Re: ISTORIE
Posted: 14 Dec 2016, 12:27
http://www.evz.ro/impresionanta-poveste ... omana.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Putini cunosc istoria submarinelor romanesti. Este foarte interesanta. Iata un reportaj din care se pot afla multe lucruri prea putin cunoscute si mai deloc mentionate de istoria romaneasca (rescrisa de comunistii de dinainte si de dupa 1989):
https://www.youtube.com/watch?v=DpTo18ArIU0" onclick="window.open(this.href);return false;
Si un reportaj despre unicul submarin actual al Romaniei, inca nefunctional (din motive de lipsa de investitii). Desi e construit de sovietici in 1985, nu e deloc un submarin depasit, dimpotriva, e chiar foarte interesant deoarece acest model ( Kilo-class submarine https://en.wikipedia.org/wiki/Kilo-class_submarine" onclick="window.open(this.href);return false; ) detinut numai de 7 state inclusiv Romania (cu una bucata nefunctionala...adica lasat in paragina), este unul din cele mai silentioase si greu detectabile submarine din lume, avand ca principal scop vanarea si distrugerea submarinelor nucleare. Modernizarea acestuia ar costa aproximativ 30 milioane de euro si ar consta pe langa inlocuirea bateriilor mai ales dotarea cu aparatura electronica moderna.
Un alt lucru putin cunoscut este ca Marea Neagra e diferita de alte mari, de exemplu Mediterana, din cauza salinitatii mai mici. Lucrul asta influenteaza modul in care se comporta un submarin in imersiune, astfel ca pentru Marea Neagra trebuie defapt un submarin usor modificat, diferit de alte mari. Existenta unui submarin greu detectabil are ca rezultat principal ocuparea resurselor unui potential inamic. E inconfortabil sa sti ca-ti misuna un submarin (de atac) pe sub tine si sa nu-l gasesti. Deci, submarinul este o arma strategica si e mai eficient decat flota de suprafata chiar si intr-o mare mica cum este Marea Neagra.
Apropos de acest model sovietic, la inceputul anilor 1990 in timpul primului razboi din Irak, americanii nu au reusit sa detecteze in Golful Persic nici unul din cele 3 submarine similare pe care le folosea atunci Iranul. Cu toata tehnologia lor! Deci modelul asta nu e chiar ultima "conserva".
Faptul ca Romania si-a lasat in paragina acest unic exemplar arata gandirea de rahat a celor care au condus aceasta tara pana azi. Ca sa nu spun ca miroase si a un pic de tradare nationala! Dar probabil explicatia e mai simpla, ei au fost cu totii mai preocupati cu furatul si inavutirea personala si peste noapte. Iar noi cei multi prea ocupati cu supravietuirea de pe o zi pe alta.
https://www.youtube.com/watch?v=s3T1T43x0Uk" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________
http://geosandu.blogspot.ro/2012/12/sub ... finul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iar asta e submarinul "Delfinul" vechi (construit in anii 1926...1935 in portul Rijeka, Italia pe vremea aia, azi Croatia), cel de pana in al doilea razboi mondial, submarin care a fost confiscat de URSS dupa razboi si apoi redat chelit de dotari Romaniei, care l-a folosit pe post de "bidon" de antrenament prin anii 50 si apoi l-a casat in 1959 (si care le-a facut pagube foarte mari la sovietici in prima parte a razboiului pana in 1942 cand a fost avariat de aviatia sovietica in apropiere de Yalta, Crimeea, dupa care a fost retras pana la sfarsitul razboiului).
Putini cunosc istoria submarinelor romanesti. Este foarte interesanta. Iata un reportaj din care se pot afla multe lucruri prea putin cunoscute si mai deloc mentionate de istoria romaneasca (rescrisa de comunistii de dinainte si de dupa 1989):
https://www.youtube.com/watch?v=DpTo18ArIU0" onclick="window.open(this.href);return false;
Si un reportaj despre unicul submarin actual al Romaniei, inca nefunctional (din motive de lipsa de investitii). Desi e construit de sovietici in 1985, nu e deloc un submarin depasit, dimpotriva, e chiar foarte interesant deoarece acest model ( Kilo-class submarine https://en.wikipedia.org/wiki/Kilo-class_submarine" onclick="window.open(this.href);return false; ) detinut numai de 7 state inclusiv Romania (cu una bucata nefunctionala...adica lasat in paragina), este unul din cele mai silentioase si greu detectabile submarine din lume, avand ca principal scop vanarea si distrugerea submarinelor nucleare. Modernizarea acestuia ar costa aproximativ 30 milioane de euro si ar consta pe langa inlocuirea bateriilor mai ales dotarea cu aparatura electronica moderna.
Un alt lucru putin cunoscut este ca Marea Neagra e diferita de alte mari, de exemplu Mediterana, din cauza salinitatii mai mici. Lucrul asta influenteaza modul in care se comporta un submarin in imersiune, astfel ca pentru Marea Neagra trebuie defapt un submarin usor modificat, diferit de alte mari. Existenta unui submarin greu detectabil are ca rezultat principal ocuparea resurselor unui potential inamic. E inconfortabil sa sti ca-ti misuna un submarin (de atac) pe sub tine si sa nu-l gasesti. Deci, submarinul este o arma strategica si e mai eficient decat flota de suprafata chiar si intr-o mare mica cum este Marea Neagra.
Apropos de acest model sovietic, la inceputul anilor 1990 in timpul primului razboi din Irak, americanii nu au reusit sa detecteze in Golful Persic nici unul din cele 3 submarine similare pe care le folosea atunci Iranul. Cu toata tehnologia lor! Deci modelul asta nu e chiar ultima "conserva".
Faptul ca Romania si-a lasat in paragina acest unic exemplar arata gandirea de rahat a celor care au condus aceasta tara pana azi. Ca sa nu spun ca miroase si a un pic de tradare nationala! Dar probabil explicatia e mai simpla, ei au fost cu totii mai preocupati cu furatul si inavutirea personala si peste noapte. Iar noi cei multi prea ocupati cu supravietuirea de pe o zi pe alta.
https://www.youtube.com/watch?v=s3T1T43x0Uk" onclick="window.open(this.href);return false;
_____________
http://geosandu.blogspot.ro/2012/12/sub ... finul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iar asta e submarinul "Delfinul" vechi (construit in anii 1926...1935 in portul Rijeka, Italia pe vremea aia, azi Croatia), cel de pana in al doilea razboi mondial, submarin care a fost confiscat de URSS dupa razboi si apoi redat chelit de dotari Romaniei, care l-a folosit pe post de "bidon" de antrenament prin anii 50 si apoi l-a casat in 1959 (si care le-a facut pagube foarte mari la sovietici in prima parte a razboiului pana in 1942 cand a fost avariat de aviatia sovietica in apropiere de Yalta, Crimeea, dupa care a fost retras pana la sfarsitul razboiului).