BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Bucureștiul anului 2000, imaginat în 1930
http://www.cotidianul.ro/bucurestiul-an ... 30-307801/" onclick="window.open(this.href);return false;

Scris inainte de 1940, azi se poate spune exact la fel!
Pe fond nu s-a schimbat nimic!
.....
Mentalitatea şi corupţia, inamici ai urbanismului modern

Cea mai serioasă problemă a fost aceea a bucureştenilor care „au păstrat caracterul umil al ţăranului din care se recrutează. Bucureştenii sunt anarhici în faţa unei autorităţi reale şi servili în faţa autorităţilor abuzive. (…) Bucureştenii sunt descendenţii vechilor clăcaşi care au înmagazinat, de-a lungul timpului, toată umilinţa robului în faţa patronului. Bucureştii suferă de iobagismul sufletesc“. Aşadar, chestiuni de mentalitate. Până la formarea unui fond sufletesc comun şi modern, „noi nu putem zidi nimic serios pe sufletul bucureştean“.
Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Prezumţia de vinovăţie naţională
de Traian Ungureanu

Undeva, la o aruncătură de băţ murdar de Dunărea dată în seama bălăriilor şi prea departe de munţii spre care se tîrăşte o şosea strîmtorată de cîrciumi şi mall-uri, lăbărţat ca o balegă supraetajată de beton, fără alt rost decît îngrămădirea isterică a 2 milioane de oameni care îl umplu de peturi şi scuipat,

viu prin traficul de dricuri 4X4 şi mort de-a binelea pentru timpurile în care se preface că e altceva decît cea mai de soi comună a Balcanilor: Bucureşti! Capitala! Oraşul părăsit de ordine, sens şi bun simţ. Suma şi spuma apucăturilor care ne leagă de nepăsare. Rezultatul mitocăniei aministrative înscăunată prin vot. Bornă şi tomberon care marchează, pentru orice suflet încă discret, trecerea fără întoarcere în Orient. Vatră de mizerie gitană şi răutate românească, tobogan pentru ţoape şi platformă de cocalari, mai aproape de Karachi decît de Făgăraş, Bucureştiul e o criză care şi-a mistuit demult bolile şi îşi trage locuitorii la fund de baltă, în timp ce se pretinde etalon naţional.

Pentru toate astea, de la ura din privirile trecătorilor, la nesimţirea funcţionarilor, la morţii din spitale şi nebunia pitică a unui primar care se ţine de poze cu maidanul în spate, nu există soluţie. Alegeri? Mai bine tragere la sorţi. Bucureştiul a pierdut, deja, tot ce poate pierde un oraş înainte de a se întoarce la rangul de adăpost pe cîmp. România nu mai poate şi nu mai trebuie să urmeze acest oraş în care s-a strîns şi pus pe treabă voinţa politică de înşelăciune şi eşec a otrepelor cocoţate peste turma de fraieri.

Nu putem nici măcar stabili cine e de vină pentru catastrofa care dă iluzia vieţii în Bucureşti: locuitorii ologiţi de concubinaj urban într-o mahala presărată cu beteală sau o Primărie şmecheră, idioată şi fudulă? Oul lui Tălîmb: cine a fost primul porcul sau cocina? De acum înainte, singura cale pentru acest oraş răpus şi pentru celelalte tărîmuri româneşti ale dezastrului, e refuzul. Refuzul de plată. O criză de nervi colectivă şi disciplinată: greva fiscală!

Ce s-ar întîmpla dacă dna. Primar şi dnul. Ministru de Finanţe vor constata că bucureştenii nu-şi mai plătesc dările? Sigur: primii 100 vor fi tîrîţi în catacombele ANAF şi umiliţi de doamnele care îşi fac şuviţe, sub privirea şefului răstignit de plăcere cu o scobitoare în dinţi. Dar următorii 1.000 şi, apoi, ceilalţi 10.000?

În fond, la Bucureşti, se strînge a treia parte din toate taxele şi impozitele plătite în România. La ce bun? Ruina plătită e de două ori mai rea decît pustietatea unui cătun uitat. O dată, pentru că îngroapă locul. A doua oară, pentru că îşi jefuieşte trimestrial şi legal locuitorii. Din căderea acestui oraş mare şi ratat, trebuie să pornească gîndurile cele mai necuvinciaose şi interzise. Bunul simţ nu mai e o replică sau o variantă. Şi primul din aceste gînduri e revolta care întoarce cu susul în jos noţiunile pe care le-am periat naiv şi păgubos. Astfel: dacă nu putem face o ţară şi o capitală ca lumea, atunci sîntem datori să punem la punct o corupţie ceas, solidă şi populară. Mai întîi, prin grevă fiscală.

Banii bucureştenilor se duc la naiba şi nici acolo nu fac mare lucru. Banii trebuie reţinuţi şi folosiţi acolo unde crede fiecare că poate cumpăra ilegal dar cert valoare şi calitate. Da, şpaga e o garanţie iar seviciile publice sînt o înşelătorie. Chitanţe, bon fiscal, ordine în acte contabile? Ca să ce? Mai bine fără! Măcar ştii că pui banii în mîna cuiva care nu îi declară dar ar putea să-i cheltuie pe o haină pentru copil sau pe o şpagă sănătoasă, înainte de o operaţie grea. E mai mult decît fac statul şi primarul cu banii dumneavoastră.

S-a spus, grav şi mobilizator: corupţia ucide! Vorbele mari şi imprecise fac la fel sau sînt complici. Trebuie adăugat, deci, imediat: corupţia de stat ucide! Cealaltă corupţie, corupţia mică şi privată, ţine în viaţă. Şpaga, greva fiscală şi banul în mînă salvează. Corupţia ca sistem de stat sfîrşeşte prin a distruge statul cu tot cu supuşii lui fiscali. Corupţia civilă ca reacţie la corupţia de stat e singura soluţie de supravieţuire. E adevărata societate civilă.

Sînt corupt pentru că onestitatea e mai scumpă şi mai păguboasă decît corupţia. Sînt corupt pentru că nu am înceredere în lăncierii luptei anti-corupţie. Sînt corupt pentru că vreau să pun capăt corupţiei. Înşel, neg şi resping rapacitatea statului şi a primarului, deci supravieţuiesc. Rezist prin corupţie!

Se va simţi statul dator să îşi repare firea pus în faţa unei greve fiscale? Nu şi, oricum, nu contează. După 30 de ani de nesimţire, furt şi degradare, a venit ora despărţirii. A venit vremea unui nou sistem: două societăţi într-o ţară şi o ţară în rahat. Anarhie? Pardon! Regularizare. Dacă asta am aflat, atunci asta am aflat şi de asta trebuie să ne lepădăm. Legalitatea fiscală şi panarama bugetară nu au rost. Sînt o înşelăciune. Mai bine trăim în societăţi paralele, aşa cum am dus-o şi sub comunişti.

Oricum, putem gîndi asta numai atît cît ne mai ţine norocul. Căci Bucureştiul e oraşul în care un singur lucru e la lucru: aşteptarea. Anticipaţia pasivă a catastrofei care vine sau ne iartă. O inundaţie, o mişcare greşită a pămîntului sau o sperietură pornită de o petardă rătăcită şi gata: oraşul e terminat, aruncat înapoi, mult înainte de 1800. Absenţa structurii şi a organizării nu se văd şi nu se simt, acum, decît în nevroza fără sfîrşit a blocajelor de trafic. O catastrofă le-ar aduce, deodată, peste oraş.

Putem conchide că politica a dat greş. La fel, instituţiile şi, desigur, toate promisiunile. Aşadar, mai bine separaţi de stăpînitori şi de codurile lor fiscale fictive, într-o mafie alternativă care e stăpînă pe banii ei şi face numai ce crede de cuviinţă cu ei. O lume clandestină dar funcţională, fără discursuri despre corupţie şi anticorupţie, bucuroasă de propria hoţie paralelă şi productivă.

Am ajuns la ruină şi trebuie să ne despărţim de noi şi între noi pentru că atît am ştiut şi atît am izbutit după o sută de ani de care ne-am bătut joc şi după o sută de mii de iluzii, chiul şi impostură aşezate în calea sau în locul lucrului bine făcut.

Aşa e: cînd e vorba de naţiuni şi de istoria lor reală, nu există prezumţie de nevinovăţie. În fond, pentru asta şi pentru alte păcate date la iertat, ne prăpădim banii construind Catedrala Mîntuirii Neamului. Trebuia şi popimea să aibă o Casă a Poporului. Şi, cu asta, am rezolvat tot: oraş, cler şi popor.
http://adevarul.ro/news/politica/prezum ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Noul spital de urgenta se va numi "Sfantul Vasile cel Mare". Va fi construit pe Soseaua Bucuresti-Targoviste si ar putea fi gata in 4-5 ani, potrivit primarului Sectorului 1
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... viitor.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Pana ajungi cu Salvarea din Berceni sau Balta Alba, mori in salvare. Probabil de aia au prevazut heliport, sa ne ia cu elicopterul din Titan. Parca si vad soferul de la salvare cum te intreaba, " -Mergem la Floreasca-nozozomicale intr-o ora (de unde ajungi in alte cateva ore pe lumea ailalta) sau la Vasile cel Mare in 4...5 ore ocolind pe la Tragoviste ca e traficul ceva mai degajat?!"

Evident, 4....5 ani va dura studiul de fezabilitate, toate avizele, etc, si inca 20 de ani inceperea lucrarilor. Cand va fi gata peste 25....40 de ani (idem cu acea sala de concerte muzica clasica din Bucuresti de la a carei poveste s-au facut deja peste 5 ani), va fi nefunctional in lipsa de aparatura blocata din cauza caietelor de sarcini. Cand peste alti 20 de ani va veni si aparatura (incompleta, greseli in caietele de sarcini), peretii din rigips si instalatiile vor fi deja degradate si nimeni nu va sti sa o foloseasca deoarece intre timp va emigra tot ce are creier din tara asta!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Cu spitalul Sfantu' Vasila la Cuca Macaii am fost totusi optimist! Va dura 100 de ani! Cand va fi dat in folosinta americanii si japonezii vor avea deja spitale pe Marte.
FOTOGALERIE Imagini de pe santierul Magistralei 5 de metrou din Drumul Taberei
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... omitei.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Am citit comentariile dar observ ca nimeni nu-si da seama cat de gresit e intreg sistemul actual! Licitatii care dureaza o vesnicie, studii de fezabilitate care defapt nu folosesc la nimic decat sa coste bani si mai ales timp, personaje din lanturile imense birocratice care taraganeaza la nesfasit niste avize care nu folosesc la nimic, intreg sistemul pe care sta aceasta tara este complet gresit si in felul asta nu se poate construi nimic! De aia asistam la toata aceasta neputinta generalizata iar tara nu construieste drumuri si nimic esential! Cand se petrece ceva, dureaza de trei... zece ori mai mult! Toti par neputinciosi si nimic nu respecta nici macar timpii stabiliti deja prea lungi! Oricare asazisa licitatie tinuta pe banii statului pe langa faptul ca e masluita (TOATE licitatiile in Romania sunt masluite! Singurele nemasluite sunt cele proaste in care cine se baga aduce bani de acasa! Exista si asa ceva, produsul unor functionari total incompetenti si unui sistem total bolnav), cum ziceam, toate licitatiile pe langa ca sunt corupte mai si dureaza absolut enorm!
Factorul TIMP nu este luat in seama nicaieri. Desi este un factor esential! De exemplu, in justitie procesele si termenele sunt date ca pentru oameni care vor trai o mie de ani. Ce folos ca cineva care are dreptate castiga un proces daca asta se petrece dupa 5...10...20 de ani ?! Pana atunci nu mai foloseste la nimic! Tot asa cu oricare din investiile mari ale statului! (oricum, alea mici nu conteaza, majoritatea sunt din seria "tara arde si baba se piaptana" precum bordurile rosii din beton armat in sectorul 3 sau leaganele puse peste tot, sau panselele de milioane de euro puse pe "morminte" intre drumuri ingustate, etc, etc).

Intrebarea este - mai foloseste la ceva daca factorul timp nu e luat in seama ?! Nu este defapt (iar o sa fiu numit, Vadim!) un atentat la siguranta si interesul national ?! In momentul cand cativa functionari ai statului platiti din taxe si impozite jepcarite pe spinarea sectorului privat, lungesc la infinit o licitatie pentru ca toate documentele au fost facute prost, prea stufoase, scapand esentialul, dovedind maxima incompetenta, in conditiile astea de ce sa sufere milioane de oameni pentru ca vreo zece functionari ai statului sunt niste imbecili incompetenti, culmea, ajutati in incompetenta si de legislatia cretina si prea stufoasa, carpacita si modificata de mii de ori?!?! De exemplu, absurdul sistemului este ca studiul de fezabilitate sa prevada totul la virgula, sa nu aiba o abatere nici macar de 3%, iar asta cu ani de zile inainte de aplicarea investitiei cand piata defapt se modifica lunar si nimeni nu poate sa prevada exact nici de la o luna la alta !?! Iar legile si intreg sistemul actual, ultra aberant, prevad ca nu se mai poate schimba nimic dupa licitatie si semnarea contractului. Astfel au existat numai situatiile extreme, ori contracatele si banii se modificau pe parcurs in mod dramatic, adica furaciune la greu, se pleca cu un contract pe suma X si se sfarsea cu o intarziere de 700% pe suma de cinci ori X! Sau cazul in care proiectul s-a blocat deoarece banii prevazuti nu ajungeau si era clar lucrul asta de la bun inceput!
Plus ca sistemul defapt rasplateste constructorul care intarzie deoarece este prevazuta o reactualizare a preturilor functie de inflatie! Tot sistemul nu este doar greoi, este deadreptul imbecil si paralizant! De aceea in orice investitie totul e un dezastru generalizat! Care pe langa ca in final adopta cele mai proaste variante, mai si costa de trei ori cat face! E o combinatie fatala de coruptie cu prostie si incompteneta incat ma intreb, care aduce mai multa paguba, hotia sau prostia sau incomptenta, nepasarea si lipsa de responsabilitate intr-un sistem in care nimeni nu e respunzator de nimic ?!?!
De exemplu, cine a facut achizitia de aparate de trecere cu cartele la Metrou si "a reusit" sa obtina aparate unde bagi cartela deandoaselea, si altele cu sageata inainte?!? Toate astea au produs brambureala luni de zile, mai produce si acum! Practic la ora asta la Metrou exista aparate in care bagi cartela si cu sageata inainte si cu sageata invers! Nu ma refer la primele aparate, cele vechi, verzi din anii 90, ci la altele achizitionate alandala dupa! Nu au fost macar in stare sa schimbe cartele de carton dupa aia! Sa le fi desenat altfel, macar fara sageata ! Dar nu, astia scot in continuare cartele tiparite la fel de zeci de ani! O dovada ca sistemul nu functioneaza, e grav bolnav!
Sau o alta problema - ce vor face cu statiile Unirea si acel pasaj unde se produc blocaje cu puhoi de lume dupa ce vor da in folosinta si magistrata Drumul Taberei?!?! Am vazut blocaje care incepeau chiar din statie, adica pana sa intri in laterala de sus a statiei. Daca se va produce vreodata o panica in tunelul ala, vor fi victime! Cui ii pasa si cine face ceva.... pana vor aparea si mortii in accident?!?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Planul urbanistic Zonal (PUZ) necesar construirii spitalului de urgenta "Sfantul Vasile cel Mare" pe Soseaua Bucuresti-Targoviste a fost avizat favorabil, miercuri, in unanimitate, de Comisia de Urbanism si Amenajarea Teritoriului din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti. Spitalul va fi construit de Primaria Sector 1 si costa circa 300 milioane de euro. Urmatorul pas este ca arhitectul sef al Capitalei sa emita avizul de urbanism, apoi institutiile abilitate - avizele de specialitate, apoi va fi supus dezbaterii publice si aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... oviste.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mai e cale lunga! Ani pana se aduna muntii de dosare!
Chestia cu statia de metrou e hilara la cum se misca lucrurile cu metroul Bucuresti! Nasoala si problema cu resistematizarea drumurilor daca ne uitam ce se intampla cu soseaua Pantelimon.
Asa ca pana la metrou si drumuri ramane baza in elicopterul de pe acoperis.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by puf »

Metroul din Drumul Taberei se opreste la statia Eroilor, cine vrea mai departe trebuie sa debarce si sa caute alte legaturi.
Si totusi se construieste in draci la privat cu sau fara autorizatii sau studii, haotic pe orice petec de pamant, aiurea de la Mall-uri, cladiri birouri, rezidential fara nici o infrastructura sau in cazul zonelor deja dezvoltate fara infrastructura capabila sa deserveasca noua configuratie.
In Drumul Taberei sunt in constructie peste 4000 de apartamente care odata populate vor sufoca traficul dar si supraincarca retelele de utilitati, spatiile publice, etc.
In cazul asta nu inteleg cine autorizeaza supra-aglomerarea, nu exista un plan social care sa determine dimensionarea in functie de numarul de locuitori?Cartierul a fost proiectat de la zero de un institut de proiectare in anii 70 exact pentru un numar de locuitori avand infrastructura dimensionata fix pentru acel numar.De ce se permite mutilarea proiectului complet si complex?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

puf wrote:Si totusi se construieste in draci la privat cu sau fara autorizatii sau studii, haotic pe orice petec de pamant, aiurea de la Mall-uri, cladiri birouri, rezidential fara nici o infrastructura sau in cazul zonelor deja dezvoltate fara infrastructura capabila sa deserveasca noua configuratie.
In Drumul Taberei sunt in constructie peste 4000 de apartamente care odata populate vor sufoca traficul dar si supraincarca retelele de utilitati, spatiile publice, etc.
In cazul asta nu inteleg cine autorizeaza supra-aglomerarea, nu exista un plan social care sa determine dimensionarea in functie de numarul de locuitori?Cartierul a fost proiectat de la zero de un institut de proiectare in anii 70 exact pentru un numar de locuitori avand infrastructura dimensionata fix pentru acel numar.De ce se permite mutilarea proiectului complet si complex?
Despre cauze ar fi o discutie lunga. Pe scurt cauzele ar fi:

1) legislatie (aberanta, stufoasa, peticita incontinuu, multe se bat cap in cap, limbajul este de lemn, e practic alta limba care necesita translator plus chestii mostenite din vremuri care nu au nici o legatura cu prezentul).

2) intreaga organizare a statului si autoritatilor locale este gresita si deja distrusa de incompetenta si nepotism. A mers cat a mers pe spinarea celor putini, mare parte mosteniti din regimul trecut. Astia batranii care oricum, se descurcau numai intr-un anumit sistem, cel vechi, s-au dus la pensie sau pe lumea ailalta. In locul lor au venit noile generatii "scolite" in fabricile de diplome unde se iau examene de 10 cu ajutorul aplicatiei pe telefon, WhatsApp. Acesti analfabeti functionali sunt angajati (mai ales in functii bune, caldute si in consecinta, de decizie) prin nepotism si pe cai politice (mama, tata, unchiul, varul, etc = triburi politice). Nu exista angajare pe competenta. Daca undeva pare sa existe, e doar o mimare, o pantomima (pe dedesupt se trag sforile. Nu este pentru mujicul de pe strada! Ala e decor la un examen!). Insa nici nu poate exista competenta pe salarii de muritori de foame (care nu fac nimic util si sparg usa dupa pranz, adica cei care "muncesc" la stat.... unde se sta!). Sistemul de salarizare este ca in evul mediu unde traiau bine si in lux o mana de oameni (feudalii cu familiile lor) si in rest, toata populatia traia intr-o groapa cu fecale, singurii avantajati fiind slugile si trepadusii feudalilor. Rezultatul este o polarizare colosala. Salarii de directori in institutii de stat care insumeaza echivalentul a mii de alte salarii de bugetari sau pensii. Un feudal din asta (care este eminamente politic) echivaleaza cu un lant intreg de blocuri din Cartierul Drumul Taberei, de exemplu. Curul unia (dintre feudali) mananca cat 200 de alte cururi (de iobagi). Culmea este ca respectivul este si o p_la bleaga care e pus acolo de marioneta, adica sa imparta la Mafie si sa dea acces la robinet (cui trebuie). Vedem cum arata ministrii, de exemplu! Deja se vede cu ochiul liber, nu se mai respecta nici macar minima decenta sa pui marioneta pe unul cat de cat alfabetizat si aratos la vorbire! Maine, poimaine ne trezim cu ministrii surdo-muti si oligofreni! Ar fi marionetele perfecte! Nu mai spun ca pana de curand ministrul avea salariul mai mic decat altii din minister! Era de exemplu un fel de minister unde seful avea salariul mai mic decat propria... secretara! Care facea al doilea Master si era scolita la SRI. Dar respectivul nu traia din salariul ala pe care l-ar fi consumat de trei ori la bodegile unde-si facea veacul. Cam asta e imaginea.... statului! Care sta la carciuma cate 5 ore pe zi, totul petrecandu-se intr-o atmosfera suprarealista!

3) tot acest sistem clientelar unde nu exista nici selectie pe competenta si nici nu poate exista competenta din motive de lipsa de motivare (salarii de rahat) este parazitat la randul lui de sisteme mafiote de interese care duc in zonele private. Practic intreg statul este o retea mafiota cu aspecte orientale (nicidecum europene! Noi nu facem parte din Europa decat geografic. In realitate suntem in Orientul Mijlociu!.... sau problema mare! Doar Transilvania face parte din Europa a carei granita culturala si mentala se afla pe linia Carpatilor! Asta e fisura care se poate largi daca totul continua ca acum!) In acest stat exista multiple straturi ale deciziei dar nici unul adevarat. Orice decizie mare politica si economica se ia pe cai oculte, desi aparent se mimeaza legalitatea si democratia. Orice decizie trebuie sa multumeasca retelele mafiote din respectivul domeniu, de exemplu farma (import medicamente), constructii (construirea unor obiective mari, cartiere, Malluri, autostrazi, etc), etc, etc. In toata aceasta retea nimeni nu controleaza nimic, este o suma de increngaturi mafiote si de nepotisme-politice (in care includ si obiceiul nasului de nunta sau botez. Este o forma de alipire la trib, un fel de inrudire artificiala. Este necesara intr-o societate primitiva cu mentalitate tribala ca in Africa!). Unicul lucru care ar elimina aceasta situatie ar fi promovarea pe criterii de competenta, combaterea dura a nepotismului impreuna cu un sistem legislativ simplificat si clarificat care sa nu lase loc de interpretari relative. Insa peste tot e o amestecatura de legi peticite, parti vechi care deja sunt desuete cu diverse amendamente noi facute la momentele respective din motive de trafic de influenta si interesul direct al cuiva. Intra la socoteala si legislatia dupa care functioneaza partidele politice, alegerile si toate alea.
Apropos, Romania are peste 25.000 de legi!!!! Tinand cont ca fiecare lege are peste 100 de pagini, putem avea o privire de ansamblu asupra haosului! Tot acest sistem e ca o apa tulbure unde cel mai bine se simt pradatorii. Totul este facut anume sa fie confuz si sa lase "portite" pentru cei care au puterea si aplica sau folosesc legea (sa poata contorsiona Legea dupa interese - mare parte din marea coruptie a fost si este facuta semilegal, cu pixul, cu hartii). Adica pradatorii.

4) Constitutia este o gargara comunistoida lipsita de claritate si fermitate care nu poate constitui esafodajul unui stat functional. Drept dovada ca apar atatea disfunctionalitati si aberatii! A fost facuta de niste comunistoizi care la momentul respectiv nu erau deranjati de nimeni. Asa ca in prezent Romania functioneaza pe baza unui proiect prost, incomplet, neclar si gaunos.
Dar prezentele sisteme in care e integrata Romania nu permit modificarea "sistemului de operare" (care este gresit si ineficient). Tocmai sistemele in care e integrata Romania au la baza nemodificarea "sistemului de operare", referindu-ma aici la modificari fundamentale si nu doar cosmetica mortului de dus la groapa! Apropos, ca o paranteza, politica Moskovei este exact exploatarea acestui aspect. Chiar si in Vest exista probleme la "sistemul de operare" pe care sta intreg esafodajul. Insa aia au sute de ani de continuitate in spate si se descurca la subiectele grave.... insa iata, in ultima vreme au inceput si ei sa nu se mai descurce, daca avem in vedere invazia musulmana si iata ce se petrece de exemplu in Italia! Insa Romania nu cunoaste continuitatea, a fost resetata des! E ca un calculator invechit, neperformat care ruleaza un sistem de operare pus peste altul si mai vechi, atat de perimat incat orice peticire seamana cu o cana cu apa aruncata in desert. La un moment dat nu mai poti lega intre ele sisteme de operare atat de incompatibile! Iar, ca tot faceam o paranteza, Moskova/Putin actioneaza ca niste virusi, ca niste troieni, adica exploateaza slabiciunile sistemelor de operare pe care le ataca.
Si cine ar fi in stare sa schimbe sistemul actual, daca oriunde se aduna minim 2 rumani se formeaza imediat doua tabere care incep sa se anihileze una pe alta, contestandu-se una pe alta la modul fundamental ?!?!

5) pe de alta parte, de intreg acest sistem bolnav depind milioane de oameni care nu au nici o vina si traiesc din acest sistem, e viata lor, e toata viata lor! Astia sunt precum naufragiatii care se agata de o barca gaurita si putreda. Cu barca se vor duce la fund peste un timp garantat, dar daca renunta la barca se duc la fund imediat. Pe cai pasnice si nedureroase au de ales doar intre rau si rau! Intr-un fel sunt de inteles si cei care refuza sa participe la vot, e modul lor de a respinge totul in bloc. Lucrul asta (absenteismul) este prezent si in statele occidentale vechi. Lumea europeana, mai bine spus, americano-europeana s-a imbacsit. Sistemele vechi nu mai merg corespunzator si integrarea "orfanilor" din fostul bloc sovietic precum si criza lumii islamice au agravat problema. Numai Asia merge in sus, acolo nivelul de la care au plecat e atat de jos incat orice ar face e ca mersul din groapa, adica numai in sus. Dar mentalitatile si structurile mentale sunt cum nu se poate mai diferite fata de lumea occidentala! Daca Asia va castiga, lumea poate material va arata mai bine dar spiritual nu stiu... OK, trebuie sa inchid mega paranteza!

In opinia mea numai daca Romania va fi lovita de nenorociri imense, va incepe (nevoita) se se schimbe. Adica se scoala numai din pumni incasati! Pana atunci cursul ramane constant in jos. Orice actiune eficienta de insanatosire ar presupune masuri extrem de dure care ar afecta o parte insemnata dintre cetateni (oricare parte, unuii vor tipa de durere). Populatia este ca drogomanul, drogul il omoara pe drogoman incet si sigur, insa daca ii iei drogul intra in sevraj si se urca pe pereti. Tratamentul nu poate fi decat dur, nu exista ceva bland. Insa in politica din Romania in ultimii peste 27 de ani se promite numai 'tratament" bland, placut, care va aduce bine la toti si toti vor castiga locul unu! Poporul alege intotdeauna minciuna cea mai frumoasa iar sistemul asta nu poate fi schimbat deoarece fiind inglobati in UE nu avem voie. Astfel sunt alesi politicieni din ce in ce mai populisti, mincinosi, incomptenti, bonus banditi. Astia provoaca o situatie si mai rea care va conduce la alegerea unora si mai populisti, si mai mincinosi, si mai daunatori si tot asa. Ca drogul, cu cat inghiti mai mult si cu cat iti face mai rau, cu atat cresti doza! De aceea spun gandind logic, numai mari nenorociri ne mai pot opri!

In privinta constructiilor, subiect de la care am inceput - ceea ce se vede e rezultatul firesc al sistemului in care traim. Orice investitor mare care are o bucata de pamant (mai multe sau sute de hectare) vrea sa scoata cat mai mult din peticul lui de planeta. Ar vrea sa construiasca daca ar fi lasat, case ciuperca care sa se ridice pana la nori si sa aiba cati mai multi metri patrati, care i-ar aduce un profit cat mai mare. El castiga la metrul patrat construit, nu va sta in ele, are deja vila sau palat in zone bune, libere, aerisite, frumoase! In ghetourile din rigips si sticla vor locui iobagii care ar cumpara si o cocina in varf de par, daca ar fi destul de ieftina pentru putinii lui banuti pentru care se angajeaza sclav pe viata la banca. Nu-l poti opri pe bietul iobag sa viseze la casa (cotetul) lui! De aceea cand cumpara nu are prea multe pretentii atata vreme cat in casa (cotetul) lui nu-l ploua in cap.

Ei bine, autoritatile care aproba asa ceva sunt descrise mai sus in cele cateva puncte. E un fel de sos alcatuit din incompetenta, impostura, politica (defapt triburi politice), mafiotism (membrii comisiilor au toti afacerile lor ori direct, ori prin proxi), etc.

De aceea e chiar de mirare ca realitatea nu e si mai rea?! Exista tari in lumea a 3-a care arata mai rau ca noi! E adevarat, nu in prima jumatate a planetei. Dar macar nu suntem nici ultimii, mai exista si pe la noi constructii cat de cat mai ok, nu toate sunt praf. Ramanem niste (cel mult) mediocrii. Ca intotdeauna! Cu tendinte de a ne duce constant si sigur in jos! Ce credeti, aia 4 milioane si-au luat lumea in cap de florile cucului ?!?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Hotie ca in Romania nu gasim nici in Africa Centrala!
Recorder.ro a rezolvat misterul iepurilor aurii: Au fost închiriați cu 2,500 de euro bucata de Administrația Școlilor Sector 6
https://revistapresei.hotnews.ro/stiri- ... ctor-6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Inaintea discutiei despre autobuze ar trebui discutia despre drumuri civilizate.
VIDEOREPORTAJ Cum e testat în Finlanda transportul public electric cu autobuze fără șofer
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... sohjoa.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Cum poate fi trenul un mijloc excelent de transport în oraș - Un exemplu din Polonia
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... olonia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Polonezii sunt MULT peste noi! Preturile la ei sunt la fel ca in Romania (de multe ori mai mici!) dar salariile si pensiile sunt duble sau chiar mai mari, depinde de zona. Cele mai sarace zone din Polonia sunt cel putin egale cu cele mai bogate din Romania. La ei s-a construit foarte mult in ultimele decenii, s-au restaurat aproape toate monumentele si orasele istorice, sunt zone in Polonia care arata la egal cu celebre zone turistice din Germania sau Austria (din punct de vedere al restaurarii, curateniei, civilizatiei) iar Varsovia este un oras extraordinar despre care inafara se stie prea putin! (si asta mi-au relatat oameni care au trait sau traiesc acolo! Varsovia a fost o surpriza foarte placuta pentru toti, unica chestie de care se plang cei mai multi ar fi.... limba si scrierea! Imposibile!)
Pe scurt.... nu prea exista comparatie intre noi si polonezi desi in 1989 am pornit de la aceeasi situatie, ba chiar a lor era mai proasta ca a noastra! Care sa fie cauza ?! In mare este istorica. Ei fac parte din cultura occidentala si catolica, noi facem parte din cultura orientala, ortodoxa si otomana.
Si un lucru pe care putini il stiu - la un studiu facut la nivel european despre inteligenta medie pe tari, Polonia ocupa.... locul 3 dupa Germania si Danemarka! Romania este cam in ultima treime iar tara cea mai codasa este.... Serbia. Primele locuri sunt ocupate, evident si de asteptat, de toate tarile germanice si nordice, inclusiv UK, Franta neavand un loc foarte onorabil (dar e cea mai de sus tara latina), depasita copios de Polonia si daca nu ma insel, chiar si de Cehia. Evident, orice studiu sau statistica sunt contestabile, dar nu o data am citit despre media de inteligenta ridicata la polonezi.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

S-a îndatorat pe viață, fără să știe cum va arăta de fapt locuința sa. Ce a descoperit când a intrat prima oară în apartament
https://stirileprotv.ro/stiri/inspector ... ament.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Centura Bucureștiului: un dezastru. Ce e de făcut?
http://www.contributors.ro/fara-categor ... -de-facut/" onclick="window.open(this.href);return false;
Studiul realizat de Banca Europeană de Investiții care arată cum ar putea Bucureștiul să aibă o centură modernă și o autostradă ocolitoare ca în Vest
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-i ... nizata.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Milioane de euro, din care puteau fi amenajate parcări publice în București, au fost pierdute de Primăria Capitalei din nepăsare și ignoranță.
....
Lipsa locurilor de parcare duce, în Capitală, la situaţii absurde, în care se aplică legea junglei. Aşa cum s-a întâmplat şi pe o stradă de lângă Universitatea Politehnică, singura cale de legătură între două ansambluri rezidenţiale, şi bulevardul principal. Un TIR şi-a croit drum smulgând pur şi simplu oglinzile maşinilor parcate.
....
În sectorul 5, în capătul unei străzi înfundate, s-a ridicat, în 2016, un bloc de 3 etaje cu mansardă. Nu are niciun niciun loc de parcare. Dar are autorizaţie de construire, eliberată de Primărie. În acelaşi complex, un al doilea bloc este acum în construcţie. Iată ce spune agentul imobiliar unui posibil cumpărător.

Agent imobiliar: “Am 60 de apartamente şi o să îmi iasă maxim 15 dacă îmi aprobă, maxim 20.”
Client: ”Dar nu ştiţi dacă se va aproba sau când se va aproba?”
Agent imobiliar: ”Exact.”
Client: ”Și acum există vreun loc unde parcăm?”
Agent imobiliar: ”Pe stradă.”

Reprezentanţii dezvoltatorului au stat de vorbă cu noi doar telefonic.

Reporter: “Dacă dvs. aveţi autorizaţie de construire şi acolo scrie că aveţi 32 de apartamente pentru primul bloc şi 14 locuri de parcare?”
Reprezentant firmă: ”Doamnă, sunteţi de la poliţie? Mă sunaţi să mă trageţi la răspundere, aşa mă simt!”

Un act emis chiar de Primăria Sectorului 5 arată că funcţionarii ştiau că dezvoltatorul nu a asigurat necesarul de locuri. De ce au închis ochii, l-am întrebat pe primarul Daniel Florea, care susţine că habar n-avea de această problemă

Daniel Florea: “Ei au zis că este în regulă. Şi eu, pentru că au zis că e în regulă am semnat şi de fapt nu era.”

Primarul i-a cerut explicaţii Roxanei Dănălache, angajata primăriei sectorului 5 care a semnat procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, deşi locurile de parcare lipseau.

Primar: “Cum e locurile de parcare?” Poate să fie mai puţine decât apartamente?”
Roxana Dănălache: ”Sincer nu-mi aduc aminte.”

I-am prezentat primarului Florea şi alte cazuri de blocuri care nu au locurile de parcare impuse de legislaţie.

Primar Florea: ”Uite aici e o autorizaţie dată de mine. Sunt 168 de apartamente şi 74 de locuri de parcare. Cum mama dracu? Trebuie să verificăm asta.”

În urma sesizărilor noastre, edilul Daniel Florea a demarat o acţiune de control a autorizaţiilor de construire şi a declarat că dacă se găsesc nereguli, angajaţii Primăriei care şi-au pus semnătură pe aceste acte vor fi fi cercetaţi disciplinar.

Pe Splaiul Independenţei, unde TIR-ul şi-a făcut loc avariind maşinile locatarilor, în capătul unui drum a fost construit un bloc cu 11 etaje. Are 153 de locuri de parcare deşi, potrivit legislaţiei, ar fi trebuit să aibă 288.

Aşadar, avizele se dau cu ochii închişi. O demonstrează şi autorizaţia de construire a aceluiaşi complex, emisă de primăria sectorului 6. Conform acestui act, imobilul ar fi trebuit să aibă, la etajul 11, zece camere de lectură, patru biblioteci, spălătorii şi uscătorii, 12 grupuri sanitare şi 14 holuri.

Cum era de aşteptat, investitorul le-a transformat în apartamente. Şi uite aşa numărul locuinţelor a crescut de la 182, câte erau prevăzute în autorizaţia de construire, la 240. Deşi, iniţial, reprezentanţii firmei au spus că ne vor oferi un punct de vedere, ulterior nu au mai fost de găsit.

Şi în cazul unui alt bloc, lucrările au fost recepţionate cu semnătura unui angajat al primăriei sectorului 6. Cu toate acestea, primarul Gabriel Mutu aruncă vina pe dezvoltatori şi închide ochii la ce se întâmplă la el în instituţie. Până în acest moment, edilul nu a luat nicio măsură şi nu a demarat nicio acţiune de control.

Gabriel Mutu, primarul sectorului 6: ”Este o informaţie, nu că neoficială, ea e cunoscută în piaţă, cum se spune. După ce semnează procesele verbale, schimbă destinaţia şi merg şi le intabulează. Desfiinţează la demisol locuri de parcare şi fac apartamente.”

O altă găselniţă sunt sistemele de parcare etajate, care oferă locuri dependente pentru 2 maşini, din care una deasupra. Dezvoltatorii le închiriază doar pentru a trece de comisia de recepţie a lucrărilor, după care le dau înapoi. Este o practică recunoscută chiar şi de autorităţi. Care însă nu iau nicio măsură. Tocmai de aceea, viitorii proprietari trebuie să fie atenţi şi sesizeze autorităţile atunci când nu au în bloc locuri de parcare suficiente.

În Bucureşti, v-am prezentat doar câteva din cazurile în care dezvoltatorii nu au respectat numărul parcărilor. Primăria Capitalei nu are însă habar de niciunul. Şi astfel, în lipsa unui control eficient din partea autorităţilor, milioane de euro, care ar putea fi investite în parcările publice, rămân în buzunarul dezvoltatorilor. Iar bucureştenii continuă să piardă 24 de zile din viaţă, pe an, în căutarea unui loc în care să-şi lase maşina.

Am cerut un punct de vedere Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, autoritatea care ar trebui să facă ordine în acest haos imobiliar, guvernat doar de interese şi câştiguri uriaşe. Ministrul Paul Stănescu a refuzat însă interviul, chiar dacă l-am abordat la finalul unei conferinţe de presă.

Paul Stănescu: “Nu pot să îţi răspund acum, m-ai înţeles? Nu vorbesc româneşte.”

Atitudinea ministrului Stănescu este cel puţin revoltătoare. La fel ca şi cea a tuturor autorităţilor locale, care se fac că nu văd neregulile din construcţii. Care dau avize, pe bandă rulantă, şi aprobări pentru ansambluri de blocuri ilegale.

Totul se întâmplă pe o piaţă imobiliară complet scăpată din mână, intenţionat sau neintenţionat. Aşa că mare grijă la fiecare leu investit.
https://stirileprotv.ro/stiri/inspector ... emnat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De jos pana sus toti iau shpaga. Rezultatul sistemului asta - proiectele bune stau blocate, proiectele proaste se fac. Si in jur vedem..... Uganda.

PS - dar poporul are exact ce a votat.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Primăria Capitalei vrea să stabilească noi tarife pentru parcare. În centru, va fi 10 lei pe oră
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... 10-lei.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
o sa creasca nivelul de trai la triburile (colorate) de parcagii! (in special Unirea-Carrefour). Va creste si SPAGA pe care parcagii o platesc "militiei" comunitare!
Efectul imediat, trotuare si treceri de pietoni si mai ocupate de masini decat in prezent! Vom avea SUV-uri parcate pe refugiul de tramvai sau in statia de autobuz (defapt avem si acum!). Eventual vom avea Haudi Q7, Veve Tuareg, Bemve XXX puse peste straturile de pansele de la Teatrul National! In curand vor intra cu ele si in Pasajul Universitatii sau o sa le aseze pe peron la Metrou! La Unirea in fatza deja e plin de dughene si alte obstacole dar mai e loc de cateva SUV-uri daca le baga pe dealatul (pardon, deja le-au bagat! Sub ochii blanzi ai Militiei conduse de secretara de la Videle! Problema este ca lasa prea putin loc intre ele si daca esti mai corpolent e greu sa treci! Evident, prima banda de circulatie e si ea ocupata de masini parcate (sub semnele de parcare interzisa)! Acum va fi si a doua! Se va circula pe contrasens.... pardon, deja se circula! Se va depasi pe dreapta..... pardon, deja asa se face! Semafoarele vor fi optionale.... pardon, sunt deja optionale, la fiecare rosu mai trec vreo cinci sub privirile blande la Militianului (dupa care blocheaza sensul cu verde pana la primul rosu. ETC!). Bucuresti = cloaca! (dupa fatza, chipul, mintea si obiceiurile MAJORITARULUI!)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Asa cum am prevazut:
VIDEO Efectul scumpirii locului de parcare în centrul Bucureștiului: Parcările sunt goale, șoferii parchează pe Calea Victoriei și blochează o bandă
https://www.g4media.ro/video-efectul-sc ... banda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply