Maisky

https://despreopera.com/2018/11/10/mais ... PXFVrhWZ9k" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 16 Nov 2018, 20:17
by Kostas
Luni 19 noiembrie 2018, ora 19,00
Sala Radio
MDR LEIPZIG RADIO SYMPHONY ORCHESTRA
Dirijor: Robert Trevino
Solistă: Simone Lamsma – vioară
In program:
Max Bruch : Concertul nr. 1 op. 26 în sol minor pentru vioară și orchestră
Gustav Mahler: Simfonia a V-a

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 21 Nov 2018, 13:27
by Kostas
Ateneul Roman - Sala mare
22 ,23.11. 2018

Orchestra simfonică a Filarmonicii "George Enescu"

Dirijor
CHRISTIAN BADEA

Solist
VALERIY SOKOLOV

Program

Alfred Alessandrescu
Poemul Acteon

Richard Strauss
Poemul simfonic Don Juan

Johannes Brahms
Concertul în re major pentru vioară şi orchestră, op. 77

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 21 Nov 2018, 13:51
by Kostas
Sokolov a inregistrat in 2009 la Erato un disc cu Sonata a 3-a de G. Enescu pentru pian si vioara, care este o piesa de referinta si de incercare pentru toti violonistii. Fiind foarte cantata a fost si orchestrata devenind Concertul pentru vioara si orchestra dupa Sonata a 3-a.
Artistul a concertat in tara in mai multe randuri.


https://www.news.ro/cultura-media/violo ... wnLzWC5Q-Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 24 Mar 2019, 15:25
by johndoe21ro
Un concert care era de ne-ratat:

https://despreopera.com/2019/03/01/poat ... larmonica/" onclick="window.open(this.href);return false;

Probabil cel mai bun dirijor roman si una dintre cele mai frumoase simfonii ale marelui compozitor rus...

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 13 May 2022, 20:09
by diversetrancote
Foarte bun a fost concertul de astazi al Orchestrei Nationale Radio. Inspirat ales programul. Bine venit si gestul interpretarii imnului regal din deschidere.
De mult nu am mai vazut Orchestra Radio punand atata suflet si pasiune in interpretare! Bravo lor! bravo si lui Christian Badea!

ORCHESTRA NAŢIONALĂ RADIO
Dirijor: CHRISTIAN BADEA
Solist: ANDREI IONIŢĂ – violoncel
E. Hübsch: Imnul Regal
G. Enescu: Simfonia concertantă pentru violoncel şi orchestră, op. 8
A. Dvořák: Simfonia nr. 8 în sol major, op. 88

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 18 Jun 2022, 14:18
by diversetrancote
17 iunie 2022 (vineri), ora 19.00, Sala Radio
Orchestra Națională Radio, Dirijor: Antonio Mendez, Solist: Daniel Ciobanu – pian
M. Ravel: Alborada del gracioso
M. Ravel: Concertul în Sol major
H. Berlioz: Simfonia fantastică, op. 14

Aseară la Sala Radio am văzut ultimul concert al stagiunii Orchestrei Radio. După atitudinea scenică, implicare și interpretare aș spune că, pentru membrii orchestrei, a fost, nu ultima zi de lucru, ci prima zi de vacanță. Dirijorul nu a reușit nici el să disipeze atmosfera de loisir și relaxare. Astfel, lucrările lui Ravel din prima parte au fost interpretate foarte aproximativ. Nu însă atât de rău încât să nu te lase să te bucuri de muzică.
Am rămas plăcut impresionat de interpretarea pianistului Daniel Ciobanu, suficient de exactă și, mai ales, expresivă într-un fel potrivit caracterului lucrării.
Am plecat la pauză, așa că am ratat urcarea în autocar și plecarea în tabără a artiștilor pe ritmurile lui Berlioz.

