Re: YAMAHA
Posted: 04 Jan 2020, 17:29
Problema acelor drivere cu beriliu: daca se defecteaza cine le mai repara sau cu ce le inlocuiesti ?
momolo wrote:In conditii prielnice (pentru a-mi putea forma o parere cat de cat obiectiva) am ascultat doua modele (boxe aflate in stare buna de conservare), Yamaha NS-10 si NS-451. Nu sunt boxe care redau intreaga banda audio, nici boxe ultra liniare, nici boxe (asazis) neutre. Insa din punctul meu de vedere sunt niste boxe extraordinare si oricate altele as avea, mi-ar place sa le am si pe astea si sa le ascult din cand in cand. Defapt cred ca ar fi un subiect de meditatie audiofila raspunsul la intrebarea, de ce suna ....bine astfel de boxe (care nu au nici un fel de calitate "standard") ?! Raspuns difinitiv, obiectiv si complet nu se poate da. Insa cautand totusi un raspuns putem afla de ce pur si simplu unele boxe suna bine si altele prost (in ciuda datelor tehnice, in ciuda masuratorilor si in ciuda marimii).
Exista un adevar dincolo de teorie si masuratori, unul care se afla pur si simplu... la ureche. Si mentionez (daca mai era nevoie!), nu sunt singurul care spune de boxele astea ca suna bine, asta o spune o lume intreaga.
Si mai trebuie sa precizez - cele ascultate de mine au avut toate membrana alba de hartie "taiata cu foarfeca" si lipita sa iasa con. Nu am ascultat una bucata pereche din fiecare ci mai multe perechi din fiecare model si in diverse combinatii si imprejurari.
Nu se potrivesc cu toate amplificatoarele, cele mai nazuroase fiind NS-10. Nu au nevoie de putere, au nevoie de un amplificator..... potrivit. Nu am gasit nici o regula a potrivelii, pur si simplu se pune amplificatorul si se asculta. Unele sunt ok cu boxele astea, altele nu (fara sa fie neaparat amplificatoare proaste). Si nu sunt boxe care cer amplificari neaparat scumpe, neaparat "hiend".
il am eu pe C2a. E subtire la aspect dar are 8 kile, ai surpriza cat de greu este dupa ce-l vezi cum arata si incerci sa-l ridici. Merge foarte cald, parca ar fi in clasa A, adica duduie de caldura. Lucratura e in asa fel ca nu mai exista astazi asa ceva. Preul phono e minunat in orice pozitie si situatie, ceva tipic la Yamaha care a facut mereu preuri phono minunate. Ca preu de linie nu se potriveste cu orice final si in mare are un sound specific Yamaha. Potrivirea nu tine cont de logica, pur si simplu trebuie incercat. E construit de-a-ndoaselea, adica cablajul este sus si piesele atarna cu capul in jos. Au bagat in el cele mai bune piese existente in vremea aia si s-au nimerit si fiabile in timp spre deosebire de multe situatii la alte branduri unde in capete de serie s-au nimerit piese performante la vremea respectiva insa nefiabile in timp (de exemplu la SONY se mai intalnesc serii condensatoare foarte performante si audiofile dar care curg dupa cateva decenii). In suma e genul de aparat pe care cand il vezi si folosesti iti dai seama ca ceea ce se face azi e o tiganie.Cosmin2000 wrote:Nu am putut folosi momentan un preamplificator dedicat de calitatea powerului YAMAHA B-3 (as vrea sa pot auzi candva un preamp ca YAMAHA C-2/C-2A, modelul C-1 fiind singurul preamp cu V-FETuri, pentru mine un vis irealizabil...)
cu cat un amplificator functioneaza mai rece cu atat ajunge mai greu la punctul de echilibru termic dar cu atat e si mai fiabil in timp. Deci e de bine!Cosmin2000 wrote:YAMAHA B-3 isi intra deplin in atributii dupa circa 30-45 minute cand isi atinge echilibrul termic. Este un amplificator care functioneaza aproape rece (caldut dupa 2-3 ore de functionare), spre deosebire de Accuphase P-260, de exemplu, care lucreaza cald.
si KENWOOD au facut preuri si scule super bune! La egal cu Yamaha. Erau vremuri cu concurenta foarte mare. Erau atat de multe aparate bune in acelasi timp ca alegerea era teribil de dificila! Azi alegerea e simpla..... Adica ramai cu banii.Cosmin2000 wrote:Detin totusi un preamp japonez (de asemenea pe 100V!) foarte bun, Trio L-07CII, insa nu am ajuns sa il ascult impreuna cu YAMAHA B-3. De aceea, in aceste conditii, consider ca NS-10M pot suna cu o clasa peste ce relatez mai jos.
exact ce am observat si eu, pe cat de mici pe atat de halitoare, rele si pretentioase. E foarte greu de gasit amplificare potrivita pentru ele. Din vreo 10 amplificatoare incercate de mine numai unul se potrivea si altul era asa si asa.Cosmin2000 wrote:2. Desi sunt date cu o sensibilitate de 90W/dB/m, par ca au nevoie de ceva control si putere ca sa se deschida.
sunt mici, de unde bas?! Am observat ca depind enorm de acustica spatiului, trebuie evitate spatiile care "mananca" basul. Au fost diferente colosale la aceeasi pereche mutata in camere diferite. Datorita acusticii.Cosmin2000 wrote:4. NS-10M nu vor produce un bass care "sa fluture cracul blugilor", insa vor produce un bass placut, bine articulat. Boxele au echilibru tonal, nu tipa si nu sunt stridente; personal le pot asculta ore intregi fara a obosi.
pai cum spuneam, sunt greu de potrivit, amplificatoarele potrivite sunt rare, depind de acustica si ai zis perfect, sunt boxe parsive care pot sa sune si teribil de prost dar si teribil de bine. Am auzit ambele situatii la aceeasi pereche si m-a uimit diferenta. Te poti pacali usor cu asa boxe, unii pot sa creada ca sunt foarte proaste. Si te chinuie pana le gasesti locul si potriveala. Dar o data gasita cea mai buna potrivire nu te poti desparti de asa boxe, adica iti poti lua altele insa le pastrezi si pe astea deoarece sunt....deosebite.Cosmin2000 wrote:6. NS-10M nu sunt boxe pentru toate genurile de muzica, nici pentru toti pasionatii de audio,fiind boxe foarte parsive. Prima senzatie a fost aceea a unui sunet lipsit de inalte, sclipire, un sunet aplatizat, cu tenta inchisa (dark)... De aceea, pentru foarte multi, exista doua scenarii: ori iti plac foarte mult, ori le vinzi a doua zi!
momolo wrote:il am eu pe C2a. E subtire la aspect dar are 8 kile, ai surpriza cat de greu este dupa ce-l vezi cum arata si incerci sa-l ridici. Merge foarte cald, parca ar fi in clasa A, adica duduie de caldura. Lucratura e in asa fel ca nu mai exista astazi asa ceva. Preul phono e minunat in orice pozitie si situatie, ceva tipic la Yamaha care a facut mereu preuri phono minunate. Ca preu de linie nu se potriveste cu orice final si in mare are un sound specific Yamaha. Potrivirea nu tine cont de logica, pur si simplu trebuie incercat. E construit de-a-ndoaselea, adica cablajul este sus si piesele atarna cu capul in jos. Au bagat in el cele mai bune piese existente in vremea aia si s-au nimerit si fiabile in timp spre deosebire de multe situatii la alte branduri unde in capete de serie s-au nimerit piese performante la vremea respectiva insa nefiabile in timp (de exemplu la SONY se mai intalnesc serii condensatoare foarte performante si audiofile dar care curg dupa cateva decenii). In suma e genul de aparat pe care cand il vezi si folosesti iti dai seama ca ceea ce se face azi e o tiganie.Cosmin2000 wrote:Nu am putut folosi momentan un preamplificator dedicat de calitatea powerului YAMAHA B-3 (as vrea sa pot auzi candva un preamp ca YAMAHA C-2/C-2A, modelul C-1 fiind singurul preamp cu V-FETuri, pentru mine un vis irealizabil...)
