ISTORIE

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ISTORIE

Post by johndoe21ro »

Si ceva mai multe detalii despre situatia celor doua state - Rep. Dominicana si Haiti:

https://youtu.be/4WvKeYuwifc" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ISTORIE

Post by johndoe21ro »

Canada, SUA, Rusia, Norvegia, Groenlanda (Danemarca) si interesele lor in Oceanul Arctic:

https://youtu.be/Wx_2SVm9Jgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Litoralul romanesc in decada '70 = 1,5 milioane turisti straini pe sezon! ( :shock: )
Litoralul romanesc in 2017 = 0,06 milioane turisti straini (din care pun pariu ca majoritatea sunt defapt rumani emigrati care au venit din nostalgie).
Probabil un grafic ar arata mai bine diferenta!
FOTO VIDEO Litoralul pe stil vechi. Cum a devenit România raiul turismului în anii '70: „Aveam 1,5 milioane de turişti străini pe sezon“
http://adevarul.ro/locale/constanta/fot ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=jz6079Q ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
VIDEO România lui 1988, şocantă pentru Occident: „De ce nu se revoltă românii?“
http://adevarul.ro/locale/constanta/vid ... index.html
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Concorde, un gigant ce nu a evoluat
https://www.historia.ro/sectiune/genera ... -a-evoluat" onclick="window.open(this.href);return false;
Unul dintre cele mai impresionante avioane fabricate de către omenire este fără îndoială Concorde. O minune a tehnologiei rămasă fără concurenţă şi fără şansa de a evolua spre noi modele care să-i asigure un viitor.

Cercetările derulate de germani, americani şi ruşi în ceea ce priveşte zborul cu viteză foarte mare-al rachetelor sau avioanelor-a făcut ca pe 2 martie 1969, cu câteva luni înainte ca primul om să ajungă pe Lună, primul Concorde să zboare. Şapte ani mai târziu, pe 21 ianuarie 1976, era introdus oficial în transportul civil. Era începutul unei ere mult prea scurte. André Turcat, pilotul primului zbor trăieşte şi acum. Concorde nu mai trăieşte şi încă n-a fost readus la viaţă proiectul.

Concorde a fost rezultatul unui acord încheiat între Franţa şi Marea Britanie prin care se prevedea ca Aérospatiale (Franţa) şi BAC Concorde (Marea Britanie) să fabrice un aparat de zbor supersonic capabil să transporte pe distanţe mari aproximativ 100 de pasageri. Acordul a fost semnat la 28 noiembrie 1962, iar construcţia primului avion a început în anul 1965. Istoria Concorde a început la 2 martie 1969 şi primul model a fost denumit 001, iar la 1 octombrie acelaşi avion depăşea viteza sunetului, devenind primul avion de pasageri care să reuşească această performanţă. Concorde 001 a fost produs de către francezi, la Toulouse, iar modelul 002, construit în Marea Britanie, avea să zboare la 9 aprilie 1969 pilotat de către Brian Trubshaw. Concorde atingea o viteză medie de croazieră de peste doi Mach, adică circa 2.140 kilometri pe oră, depăşind viteza sunetului.

Altitudinea maximă la care zbura Concorde era de peste 18 kilometri. Zbura sus şi zbura repede, era vârful lancei zborurilor cu pasageri, dar n-a fost lipsit de probleme. Pe 25 iulie 2000, zborul Air France 4590 se prăbuşeşte în Gonesse, Franţa, omorând toţi cei 100 de pasageri, nouă membri ai echipajului şi patru persoane la sol. Ancheta accidentului a dovedit că de vină a fost o bucată de titan desprinsă dintr-un avion care decolase înainte. Totuşi, Concorde a fost cel care şi-a atras imaginea negativă. Racheta care putea transporta şi oameni (cu bani) Accidentul din 2000 a fost singurul cu victime şi, potrivit anchetei oficiale condusă de Biroul de investigare al accidentelor din Franţa (BEA), a fost cauzat de o lamelă de titan, parte a unui invertor de putere, căzut de la avionul DC-10 al companiei Continental Airlines care decolase cu câteva minute mai devreme.

