Re: Amplificator stereo bazat pe 2N3055 + MJ2955
Posted: 13 Nov 2020, 06:08
_BGD_
Cum ți-am spus și la telefon, cei mai critici sunt cei doi tranzistori de pe intrare, cei din etajul diferențial, ăia trebuiesc să aibă beta cât mai apropiat, să fie și în contact termic, ți-am spus cum să faci.
Acum să o lungesc un pic, japonezii în anii de glorie ai electronicii audio împerecheau la sânge tranzistorii în aparate, același tip de tranzistor îl găseai cu 4..7 terminații, în funcție de beta sau cu diferite puncte colorate. La un mag, deck, preu, dacă luai un tranzistor de același tip dar cu terminația A și îl mutsi in locul unuia cu terminația D...... dădeai toată scula peste cap ca sound sau dezechilibrai canalele. Tot japonezii au produs tranzistori dubli, doi tranzistori în aceasi capsulă, special pentru etajele de întrare ale etajelor finale, pentru echilibru termic cât mai bun.
Driverii, prefinalii, finalii, ar trebui cât de cât împerecheați, nu poți folosi cu succes un final cu beta 25 și unu cu beta 100, a punctat bine colegul cu măsurătoarea la curent mic, pentru scrupuloși împerecherea trebuie făcută la curentul apropiat de curentul maxim consumat de amp, este mai complicat așa, mergi pe măsurătorile acelui beta metru, ai indicii cât de cât.
Când diferența de beta a driverilor, prefinalilor, finalilor, este de peste 30...40% există o "păcăleală" electronică, crești un pic mai mult curentul de repaus, cum se spune acum..... bias mai mare, cu un curent de repaus mic dacă asculți ampul la putere mică, în surdină, muzica va fi distorsionată, gâjiită, dacă crești curentul cu 5..10mA vor dispărea distorsiunile, curentul nu trebuie crescut excesiv pentru că poți face ampul calorifer, asta este metoda cea mai simplă de pacălire a distorsiunilor, metoda "kusher" se face cu generator de semnal și osciloscop.
Cum ți-am spus și la telefon, cei mai critici sunt cei doi tranzistori de pe intrare, cei din etajul diferențial, ăia trebuiesc să aibă beta cât mai apropiat, să fie și în contact termic, ți-am spus cum să faci.
Acum să o lungesc un pic, japonezii în anii de glorie ai electronicii audio împerecheau la sânge tranzistorii în aparate, același tip de tranzistor îl găseai cu 4..7 terminații, în funcție de beta sau cu diferite puncte colorate. La un mag, deck, preu, dacă luai un tranzistor de același tip dar cu terminația A și îl mutsi in locul unuia cu terminația D...... dădeai toată scula peste cap ca sound sau dezechilibrai canalele. Tot japonezii au produs tranzistori dubli, doi tranzistori în aceasi capsulă, special pentru etajele de întrare ale etajelor finale, pentru echilibru termic cât mai bun.
Driverii, prefinalii, finalii, ar trebui cât de cât împerecheați, nu poți folosi cu succes un final cu beta 25 și unu cu beta 100, a punctat bine colegul cu măsurătoarea la curent mic, pentru scrupuloși împerecherea trebuie făcută la curentul apropiat de curentul maxim consumat de amp, este mai complicat așa, mergi pe măsurătorile acelui beta metru, ai indicii cât de cât.
Când diferența de beta a driverilor, prefinalilor, finalilor, este de peste 30...40% există o "păcăleală" electronică, crești un pic mai mult curentul de repaus, cum se spune acum..... bias mai mare, cu un curent de repaus mic dacă asculți ampul la putere mică, în surdină, muzica va fi distorsionată, gâjiită, dacă crești curentul cu 5..10mA vor dispărea distorsiunile, curentul nu trebuie crescut excesiv pentru că poți face ampul calorifer, asta este metoda cea mai simplă de pacălire a distorsiunilor, metoda "kusher" se face cu generator de semnal și osciloscop.