si KENWOOD au facut preuri si scule super bune! La egal cu Yamaha. Erau vremuri cu concurenta foarte mare. Erau atat de multe aparate bune in acelasi timp ca alegerea era teribil de dificila! Azi alegerea e simpla..... Adica ramai cu banii.[/quote]Cosmin2000 wrote:Detin totusi un preamp japonez (de asemenea pe 100V!) foarte bun, Trio L-07CII, insa nu am ajuns sa il ascult impreuna cu YAMAHA B-3. De aceea, in aceste conditii, consider ca NS-10M pot suna cu o clasa peste ce relatez mai jos.
exact ce am observat si eu, pe cat de mici pe atat de halitoare, rele si pretentioase. E foarte greu de gasit amplificare potrivita pentru ele. Din vreo 10 amplificatoare incercate de mine numai unul se potrivea si altul era asa si asa.[/quote]Cosmin2000 wrote:2. Desi sunt date cu o sensibilitate de 90W/dB/m, par ca au nevoie de ceva control si putere ca sa se deschida.
[/quote] sunt mici, de unde bas?! Am observat ca depind enorm de acustica spatiului, trebuie evitate spatiile care "mananca" basul. Au fost diferente colosale la aceeasi pereche mutata in camere diferite. Datorita acusticii.Cosmin2000 wrote:4. NS-10M nu vor produce un bass care "sa fluture cracul blugilor", insa vor produce un bass placut, bine articulat. Boxele au echilibru tonal, nu tipa si nu sunt stridente; personal le pot asculta ore intregi fara a obosi.
Cosmin2000 wrote:https://europe.yamaha.com/en/products/a ... index.html
Pana azi nici nu stiam ca au scos pe piata si varianta pe doua cai a incintelor NS-5000, adica aceste NS-3000. Din punctul meu de vedere, YAMAHA s-a pozitionat total gresit pe piata cu preturile curente exagerat de mari. De exemplu, NS-5000 costa 12000 Euro perechea! NS-3000 vor fi, cred, cateva mii de Euro si, intr-un asemenea scenariu, sigur nu se vor compara la vanzari cu vechile monitoare NS-10M vandute in 300000 perechi la doar 50000 yeni perechea.
NS-5000 se doresc, chiar daca YAMAHA nu recunoaste, o iteratie a vechilor NS-1000/M (cutia este de aproape aceleasi dimensiuni, marimea difuzoarele si amplasarea in incinta etc.), chiar daca acum se folosesc materiale diferite. Daca era o companie cu o strategie de vanzari desteapta, ar fi scos pe piata o versiune moderna, imbunatatita, tot cu drivere de medie si inalta din Beryllium, si la un pret de 2-3 ori mai mic decat aceste NS-5000. Succesul era garantat!
Altfel, o mana de oameni vor cumpara noile lor boxe, nu vor face vanzare in masa, cum s-a intamplat cu NS-1000/M sau NS-10M. Cu alte cuvinte, cred ca azi, la 40 ani de la aparitia acestor modele exponent (NS-10M si NS-1000/M), YAMAHA ofera mai putin pentru mult mai multi bani.
unele amplificatoare sunt facute pentru cabluri de boxe rezistive, asa functioneaza si suna mai bine. Chiar amplificatoare scumpe de firma audiofila si nu proaste!Kross wrote:deci ce strategie, pierderea de putere prin...cablu.
Da, sigur, nu sunt pe gustul tau, Kross... Daca vei avea ocazia sa vezi si sa asculti acele doua amplificatoare monobloc BX-1 sau finalul pe V-FETuri B-1 (adevarate namile!), B-2, B-3 (am dat doar cateva exemple de amplificari adevarate de la YAMAHA) in realitate, cred ca-ti faci cruce cu limba in gura si dai cu basca de pamant, la fel ca ala cu descrierile comice de pe olx.Kross wrote:Ok.
Nu am zis vreodată că yamaha ar fi proaste. Doar că nu sunt pe gustul meu. Deci pur subiectiv. Referitor la BX-1, poate că dacă aș avea (vreodată) ocazia, le-aș testa cu linn isobarik ale mele, deși nu știu cum ar merge în...3,5 ohmi. Sunt boxe foarte bune, dar cam prea mofturoase la amplificare.