Fragmentul metalic a cauzat explozia unui cauciuc al trenului de aterizare stâng, iar o bucată din cauciucul explodat a lovit rezervorul de combustibil şi a rupt un cablu electric. Mai mult, impactul a cauzat o undă de şoc hidrodinamică care a fisurat rezervorul în apropierea zonei de impact. Această fisură a provocat o pierdere masivă de combustibil care s-a aprins de la cablurile avariate care produceau scântei. Echipajul a oprit motorul numărul 2 în urma alarmei de incendiu, dar nu au putut să ridice trenul de aterizare, îngreunându-se ascensiunea aparatului. Rămas fără putere, avionul a intrat în picaj, prăbuşindu-se peste un hotel din Gonesse. În total, au fost construite 20 de aparate, costurile cercetării şi dezvoltării reprezentând o pierdere economică destul de importantă care a fost suportată de guvernele celor două state. Totuşi, greutăţile financiare globale, declanşate odată cu atentatele de la 11 septembrie 2001 din Statele Unite ale Americii, şi accidentul din 2000 au pus capăt visului omenirii de a utiliza avioane supersonice de pasageri. Cursele comerciale cu avioane Concorde au încetat la 24 octombrie 2003, iar ultimul zbor din istoria acestei aeronave a fost la data de 26 noiembrie a aceluiaşi an.

În 2003, Sir Richard Branson s-a oferit să cumpere aeronavele Concorde cu câte 5 milioane de lire fiecare. El voia să le integreze în compania Virgin Atlantic pe care o deţine. Air France şi British Airways i-au refuzat oferta. Cea din urmă încă are în hangare câteva modele Concorde. „Pasărea de metal" care zbura foarte-foarte repede Concorde se diferenţia de altele prin designul specific şi prin tehnologiile de care dispunea. Era un aparat cu aripile în forma literei delta, cu patru motoare Olympus bazate pe cele dezvoltate iniţial pentru bombardierul strategic Avro Vulcan. Motoarele au fost construite în cooperare de către Rolls-Royce şi SNECMA. Concorde a fost primul avion civil cu circuite de comandă a zborului complet electrice. Avea şi pilot automat care permitea gestiunea automată a puterii şi operarea avionului de la decolare şi până la aterizare fără intervenţia echipajului. Avea şi stabilizare prin mutarea internă a combustibilului în interiorul fuzelajului, realizând astfel controlul centrului de greutate şi componentele erau turnate dintr-o singura bucată pentru reducerea îmbinărilor şi a greutăţii. Concorde folosea un sistem anti-blocaj, un ABS special, care prevenea blocarea roţilor în cazul aplicării forţei de frânare maxime, permiţând decelerare şi control maxim în timpul frânării, mai ales în condiţii de ploaie. Discurile de frână erau fabricate din ceramică şi era nevoie de o pistă cu o lungime de 1, 6 km pentru a opri avionul de 185 tone. Discurile se încălzeau în timpul manevrei de frânare la temperaturi cuprinse între 300 grade Celsius şi 500 grade Celsius, având nevoie de câteva ore pentru a se răci, fiind montate ventilatoare care grăbeau procesul. O sondă de temperatură era montată pe fiecare disc pentru monitorizare, iar pneurile erau umflate cu azot pentru a limita încălzirea excesivă. În final, botul era înclinat pentru o vizibilitatea crescută, dar care a păstrat Concorde în memoria multor oameni.
Cornelius Sfetescu · Caen
Este normal ca un astfel de avion sa nu evolueze. Concorde a fost un avion strict POLITIC, construit ca sa demonstreze americanilor ca nu sunt ei "cei mai tari din parcare".....
Cand decola, nici o masina de Formula 1 nu se putea tine dupa avionul care consuma insa la decolare 450 l combustibil /secunda. Dupa de intra in viteza supersonica, avionul se lungea cu 57 cm,revenind la lungimea normala in sborul sub-sonic. Aceasta "dilatare" era prevazuta in documentatie. Zgomotul in supersonic era infiorator (cabina era perfect insonorizata) si a fost considerat initial de americani ca un minunat pretext pentru interzicerea zborurilor pe teritoriu american, protectionism de proasta calitate pentru care au si pierdut procesul intentat de Air France si British Airways. Drept care, ca sa se consoleze, americanii au inceput sa le inchirieze, atunci cand nu zburau, de la cele doua societati europeene, lipind peste distinctivele acestora, numele comaniei americane care il inchiriase.
Lucian Rosca · Facultatea de Tehnologie Chimica, Universitatea Cluj-Napoca
Avionul se incalzea si se dilata din cauza frecarii cu aerul pana la 100 grade Celsius, lucru care nu se observa la avioanele subsonice. Ca urmare, aerul conditionat functiona la maximum si chiar si asa in cabina erau temperaturi de 27-30 grade. Avantajul avionului era ca un om de afaceri pleca din Paris la ora 10 dimineata (ora Parisului) si ajungea in aceeasi zi la New York, la ora 9 (tot dimineata, ora NY), ora la cere se deschid bancile, bursa, etc. Ca efect secundar al dilatarii, la sol, din rezervoarele din aripi picura combultibil, deoarece nu puteau fi etanseizate.
Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ISTORIE

Post by johndoe21ro »

Castelul Peleş, reparat cu meşteri aduşi din puşcărie şi cu tul pentru sutiene în loc de piele de Cordoba. „Da, domn'e, am folosit sticlă de fund de sifon la vitralii“


„Ce fel de material e ăla de-ţi ţine sânii cum trebuie?“

Pentru decorul din piele de Cordoba, învechită şi crăpată, iar pe alocuri plină cu însemnări ale ”poeţilor” care ajunseseră acolo, s-a apelat la o improvizaţie care astăzi pare hilară, dar care s-a dovedit rezistentă în timp. ”Am avut probleme cu pielea de Cordoba. Când era umiditate mare se încreţea şi când era uscăciune mare crăpa. A văzut la un moment dat o nemţoaică care juca tenis la Furnica. Avea un piept mare şi am întrebat ce fel de material e ăla de-i ţine sânii cum trebuie. O abordez şi îmi zice: tul raşel. Am dat imediat comandă la Iaşi să-mi aducă un val de tul. Am luat un fitil lat de lampă şi am pus tulul peste fitil, date găuri, am cusut tulul de pielea pusă pe perete în holţşuruburi, cu baghetă peste ea şi, asta a fost. Acum, când e umiditate şi se înmoaie pielea, trage tulul de ea şi se întinde, iar când este uscat, la fel, trage pielea şi nu crapă”, explică Vasile Tănase una dintre improvizaţiile care au salvat tapetul din piele de Cordoba din saloanele Peleşului.

”Da, domnule, la Peleş am folosit funduri de sticlă de sifon”

O improvizaţie născută la un şpriţ de vară în restaurantul Economat a salvat o parte dintre vitraliile din castel. Se căuta cu disperare sticlă moale colorată, imposibil de găsit în acele vremuri, iar salvarea a venit de la sifon. ”Am văzut sifoanele pe masă. Şi am pus să scoată cămaşa de sârmă şi să spargă sticla, să-i taie cumva fundul. Am văzut că merge şi se potriveşte şi apoi ne-am pus pe adunat sifoane prin toată ţara. Da, domnule, la Peleş am folosit funduri de sticlă de sifon pentru vitraliu”, susţine Vasile Tănase. (sursa: adevarul.ro)

http://adevarul.ro/locale/ploiesti/cast ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Oricat de multe am citit si vazut, tot mai exista lucruri noi de aflat!
Un articol (compilatie din mai multe lucrari) exceptional! Merita citit!
Ultimele zile din viața lui Adolf Hitler
https://www.historia.ro/sectiune/genera ... olf-hitler" onclick="window.open(this.href);return false;

Cred ca viata bate filmul. Probabil multi au vazut exceptionalul film facut de nemti insa citind, am impresia ca nici un film nu se ridica la nivelul realitatii.

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Fotografiile unui episod istoric pe care România a vrut să-l uite. 20 de imagini interzise în comunism şi recuperate miraculos
https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

O intamplare care arata ca regimul comunist nu are prea mult de-a face cu comunismul (inafara de gargara si propaganda, adica un fel de ambalaj in vorbe) si defapt este un regim mafiotic (adica exista o piramida mafiota cu varf si baza).
Probabil vom ajunge intr-o zi la concluzia ca regimurile politice comuniste/bolsevice, fasciste/naziste, "iliberale" si orice s-ar mai inventa, chiar si unele ambalate in aspecte fals democratice (mimarea democratiei), etc, sunt de fapt unul si acelasi regim politic bazat pe o structura mafiota la nivelul unui intreg stat, in realitate o banda de mafioti care pun mana pe putere si o exercita strict in interes personal, camuflati sub diverse orientari propagandistice. Idei si principii in care.... primii oameni care nu cred sunt exact cei din varful piramidei. Structura interna fiind detinerea, exercitarea si conservarea puterii in scop de profit personal.
Incet, incet, lumea isi va da seama ca in spatele unor basme cum ar fi de exemplu, comunismul sau national-socialismul sau ce s-ar mai putea inventa sa para veridic si atragator pentru naivi si visatori, sta strict instinctul de pradator al "omului-lup". Si unica iesire nu este decat prin respectarea si punerea in fapte/practica (cu buna credinta) a principiilor de baza ale democratiei clasice. Iar in momentul cand un lider auto-denumit democrat incepe sa conteste aceste principii de baza, atunci avem embrionul dezvoltarii statului-mafiot care poate sa capete in final orice forma si orice culoare, esenta criminala fiind aceeasi, foarte bine ascunsa, cateodata perfect camuflata sub diverse ideologii, basme, povesti, nationalism, etc., adica orice poate distrage atentia de la structura mafiotica si criminala, camuflata.

O intamplare din 1965 din RSR:
Crima care a şocat România comunistă. Moartea directorului celei mai mari fabrici autohtone de utilaj petrolier, un mister nedesluşit oficial de 53 de ani
https://adevarul.ro/locale/ploiesti/cri ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

De ce Dacia a copiat Renault. Ceaușescu: „Prea luxoasă pentru idioți”
Versiunea Pacepa
...
Dacia 1100 - „Destul de bună pentru idioţi”.
Renaul 12 - „Prea luxoasă pentru idioţi!”.
Dacia 1300 - „Perfectă pentru idioţi!”.
https://playtech.ro/2018/dacia-ceausescu-renault/" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Constantin Anghelache, fostul președinte al lui Dinamo, a vorbit în emisiunea GSP LIVE despre marea greșeală făcută de Nicolae Ceaușescu în decembrie 1989
https://www.gsp.ro/gsp-special/diverse/ ... rul-Widget" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Cand traia bunica mea, ca orice batran care a apucat vremuri cumplite, anii razboiului, nu povestea nimic, niciodata. Din pacate majoritatea cat au trait nu au povestit, au preferat sa uite, fusesera vremuri mult prea traumatice ca o minte normala sa se impace cu ele. Insa un singur lucru mentiona bunica-mea, bombardamentul Bucurestiului in 4 aprilie 1944. Asta a socat-o pe viata! Locuia pe o strada disparuta sub Casa Poporului, in zona "Uranus". Nu putea sa povesteasca, doar incepea sa spuna cate ceva pana o umfla plansul si se bloca. Atat am retinut din putinele lucruri mentionate..... piramide de cadavre, maini, picioare imprastiate pe strazi, capete care se rostogoleau, mormane de ruine, matze imprastiate pe caramizi, praf, miros de cadavru, frica cumplita, zgomotul avioanelor atat de mare incat trebuiau sa urle unul in urechea celuilalt. Si frica nebuna ca oricand iti poate pica o bomba in cap! De atunci ramasese cu fixatia pe care nimeni nu i-a putut-o scoate din cap, dupa ora 18 tragea toate perdelele bine, bine, sa nu scape lumina afara! Cateodata noi glumeam si o luam in bataie de joc spunand "ca e speriata de bombe".

Acel bombardament a facut mai multe victime decat ambele mari cutremure la un loc, cel din 1940 si cel din 1977.
Cu toate astea nu exista nici un monument, nu se vorbeste niciodata, la scoala nu am invatat nimic si nici nu se mentiona asa ceva, memoria acestei tari a fost lobotomizata, rasa, demolata.

Una din masurile civilizatiei este si memoria colectiva si istorica. Primitivii nu au memorie, li se tot formateaza si reseteaza din cand in cand.

https://www.historia.ro/sectiune/genera ... ucurestiul" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: ISTORIE

Post by kaav »

Tot de pe historia.ro, povestea unui om care a avut faptic, sange in instalatie cum putini oameni au avut:
Vasile Paraschiv – muncitorul internat la psihiatrie pentru că a criticat regimul comunist
https://www.historia.ro/sectiune/portre ... l-comunist" onclick="window.open(this.href);return false;

Cine crede ca regimul comunist a avut legatura cu vre-o ''ideologie ideala'' cit timp, era aplicata de organele care organizeaza scenete de convietuire in comun, in viata de zi cu zi in trecutul relativ apropiat, inca traieste intr-o lume a basmelor. Singurul compromis real pe planeta asta este democratia si daca pulsam cu fanteziile - meritocratia :!: . Din sfera politica, o persoana care are parte de simpatia mea este José Mujica. Om serios nu papagal dresat de servicii.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_Mujica" onclick="window.open(this.href);return false;

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: ISTORIE

Post by kaav »

Până-n 2050 o să fie mai mult plastic decât pești în ocean
https://www.vice.com/ro/article/vvj48a/ ... &site=vice" onclick="window.open(this.href);return false;
Cand nu va mai fi cu ce sa compari efectele secundare a ''inteligentei omenesti'' in lumea asta, probabil ca va fi bine pe bune :P
Probabil ca internetul la un moment dat va determina oamenii sa apeleze la el, doar cand este nevoie, nu compulsiv.
Istoria este un tezaur al minciunilor omenesti, a manipularilor dar si marilor realizari.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Disident polonez legendar, despre România post '89: „Iliescu a salvat ţara pentru că n-a ales calea lui Miloşevici“
https://adevarul.ro/locale/timisoara/di ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ISTORIE

Post by momolo »

Intr-un fel Irlanda pare sora mai mica a Romaniei de la distanta. De luat aminte ca intotdeauna exista o sansa, chiar si atunci cand pare ca s-au terminat toate.
Irlanda este un loc cu totul special fiindcă populația insulei era la 1850 mult mai numeroasă decât în prezent, în timp ce în mai toate țările lumii populația s-a dublat sau triplat în 170 de ani. De mai mult de un mileniu oamenii au tot părăsit ”insula de smarald”, iar povestea a 10 milioane de oameni este spusă de un ”muzeu digital” din Dublin. În locul numit EPIC nu sunt vitrine cu obiecte vechi, ci zeci de ecrane uriașe, proiecții, senzori și jocuri. Istoria nu trebuie să fie un șir sec de nume și date, iar muzeul deschis în 2016 este cu totul special. Mai jos puteți citi și despre istoria valurilor de plecări din Irlanda și despre ”Foametea Cartofului”, unul dintre cele mai negre momente ale Europei în secolul 19.
https://science.hotnews.ro/stiri-arheol ... i-bune.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply