YAMAHA

A fost odata ca niciodata
User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Nu am găsit un topic dedicat acestui celebru brand audio japonez așa încât am creat unul.
După revenirea pe piața audio stereo (seria AS de amplificatoare stereo de la Yamaha fiind foarte cunoscută unora), acum se completează veriga lipsă a lanțului - boxele.
Nu zic că Yamaha Soavo or fi boxe proaste, dar parcă sunt departe de ceea ce ne-am fi așteptat de la un vârf de gamă în materie de boxe al unui gigant în acest domeniu. Mie nu îmi plac! Ceva se schimbă în jurul managementului marilor concerne japoneze care încet, dar sigur revin în prim plan.
Veștile par a fi bune: după introducerea seriei 3000 (amplificator integrat AS-3000 și CD-player ), Yamaha propune și boxele din aceeași serie, NS-5000, desigur pentru prima dată pentru piața japoneză.
http://usa.yamaha.com/products/audio-vi ... mode=model" onclick="window.open(this.href);return false;
http://usa.yamaha.com/products/audio-vi ... mode=model" onclick="window.open(this.href);return false;

Parcă ar fi reeditarea celebrelor serii de monitoare NS-1000M apărute în 1974 și fabricate timp de mai bine de 20 ani până în anul de grație 1996!
http://jp.yamaha.com/news_release/2015/15092402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jp.yamaha.com/news_release/2015/ ... 240201.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Problema este că, la fel ca și amplificatorul AS-3000 și CD-ul CD-S3000, nu prea vor fi foarte accesibile ca cele din urmă (NS-1000M) la un preț de cca 7500 $, partea bună e că mai mult ca sigur YAMAHA propune calitate de excepție pentru acești bani și, cinstit vorbind, ar fi normal deoarece intră pe teritoriul multor boxe bune. Doar timpul și cumpăratorii vor putea proba presupusa calitate a acestor boxe.
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Cred că am exagerat cu conversia Yen-ului japonez în $, prețul de listă este al noilor Yamaha NS-5000 este 6250 $ (1 $ =120 Yen), iar standurile vor costa 625$.
Cred că s-au lăcomit și ăștia de la Yamaha cu prețurile astea :(, dar presupun că au făcut ei ceva comparații, studii de piață etc.
Ca să fac și o scurtă retrospectivă a boxelor care preced această nouă serie voi aminti de celebrele monitoare NS-1000M lansate în 1974! Acestea au avut și o versiune "de casă" denumită NS-1000.
http://www.thevintageknob.org/yamaha-NS-1000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s411.photobucket.com/user/socals ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

După mai bine de două decenii de fabricație au fost înlocuite (atenție, doar pentru piața japoneză!) cu modelul NS-1000X care păstrează aceleași drivere cu calotă din beriliu pentru medie și înaltă, dar aduc noi drivere de bas cu con de carbon.
http://www.thevintageknob.org/yamaha-NS-1000x.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Peste NS-1000/1000M/1000X sunt NS-2000, dar mai ales NS-10000, făcute în ediție limitată pentru centenarul Yamaha din 1987.
https://en.wikipedia.org/wiki/NS-2000" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thevintageknob.org/yamaha-NSX-10000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cabasse.vraiforum.com/t347-Encei ... rie-NS.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ar mai fi demne de amintit modelele FX-1/FX3.
http://nl.yamaha.com/nl/products/audio- ... y/speaker/" onclick="window.open(this.href);return false;

Desigur, modelul de top din toate timpurile este G-F1, dar astea sunt deja OZN-uri sau fantome, nu le vezi în viață de om!
http://www.hifido.co.jp/KWgf-1/G1/E/0-1 ... -18385-00/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

In conditii prielnice (pentru a-mi putea forma o parere cat de cat obiectiva) am ascultat doua modele (boxe aflate in stare buna de conservare), Yamaha NS-10 si NS-451. Nu sunt boxe care redau intreaga banda audio, nici boxe ultra liniare, nici boxe (asazis) neutre. Insa din punctul meu de vedere sunt niste boxe extraordinare si oricate altele as avea, mi-ar place sa le am si pe astea si sa le ascult din cand in cand. Defapt cred ca ar fi un subiect de meditatie audiofila raspunsul la intrebarea, de ce suna ....bine astfel de boxe (care nu au nici un fel de calitate "standard") ?! Raspuns difinitiv, obiectiv si complet nu se poate da. Insa cautand totusi un raspuns putem afla de ce pur si simplu unele boxe suna bine si altele prost (in ciuda datelor tehnice, in ciuda masuratorilor si in ciuda marimii).
Exista un adevar dincolo de teorie si masuratori, unul care se afla pur si simplu... la ureche. Si mentionez (daca mai era nevoie!), nu sunt singurul care spune de boxele astea ca suna bine, asta o spune o lume intreaga.
Si mai trebuie sa precizez - cele ascultate de mine au avut toate membrana alba de hartie "taiata cu foarfeca" si lipita sa iasa con. Nu am ascultat una bucata pereche din fiecare ci mai multe perechi din fiecare model si in diverse combinatii si imprejurari.
Nu se potrivesc cu toate amplificatoarele, cele mai nazuroase fiind NS-10. Nu au nevoie de putere, au nevoie de un amplificator..... potrivit. Nu am gasit nici o regula a potrivelii, pur si simplu se pune amplificatorul si se asculta. Unele sunt ok cu boxele astea, altele nu (fara sa fie neaparat amplificatoare proaste). Si nu sunt boxe care cer amplificari neaparat scumpe, neaparat "hiend".

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
hondaru
Posts: 317
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: YAMAHA

Post by hondaru »

Dupa ceva timp de asteptare si emotii acum ceva vreme am reusit sa achizitionez un amplificator integrat Yamaha CA700. A fost varful gamei la vremea lui si primul amplificator construit de Yamaha cu finali MOSFET. Are 2 pre-uri de phono independente si preamplificator de microfon ce se poate mixa peste restul surselor. Se pare ca la vremea respectiva era ceva deosebit sa poti face interventii peste programul sonor. Natural Sound seria din care face parte, spune totul despre sunet si a costat in 1973 65K Yeni in Japonia. Constructie ca un tanc cu "pardesiu" de lemn si 10kg pentru un aparat ce are dimensiuni mai mici decat standardul de 19' este un plus. Singurul dezavantaj as putea spune este prezenta mufelor standard DIN peste tot, dar se poate compensa usor cu niste adaptoare.