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 24 Mar 2023, 16:21
by diversetrancote
______

Ce se întâmplă la "Filarmonica George Enescu" și de ce “Orchestra Națională Radio” sună mai bine în anul 2023.

=> 3 martie 2023 - Sala Radio, Orchestra Națională Radio, dirijor Stefan Geiger, solist Alexei Volodin – pian
S. Rachmaninov: Concertul nr. 2 în do minor pentru pian şi orchestră, op. 18
H. Berlioz: Simfonia fantastică, op. 14

=> 9 martie 2023 – Filarmonica George Enescu, dirijor Leo Hussain, solist Andrei Licareț
S. Rachmaninov: Concertul nr. 2 în do minor pentru pian şi orchestră, op. 18
J. Sibelius - Simfonia nr. 1, op. 39

_____Audiția concertului de pian nr 2 al lui Rachmaninov la Sala Radio apoi, la o săptămână distanță, la Ateneu, mi-a dat prilejul să reflectez încă o dată la cum se compară cele două principale orchestre bucureștene astăzi, în 2023.

Trebuie spus de la început că niciuna dintre interpretările concertului lui Rachmaninov nu mi-a plăcut:
_____- La Orchestra Radio am văzut prea multe rateuri de tehnică interpretativă, evidente chiar și pentru un meloman amator ca mine. Secția de suflători, și mă refer aici în special la alămuri, a strălucit prin gafe. Din fericire, eu sunt destul de nesimțitor la aceste rateuri tehnice, aproape că nu mă deranjează. Sunt mai degrabă interesat de respectarea spiritului în care a fost scrisă compoziția, de ritm, de tempo, de accente, de dinamică, de dozaj și balans. Astfel, pot spune că interpretarea Orchestrei Radio a fost una relativ decentă și ar fi putut fi chiar mai mult decât atât dacă comunicarea trio-ului solist-dirijor-orchestră ar fi fost una mai reușită. Dar acest triunghi echilateral iese rareori perfect, chiar și la case mari, așa că vom ierta orchestra de data asta.
_____- La Filarmonica George Enescu (FGE de aici înainte) situația a fost alta. Deși gafele individuale nu au ieșit la fel de tare în evidență, mi s-a părut că întreaga orchestră a sunat rău: neunitar, neomogen, nelegat, trecând aiuristic de la absență adormitoare la avânt nefiresc. E greu de explicat cum o lucrare atât de unitară cum este concertul de pian nr 2 al lui Rachmaninov poate fi interpretată așa de “all over the place”, de fluctuant, de nesigur și dezlânat.


_____Dar e complicat să vorbești despre contribuția orchestrei în ecuația complexă a unei lucrări de concert în care intră și un solist și un dirijor. Mai semnificativ și mai simptomatic pentru starea în care se află cele două orchestre bucureștene mi s-a părut ce s-a întâmplat după pauză în cele două programe:
_____- La Sala Radio s-a cântat Simfonia Fantastică, Berlioz. Deși, și de data asta, alămurile au strălucit prin gafe, orchestra per total a sunat binișor: implicat, concentrat, suficient de unitar, legat, respectând ritmul și accentele compoziției. Interpretarea nu a fost una strălucitoare, dar a reușit esențialul: nu a stat în calea receptării compoziției, a facilitat această înțelegere și a lăsat publicului bucuria receptării. Decent, meritoriu, felicitări!
_____ - La Ateneu în partea a doua a programului a fost Simfonia nr 1 a lui Sibelius. Aici debandada a continuat și după pauză. Interpretarea simfoniei a fost atât de slabă, de aproximativă, încât e pur și simplu dincolo de orice critică. Practic doar partida de viori a sunat bine și în mințile ei. În rest: HAOS la suflători, DEBANDADĂ la violoncei, NESIGURANȚĂ la percuție, AIURISTIC întregul.

_____La finalul concertului de la Ateneu, mi-am dat seama că orice discuție despre interpretare nu mai are sens și mi-am adus aminte de câte ori în ultimii ani am plecat de aici nemulțumit. De prea multe ori, căci deriva acestei orchestre este deja veche, nu de un an sau doi, ci de cinci sau chiar mai mulți. Doar că simptomele devin din ce în ce mai clare, iar situația pare că s-a cronicizat.
Dar de ce? Cum s-a ajuns aici? – nu pot să nu mă întreb. Nu am cum să știu, voi risca însă niște presupuneri bazându-mă pe ceea ce am văzut în ultimii ani în concertele celor de la FGE:

_____ - Observația nr 1: orchestra nu sună unitar, omogen, legat. Mai specific decât atât, compartimentele ei luate separat, în sine, nu sună ca un întreg.
Posibilă explicație: acum mai bine de șapte ani, cele două mari orchestre bucureștene au început un proces de reînprospătare, aducând tineri în toate compartimentele. Acești oameni noi au fost mai bine sau mai puțin bine integrați osaturii inițiale a orchestrei. Noilor angajați, dar mai ales mulților instrumentiști care veneau la orchestră în calitate de colaboratori li s-a oferit sau nu un mediu propice integrării și dezvoltării. Impresia mea este că astăzi Orchestra Radio este un mediu mai omogen decât FGE tocmai pentru că a reușit să integreze mai bine acești nou veniți. Excepția care confirmă regula la FGE este partida de viori, singurul compartiment meritoriu al acestei orchestre.
_____ - Observația nr 2: orchestrei FGE îi lipsește un lider adevărat care să se constituie într-un agent de coagulare și un vector de direcție, fie că acesta vine din rolul de șef de orchestră sau dirijor principal.
_____ - Observația nr 3: pretențiile, dar și fițele și meritele închipuite, sunt mai mari la FGE, ceea ce face mediul respectiv mai eterogen, mai reticent la schimbare, la adaptare, la colaborare și la etica muncii.

Bineînțeles, gândurile de mai sus nu s-au născut după vizionarea doar a unui singur program al celor două orchestre. Ele s-au coagulat în ultimii 5 ani și mai bine.
(Interpretările mele favorite ale Concertului nr 2 de pian al lui Rachmaninov sunt: Richter/Wislocki/Warsaw și Rudy/Jansons/St. Petersburg.)
VA URMA

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 03 Apr 2023, 18:53
by diversetrancote
Vineri, 24 martie 2023, Ateneul Român, Filarmonica George Enescu (FGE), dirijor Ilyich Rivas, solist Ben Goldscheider
• Richard Strauss - Poemul simfonic Don Juan
• Richard Strauss - Concertul nr. 2 pt corn și orchestră
• Gustav Mahler – Blumine
• Dimitri Șostakovici - Simfonia nr. 1

_____Foarte bine s-a prezentat în acest program Filarmonica George Enescu!
__- Don Juan a sunat aproape impecabil. O lucrare complicată interpretată de orchestra FGE cu claritate, inteligență și emoție. Bun!
__- Concertul nr 2 pentru corn și orchestră a fost ratat, dar aici de vină a fost, în primul rând, prestația mediocră a solistului, Ben Goldscheider.
__- După pauză, pentru încălzire, Gustav Mahler – Blumine. Lucrare scurta, sub 10 minute.
__- În încheiere, Simfonia nr 1 a lui Shostakovich. Aici orchestra a început prea încordat și a continuat să cânte toată prima parte parcă cu frica de a nu greși, parcă mai atenți la a număra măsurile decât la muzică. Apoi, ușor-ușor, și-au dat drumul, iar ultima parte a sunat în complet control: cu precizie, muzicalitate și emoție. Bravo!

_____Nota 10 pentru dirijor, Ilyich Rivas! În primul rând pentru că a știut să țină orchestra “pe marginea scaunului”, tot timpul atentă și concentrată. De remarcat deasemenea controlul foarte bun al orchestrei și faptul că a dat acesteia atac și viteză fără a face rabat de la precizie și muzicalitate. Rar am văzut așa ceva la FGE!

_____Nota 9 pentru orchestra Filarmonicii George Enescu, pentru seriozitate, concentrare și implicare și, mai ales, pentru că a arătat că poate fi o orchetră bună, de calitate, dacă este pusă pe o cale bună. Bravo!

_____Așadar o seară reușită la Ateneu, care a venit parcă special pentru a-mi contrazice concluziile trase după concertul cu Simfonia nr 1 a lui Sibelius. De observat și faptul că formula orchestrei a fost puțin diferită de data asta, cu mai mulți dintre oamenii de bază prezenți și cu I.B.Ștefănescu în linia de mijloc.
Deci se poate!

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 23 Aug 2023, 14:57
by Kostas

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 24 Aug 2023, 15:07
by diversetrancote
____

____Lucruri noi și bune pe care le aduce acest festival:

1 - Prezența unor orchestre importante din estul Europei.

____Festivalul Enescu ne-a obișnuit să căutăm în lista invitaților numele soliștilor mari și a orchestrelor de renume. Nimic rău în asta atâta timp cât ne ferim de snobism sau elitism prost înțeles.
____Lucrurile au început să se mai schimbe odată cu venirea lui Jurowski și introducerea în program a unor ansambluri “alternative”, de calitate, precum: Orchestra de cameră Dogma, Les Dissonances, Orchestra Mării Baltice.
____Au continuat să lipsească însă din festival orchestrele importante din estul Europei, cum sunt cele ale Cehiei, Poloniei, Ungariei. Era important să umplem acest gol din mai multe motive:
__- aceste orchestre au tradiție, au calitate, au caracter specific și vin cu un repertoriu național interesant și de calitate, mai puțin întâlnit în programele obișnuite de stagiune
__- pentru a înțelege mai bine la ce nivel de calitate se află orchestra noastră națională, critica muzicală și publicul are nevoie de exercițiul comparației cu orchestrele vecinilor apropiați

____Așadar NOTA 10 se acordă conducerii festivalului pentru aducerea Orchestrei Filarmonice a Cehiei și a Orchestrei Filarmonice Naționale a Ungariei. Sper să nu fie doar un episod, să devină obișnuiță și să-i vedem curând și pe polonezi. (Biletele la Czech Philharmonic Orchestra au fost printre primele sold out. Filarmonica Ungară a venit cu un program foarte bun, de neratat după părerea mea.)

2 – Programe mai puțin complicate pentru orchestrele românești de provincie. În ultimele ediții de festival orchestrele românești de provincie au fost obligate să introducă publicului lucrări noi, moderne sau contemporane, care le depășeau în mod evident posibilitățile interpretative. Nicio rușine din partea lor, căci nu cred că trebuie să avem pretenția de la astfel de orchestre să stăpânească interpretarea unor lucrări complicate precum cele compuse de Ligeti, Xenakis, Penderecki etc. Doar că această forțare a dus la frustrarea tuturor celor implicați, artiști și public. Anul acesta de festival aduce pentru aceste orchestre un program ceva mai lejer, care să le permită să-și afirme calitatea într-un repertoriu mai potrivit nivelului lor. Fericita inițiativă!

3 – Introducerea programelor dedicate lucrărilor de popularizare și pentru copii, vezi concertele de la Teatrul Odeon. Nimic de adăugat aici, e doar bine de notat și apreciat.

____Așadar, după părerea mea, noua direcție a festivalului își începe inspirat mandatul. Îi felicit și le urez succes!

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 02 Sep 2023, 19:45
by diversetrancote
_____

Concerte la Festivalul Enescu

joi, 31 august 2023, Ateneul Român
Orchestra Filarmonică Cehă, Corul Filarmonicii George Enescu
Manfred Honeck dirijor, Iosif Ion Prunner dirijorul corului

Beethoven Simfonia nr. 1 în do major op. 21
Dvořák Fantezia Rusalka (suită orchestrală din opera Rusalka; ar. de Tomáš Ille / Manfred Honeck)
Enescu Vox Maris op. 31, COSMIN IFRIM tenor, LAVINIA MAMOT soprană

_____Simfonia nr 1 a lui Beethoven a fost abordata de dirijor cu dezinvoltură, nonșalanță și o postură ceva mai casual. Aceasta lejeritate s-a transmis pozitiv orchestrei rezultând într-un interpretare fluidă, legată, naturală. Lucrarea nu a pus probleme orchestrei, rolul ei în program fiind mai degrabă unul “de încălzire”.

_____Aranjamentul orchestral după opera Rusalka al lui Dvorak, în a cărui compilare a avut un rol și dirijorul serii, este unul care permite oricărei orchestre un “full display”, un “show off”, să arate adică “tot ce poate”. Și Orchestra Cehă a făcut chiar asta, a arătat ce poate, adică foarte, foarte mult: fluiditate, unitate, dinamică, coerență și transparență în pasajele cele mai dificile și, mai presus de orice, o intimă înțelegere a muzicii interpretate. S-au distins concertmaestrul Jan Fišer și liderul secțiunii de clarinet, Jan Mach. O notă specială și pentru alămuri, foarte bine integrate în sunetul total și fără greșeală – take note FGE!
Fantezia Rusalka a fost punctul culminant al programului, iar aplauzele entuziaste ale publicului au fost pe deplin meritate.
(Deși oferă multe motive și teme memorabile, deși are strălucire și claritate, mi se pare că acest aranjament ar putea fi îmbunătățit din punct de vedere structural.)

_____Spre deosebire de lejeritatea cu care a dirijat Simfonia nr 1 a lui Beethoven, Manfred Honeck a abordat ultima lucrare a serii, Vox Maris, mult mai concentrat și mai serios cumva. Din nefericire, interpretarea nu a pătruns universul lucrării, rămânând în afara compoziției și sfârșind prin a suna cumva forțat, cumva superficial și, pe alocuri, chiar puțin woobly, nesigură. Această compoziție are multe microdetalii și layere subtile, care necesită o interpretare foarte exactă, aproape chirurgicală – e nevoie de un dirijor micro-manager și o orchestră ceas elvețian pentru a reda lucrarea într-o manieră care să ofere toate dimensiunile ei. Nu s-a întâmplat de data asta.

_____Orchestra Filarmonică Cehă trebuie sa ramană o prezență constantă în festivalul Enescu și un exemplu de unitate și calitate, spre care ar putea să tindă și care ar putea fi accesibil și Filarmonicii noastre.

_____

Re: MUZICA CLASICA - Concerte interesante in Bucuresti

Posted: 03 Sep 2023, 19:15
by diversetrancote
_____

Concerte la Festivalul Enescu
vineri, 1 septembrie 2023, Ateneul Român
Ensemble Intercontemporain
PIERRE BLEUSE dirijor, SÉBASTIEN VICHARD pian, RENAUD DÉJARDIN violoncel, JEANNE-MARIE CONQUER vioară

Ligeti - Concertul de cameră pentru 13 instrumentiști
Ligeti - Concertul pentru pian și orchestră
Ligeti - Concertul pentru violoncel și orchestră
Ligeti - Concertul pentru vioară și orchestră

_____Am mai spus-o și am să o repet cu fiecare ocazie: muzica modernă din a doua parte a sec XX și cea contemporană este cel mai bine interpretată de către ansamblurile dedicate acesteia. Așadar, pentru oricine interesat de această muzică, seara cu Ensemble Intercontemporain era de neratat.

_____Oricine cunoaște dificultatea lucrărilor din programul propus vineri la Ateneul Român știe cât de complicate sunt problemele puse de interpretarea lor și cât de rar se întâmplă să te întâlnești cu un ansamblu/solist care să le pună în lumină.
_____Primele trei concerte din program au fost interpretate EXTRAORDINAR, de NOTA 10. Când laudele trebuie făcute la superlativ, cuvintele își pierd din sens, așa că mă opresc aici cu descrierea experienței oferite de audiția live a acestor prime trei lucrări.

_____În 2018, la Londra (Queen Elizabeth Hall), am văzut un program de concert asemănător cu cel din seara de vineri de la Ateneu. S-au cântat atunci tot patru concerte de Ligeti: concertul de cameră, cel de corn francez, cel de pian și cel de vioară. Au interpretat Aurora Orchestra și soliștii: Marie Luise Neunecker (corn francez), Pierre-Laurent Aimard (pian), Patricia Kopatchinskaja (vioară). Din notele de atunci și din amintiri pot spune, aproape cu siguranță, că interpretările concertului de cameră și a celui de pian, deși nu rele, nu s-au ridicat nici pe departe la nivelul de excelență atins de Ensemble Intercontemporain.

_____Ensemble Intercontemporain și solista Jeanne-Marie Conquer au ratat însă interpretarea ultimei piese din program, concertului de vioară (după părerea mea, bineînțeles). Motivele pentru care nu le-a ieșit foarte bine ar putea fi:
_____1. În primul rând, prestația solistei, Jeanne-Marie Conquer.
_____Concertul de vioară are câteva particularități față de celelalte concerte de Ligeti din programul serii de vineri:
_____a) În acest concert raportul orchestră-solist este unul ceva mai clasic. În concertul de pian și cel de violoncel relația orchestră-solist este una de egalitate, în care instrumentul solist nu e tratat ca atare ci e aproape complet integrat în ansamblu, pus pe picior de egalitate cu celelalte instrumente. Concertul de vioară e însă diferit, solistul are aici un rol cumva mai important, conducând dialogul și inițiind teme și motive care sunt apoi preluate și re-interpretate de orchestră.
_____b) Deși este o lucrare foarte modernă, unele dintre temele și motivele acestui concert au un puternic caracter idiomatic și folcloric. Sigur, aceste teme și motive ajung să fie puternic transformate de către orchestră, dar solistul trebuie să înțeleagă acest idiom pentru a iniția și transmite corect mesajul muzical inițial.
_____Eu cred că Jeanne-Marie Conquer a făcut o interpretare corectă, dar cu toate astea nereușită, pentru că ea nu e exprimat corect acel idiom și acel caracter popular. Odată ce mesajul inițial a fost trimis doar parțial, preluarea și prelucrarea lui de către ansamblu nu mai avea cum să fie una foarte reușită.
_____În plus, lăsând deoparte problemele de înțelegere a substratului muzical originar al lucrării, Jeanne-Marie Conquer nu a reușit un sunet foarte deschis și suficient de bine proiectat. A sunat de multe ori mic, închis.
_____2. Un alt motiv, secundar, ar putea fi faptul că, după efortul depus de interpretarea primelor trei lucrări, ansamblul a obosit și s-a deconcentrat un pic pe final. Densitatea compozițiilor necesită efort constant și concentrare la 100% din partea interpreților.
_____Trebuie spus și că, în concertul de la Queen Elizabeth Hall, violonista Patricia Kopatchinskaja, alături de Aurora Orchestra, o orchestră mai puțin vexată într-un asemenea repertoriu, au reușit o interpretare excepțională a acestui concert, iar meritul cred eu că i s-a datorat, în primul rând, violonistei din Republica Moldova.

_____Una peste alta, o ocazie specială seara de vineri de la Ateneu, un program deosebit și un ansamblu extraordinar. Felicitări artiștilor, dar și organizatorilor care i-au invitat! BRAVO!!!

_____