diversetrancote wrote:Mi s-a părut puternic, dar deloc muzical, strident chiar, cu un sunet plat și țipat în același timp.
Mi se pare foarte ciudat ceea ce spui despre acest aparat! Am si eu doua, unul identic (Philips) si un Schneider care este la fel, doar ca design are putin altfel VUmetrele si butoanele, dar pe sub carcasa e fix acelasi. Am vazut pe net ca exista si LOWE idem cu Schneider.
Un prieten are un Schneider ca al meu si o colectie foarte mare de alte vechituri. Numai pe asta il foloseste in sufragerie! Pentru ca e un amplif minunat! (si are jdemii de boxe)
Asa ca pot spune, stiu 3 exemplare ce si cum suna cu foarte multe boxe, surse si in diverse situatii; chiar de curand a fost incercat si pe niste Tannoy Monitor Gold.
Toate 3 se comporta fix la fel
si total diferit de descrierea ta! Nici ca se poate mai ciudat (pana acum am constatat ca tot ce ai descris concorda mereu si cu parerile mele) pentru ca aceste amplificatoare nu tipa, nu sunt deloc stridente; puterea lor nu e intotdeauna mare (depinde mult de boxe) si marea calitate e muzicalitatea, as spune deosebita. Chiar asta mi-a iesit in evidenta de prima oara, muzicalitatea superba si timbrul natural, media frumoasa, lipsa totala de tipatura, de stridenta falsa! Philips sunt in general foarte bune pe medie, acolo au dat inginerii lor mare atentie!
Pe scurt, cele pe care le am/stiu mi se par total, dar total diferite de descrierea ta. E posibil ca exemplarul tau sa aiba o problema, poate are piese inlocuite, poate a fost "imbunatatit", poate a zacut vreo 20 de ani nefolosit, poate a zacut in frig multi ani la garaj, nu am idee, dar amplifurile astea sunt total diferite de descrierea ta!
La mine de la bun inceput de cand l-am luat acum mai multi ani, Philips 386 a sunat grozav, in special foarte muzical, natural si detaliat! Conduce grozav boxe precum Triangle Lyrr, chiar "ingrijorator" de bine in timp ce amplificatoare moderne care costa absolut enorm nu le-au condus si sunau prost cu aceste boxe! E un amplif care, asa cum discutam noi mai inainte pe acest topic, se descurca bine atat cu surse digitale (cdplayere) cat si analogice. Chiar face parte din trancotele bune la modul universal, adica pe orice sursa. Insa se remarca in mod special preul phono MM deosebit de bun! E un montaj simplu cu cateva tranzistoare, clasic, dar suna deosebit de bine. La capitolul asta, preu phono, am simtit totusi o mica diferenta intre cele 3 exemplare, adica varianta Philips mi se pare usor mai buna, doar asa o micuta diferenta.
Nu mi se pare un amplif care sa duca orice boxa. Dimpotriva, e chiar foarte mofturos, dar atunci cand se potriveste suna minunat. Astfel, perceptia puterii e foarte relativa, cu boxele potrivite pare destul de vanos, cu cele nepotrivite pare moale, flescait, bleg. Oricum, dar tipat sau strident nici vorba! E opusul ideii!
E posibil ca al tau sa aiba unele probleme in partea de preu, probabil corectii, nu am idee?! Sau poate nu mai are toate piesele originale !? Ar trebui sa-l verifici vizual pe cablaje, daca nu prezinta urme de lucratura sau sa te uiti la condensatori, poate la al tau au capotat unii, poate curg, poate sunt uscati, poate asa cum spuneam, au zacut zeci de ani si asta e un lucru foarte rau pentru condensatori. Nefolosirea aparatelor e foarte daunatoare in timp indelungat!
Oricum, eu mereu am spus,
doua aparate la fel nu suna la fel. Am intalnit multe cazuri de trancote la fel care prezentau un sunet diferit sau chiar foarte diferit, ca ziua cu noaptea. Poate s-a fabricat mai multi ani si sunt diferente intre serii, dar mai degraba poate fi de vina modul de conservare.
Astea 3 de care vorbesc se afla in stare foarte buna, curate, originale 100% (au fost verificate) dar se vede ca au fost utilizate mediu, de casa, nu prezentau urme de zacut in pivnita sau garaj sau groapa de gunoi.
Mie mi se pare chiar un amplificator exceptional, e una din trancotele pe care nu le-as da niciodata. Varianta Schneider am luat-o ulterior dupa Philips, tocmai pentru ca imi place tare mult (si ce-i drept, pretul era ok) ca sa.... am de rezerva!
(maniac!)
E chiar o trancota pe care as recomanda-o la prietenii cei mai buni! Si desi am spus ca-i mofturos, iata, duce boxe tampite care sunt deosebit de mofturoase precum Lyrr pe care multe alte tranzistorizate mor ca mustele!
Daca l-as categorisi cumva, l-as baga chiar in zona amplificatoarelor spre "dark" care se comporta bine cu boxe tipate, agresive si vioaie. Si tine cont ca ma refer la 3 exemplare probate dealungul a mai multi ani pe jdemii de boxe!
Deci, cred ca al tau are buba. Nu ar fi ceva iesit din comun, am mai intalnit cazuri deastea de ramai uimit, nu sunt chiar foarte rare. De exemplu la JVC chiar model cap de serie, ditamai namila superba, diferentele intre 2 exemplare erau ca intre trotineta si avion (ambele 100% originale si ambele parand conservate bine), alt exemplu la Pioneer unde am avut ocazia sa asist la o analiza a 5 exemplare (la fel) din care unul suna sublim, doua sunau deadreptul mizerabil si restul erau mediocre. La o scurmare in interior sa vedem care ar fi diferenta intre toate originale 100%, nu am gasit nimic, decat ca ala care suna bine parea din primele, adica vechi (era si cel mai jegos), numar serial mic si avea o micuta litera in plus pe finali.
Oricum, eu am mai avut exemplare duble din tot felul de aparate si te asigur ca doua nu suna
niciodata la fel! Interesant pentru cei care se pricep mai putin e ca de multe ori un exemplar mai "ciufulit" poate suna mai bine ca unul in stare de conservare foarte curata si buna! Eu m-am invatat minte cu chestiile astea, de ani de zile, asa ca daca prind trancota care suna bine nu o mai dau din ghiare pe ideea ca o sa-mi cumpar una la fel alta data! Pai nu-s la fel nici aparatele noi, alea scumpe si super audiofile! Am avut ocazia sa aud cu urechile mele si ramai uimit de diferenta! Asta poate fi (evident) si din rodaj sau trancotarii combatanti mi-ar spune ca poate una e incalzita si alta rece, etc, audiofilii mi-ar spune ca trebuie sa stea ambele pe acelasi rack, evident si cablaraia trebuie sa fie la fel, etc. Totusi sunt la nivelul la care stiu treburile astea si tin cont, asa ca diferenta e pe bune, adica chiar este!
Intr-o oarecare concluzie, eu as face un "reviu" la acest Philips absolut laudativ si plin de osanale! Chiar pe al meu l-am folosit inclusiv ca preu phono (MM) la sistem haudiofil sa fac niste inregistrari din vinil, deoarece suna minunat! (neavand nici un reglaj de nimic pe phono - iata, mereu spun ca reglajele sunt dragute, utile dar frectie daca preul nu e bun. Iar daca preul e bun, poti si fara ele prea bine!)
Ciudat, e primul tau "reviu" care e chiar complet pe dos de concluziile mele! Totusi, verifica ampliful ala! Sa te uiti cu atentie sa nu-i fi dat borsul afara din conzi, insa de obicei pute. Sau poate sunt uscati. Sa vezi si finalii daca sunt aia originali. Oricat de bine ar fi ciobanit, la un ochi experimentat se vede orice umblatura.
Iar in ce priveste reglajul in trepte, exista doua situatii tehnice: 1) potentiometru clasic care este facut sa mearga in trepte cu un mecanism cu bilutza, 2) multicontact de care a spus
hondaru.
Varinta 2 e cea mai audiofila si scumpa, adica e de lux.
Faptul ca ai probleme din astea (sare prea mult la o treapta) se datoreaza sensibilitatii de intrare la amplif. Astea vechi din anii 70 nu erau facute pentru cdplayere care au 1...2V pe iesire. Sa vezi in prospectele anilor 70 ce sensibilitati au integratele. Cu cdplayerul ii dai de 4...7 ori mai mult la intrare si de aceea abia misti volumul si e tare. Se tine cont si de sensibilitatea boxelor, evident.
Cat priveste chestia cu se aude bine la volum mic, eu tind sa fiu de aceeasi parere, ampliful cu boxele care se aud bine incet reprezinta primul semn ca se potrivesc bine si un semn de calitate. Mai ales basul, acolo e beleaua. Daca avem bas si la volum mic inseamna ca ampliful se potriveste bine cu boxele, adica le conduce bine.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.