Ceva specificatii aici: http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/ ... l?begin=11" onclick="window.open(this.href);return false;
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Pe vremea aia dictau nemtii pe piata europeana (ca si acum :D ). Le-au impus japonezilor sa vanda scule in standardul DIN, japonezii s-au conformat (nu aveau de ales, voiau sa cucereasca piata europeana) si au intrat pe piata europeana unde inca dictau firmele europene. In scurt timp japonezii au avut oferta atat de buna (calitate, pret si design net superioare) incat firmele europene au intrat in declin pana la disparitie. Astfel cu timpul japonezii nu au mai tinut cont de standardul DIN, defapt teoretic o tempenie de standard, o idiotenie sa plimbi semnal mic prin fire lungi si apropiate, ingramadite intr-un cablu DIN cu o mufa de rahat care nu facea contact la cea mai mica cocleala (asta asa, daca gandim doar teoretic). Ideea era sa nu-si bata capul utilizatorul sa vare pinul rosu in gaura rosie si pinul alb in gaura alba uitandu-se care e de intrare si care de iesire, adica sa vare o singura mufa in loc de 4 mufe. Intentia a fost sublima, rezultatul de rahat. Conform proiectantilor europeni (destepti nevoie mare!) totul trebuia sa fie cat mai automatizat si cat mai plat, daca se poate si cat mai usor la greutate! Asa exista unica mufa DIN prin care sursa (cassul, magul) si dadeau semnal si primeau semnal pentru inregistrare. Minunatia nu premitea un control real al inregistrarii daca scula cu banda avea 3 capete. "Desteptaciunea" falimentara a industriei europene a mers si mai departe, de exemplu au facut deck-uri cu 3 capete care nu au buton de monitor! Adica-i foarte simplu, daca pui scula pe REC treci automat in modul de citire pe capul PLAY fara sa poti compara intre ce intra si ce iese. Alta "desteptaciune" (asta e fascinanta!) - la scule cu 3 capete au pus VUmetrele sa masoare numai semnalul de intrare chiar daca au pus totusi buton de monitorizare, adica sa comuti intre semnalul care intra si cel care este citit (dupa inregistrare) de capul PLAY. Astfel, desi la ureche auzi diferente cat casa poporului, VUmetrele vesele si jucause masoara identic (intre comutare REC/PLAY) deoarece ele saracutele sunt puse forever sa masoare numai ce intra! Asta e din putzul gandirii europene in domeniu! Sau dispunerea unor VUmetre meschine cand ar fi avut loc sa puna unele mari si frumoase! Sau VUmetre care stau moarte, masurand numai in functia REC si numai semnalul la intrare! Vorba aia, de ce sa se miste acele in PLAY daca ele pot sta nemiscate?! :lol: Asta pe langa imbecilitatea ca pe o mufa DIN completa sa ai aceiasi pini atat pentru redare in modul PLAY cat si pentru intrare modul REC la scule cu cap universal! Unica metoda sa vezi totusi ce naiba intra in deck (inafara sa vezi VUmetre jucause) fiind doar castile.... daca avea gaura de casti tip jack mare! :lol: Niet, standard-ul DIN prevedea o alta mufa de casti, una perversa nevoie mare, o puteai baga in doua feluri ca poate aveai chef sa asculti si din difuzoare si din casti in acelasi timp! :lol: La asta europenii au cedat mai usor (ca nu-si mai vindeau sculele sau castile!) in fatza japonezilor care constanti si seriosi au facut sculele toate cu mufa jack mare. Astfel, o scula japonezi o poti butona din prima secunda, fara manual de utilizare pe cand o tampenie de scula cu mufe DIN, stai si te uiti scarpinandu-te in cap ce mufa sa bagi in ce gaura si pentru ce ?! Totul din bune intentii, au vrut sa fie simplu pentru utilizatorul prost si astfel au reusit s-o faca cel mai complicat! :lol:
Pe de alta parte e totusi de mentionat ca gunoaiele europene suna in medie majoritara mai bine ca operele ingineresti japoneze bine proiectate si bine realizate cu un design spulberator.
Alta observatie - desi standard-ul DIN pare unul din start trancotar si idiot, totusi sculele sunt mai compatibile intre ele, probabil a fost mai bine reglementat si respectat. Iar mufele DIN nu sunt chiar asa de mizere pe cat par sa fie, adica de fiecare data cand am cercetat problema ma asteptam sa sune horror dar in realitate a fost cam pe dos, adica sunau suspect de bine... Daca nu ma insel, firma birtanica NAIM a declarat (demult) ca foloseste mufe DIN nu din conservatorism sau sa fie ei mai altfel (desi in mod cert vor sa fie mai cu volanul pe dreapta) ci pentru ca lor le suna bine. Ei bine, dupa anumite cercetari de-ale mele am inceput sa suspectez ca ar putea sa aiba cumva dreptate. Asta asa ca chestie ca tot veni vorba.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Noi informații despre modelul de boxe Yamaha NS-5000, de data aceasta în franceză.
http://culturehd.com/yamaha-ns-5000-la-legende_11007" onclick="window.open(this.href);return false;
Observ că piesele din filtru sunt de la Mundorf Germania și construcția incintei este cu bas reflex, o soluție patentată de Yamaha (spre deosebire de NS-1000M unde incinta era în sistem închis).
Mi-ar fi plăcut să vedem tot piese japoneze, dar cu globalizarea asta... :( A nu se înțelege că piesele nu sunt de calitate, cred că au ales ce era mai bun pe piață la ora actuală. O fi sunetul japonez sau teuton?! :D
Mai cred că dădeau lovitura dacă păstrau și acum media și tweterul cu calotă de beriliu! Probabil sunt prea scumpe, cine știe?
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Câteva înregistrări cu NS-5000 în acțiune:
https://www.youtube.com/watch?v=6gebaYRco1I" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=CyIh2PnHKdc" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=TlfCqjZmZq4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=F_ca0B9OSiU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=dd6NQNHhDk8" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Câteva opere de artă de la Yamaha Centennial Edition 1987: MX-10000, CX-10000, CDX-10000.
Ar mai fi fost de adăugat preul phono HX-10000 și boxele dedicate NSX-10000 pentru un sistem teribil, de vis. Tipul de pe audiokarma.org a plătit 6600 $ pe primele trei componente. Un norocos!

http://audiokarma.org/forums/index.php? ... on.102179/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Yamaha-MX-10000- ... 7675.l2557" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.thevintageknob.org/yamaha-MX-10000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.audio-heritage.jp/YAMAHA/amp/mx-10000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hifido.co.jp/KWmx-10000/G1/E ... -37743-00/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.thevintageknob.org/yamaha-CX-10000.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.audio-heritage.jp/YAMAHA/spe ... 10000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usaudiomart.com/details/6489 ... l_edition/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shopafroaudio.com/2014/09/28/29220/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

In linkul asta membrana la woofer pare crapata:
http://shopafroaudio.com/2014/09/28/29220/" onclick="window.open(this.href);return false;
Poate este un material care cedeaza in timp.

De observat ca mufele la power si boxe nu au gaura pentru banane. Nu erau la moda pe vremea aia.
Astea sunt aparate 100% Japan. Probabil printre ultimele. Dupa 1990 incet dar sigur productia de componente s-a mutat in tari cu mana de lucru mai ieftina, azi ajungand cam toata in China. Noroc de faptul ca mai exista Koreea (pe atunci asamblau si koreenii dar erau jos, la baza, vindeau numai cu pretul cel mai mic), Taiwan (care azi e de lux desi pe vremea aia erau la cel mai de jos nivel), Singapore (boomboxurile au inceput sa fie asamblate acolo dupa aprox. 1983), Malaysia (care in anii '90 dupa ce Japan nu se mai ocupa cu audio, era cea mai buna varianta in audio-consumer), Philipine (deja pe atunci multe circuite integrate erau fabricate acolo), Thailanda (cu difuzoare si condensatori), etc. Cred ca nici macar in 1987 cand au facut sculele astea, in Japan nu se mai facea chiar tot, multe se asamblau si scria pe ele "made in Japan" insa nu toate piesele sau subansamblele erau japoneze. Insa sculele astea sunt 100% Japan. Iar discutia are rost deoarece niciodata ceva fabricat inafara Japoniei nu a avut o calitate cel putin egala. Ei au instrainat productia de chestiuni cu aport redus de complexitate si tehnologie (deci si de profit) din cauza manoperei foarte scumpe. Din ce stiu, totul a inceput prima si prima oara chiar dupa 1980 cand a fost o criza economica globala. Si deasemenea din ce stiu, au inceput cu Hong Kong dupa care a urmat Taiwan, Koreea, Indonesia, Singapore. Intai a plecat din Japan tot ce era ieftin cu profit redus si manopera multa necalificata. Chestii deastea ca Yamaha de mai sus au fost manevre de marketing, deja in anii aia sectorul audio nu mai reprezenta interes si nu mai aducea mari profituri. In vremea aia mergea bine (inca) sectorul video. Dupa 1990...1993 a fost o cadere masiva, s-a renuntat la modelele cele mai scumpe (deci de top) si productia s-a concentrat pe aparate cat mai ieftine. Un exemplu oarecare pe care-l stiu direct, e vorba de Taiwan, NAD prin 1987...1988 au scos vreo 3 modele receiver din care unul cap de serie. Costul astuia era enorm pe vremea aia, practic costa peste dublu cat urmatorul model care era chiar misto; insa cine voia sa fie piua intai, il lua pe ala cap de serie. Dupa nici 3 ani l-au scos din productie pe ala mare (si foarte scump, care era ceva de capul lui!) si a ramas mezinul si ala ieftin, dupa un an au scos mezinul si a ramas ala ieftin care s-a mai facut pana prin 1994 dupa care adios, au trecut la chestii si mai ieftine, si mai "subtiri". In timpul asta la ala ieftin au scos "MKII" care era mai prost, adica mai "usurat" ca sa coste mai putin sau sa aiba ei profitul la fel, deoarece intre timp productia se scumpise. Fiind vorba de Taiwan (productie cu conceptie/proiectare din UK), adica o zona ieftina, inca eficienta in anii aia. Japonia nu mai era la vremea aia eficienta. Mana de lucru extrem de scumpa. Insa cum ziceam, niciodata, nimic nu s-a fabricat la o calitate macar egala cu ceea ce s-a fabricat vreodata in Japan cu piese 100% Japan!

Orice "hiend" ai cumpara azi, toate sunt facute cu piese chineze. Am auzit ca si in Japan piesele sunt tot chineze ca si orice lucru marunt, cineva de curand mi-a zis ca japonezii mananca cu betisoare chineze si evident, probabil au pe ei chiloti din China. Ca si restul lumii....

Nu as fi crezut ca japonezii chiar nu mai au productie de piese dar se pare ca asa este, la ei s-a pastrat productia de lucruri complicate cu nivel mare de dificultate, ceea ce nu e cazul la condensatori, tranzistori, rezistente, etc, astea sunt chestii simple, fara mare aport de tehnologie si fabricabile cu mana de lucru slab calificata ("maimute" care repeta operatii repetitive). Defapt piesele sunt facute de roboti. Au fost primele care au parasit Japonia. Ei au aceasta uriasa problema a costului fortei de munca. De exemplu in Tokyo un salariu de 7000 de dolari pe luna e unul mic. Japonia a avut un imens succes dupa anii 1960, culmea fiind in decada 1970 cand pe vremea aia erau ce sunt azi chinezii dar la un nivel calitativ mult mai ridicat. Ei sunt aproape "extraterestrii" pentru noi, in mentalitatea lor cinstea si corectitudinea sunt ceva firesc. Chinezii sunt mult diferiti, seamana mai degraba.... cu noi. Lenesi si cam hoti, trebuie tinuti din scurt in sistem sclavagist. Japonezul nu are nevoie de satrap la toba in capul galerei deoarece in caz de rusine, se pedepseste singur. Ei sunt crescuti, educati complet aparte. Cine a avut deaface direct cu japonezii a cam ramas socat de cinstea lor. Nu par dotati de la Mama Natura in mod deosebit, nu par nici din cale afara de isteti, dar educatia asta a lor, mentalitatea generala ii face sa fie cei mai buni muncitori din lume. Defapt poporul japonez e o mare armata civila si un lucru interesant, cultura americana care i-a calarit masiv dupa 1945 nu a reusit sa-i scoata din ale lor! Din pacate aproape s-au izolat din cauza.... succesului enorm economic pe care l-au avut in decadele 1960, 1970 si 1980. Cand banii lumii au mers masiv spre ei. Japonia s-a umplut de bani si la un moment dat nu au mai avut ce face cu ei! A fost ceva ce intr-o perioada trecuta numai USA a fost, adica s-au sufocat in propriul succes. Americanii au iesit din crize datorita consumului, americanul e risipitor si stie sa toace, deci sa consume. Japonezul e econom si nu stie sa consume. Cand tara lor s-a umplut cu bani, au trebuit sa-si exporte tehnologiile si afacerile deoarece piata interna nu consuma, e econoama. Practic la ei este invers ca la noi, statul s-a chinuit sa-i faca sa toace bani si resurse! Adica sa-i determine sa vrea mai mult. Si tot nu au reusit. Astfel, din ce vad eu, problema japonezilor este... succesul. Pe cand in cazul Chinei e cu totul si cu totul altceva. Chinezii sunt pe invers, oricand capabili sa falsifice si sa dea tzeapa. Trebuie sa dai cu biciul in ei sa munceasca si sa nu fure. In China peste tot unde este productie exista "satrapi" platiti sa stea cu ochii lipiti de muncitori. Daca satrapul se uita in alta parte, muncitorul se opreste si prefera sa stea degeaba. Nu au constiinta muncii si a lucruri bine facut, nu au obsesia perfectiunii cum e in cultura japoneza. Cum am spus, chinezii se aseamana mult cu noi, un popor foarte sarac obisnuit sa supravietuiasca in orice conditii. De aceea nu vor fi in veci capabili sa-i egaleze pe japonezi. E cum ai vrea ca un Logan prin tunare sa egaleze un Mercedes de top.
In fine, am scris un off-topic pseudofilozofic si inutil cu generalitati banale.... M-a furat admiratia pentru sculele mentionate mai sus!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

