Ora este UTC [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 268 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
  Versiune printabilă

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
Autor Mesaj
MesajScris: 17 Sep 2019, 17:23 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
13 septembrie
ORCHESTRA FILARMONICĂ DIN OSLO, VASILY PETRENKO dirijor
Øyvind Torvund Lucrare orchestrală în primă audiție
Grieg Concertul pentru pian și orchestră în la minor op. 16
Bartók Concertul pentru orchestră Sz. 116 BB 123

14 septembrie
ORCHESTRA FILARMONICĂ DIN OSLO, VASILY PETRENKO dirijor
Strauss Poemul simfonic „Don Juan”
Enescu Simfonia concertantă pentru violoncel și orchestră op. 8
Ceaikovski: Simfonia nr. 5

_____De la Enescu, am reținut din săptămâna trecută cele două seri cu Vasily Petrenko și Oslo, ambele peste media acestui festival. M-am bucurat mai ales de reușita interpretării Concertului pentru orchestră al lui Bartok. E o lucrare dificilă, foarte complexă ritmic și foarte dinamică, cu intensități sonore ale diferitelor planuri tematice, ce trebuiesc atent dozate. Petrenko, un dirijor exact, tot timpul în control, s-a dovedit foarte potrivit lucrării, iar orchestra a răspuns promt și exact indicațiilor. Ca și la Liverpool S.O, se simte că e vorba de o colaborare dirijor-orchestră rodată în timp. Totuși, deși interpretarea a fost foarte bună, nu am avut acea senzație de “nemaipomenit”, de “irepetabil”, pe care o am la concertele, foarte puține de altfel, pe care știu că nu le voi uita niciodată. Chiar și așa, e puțin probabil să am șansa să mai aud vreodată, live, o interpretare măcar la fel de bună a acestei lucrări.

_____A doua seară, dintr-un program mai puțin pe gustul meu, mi-a plăcut totuși poemul lui Strauss, chiar dacă eu îl prefer pe Don Quixote lui Don Juan. Simfonia lui Ceaikovski m-a lăsat rece, dar cum eu nu mă împac cu acest compozitor, nu are rost să comentez mai mult.
_____Una peste alta, două seri reușite în care m-am bucurat de unul dintre dirijorii mei favoriți, V. Petrenko.


_____Duminică, la Ateneu, într-un program pe sufletul meu – Concertul de vioară nr 2 al lui Bartok și Simfonia a 5a a lui Prokofiev – am avut ghinionul să dau peste cea mai slabă combinație dirijor-orchestră din acest festival, cel puțin relativ la programul prezentat. Solistul, bun, condamnat fără vină, nu avea cum să salveze singur o lucrare atât de complicată precum acest concert al lui Bartok.
_____În partea a doua, lăsați de capul lor, Orchestra din Liege și Gergely Madaras au masacrat simfonia lui Prokofiev și nervii mei.
_____La începutul concertului, vecina de scaun, o doamnă franțuzoaică mai în vârstă, mi-a mărturisit, în engleză, că locuiește in Liege, că știe orchestra și dirijorul și că le apreciază. La final, doamna a strigat "Bravo!", eu n-am putut nici măcar să aplaud de complezență.

ORCHESTRA FILARMONICII REGALE DIN LIEGE
GERGELY MADARAS dirijor
RENAUD CAPUÇON vioară
Enescu - Suita a II-a pentru orchestră
Bartok - Concertul nr. 2 pentru vioară și orchestră
Prokofiev - Simfonia a V-a


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 23 Sep 2019, 20:18 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
ORCHESTRA FILARMONICĂ DIN ST. PETERSBURG
CHRISTIAN BADEA dirijor
CORUL ACADEMIC AL RADIODIFUZIUNII ROMÂNE
CIPRIAN ŢUŢU dirijorul corului
VADIM REPIN vioară
Enescu Poemul „Isis” (1923, finalizat postum de Pascal Bentoiu)
Șostakovici Concertul nr. 1 în la minor pentru vioară și orchestră op. 77
Dvořák Simfonia a IX-a în mi minor op. 95, „Din lumea nouă”

_____Imediat după concert, la cald, am fost oarecum dezamăgit de interpretarea concertului nr 1 de vioară a lui Shostakovich de către Filarmonica din Sankt Petersburg, mai ales că aveam așteptări. Mai târziu, gândidu-mă mai bine, mi-am dat seama că nu e ușor să potrivești un dirijor cu o orchestră cu care nu lucrează de obicei și un solist, fie el și foarte bun, într-o lucrare atât de pretențioasă ca acest concert al lui Shostakovich. De fapt, având în vedere dificultățile numite, le-a ieșit chiar bine :)
_____Dezamăgirea inițială venea din impresia mea că în interiorul trio-ului dirijor–orchestră–solist comunicarea s-a făcut doar parțial și aproximativ și că “se putea mai bine”. Aveam senzația că orchestra, din cauza dirijorului sau nu, nu performează la potențial maxim. Apoi, mi s-a părut că solistul a cântat, în unele momente, mai ales în primele două părți, un pic rezervat, prea atent să-și dozeze efortul, ca și cum se afla în fața unui maraton unde tactica se face pe termen lung.
_____Zilele următoare, când sentimentele au mai lăsat loc rațiunii, mi-am dat seama că reușitele interpretării sunt cel puțin la fel de mari ca lucrurile care m-au nemulțumit. Astfel, o compoziție dificilă tehnic, dar mai ales ca limbaj sonor, atmosferă și paletă emoțională, cum e acest concert, a fost interpretată cu claritate și în spiritul lucrării – o mare reușită. Apoi, au fost și destule momente în care Repin, cu toată precauția de care îl acuzam, a sunat nu doar bine, ci emoționant, dând impresia că doar el putea să fie acolo.
_____A fost, cel puțin pentru mine, un concert cu consum mare emoțional și de atenție astfel încât, după pauză, la Dvorak nu am mai participat la fel de intens. Dar parcă nici interpretarea reușită de ruși a acestei relativ simple, dar geniale simfonii nu a fost suficient de bună încât să mă absoarbă, să mă ducă cu ea.


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 24 Sep 2019, 19:04 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 02 Oct 2008, 10:11
Mesaje: 13316
Localitate: Bucuresti
In opinia mea Vadim Repin a fost exceptional (ca de obicei) insa mie nu-mi place deloc Șostakovici, Concertul nr. 1.
Vioara lui, Guarneri del Gesù 1743 “Bonjour” suna fabulos! Cel putin e pe gustul meu.
Orchestra rusa din Leningrad mi se pare foarte buna, sound puternic, hotarat, foarte disciplinati, adica ascultatori de dirijor. Asta a fost in avantaj cu batranul Vassily Sinaisky caz in care a sunat ca un disc sovietic Melodia din 1981 (foarte "vintage" interpretarea si soundul) insa in dezavantaj cu Cristian Badea care a dirijat foarte prost simfonia "Lumea Noua". Pacat de asa orchestra buna!

Per total a fost cea mai slaba editie din toate cate le-am urmarit vreodata! De departe! Defapt a fost o editie care se poate numi, "Festivalul operelor de Händel". Nu a fost opera adunata la un loc in toate editiile Festivalului Enescu vazute mine cat a fost in editia asta! Totusi..... sa pui atatea opere de Händel una dupa alta?!?!?! :roll:

Nu mi-a placut aproape nimic anul asta.

In opinia mea Royal Concertgebouw a fost de departe cea mai buna orchestra anul asta cu toate ca interpretarile lor nu au fost numai la superlativ. Din diverse motive, de la dirijor la modul lor cum inteleg (adica, nu inteleg) muzica rusa, romaneasca, etc. Insa un sound superb! Foarte buni! Ca de obicei!

Pe locul doi as pune LSO, o orchestra superba care orice interpreteaza suna superb.

Altceva care mi-a placut a fost, culmea, "laBarocca" dirijata de Ruben Jais impreuna cu cei 3 guristi (evident.... opera de Händel :lol: ), 2 femei si un bas. Tipul mi se pare formidabil, Luigi De Donato, iar cele doua, Roberta Mameli si Sonia Prina sunt fantastice! Niste "Plava Laguna" din al 5-lea element care pot vraji galaxia! Niste necunoscuti din Milano care au performat ceva dificil si le-a iesit sublim desi la inceput o pornisera cu stangul, insa pana s-au incalzit.

As mai putea mentiona "Les Talens Lyriques" dirijati de Christophe Rousset... adica o alta opera de Händel! Buni si astia.... in fine, parca iti creste peruca alba cu bucle si pudra pe fatza de la Festivalul de anul asta!

Deci, s-a "termenat"! In sali multa lume care nu are ce cauta la asa ceva, multi plictisiti cand si-au dat seama la ce au venit. Oameni cu bani. Am auzit ca multi intelectuali si muzicieni saraci nu si-au permis sa cumpere bilete. Anul asta nu a mai fost publicul de anii trecuti dar cred ca motivul principal a fost programul, adica repertoriul indesat cu muzica de opera si in general nashpa (pentru gusturile multora, inclusiv si ale mele)

In concluzie, mai slab decat ma asteptam! Prea ne invatasem cu binele si ni se suise la cap!

_________________
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 13:06 
Neconectat

Membru din: 03 Oct 2008, 16:23
Mesaje: 1479
Ecouri si critici privind Festivalul Enescu

https://despreopera.com/2019/09/24/enes ... u2YmetK-p4

_________________
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 13:17 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
_____Nu am văzut Sankt Petersburg cu Sinaisky și îmi pare rău, dar tind să cred că ai dreptate și că Badea nu a scos ce era mai bun din această orchestră. Am avut și eu dubii asupra prestației lui și, ca să mă lămuresc, a doua zi am căutat pe youtube o versiune de concert cu simfonia lui Dvorak. Mai mult din întâmplare am dat peste un alt român, Celibidache:
https://www.youtube.com/watch?v=_9RT2nHD6CQ
_____Am văzut pe youtube doar prima parte din simfonie, dar a fost suficient ca să înțeleg cât de clar și de limpede comunică și cere orchestrei Celibidache, chiar semi-handicapat de vârstă, față de cât de aproximativ și abscons a făcut-o Badea.
_____Recomand clipul pentru limpezimea și claritatea interpretării. E ca o lecție de înțelegere a simfoniei lui Dvorak.

_____Nu am ajuns să văd nici Royal Concertgebouw, iar operele lui Handel le-am ocolit cu intenție, din lipsă de interes, astfel că impresiile mele generale despre festival sunt limitate, dar voi reveni oricum cu "topul" meu :)


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 19:03 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
_____Înainte de a nota aici și impresiile mele generale despre festivalul de anul ăsta, câteva cuvinte despre ultima zi a lui, cea de duminică. M-au interesat două concerte, mai întâi la sala Auditorium:

Sven Helbig „I Eat the Sun and Drink the Rain” – Vocalconsort Berlin, Orchestra de cameră radio.
_____O lucrare la granița muzicii clasice, electro-acustică, cu cor, însoțită de un montaj video minimal-avantgardist. A fost adaptată, pentru concertul din festival, să includă și un mic ansamblu de coarde (1 contrabas, 2 sau 3 violoncei, 8-9 viori/viole). Compozitorul, tânăr, a fost parte din performance, fiind responsabil, din fața unui laptop, de sunetele și efectele electronice. Compoziția, împărțită în mai multe părți mai mici, un fel de cântece, este intens atmosferică, statică, contemplativă și crează mai degrabă niște spații sonore coerente, unite prin atmosfera comună, fiind aproape lipsită de evoluția tematică cu care suntem obișnuiți din muzica clasică. Foarte interesantă conceptual și ca mijloace de expresie, în concert a sunat însă ... așa și așa. Parte din vină e a ansamblului de coarde din Orchestra Radiodifuziunii Române, care a cam bâjbâit prin partitură, altfel destul de aerisită și nepretențioasă. Nu știu dacă a fost vorba de nepricepere, de lipsă de interes, de insuficiente repetiții sau de toate astea la un loc. Apoi, lucrarea în sine este puțin cam statică, astfel încât, dacă nu te absoarbe ca atmosferă, nu are foarte multe de oferit. Oricum ar fi, eu consider o idee bună aceea de a include în festival și astfel de muzici.
Dacă sunteți curioși și vreți să vă faceți o idee, puteți vedea un fel de trailer aici:
https://www.youtube.com/watch?v=ZeHE_R-dnTI


_____Apropos de interpretarea ansamblului de coarde din Orchestra Radio, trebuie să spun aici că toate concertele de muzică contemporană cu orchestre românești văzute de mine în festival au suferit de interpretări proaste.
_____Cu astfel de interpretări, e greu, dacă nu chiar imposibil, să apropii publicul de muzica clasică mai recentă, oricum dificilă și foarte diversă, spațiu aglomerat, cu puține repere, în care e greu să te orientezi chiar și când mai știi câte ceva. Cum să înțeleagă ascultătorul noi limbaje când acestea sunt redate atât de aproximativ de interpret, sau, și mai grav, nici măcar interpreții nu le înțeleg?
_____Așadar, dacă aveți curiozități și vreți să vă informați asupra unor lucrări compuse în ultimii 50 de ani, căutați să le ascultați cu ansambluri specializate pe muzică contemporană. În acest festival, aceste ansambluri au fost pentru mine Arditti Quartet și Ensemble Linea. Altfel, fugiți ca de foc de orchestrele românești care fac asta doar din obligație, la ocazie. Să aduci din țară niște orchestre și să le obligi la un repertoriu la care nu se pricep și spre care nu au nici măcar aplecare, înseamnă să faci un deserviciu pentru toată lumea implicată: orchestră, public, compozitori, muzică. De ce se insistă să se aducă la Enescu orchestre românești din provincie pentru a le forța la un repertoriu de muzică contemporană? Oficial, nimeni nu știe, nimeni nu vorbește. Neoficial, cei care știu, tac și ocolesc elegant pe celălalt trotuar.


_____Revenind la ultima zi de festival, nu puteam rata programul Penderecki al Orchestrei Radio, anunțat cu compozitorul însuși la pupitru. Datorită unor probleme de sănătate, Penderecki nu și-a putut dirija lucrările, a fost însă prezent în sală, unde a fost îndelung aplaudat de publicul puțin, dar cunoscător. Aș zice însă că aplauzele au fost mai degrabă pentru el, personal, pentru întreaga activitate (este unul dintre seniorii muzicii clasice contemporane) și, mai puțin pentru concertul propriu-zis, foarte aproximativ interpretat de Orchestra Radio. Chiar și așa, mi-a plăcut prima lucrare, simfonia a 8a (2005). După pauză, concertul nr 2 pentru vioară, mai greu de plăcut dacă interpretarea nu este una foarte bună, m-a plictisit. De altfel, în partea a doua, performanța orchestrei/solistei/dirijorului mi-a amintit de cea a naționalei noastre de fotbal: “băieții” s-au dăruit, dar mai mult nu s-a putut!

ROMANIAN NATIONAL RADIO ORCHESTRA & RADIO ACADEMIC CHOIR, KRZYSZTOF PENDERECKI conductor
Penderecki Symphony no. 8, “Lieder der Vergänglichkeit”
Penderecki Violin Concerto no. 2, “Metamorphosen”


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 20:37 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 02 Oct 2008, 10:11
Mesaje: 13316
Localitate: Bucuresti
Kostas scrie:
Ecouri si critici privind Festivalul Enescu

https://despreopera.com/2019/09/24/enes ... u2YmetK-p4
citez:
Citat:
A fost cel mai interesant festival de până acum. Motivele: o organizare și un program artistic din ce în ce mai aproape de nivelul de excelență al marilor festivaluri europene.
Am cautat sa aflu cine scrie acest blog si nu gasesc. Vad doar o poza cu o femeie cu tigarea in gura.
In declaratia "despre blog" scrie clar ca-i place cel mai mult opera. Deci e de inteles de ce i s-a parut cea mai grozava editie! Pentru ca a fost editia cea mai plina de muzica de opera.
Apoi observ ca-i da in sus si in jos cu Christian Badea, adica e limpede ca e prietenie intre astia si la urma il pune pe lista de "cacaolu" pe Cristian Macelaru care in mod evident e concurent cu Christian Badea. Adica vesnica mancatorie (crunta) in lumea artistica r(r)omaneasca!
Citat:
La concertele simfonice e mai simplu. Obiectiv vorbind, seara lui Christian Badea cu Filarmonica din Sankt Petersburg și Vadim Repin, alături de cele două concerte ale lui Vassily Petrenko cu Filarmonica din Oslo sunt greu de departajat, dar bravura cu care Badea a reușit să aducă înapoi coeziunea orchestrei rusești după numai o zi de repetiții e remarcabilă în fața norvegienilor, care cântă de șase ani sub conducerea permanentă a lui Petrenko. Imediat lângă cei doi dirijori, optez pentru Simfonia nr. 3 de Enescu așa cum a văzut-o Fabio Luisi la comanda lui Maggio Musicale Fiorentino.
Christian Badea a dirijat ca un bou si a stricat tot. S-a simtit instant ca rusii sunt foarte buni si foarte disciplinati, urmaresc ce vrea dirijorul. Daca asta e un mare bou, intepretarea iese de rahat, asa cum a si fost. Pana si un amic care nu are nici o treaba cu muzica clasica mi-a spus ca lui i s-a parut cumva ca nu a fost bine.
Dupa care autorul (autoarea?!) blogului nu uita sa loveasca in "dujmani"
Citat:
La capitolul deziluziilor simfonice (decepții ar fi prea mult) îi includ pe același Fabio Luisi din Requiem-ul de Verdi, Myung-Whun Chung și, fără nici un regret patriotic, pe Cristian Măcelaru, toți aseptici și plicticoși, ba chiar și pe Kirill Petrenko, salvat, în parte, de o orchestră cu sunet extraordinar, Berliner Philharmoniker.

Multa mancatorie si mizerie e in lumea artistica romanesca! Tarele neamului sunt amplificate in aceasta lume de moluste culturale. De aceea marii artisti romani isi gasesc recunoasterea numai printre straini.
Nu a avut curajul sa scrie ca de data asta Vladimir Jurowski a facut-o de oaie cu simfonia a 3-a de Enescu.

Iar adevarul este ca realizarile extraordinare inseamna oameni extraordinari care devin lideri si ii inspira pe toti! Asa cum a fost Ioan Holender pe care l-au mancat molustele nationale! Astea mananca numai valoarea sa o transforme in dejectie. Defapt acele mari editii trecute (si ma tem ca vom ramane numai cu amintirea) i s-au datorat in primul rand lui Ioan Holender. Pentru ca el este un profesionist. Un artist nu inseamna ca automat poate fi si director/administrator si evident, nici invers. Ba chiar mi se pare nociv ca un artist (muzician, dirijor) sa devina director si sa organizeze. Asta e alta meserie! Rar cand apare cate un artist care e si bun organizator, administrator, director! Asa cam unul la o suta de ani.

Citat:
De vreo trei ediții, România a cunoscut premierele unor titluri pe care nici nu visam să le văd vreodată la București și încă la un nivel de excelență artistică atât de ridicat: Die Frau ohne Schatten, De vreo trei ediții, România a cunoscut premierele unor titluri pe care nici nu visam să le văd vreodată la București și încă la un nivel de excelență artistică atât de ridicat: Die Frau ohne Schatten, Peter Grimes, Moses und Aron, numai anul ăsta, adăgate lui Wozzeck, Mathis der Maler, sau Gurre-lieder din edițiile trecute., numai anul ăsta, adăgate lui Wozzeck, Mathis der Maler, sau Gurre-lieder din edițiile trecute.
Am incercat sa suport la radio cu toata bunavointa Peter Grimes si Moses und Aron! (apropos, nu numai ca a fost opera la nesfarsit, dar aproape toata a fost in dulcea limba germana! Noroc cu Peter Grimes in engleza si vreo doua cica intr-un fel de italiana) Nu am rezistat! Eu consider ca ar trebui sa ma plateasca ei sa stau in sala la asa ceva! Dar gusturile nu se discuta, unora le place, drept dovada. Am ascultat la radio si ceva muzica clasica moderna cu o orchestra de la Iasi. Suna asa cum imi polizez eu surubelnita pe polizor! Ceva cu "dihotomiile orasului", rezistasem pana la capat numai sa aflu pana unde pot merge! Defapt cand imi polizez surubelnita sau tai o sina de tramvai cu flexul suna mai placut, mai muzical! Pe alocuri e chiar tortura!... Dar iarasi trebuie sa precizez, gusturile nu se discuta! Celor 5 insi care vin in sali la asa ceva, le place, probabil.... (sau poate vin doar rudele muzicienilor de pe scena) Tocmai ma gandeam la ce au ajuns urmasii lui Bach si Beethoven! Defapt ca si in pictura, de la Gioconda la o galeata cu vopsea aruncata direct pe o panza.

Daca genul asta de editie de mare rahat se repeta si data viitoare, putem pune o lumanare la capataiul Festivalului Enescu. Care in timp a mai avut perioade de cadere in anonimat.
Sunt sigur ca data viitoare nu va mai fi asa bataie pe bilete si abonamente.

_________________
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 23:23 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
Iată și din partea mea câteva gânduri la final de Enescu 2019.

_____Extraordinar, nemaipomenit, nemaivăzut, pentru mine, a fost doar un singur concert:
Prokofiev - Concertul nr. 2 pentru pian cu LSO, G. Noseda dirijor și Denis Matsuev pian. Am văzut o interpretare extraordinară a pianistului rus, care a transformat o partitură dificilă într-o călătorie excitantă, cu loc la fereastră, prin mintea genială a lui Prokofiev. Prin interpretarea sa, Matsuev a luminat și calea orchestrei. (În partea a doua, fără o bună îndrumare, legiunea engleză s-a rătăcit în negurile lui Shostakovich.)


_____Alte interpretări care mi-au plăcut au fost:
- Bartók - Concertul pentru orchestră cu Oslo și V. Petrenko, pentru claritatea și exactitatea redării acestei lucrări atât de complicate ritmic și dinamic.
- Lutoslawski - Concertul pentru orchestră cu Orchestra Radiodifuziunii Poloneze, dirijor Lawrence Foster. O lucrare de la mijlocul sec XX, destul de accesibilă și relativ ușor de plăcut, insuficient recunoscută și cântată destul de rar. Felicit atât alegerea ei în program cât și interpretarea.

_____Cu unele rezerve, despre care am vorbit deja aici, destul de bine a sunat și Concertul nr. 1 pentru vioară al lui Shostakovich, cu Repin și Sankt Petersburg. Nu același lucru pot să-l spun și despre partea a doua a programului, simfonia nr. 9 a lui Dvorak.

_____De altfel, am observat o chestie ciudată în acest festival: dintre simfonii nu am remarcat nici o interpretare deosebită, ceea ce mă face să-i dau dreptate lui Momolo când spune că, per total, calitatea festivalului a fost mai scăzută decât la ultimele ediții.

Mențiuni onorabile pentru:
- programul Penderecki din ultima zi, pe care mi l-aș fi dorit însă cu o orchestră mai bună. Chiar și așa, felicit Orchestra Radio pentru alegere și efort.
- punerea în programul festivalului a unei lucrări care extinde limitele genului clasic, așa cum a fost „I Eat the Sun and Drink the Rain” de Sven Helbig.
- aducerea unor ansambluri din afară specializate pe muzică contemporană, așa cum au fost Arditti Quartet și Ensemble Linea

Ce nu mi-a plăcut:
- programele de muzică contemporană cu orchestrele românești din provincie. Consider că, prin interpretările proaste, deservesc, în primul rând, însăși muzica pe care o cântă. Pur și simplu mi le-aș dori scoase din festival pe viitor.
- m-a enervat și faptul că un ansamblu renumit la nivel mondial pentru interpretarea muzicii noi, așa cum este Arditti Quartet, a fost pus să cânte într-un spațiu așa ponosit și prăfuit precum sala Universității de Muzică.
- orchestra din Liege și dirijorul G. Madaras primesc o varză drept premiu pentru cea mai slabă prestație din festival. L-au masacrat pe Prokofiev și l-ar fi făcut praf și pe Bartok, daca nu ar fi fost acolo solistul. Pur și simplu nu pricep cum de și-au ales un program așa nepotrivit.
- Jurowski și “Evgeny Svetlanov” nu au sunat rău, dar nici foarte bine. Nimic memorabil. Sau poate am avut eu așteptări prea mari.
- dezamăgitoare și seara cu Brahms și Enescu a lui Jurowski cu Radiodifuziunea din Berlin. A 3a lui Enescu chiar a sunat... nămolos.
- opere de Handel!? De ce?

Alte considerente:
Am văzut destule locuri libere prin sală. Dacă sunt pe aici melomani care nu au avut bani de bilete sau nu au mai găsit de cumpărat, aceștia trebuie să știe, pentru data viitoare, că se poate intra gratis la pauză, la toate concertele, la toate sălile.


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 25 Sep 2019, 23:36 
Neconectat

Membru din: 04 Iul 2017, 09:17
Mesaje: 107
Localitate: Bucuresti
Ah, și încă ceva: mulțumesc Momolo pentru compania ținută aici :)


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 27 Sep 2019, 11:05 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 02 Oct 2008, 10:11
Mesaje: 13316
Localitate: Bucuresti
Si eu iti multumesc pentru comentarii si informatii! (nu prea sunt la curent cu anumite genuri ale muzicii clasice)
Daca nu postai tu eu nu as mai fi scris nimic.

_________________
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 28 Sep 2019, 12:52 
Neconectat

Membru din: 03 Oct 2008, 16:23
Mesaje: 1479
Ce ati vazut in editiile organizate de Ioan Holender nu o sa mai vedeti, never - ever. Pentru ca relatiile si experienta lui Holender ca director al Operei din Viena (care are in subordine si alte teatre lirice), ca organizator de evenimente nu o are nimeni. Un ziar german aprecia ca, in timpul mandatului sau devenise prin prestigiu si relatiiile sale, cel mai puternic om din Austria, presedintii si guvernele se schimbau, el ramanea - neschimbat. Si inca ceva - putea sa circule linistit prin Austria, fiind recunoscut si salutat, in timp ce politicienii erau altfel abordati. In timpul ultimului festival Enescu condus de el, la inceputul unui spectacol a intrat pe scena si a declarat ca se retrage pentru editiile viitoare si ca toti politicienii l-au mintit - cu privire la buget, la constructia unei sali noi, la incetarea sistemului cu invitatii si bilete de favoare (chestii care la Viena nu tin).

Asa ca festivalurile au devenit un fel de piata - tu ma aduci la fest. Enescu iar eu te bag la festivalul cutare sau iti aranjez sa canti nustiu unde. Jurovski are multe simpati si antipati personale si altii au facut presiuni - sa se cante si preclasic de exemplu.

Deci, festivalul a devenit un eveniment pentru cei cu bani si care vor sa socializeze elegant, in rand cu plaja din Mamaia (cu baldachine), Poiana Brasov si ce evenimente mondene mai apar prin Bucuresti (prezentari de moda, expozitii de artisti neintelesi, strangeri de fonduri caritabile). Da bine sa ,,treci si pe la Enescu" in felul acesta musterii simtind ca fac si ei parte din geniul marelui compozitor - ca doar e roman de-al nostru!

Astfel festivalul dezlanat de anul acesta, cu piese cantate de doua ori in festival, cu evenimente care se suprapuneau si cu manifestari fara legatura cu festivalul (picturi si sculpturi fara sens si fara inteles, mini-cantari preclasice pe la salile mici, etc) a creat premisele unui festival mai bun in anii ce vin!

Domnilor - inca un secret - cu o repetitie, chiar cu doua un spectacol nu are cum sa iasa bine si asta nu mai e vina dirijorului sau a orchestrei.

_________________
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 29 Sep 2019, 12:06 
Neconectat

Membru din: 03 Oct 2008, 16:23
Mesaje: 1479
Interviu cu Mihai Constantinescu, directorul roman al Festivalului G. Enescu

https://www.hotnews.ro/stiri-cultura-23 ... ntului.htm

_________________
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu


Sus
 Profil  
 

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)
MesajScris: 29 Ian 2020, 11:26 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 02 Oct 2008, 10:11
Mesaje: 13316
Localitate: Bucuresti
Cristian Macelaru a castigat premiul Grammy!!!

Interpretarea dar si inregistrarea sunt FABULOASE! Violonista Nicola Benedetti este senzationala! Ca si orchestra din Philadephia sub bagheta lui Cristian Macelaru! (pe care l-am ascultat pe viu la festivalul Enescu si mi-a placut in mod deosebit!)

Deci, merita cumparat discul!
Aveti youtube sa va convingeti daca merita.
Eu cred ca MERITA!

(labagii/onanistii care FURA/asculta fisiere sa si le bage direct in rozeta cu tot cu DAC-ul-tzac-pac-ul-haudiofil! Un audiofil adevarat cumpara si asculta discul! Original! Pleava care o ia la manuela cu fisierele mocangeala contribuie direct si nemijlocit la omorarea industriei muzicale pana cand nu vom mai primi decat biete ragaieli si gheraieli in ragete de 2 bani, adica atat cat "valoreaza" streamingul si toata aceasta directie gresita. Dar vorba aia, "Da-i mintea omului cea de pe urma!" Tot ei, "viitorul patriei" se vor trezi intr-o zi intr-un urias, viitor neo-imperiu al sclaviei moderne constatand cu mintea cea de pe urma ca nu mai au NIMIC, doar neo-sclavia, branshati total cu ombilicul virtual direct in mega-retzele, controlati mai ceva ca oile proaste de catre eternele haite de lupi politici, ciobani eterni la stana mare si proasta. Deci, BUCURATI-VA!)

https://www.grammy.com/grammys/artists/ ... 4%83celaru

https://www.youtube.com/watch?v=lTsAkAH ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=B2Zc3Bt ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=OlaF2iu ... e=youtu.be

_________________
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.


Sus
 Profil  
 

Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 268 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Ora este UTC [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România