Multam fain,
momolo! Ar fi greu sa renunt la pasiunea de-o viata!
Problema e ca, dupa atata timp, m-am invatat cu sunetul de (o anumita) calitate, care costa! Desi (in nemernicia mea!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) imi propusesem sa iau un intreg sistem audio, asa, macar la limita "trancoto-audiofilei", am sfarsit prin a lua de banii astia doar o pereche de boxe. Nu imi pare insa rau deloc, pot spune chiar ca am avut noroc ca s-a ivit ocazia de a cumpara niste boxe la care visam mai demult, la momentul oportun.
Ai intuit bine cam cum suna aceste boxe.
Asa cum le stiam, Harbethurile au o mare calitate (pentru mine cel putin), iti “deturneaza” din prima atentia asupra muzicii, uiti de basi, medii sau inalte, soundstage, rezolutie sau alti termeni audiofili. Nici aceste M30.1 nu fac exceptie si m-au incantat de la inceput cu acelasi sunet cald si plin de muzicalitate.
Cum era normal si inevitabil, am facut (in minte) comparatia cu celelalte modele Harbeth ascultate de mine: SHL5 (pe care le cunosc mult mai bine) si C7-ES3, ascultate doar fugar, la cineva acasa. Daca ar fi sa folosesc niste termeni audiofili (desi in principiu ma feresc si nu ma prea pricep sa descriu sunetul), as spune ca M30.1 au un plus sesizabil in zona basului mediu, datorat probabil filtrului folosit si configurarii pentru acest model, precum si un rafinament superior in zona frecventelor inalte, datorat difuzorului de inalte diferit, de tip soft-dome, utilizat la aceste boxe. Difuzoarele (basi/medii si inalte) sunt in fapt identice cu cele prezente pe modelul de top M40. Evident, M30.1 nu coboara atat de mult in zona frecventelor joase precum SHL 5, care imi “zguduiau” bine geamurile casei si lustra de pe tavan la unele inregistrari mai pline de basi si frecvente joase. Din acest punct de vedere, M30.1 sunt mai prietenoase cu spatiile de dimensiuni mici si medii (in care locuim probabil majoritatea) dar raman totusi pretentioase la conditiile acustice.
Per total, M30.1 au un sunet extrem de echilibrat ce, in ciuda lipsei impactului unui bas “cutremurator”, pare a fi mai complet si in acelasi timp detaliat, releva mai mult din mesajul muzical, probabil tocmai din cauza ca, cele mai multe “lucruri” din inregistrarile muzicale, se “intampla” acolo, in zona mediilor si bas/mediilor, unde aceste boxe exceleaza, ca niste veritabile monitoare de studio din care isi trag originile.
Bineinteles, astea sunt niste pareri pur personale si subiective si trebuie luate ca atare.
In loc de prima concluzie pot spune urmatorul lucru (constatare): in scurta perioada de timp de cand am cumparat aceste boxe, colectia de muzica din biblioteca s-a imbogatit cu vreo 40 de vinil-uri si aproape inca pe-atatea CD-uri!
Most people use their stereos to listen to music. Audiophiles use music to listen to their stereos.