momolo wrote:In linkul asta membrana la woofer pare crapata:
http://shopafroaudio.com/2014/09/28/29220/" onclick="window.open(this.href);return false;
Poate este un material care cedeaza in timp.
Nu, nu e ruptă! Conul este realizat din fibră de carbon, iar problema dificilă de realizare a unui con dintr-un material foarte rigid, nou, revoluționar la acea vreme (apărut prima dată în 1982 pentru difuzorul de frecvențe joase din boxele NS-2000) a fost rezolvată în final prin lipirea a opt bucăți de material dispuse radial. Și mai zic unii ce soluții inovatoare privind materialele și construcția aduc boxele de factură recentă proiecate și simulate cu computerul. De parcă acum s-ar fi inventat roata. De fapt, cine nu e informat înghite pe nemestecate tot felul de pseudo-informații și își face clasamente, ierarhii pe baze false.
Când Yamaha făcea ceea ce alții nu ar fi îndrăznit (calote de beriliu pentru difuzoarele de frecvențe medii și înalte de prin 1974 și conuri din carbon pur pentru difuzoarele de bas de prin 1982 :idea: ) multe dintre firmele high-end de astăzi nici nu apăruseră.


"The major concept behind this pure fiber cone was to take full advantage of carbon’s inherent rigidity and elasticity by preserving its long fibers in creating the diaphragm. Specifically, a carbon sheet with its fibers aligned in one direction was cut into eight equal parts with the eight resulting segments arranged in a circle so that when joined they would form a cone with all fibers projecting in a radial direction. This allowed the creation of a cone made from 100% pure carbon, apart from the adhesive used to join it together."

http://nl.yamaha.com/nl/products/audio- ... y/speaker/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Noile boxe flagship de la Yamaha, modelul NS-5000, au apărut deja pe piața din Japonia. Prețul: 1500000 Yeni japonezi, care echivalează cu 12500 USD. :shock:
Prețul din primul răspuns pe acest subiect era doar pentru o boxă se pare... :x
Ceva elemente din bucătăria internă (noile tehnologii, rețeaua de separare, materiale, ranforsări etc.) acestor incinte:
http://jp.yamaha.com/products/audio-vis ... l/ns-5000/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ascii.jp/elem/000/001/172/1172755/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stereosound.co.jp/review/art ... 46771.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.itmedia.co.jp/lifestyle/arti ... 176_2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Eu m-am uitat doar la poze :D , dar pentru cei care cunosc japoneza, poate ne traduc și nouă mai multe.
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Dacă nu avem 12500 $ pentru noile Yamaha NS-5000, atunci cu 2500 $+ transport+ taxe vamale se poate cumpăra modelul "bookshelf" :roll: NS-2000 (cu doi ani garanție! :shock: ), unele dintre cele mai reușite modele de boxe fabricate de Yamaha și, cred eu, fabricate de japonezi in general.

Priviți ce împachetare ca la carte fac cei de la hifido.co.jp!

http://audiokarma.org/forums/index.php? ... ns.740325/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Nu am avut ocazia pana acum nici macar sa vad in realitate cum arata noile Yamaha NS-5000 dar am auzit diverse boxe facute sub acest brand in ultimele decenii, cum s-ar spune, din productia noua (din cate inteleg, toate fabricate in China). Nu m-a impresionat nici una cu nimic, dimpotriva, unele m-au oripilat si ma intrebam cum e posibil ca Yamaha sa se semneze pe asa ceva la asemenea preturi ?! (nu enorme insa oricum, prea scumpe pentru ceea ce ofera audio).
Insa daca vine vorba de "vintage" as putea spune exact invers. Cate am ascultat din productia veche (made in Japan! Hai sa spun, pana in anii 1980), toate m-au impresionat cu ceva iar unele chiar m-au uimit. Am avut ocazia abia in ultimii ani sa ascult cateva "vechituri" Yamaha si parca am descoperit un secret. Unele imi dau dependenta. Sunetul Yamaha este constant intr-o anumita forma, se incadreaza intr-un anumit stil (insa cu variatii mari in ceea ce priveste anumiti parametri ai sunetului). Ori iti plac, ori le urasti. Insa ca sa judeci nu e usor, trebuie o combinatie potrivita, altfel nu judeci corect.
Yamaha a fost un brand care a respectat si obtinut constant "sunetul de casa", care ori iti place, ori il urasti. Este ceva remarcabil si dovedeste ca (pe vremuri...) stiau ce fac, controlau sunetul! De curand si intamplator am intrat in posesia unor Yamaha "made in Japan" nu mari, niste bookshelf-uri clasice medii cu 3 cai, cam de prin anii 1980, nu dintr-o serie de mari pretentii. Le-am luat deoarece au costat mai nimic, cat ar fi cateva kile de carnati pentru ca sunt julite urat pe la finisajul lac de pian, prafuite, murdare, ticalosite (insa 100% originale, neatinse). Avandu-le pe astea (luate intial doar ca sa pun ceva la .... televizor) am ajuns sa devin dependent sa le ascult, mi-am dat seama ca pur si simplu sunt extraordinare desi la inceput nu pareau. Deasemenea, o alta caracteristica, extrem de pretentioase la amplificare in ciuda faptului ca sunt boxe usor de "dus", fara probleme teoretice. De aceea potrivirea cu amplificarea e critica, nepotrivite suna ca niste hardaie de gunoi in care cineva a bagat un difuzor, deci jalnic. Insa potrivite se bat cu boxe moderne foarte scumpe (pentru omul de rand) si chiar au ceva aparte si chiar senzational in sunet! Oricine le aude prost potrivite in sistemul audio nu da doi bani pe ele insa o data nimerita combinatia sunt uimitoare! Ceea ce imi demonstreaza ca nu degeaba niste monitoare Yamaha au fost si chiar raman "vedete" de zeci si zeci de ani.
Din pacate ceea ce am auzit din cele "made in China" (adica "productia noua") nu mi-a dat nici o speranta de calitate. Cu totul alta a fost situatia vechiturilor terfelite, de aceea nu le-am luat degeaba dupa o proba trancotara pe coltul unei mese aiurea. Mi-am dat seama atunci ca boxele respective "ascundeau" ceva.
Astfel, nu am incredere totala ca noile NS-5000 sunt obligatoriu pe masura brandului si faimei deosebite obtinuta in istorie. Cumva prin anii 1990 toate marile branduri au abandonat, cel putin o generatie nu s-a mai continuat prin urmatoarea, si asa cum cred eu de obicei ca omul este in centrul lucrurilor, nu am increderea ca azi mai sunt in stare de ceea ce au fost in stare in anii de glorie HiFi-audio.
Insa gandindu-ma cat de pretentioase au fost toate boxele Yamaha "vintage" pe care am avut ocazia sa le aud, ma astept ca si cu astea sa fie o mare problema de potrivire. Contrar credintei trancotarilor surubari (care le stiu pe toate nestiind nimic) ca un SPL mare implica automat usurinta potrivirii cu amplificarea, realitatea mi se pare de multe ori sfidator de invers. Iar explicatia tehnica si conventionala a multor potriviri (cateodata uimitoare) inca nu am gasit-o, pur si simplu unele se potrivesc minunat, altele deloc, chiar in ciuda teoriilor tehnice (care sunt valabile si necesare.... dar in acelasi timp nu sunt valabile si deloc necesare.... pentru audiofilul avizat care stie ce aude)....
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

momolo wrote:Nu am avut ocazia pana acum nici macar sa vad in realitate cum arata noile Yamaha NS-5000 dar am auzit diverse boxe facute sub acest brand in ultimele decenii, cum s-ar spune, din productia noua (din cate inteleg, toate fabricate in China).
Se pare că noul cap de serie NS-5000 este gândit de inginerii japonezi din fabrica mamă Hamamatsu, iar ca material pentru incintă este folosit lemn din insula Hokaido. Nu se specifică dacă sunt fabricate in Japonia, dar la prețul de 12500$ ar avea toate șansele să fie!
Deși nu vor să recunoască, modelul NS-5000 este reiterarea modernă a clasicelor și celebrelor NS-1000/M, diametrul calotelor mediei și inaltei, precum și diametrul difuzorului de bas fiind aceleași ca la NS-1000/M. Au implementat însă un alt material pentru toate difuzoarele Zylon folosit de NASA sau pe mașinile de Formula 1. Acest Zylon se pare că are proprietăți superioare chiar Beriliului: viteză de propagarea a sunetului, masă, rezistență și este chiar ignifug.
Alte detalii despre acest nou model flagship în interviul cu inginerul șef Koji Okazaki de la Yamaha Japan care s-a ocupat de acest proiect.

http://i.nextmedia.com.au/Assets/Yamaha-NS-5000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Totuși, cu toată acestă nouă tehnologie, eu unul sunt sceptic că Yamaha ar putea depăși cu acest model vârfurile din anii 70-90 în materie de incinte acustice (aici mă refer strict la modelele NS-2000 și, mai ales, NSX-10000), in decadele următoare Yamaha coborând abisal din punct de vedere al calității.
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Yamaha NS-5000 Speakers Debut at TAVES 2016
by Mark Henninger on October 28, 2016

http://www.avsforum.com/yamaha-ns-5000- ... aves-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha’s room at TAVES 2016 provided positive proof that the company can hang with the high-end crowd when it comes to designing amazing-sounding speakers. The show is the North American debut of the NS-5000 3-way speaker ($15,000), which Yamaha says is “more like a musical instrument than a speaker.”

A signature feature of these speakers is that all three of its drivers are made of Zylon, a synthetic fiber that is touted as the world’s strongest. Yamaha says the benefit of using the material for the NS-5000’s 1.25″ dome tweeter, 3.25″ dome midrange, and 12″ woofer is low distortion and uniform tone/color.

Interestingly, the NS-5000’s cabinet does not contain acoustically absorptive material. Instead, the company uses a newly developed “Acoustic Absorber” (patent pending) that nullifies standing waves “with amazing efficiency and pinpoint accuracy.” Furthermore, the tweeter and the midrange utilize custom-designed resonance suppression chambers, which are specially shaped tubes that reduce unwanted resonance generated by the driver diaphragms.

These 77-pound, ported, 6-ohm speakers are designed to handle 200 W of continuous power and 600 W of peak power. Sensitivity is rated at 88 dB/W/m and the company rates frequency response at 26 Hz to 40 kHz (-10 dB).

Amusingly, they are classified as bookshelf speakers despite measuring 15.5″ (wide) x 27.125″ (high) x 16.625″ (deep). The $15,000 retail price does include specially made stands that are specifically designed to diffuse sound.

The demo system consisted of a pair of NS-5000s resting on their dedicated stands, a A-S3000 integrated amp that can pump out 150 clean watts per channel into 6 ohms, and a CD-S1000 CD/SACD player that also serves as a DAC for the laptop that dished out the tunes.

A cover of “Day Tripper” by Petra Magoni and Manu Gavin had the pristine clarity and holographic soundstage that pleases audiophiles’ ears. The vocals floated perfectly centered.

When it comes to audiophile-quality sound reproduction, the prowess of the NS-5000 speaker pair was abundantly clear as I listened to “Hey Now” by London Grammar. The impressive 3.25″ dome midrange drivers are surely responsible for how clean the vocals sounded.

A switch to “Bass and Drum Intro” from Nils Lofgren Live provided a solid, familiar reference for what the system can do, which is bring that live sound right into the room you are sitting in. It’s one of the best renditions of the track I have heard. It highlighted the track’s dynamics, clarity, imaging, and eminent listenability. My main thought as I listened was “can I please take these speakers home with me.”

My familiarity with Tricky’s “Come to Me” from Mixed Race was helpful when it came to recognizing exactly how elevated the performance of this system is. The female chorus pulled off that “soundstage that extends beyond the speakers” effect that is so sought-after, and if you told me a subwoofer was responsible for the deep, tight bass, I’d believe it. Same goes for Daft Punk’s “Motherboard.” Familiarity with the track enhanced my appreciation for the overall fidelity the system provided.

Jazz drumming from “Dancing Time” by Jonas Johansen from the album Please Move was a great choice for showing off how deftly the all-Yamaha system can image. The uncanny precision of sound placement and the three-dimensional character of the image reaches levels of fidelity that frankly are hard to match. “The Finishing” by Stavroz provided highly textured sax and organ along with a sublime-sounding beat that again underlined the power yet delicacy these speakers can achieve.

Impressively, the system at TAVES used no EQ, and does not contain a sub. Nevertheless, its output is full, deep, and very well balanced. Even though the price of this system may seem a bit steep for Yamaha, what it is capable of appears to justify the cost and effort. I wish the esoteric high-end six-figure rooms at shows sounded this good on a consistent basis.
Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply