Ora este UTC [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 321 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Următorul
  Versiune printabilă

Re: muzica ELECTRONICA
Autor Mesaj
MesajScris: 19 Noi 2008, 15:43 
Neconectat

Membru din: 08 Oct 2008, 13:26
Mesaje: 70
akaiofil scrie:
JMJ este un fel de Modern Talking al zilelor noastre :):):) Are si el fazele lui (Zoolook, Revolution, Waiting for Cousteau)...


hehehe, sa nu exageram

(adica: nu doar in zilele noastre, ci de cand e el pe lume; si nu chiar MT, ca aia erau foarte repetitivi si saracaciosi in compozitiile lor)


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 19 Noi 2008, 22:07 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Modern Talking
Unul din motivele pentru care nu am crezut in ''muzica'' si am rezistat la ''rinocerita'' mult timp.Retrospectiv, daca ii aud acum,oriunde, ma gandesc ca in locul ala mai exista bun simt, este ceva mult mai elevat ca manelele.Muzica aia nu este triviala,este decenta si ''batraneasca'' pentru zilele noastre.Acum chiar o regret (cine merge cu autobusul,maxitaxi,taxiul stie despre poluarea sonora suficient... )
''Teo and Tea'' - perfect mediocru - ''puritate integrala''.Era fain daca nu declara ca el este autorul...Ar fi fost cadoul perfect pentru un inca un ''nou'' in breasla care nu a avut ocazia sa se lanseze si care nu are pretenti la cariera...


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 01 Dec 2008, 11:50 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Cautam ceva pe net despre scriitoarea cubaneza Anaïs Nin,aflu ca a jucat in filmul - ''Bells of Atlantis'' (1952) regizat de sotul ei Hugh Parker Guiler (milionar excentric cu valeitati artistice).Tipa il ''ureste'' pe Froid ,''tine'' cu Jung (o bila alba :D )
Coloana sonora este semnata de Louis and Bebe Barron.Muzica electronica (evident experimentala).
Ma delectez acum cu Louis and Bebe Barron - ''Forbidden Planet'' OST (1956) - din zona Vangelis - ''Beaubourg '' ,premergatoare de ''Atom'' a lui Pete Namlook.Miroase evident si a Klaus Schulze dar in fond sunt alte ''structuri''.Ce sa zic, ranjesc ca un lup in solitudinea camerei :twisted:
Muzica electronica nu exista de ''ieri''.Stiam, dar imi place tare mult cand mi se confirma...


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 21 Dec 2008, 02:27 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Pentru cine gusta muzica electro,i.d.m - un site de unde poti cumpara muzica si poti sa-ti face o idee pe ce vei da banii sau nu (se pot asculta slagarele.....)
Bola :
http://www.zero-inch.com/artistDetails. ... istId=6430


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 26 Ian 2009, 21:36 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Reascult cu placere un album care in conditii optime de agregare, transcede trecerea timpului :
Kettel - ''Volleyed Iron'' (2004)
Numai bun de ascultat ''in bucla'' fara frica de plictiseala data de repetitia '' vizionarii'' sonore.
Ambient de la ''mama lui'' - material inoxidabil :D


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 27 Feb 2009, 05:27 
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 27 Feb 2009, 04:10
Mesaje: 22
Localitate: Constanta
AM ascultat la cineva Tangerine Dream- Ricochet, pe vinyl, o calitate audio si o melodie de neegalat, era sa pic jos ! :D :D . Am vazut ca a pomenit cineva pe aici de Telex, interesanta trupa, dar foarte putine piese faine . Imi place de la ei : Disco Moscow; We are all getting old ; Spike Jones; Rendez-vous dans l'espace; I don't like music. De la Vangelis , Heaven&Hell 1/2 mi se par incendiare! Kraftwerk- Trans Europe Express, tot albumul, genial, l-asi asculta zi si noapte .


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 17 Mar 2009, 18:34 
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 06 Noi 2008, 19:05
Mesaje: 882
Localitate: Bucuresti
Incercand cumva sa celebrez fericita veste a sosirii, in curand, pe plaiurile Dambovitei a legendarei formatii Kraftwerk, ma voi "aventura", in cele ce urmeaza, intr-o paralela stilistica discografica...

Desigur ca punctul de cotitura in cariera si sound-ul celor de la Kraftwerk l-a constituit enormul succes al LP-ului din 1977, intitulat "Trans-Europe Express", la care voi face referire cat de curand.

"Radio-Activity" (1975) si "Computer World" (1981), intrucat despre acestea este vorba, au fost editate in propriul studio, Kling Klang, prin intermediul Casei de Discuri EMI, mai tarziu chiar si de Elektra (Warner Bros.)

Imagine

Imagine

Temele abordate difera, fireste. In timp ce pe "Radio-Activity" undele radio si radioactivitatea constituie motivul de la care se tese intreg materialul muzical, "Computer World" trateaza ascensiunea rapida a computerelor in societatea contemporana.

Muzical, raportandu-ne la LP-ul din '77 anterior amintit, este clar ca se simt diferente intre cele doua albume prezentate; in vreme ce "Radio-Activity" experimenteaza sound-ul Kraftwerk, aflat in continua cautare, cu efecte de unde radio, paraziti FM, zgomot de contor Geiger si idei muzicale avangardiste, "Computer World" deja apeleaza masiv la cultura pop, pe care Hutter, Schneider si insusi Karl Bartos "grefeaza" o paleta variata de sunete electronice, ingenios obtinute din vocodere, moog-uri si sequencere. In plus, un element nou, fata de "Radio-Activity": ritmul. De aici, un sound mai comercial, sa-i spunem asa, sursa majora de inspiratie pentru valul de New Romantics ai anilor '80, inclusiv pentru cei de la Depeche Mode.

Si unul, si celalalt album au lansat hituri indelung apreciate de fanii electro: daca "Radio-Activity" a daruit piesa cu acelasi titlu, de pe "Computer World" remarcam "Pocket Calculator", "Computerlove", insa nu mai putin atractive au fost "Computer World" (nominalizata chiar si la Grammy, la timpul respectiv, prin 1982!), "Home Computer" si "It's More Fun To Compute" (un slogan valabil si in era internautica actuala :) )

Invingator la puncte?! "Computer World", cu siguranta, considerat de catre specialisti ca fiind unul dintre varfurile carierei lor, alaturi de "Autobahn" (1974) si "T.-E.E." (1977).


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 17 Mar 2009, 18:37 
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 06 Noi 2008, 19:05
Mesaje: 882
Localitate: Bucuresti
Iata un articol despre Kraftwerk si albumul lor de referinta, tradus si publicat in revista T3, de acum cativa ani buni (unii poate isi mai amintesc...)

Imagine

<< Existenta muzicii dance de la sfarsitul secolului XX este indisolubil legata de patru barbati din Dusseldorf, ale caror experimente cu muzica generata artificial au reprezentat un model nu doar pentru stilurile electro pop, disco, dar si pentru hip-hop. Ralph Hutter si Florian Schneider s-au intalnit pe vremea cand studiau muzica clasica la Conservatorul din Dusseldorf, la sfarsitul anilor '60. De atunci nu s-au mai despartit si au produs impreuna, cu diversi alti colaboratori, numeroase albume. Experimentele lor timpurii cu muzica avangardista electronica nu s-au bucurat de prea mare succes sau priza la public, pana in momentul lansarii lui "Autobahn" in 1974. Acest tribut metronomic adus autostrazilor germane libere de orice restrictii de viteza a adus sunetului lor o oarecare sensibilitate pop, impreuna cu o doza serioasa de ironie, fiind de natura sa trezeasca interesul din partea unor confrati precum David Bowie, ale carui trei albume inregistrate in Berlin sunt printre cele mai bune din intreaga sa cariera.

In ciuda castigarii unui renume in Statele Unite, cu hiturile lor in stil Beach Boys teutonic, Kraftwerk au ales sa risipeasca felicitarile stranse prin albumul "Radio-Activity", care subjuga prin melodie si ritm, dincolo de a face doar uz de zgomote generate electronic.

"Trans-Europe Express", din 1977, avea sa le aprinda scanteia intelectualitatii, printr-un amestec de teme electronice captivante si sunet ce parea incredibil de nou in comparatie cu guturalitatile stilului punk care era atunci in mare voga. Acesta a fost momentul in care au inceput sa si cante in engleza, lucru care nu le-a daunat.

Chiar daca muzica lor avea ceva din raceala si impersonalitatea unei masini, radacinile experimentale ale Kraftwerk tradau un interes in muzica si stiluri de viata ce nu pareau a se potrivi deloc cu ei insisi. Erau fascinati, spre exemplu, de lumea discotecilor new-yorkeze, lume pe care aveau s-o influenteze prin ritmul metronomic ce statea la baza a tot ceea ce faceau; adaugandu-i ceva basi si o voce energica, acest ritm se preta extrem de bine la a fi dansant. Numaratoarea "eins, zwei, drei, vier" din deschiderea "Showroom Dummies" era, pare-se, un tribut catre una din trupele lor favorite din anii '70, The Ramones, care-si incepeau adeseori piesele cu "one, two, three, four". Nimeni nu putea spune ca baietii din Dusseldorf nu aveau simtul umorului.

Dar nu a fost vorba numai de folosirea echipamentelor electronice in influentele ce aveau sa fie lasate asupra muzicii techno si a muzicii electronice - acest lucru avea sa fie una din pietrele de temelie ale muzicii hip-hop. In zilele de debut ale genului, Grandmaster Flash le punea "Trans-Europe Express" fanilor din St. Ann's Park in Bronx. "Nu trebuia sa am niciodata grija de discul ala. Curgea singur. Puteam foarte bine sa-l las sa mearga, sa ma duc sa-mi iau ceva de mancare sau sa merg la baie", spune el. Un alt pionier al muzicii electronice si hip-hop, Afrika Bambaataa, a fost la fel de impresionat: "Mi-am zis, cine or mai fi si albii astia din Germania? Trebuie sa mai ascult ceva cantat de ei." A obtinut mai mult chiar decat si-a dorit atunci cand a "imprumutat" cateva acorduri din piesa titulara a albumului pentru una din primele sale creatii hip-hop din 1982, "Planet Rock". Deranjati de faptul ca nici macar nu le-a fost mentionat numele, cei de la Kraftwerk l-au dat in judecata si au obtinut daune si recunoasterea ca sursa oficiala a liniei melodice.

Bambaataa nu era insa singurul. Dupa James Brown, Kraftwerk sunt unanim recunoscuti ca fiind grupul cel mai copiat din lume, nu doar la melodii sau secvente ritmice, ci chiar la sunete individuale de toba- influenta lor este cu mult mai adanca decat si-ar putea cineva imagina.

"Trans-Europe Express" a fost albumul in care au reusit pentru prima data sa imbine conceptul de muzica generata artificial cu o tenta de pop. "The Man Machine", din 1978, a dus putin mai departe aceasta latura pop, stand la baza hitului international "The Model". "Trans-Europe Express", cu temele sale de unitate europeana, ritmuri hipnotice, Maensch Maschine Musik si manierism vocal teutonic captureaza cel mai bine esenta a ceea ce inseamna Kraftwerk >>


Dave Oliver.


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 17 Mar 2009, 18:46 
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 06 Noi 2008, 19:05
Mesaje: 882
Localitate: Bucuresti
Nu voi uita a-l omagia nici pe Klaus Schulze, care are deja la vanzare, in Diverta, biletele concertului sau din 29.04 de la Bucuresti, cu toate ca oficial nu este nimic CLAR anuntat :? ...

Primul album solo ar putea fi etichetat drept o gluma buna :lol: , cu o istorioara aparte.

Imagine

"Irrlicht" apare in anul 1972, la putina vreme dupa despartirea lui Schulze de formatia Tangerine Dream. Desi intra in panoplia albumelor de muzica electronica, atrage atentia prin ineditul fapt ca este inregistrat fara a se folosi vreun sintetizator!

Muzica sa atmosferica, meditativa, asa-numita drone music (stil muzical minimalist care exacerbeaza folosirea sustinuta si repetata a unor sunete si note) este similara albumului "Zeit" al trupei Tangerine Dream, aparut in aceeasi luna Aprilie a anului 1972.

Se spune ca Schulze nu dispunea, la acel moment, de un sintetizator, utilizand pentru "Irrlicht" in principal o orga electrica defecta si modificata, o inregistrare pe banda a unei orchestre simfonice redata in revers precum si un amplificator defect care sa filtreze si sa altereze sunete pe care Klaus Schulze le-a mixat pe banda, intr-o simfonie in trei acte...

Aceasta inregistrare surprinzatoare si originala a fost lansata la prestigiosul label de krautrock Ohr, cu care Schulze semnase un contract pe vremea cand inca facea parte din Tangerine Dream, astfel ca Ohr a asociat acest album cu o creatie a T.D. Schulze marturisea, ulterior, mult mai tarziu, ca a fost pur si simplu fericit ca acest album a aparut oricum, intrucat orice alta companie de inregistrari l-ar fi dat pe usa afara cu o asemenea... capodopera :)

Sa va mai spun ca astazi, in aproape orice enciclopedie, "Irrlicht" este cotat la 4 1/2* - 5*??

Track listing:

1. "Satz: Ebene" – 23:23
2. "Satz: Gewitter (Energy Rise - Energy Collaps)" – 5:39
3. "Satz: Exil Sils Maria" – 21:25


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 17 Mar 2009, 21:33 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 05 Oct 2008, 16:08
Mesaje: 1774
Localitate: Audiofilsburg
Kraftwerk - The robots - basul de la inceput cred ca coboara lejer spre 25-30 hz - de fapt , pe un sub, simti cum se misca aerul in camera ! :D

_________________
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 20 Mar 2009, 17:10 
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 06 Noi 2008, 19:05
Mesaje: 882
Localitate: Bucuresti
Nu mai vin Schulze si Gerrard :( ...


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 20 Mar 2009, 18:38 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Klaus Schulze - "Irrlicht" a fost albumul care mi-a dat o mare parte din directia care o am astazi in gustul meu pentru muzica electronica.Ce sa zic, cand l-am ascultat prima data am ramas interzis :D .Am avut un sentiment de liniste auzind muzica care imi placea cel mai mult atunci - muzica atmosferica din filme cu efecte electronice dar si ceva mai mult - ''mister ermetic'',atemporalitate - totul rezolvat din sunete ciudate folosite creativ.Ce imi place la muzica electronica ca in cadrul ei poate exista o creativitate foarte diversa fara sa aiba nevoie in forma ei pura de instrumente reci,clasice.Dar fuzionate cum le face de exemplu Murcof iasa ceva fantastic.Asta cu conditia sa agreezi un stil mai minimal.Murcof este minimal,dramatic,agil si greu la bas ca si Massive Attack, aerat catre o densitate a sunetului ''albastrui-intunecata''.Are o amprenta in sound unica.


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 14 Mai 2009, 17:00 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Ambient ''profi'':
Steve Roach,Robert Rich,Loscil,Between Interval,I Awake,Tetsu Inoue,Gas,Vidna Obmana & Alio Die,Thomas Köner,Vir Unis & James Johnson,Shuttle 358,New Composers,Seefeel (fuzionat cu ''dinamica'' angoaselor ca insistentza,dar valid si relaxant...)...e.t.c....
The Circular Ruins - ''Realm Of Possibility'',
Axiom Ambient - ''Lost in the Translation'' :wink:


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 24 Mai 2009, 12:25 
Neconectat

Membru din: 19 Oct 2008, 18:33
Mesaje: 1499
Circular - ''Glass Darkly'' (2004).Albumul asta cand nu il ascult, este bun de pus la pastrat - pe raft in camara, langa dulceatza de trandafiri :D
Foarte frumos.Precum o mancare buna, are cam tot de ce este nevoie, ca sa fie ceva bun....


Sus
 Profil  
 

Re: muzica ELECTRONICA
MesajScris: 25 Mai 2009, 13:12 
Moderator
Avatar utilizator
Neconectat

Membru din: 02 Oct 2008, 10:11
Mesaje: 13511
Localitate: Bucuresti
http://cdbaby.com/cd/circularruins

http://www.amazon.com/Axiom-Ambient-Tra ... B000000GB4

http://cdbaby.com/cd/circular2

_________________
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.


Sus
 Profil  
 

Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 321 mesaje ]  Du-te la pagina Anterior  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Următorul

Ora este UTC [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România