TAV Milano 2010 - comentariu

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

hersorin, am vazut pe un forum italian intre poze ca a fost o camera goala unde pe doua rafturi de sticla de Murano erau 2 UNISON cdplayer cu integrat (posibil o versiune "SE") legate la o pereche Opera Grand Callas. Dar nu am nimerit acea camera desi am avut senzatia ca am vazut tot. Expozitia e foarte mare si intinsa pe 5 nivele unde partiul e ca un labirint.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

In continuare relatez despre o camera unde tronau o pereche Spendor bookshelf foarte mari puse pe niste scule italiene necunoscute, aparate pe care le-am vazut si prin alte camere:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3251100978" onclick="window.open(this.href);return false;

Sursa o constituia un pickup foarte aratos.

Se pare ca sculele astea neidentificate se numesc ABSOLUTA

Destul de aratoase! Design italian, firesc.

De remarcat si acele "conditionatoare" in lada de lemn insa dupa continut pareau mai mult niste filtre retea.

Acolo era adunata destula lume, se pare ca Spendor sunt destul de populare in Italia de nord.

Sunetul era neplacut, plesnit si tocat... nu gasesc alt termen. Parca muzica curgea cu "galme", parca ceva nu se lega.

In opinia mea, asa cum aud eu, acele Spendor au o coloratie de "punga de nailon".... alt termen nu gasesc. Un bas ca o punga de nailon sparta, ceva plesnit si sacadat parca si cu rezonante de cutie din scandura subtire umflata din presiunea aerului. Oricum, era o forma de sunet obositor foarte original. Nu zbiera deloc ceea ce este o raritate, mai ales pe acolo, dar totusi ma obosea si-mi creea disconfort/neplacere sa stau sa ascult. Nici intr-un caz nu era un sistem pentru muzica clasica. Mai mult se preta ceva cu chitari electrice si tobe, muzici simple, eventual electronice.

Respectivele Spendor nu sunau lesinat ca multe alte boxe, dar ma deranja coloartura aia de "punga de nailon" cat si acea senzatie de sacadare/plesneala. Basul nu cobora prea mult insa partea medie si de sus a frecventelor de bas era umflata usor. Inalta destul de cetoasa dar macar umana si calda, destul de rar intre atatea boxe cu sunet metalic si tipat sfredelitor pe tweetere.

Am plecat destul de repede, ce se intampla acolo parea cam monoton si ma obosea. Cel putin asta e senzatia care mi-a ramas.

Eu cred ca boxele alea aveau nevoie de ceva amplificari "coioase" si nu cutiute italienesti cu cativa watzisori frumos lacuiti.

Naiba stie care era aportul acelor "conditionatoare" in lada de lemn !?
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by SOLO »

momolo wrote:PolyGram, explicatia e simpla, voiau sa demonstreze ca boxele lor sunt atat de bune incat nu sunt afectate de pozitionare. Bagarea in colturi este demonstrativa si oricum, camera de hotel in care expuneau era mica, estimez undeva la 16...18mp plina cu marafeturi si scaune.
.
Sunt proiectate sa functioneze asa , altfel nici nu ar canta cum trebuie .
Nu sunt singurele boxe proiectate sa stea lipite de perete .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

La sfarsit am lasat povestirea evenimentului de lansare a noilor boxe JM LAB Stella care sunt o versiune UTOPIA micsorata pentru camere ceva mai normale si nu de palat imperial:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 2550537362" onclick="window.open(this.href);return false;

Pentru asta au inchiriat o sala probabil destinata nuntilor sau de restaurant, apreciez ca destul de mare, oricum peste 40...50mp.

Au facut publicitate inainte de expozitie prin presa, astfel ca unii au venit cu invitatie primita pe internet.

Evenimentul se desfasura cu orar afisat, cam din ora in ora dar nu am vazut parca mai mult de 5 reprezentatii pe ziua respectiva.

Noi tot umbland prin hotelul ala mare si incurcat ca un labirint grecesc ne-am nimerit absolut din greseala la intrarea JM LAB cu vreo 15 minute inainte de ora 16.30 cand era afisata o noua prezentare.
(daca am fi cautat locul cu harta in mana nu-l gaseam!)

Holul care ducea la respectiva sala era barat de un cordon rosu pazit de un tip in costum elegant, totul facut cu pompa ca si cand era vorba de un eveniment special, de lux, mai lipsea sampania gratis.... dar nu era....

Ne-am asezat la mica coada care se tot ingrosa spre ora de incepere.

Intai soseste si e bagat in fatza un grup cu invitatii apoi ne da si noua drumul. Mergem pe niste holuri largi si nimerim in marea camera plina de scaune ca la spectacol. In fatza tronau boxele pe care le vedeti in foto.
Eu fiind mai cu reflexe mioritice am pus ghiara pe locuri bune in fatza. In general lumea pe acolo e cu mult bun simt, nu se buluceste nimeni ca oile pe nicaieri.

Am asteptat vreo 10 minute sa se termine interviul pe care un tip cu accent francez il lua tipului in costum care avea deasemenea accent francez, amandoi francezi vorbind engleza. :)

Dupa asta se stinge lumina si incepe show-ul. Un tip (adica dealerul JM LAB din Italia) prezinta in italiana diversele caracteristici fabuloase si diverse relatari despre calitatile boxelor JM Lab de top. Sincer ma cam plictisisem, voiam sa aud o data daca nu mi-am pierdut vremea de pomana!

Sistemul audio era SIM Audio seria de top a lor. Tin minte ca tipul a spus ca acel DAC SIM Audio e singurul DAC din lume care decodeaza pe 32 biti, prezentat ca si cand era vorba de noua naveta NASA aflata pe rampa de lansare.

Ok, in sfarsit incepe sa sune ceva din boxe..... gresit ! :) Era defapt o mugitura ca de bivol, adica un pasaj de voce de bariton... tipul care butona gresise CD-ul. Il schimba si incepem sa auzim suava muzica de prezentare.

...Acum ajung la momentul cand trebuie sa descriu sunetul....iar asta nu-mi place....

:) Insa pot sa va relatez ce am spus in gura mare profitand ca nu ma intelegea nimeni in romaneste inafara de SOLO.... "- Boxe pentru tzarani !" ....."- Vreau banii de bilet inapoi!" ...."- Vreau acasa!".......

SOLO, dupa ce imi spune razand sa o las mai incet (lumea asculta in liniste) imi spune dupa scurta vreme ... "- Ce zici, ai curajul sa ne ridicam si sa plecam ?!"...Lumea statea cuminte in semiintuneric, sala era destul de plina, sa fi fost peste 50...60 oameni, toti tacuti si nemiscati.

:)....Evident, asta am si facut! Ne-am sculat, ne-am facut carare spre iesire si am zburat de acolo.

Ok... o sa ma intrebati ce naiba era cu sunetul ala ?!

Pai ce sa va zic, cine a ascultat JM LAB stie exact cum sunau boxele alea. Am ramas destul de mirat ca sunetul ala specific de la JM LAB au reusit sa-l faca si in versiunea "Jumbo". Un soi de JM Lab elefantin. Cel mai socant era basul ala umflat si bubuitor dar intr-un stil foarte particular. Parea mai degraba un bas ca in fostele sali de cinema vechi care mai aveau difuzoare din anii 50 amplificate pe tuburi uzate. Sa nu va inchipuiti ceva teluric, nu prea se intamplau multe in partea foarte de jos a spectrului, insa se intamplau prea multe in basul mediu si de sus.... chiar prea multe! :)

Media era.... de JM LAB, ce sa spun. Astia au tipicul lor original. Un sunet care se doreste cald dar defapt este simplificat, lipsit de armonicile subtile, mai degraba tuns de armonici, inaltele alea rotunjite si mugatoare ca o vaca bine hranita pe o pajiste din Elvetia.

In cap nu mi-au venit decat termeni legati de "mugere"(adica sunetul scos de vacarime) mai ales cand au pus o piesa destul de populara pe discurile audiofile de test cu niste negrii din Lousiana americana, solistul efectiv mugand ca un bivol in versiunea JM LAB + SIM Audio. Chiar am avut o tresarire, se facea ca eram pe o pajiste plina de cornute....

O alta problema, sunetul era lovit de un soi de amortire, filoxera mortala, flasca, nu stiu cum sa descriu... parca imi vine in cap un termen neortodox despre emisia de gaze naturale a unui cal decedat, dar rezultatul nu numai ca era jalnic insa si foarte comic. Intr-un fel am fost foarte amuzat ca si cand am asistat la o comedie audiofila.

...Am fugit partial razand, partial ingrijorat ca mi-am mancat timpul degeaba si mai aveam atatea de vazut si auzit!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

SOLO wrote:Sunt proiectate sa functioneze asa , altfel nici nu ar canta cum trebuie .
Nu sunt singurele boxe proiectate sa stea lipite de perete .

solo
cat de curand sper sa am ocazia sa experimentez o pereche de deastea ca sa ma conving singur, canta si asezate normal sau trebuie sa le pui musai lipite de zid ?! Va voi tine la curent daca reusesc! Eu pana nu aud cu urechile mele nu cred.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

Ok, ajung in sfarsit la miezul expozitiei, punctul care a exercitat cea mai mare atractie la TAV 2010 si despre care s-a discutat cel mai mult.

SONUS FABER FENICE, adica una din cele 30 de perechi.

Firma Sonus Faber se vede treaba ca baga multi bani in marketing. Din cate am citit anul asta au inchiriat juma'dintr-un ditamai palatul extra-mega scump de la Venezia ca sa-si prezinte capodopera vruta a fi un Ferrari in domeniul audio, moment in care au facut ceva valuri prin presa.

Image


Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3399846802" onclick="window.open(this.href);return false;

Sursa sistemului o reprezenta asa cum este normal la un sistem top high-end, un turntable. Pe acesta scria "DR. FEICKERT ANALOGUE" dotat cu un brat impresionant de lung, doza nu o cunosc dar avand in vedere desfasurarea de fortze cred ca era ceva de top absolut.

Partea pre PHONO era Goldmund cap serie http://www.goldmund.com/products" onclick="window.open(this.href);return false; , pe linie pre tot Goldmund top iar pe partea de putere marile boxe erau tri-amplificate cu 6 monoblocuri Goldmund TELOS 2500, adica tot ce are brandul Goldmund mai bun si mai scump.

Nu retin cablurile cu aspect audiofil, tri-wire dotate cu niste cutiute metalice pe ele (vezi foto).

Boxele Fenice ca aspect sunt mult mai impresionante decat in poze! In primul rand socheaza prin marime, sunt colosale iar diful acela pe laterala e imens, ditamai lighianul!

Ca design, din punctul meu de vedere sunt mai impresionante in realitate ca in foto si au un aspect un pic rautacios, parca sunt facute pentru un palat medieval venezian. Nu pot spune ca imi par frumoase dar in mod cert sunt impresionante si socante la vedere, mai ales din cauza marimii. Nivelul de finisaj e maximul din domeniul mobilei.

Sala nu era deloc proasta, se pare ca dupa cum se comenteaza pe netul italian era cea mai buna sala a expozitiei din punct de vedere acustic, imbunatatita in plus de catre prezentatori.

Opinia generala pe forumurile italiene este impartita. Se vede ca exista o serie de indivizi pe acolo platiti sa faca valuri pe internet insa citind cu atentie opinii neimplicate se pare ca toti au spus ca nu suna rau dar daca ar avea banii necesari (din cate am inteles 150.000 euro perechea.... poate am inteles gresit), nu le-ar lua.

Acum opinia mea despre sunet desi nu-mi face deloc placere sa descriu sunetul, chiar ma streseaza - prima impresie a fost ca nu suna rau, dimpotriva, ma asteptam la unele probleme in liniaritate si fazare avand in vedere alte modele Sonus Faber. Totusi la astea nu pot spune ca se auzea o gramada de difuzoare, adica mi s-au parut corect adunate intre ele.

Parca un pic as fi vrut sa aud un bas mai iesit din comun avand in vedere aspectul socant al difului lateral. Nu era ceva gresit sau nasol in bas dar parca as fi vrut sa fie iesit din comun, sa ma incante cu ceva, sa ma scoata din monotonie....

In general sunetul mi s-a parut echilibrat si daca l-as fi analizat inginereste chiar as zice corect. Insa dupa vreo 15 minute de auditie am inceput sa inteleg de ce nu eram captivat....deoarece trebuie sa va spun ca mai mult ma preocupa aspectul, designul, marimea colosala in timp ce sunetul nu m-a oprit din activitatea asta, dimpotriva, parca si puteam face abstractie de sunet cat ma tot invarteam pe acolo sa pozez si sa ma pozez cu boxele astea.

Daca era ceva special in sunet in mod cert uitam de treburile astea si ma lipeam de un scaun in liniste, dar sunetul ala nu m-a oprit in loc, mai ca nu-l bagam de seama cand eram concentrat sa focalizez obiectivul foto. SOLO cred ca era un pic exasperat si se facea ca nu ma cunoaste in timp ce eu eram precum ciocanitoarea Woody peste boxele alea cand toata lumea (numeroasa) asculta cuminte pe scaune si in picioare, oamenii privind perplecsi cum eu acopeream boxele, aparatele, cum ma bagam printre fire, etc. Probabil cei de la sala erau asa stupefiati ca nu au indraznit sa-mi zica ceva... :)

Ok, revin la sunet. Mare, bun, as spune chiar high-end dar ceva nu m-a oprit, ceva nu mi-a facut coarda sufletului sa vibreze.....As spune ca parca nu au suflet. Nu pot spune ca e sunet "de bivol"sau cu "muschi" ca in cazul marilor JM LAB, nu, sunetul Fenice era la locul lui, decent, destul de corect, fara gafe, fara umflaturi, fara adaos de "E"uri... insa neinsufletit parca... dar fara motiv aparent. Era ceva care trebuia sa fie bun dar nu era....Nu pot spune digital pentru ca totusi aveam sursa analogica si inca una de top, dar ceva lipsea..... oricat m-as gandi, se pare ca lipsea sufletul. Insa in conditii ciudate, nu pot acuza un sunet rece, nici fals, nici digital si nici incorect. Poate ceva armonici mai putine sau ceva armonici neplacute ?!...Nu stiu ce sa zic, parca ceva nu facea explozie in cilindrii desi amestecul de combustibil era optim, desi bujia dadea scanteie.

Intr-un final relatez ca intr-o auto-observatie faptul ca atunci cand am plecat de acolo nu mi-a parut rau si nici nu mi-a staruit muzica aia in cap asa cum s-a intamplat in cele cateva cazuri unde sunetul mi-a placut si cautam sa retin, sa-mi imaginez cum ar fi la mine acasa, etc,etc.

In concluzie, nu gasesc mari defecte la Fenice, nu pot spune ca am ce critica, sunetul mi s-a parut chiar mare ceea ce e un atribut destul de rar dar nu am rezonat la asa ceva, nu m-au captivat cu nimic, m-au lasat rece.
Si sa nu credeti ca am ceva anume de impartit cu brandul asta. Nu as putea sa scriu altfel decat simt, mi s-ar parea o lipsa de self respect daca as incepe sa critic ceva care mi-ar fi placut.

Am totusi o banuiala - poate ca si Goldmund sunt fara suflet, poate ca in ciuda marimii puterilor nici astea nu duceau uriasele boxe stiind faptul ca Sonus Faber sunt in general dificil de amplificat. Chiar exista unele comentarii pe forumurile italiene cum ca sistemul ala nu le ducea pana la capat si ca mai nimic nu le poate amplifica pe astea la ora asta decat poate cu ceva chestii uriase facute pe comanda.

Defapt e cam greu sa separ boxele de sistem ca intreg. Dar concluzia mea era ca de acolo lipsea sufletul, sunetul fiind mai degraba de factura mai rece si mai exacta decat cald, poetic, italian. Nu de factura asazis nemteasca cum ar fi cliseul asta cu nemtii, nici fals dar totusi rece, fara suflet, fara miez, ceva ce se stergea de pe plaja la primul val......

Oricum, nu de banii lor, asta fara discutie. Dar daca iti pui asa ceva in palat lasi cu gura cascata pe oricine intra! Va spun inca o data ca pozele sunt nimic in comparatie cu realitatea!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by VTP »

Sunt proiectate sa functioneze asa , altfel nici nu ar canta cum trebuie .
Nu sunt singurele boxe proiectate sa stea lipite de perete .

solo
Am ascultat atent, sisteme din componente AN, avand incintele asezate atat in colturi cat si la perete sau departat bine de orice suprafata !
Incintele lor au un sunet extrem de captivant si interesant in toate cazurile. Incintele cu SPL-ul de 98 dB/W/m au sunetul cel mai incitant!
Deasemenea, aparatele nu cer auxiliare audiofile apocaliptice: cabluri ciudate, amortizoare, suporti de cabluri, spray-uri antielectrostatice, etc. Functioneaza ........fara!!!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

Am ramas dator cu o precizare. SOLO a mentionat pe la inceptul topicului de al doilea sistem Audio Note, adica cel scump.

Image

Acesta avea boxele cele mai scumpe Audio Note UK care sunt identice la aspect cu celelalte:
Image

Si care aveau filtrele separat fiecare in cate o cutie imensa in care se aflau bobine si sarme din argint masiv:
Image

Sursa fiind un impresionant pickup de 27.000 Lire sterline cu 3 motoare si un brat impresionant:
Image

Sau transportul si DAC-ul lor de top cu preul lor de top, evident, nu foarte aratoase:
Image

Puterea fiind deasemenea topul lor:
Image

Eeeee, acest sistem super-super scump format din topurile lor cu boxele tipice puse in coltul camerei.... suna ORIBIL !

Pe cat de bine suna ala mai ieftin prezentat la inceputul topicului, pe atata de mizerabil suna asta!

Am stat acolo in conditii bune, sweet spot, nederanjati de nimeni, in tihna, am audiat vinil si CD si nu am putut intelege cum naiba de se auzea atat de prost ?!
Sunetul era.... pur si simplu prost. Nici nu mai era mare, nici focusat, basul era o plescaiala huruita, inaltele o aiureala, in suma o plictiseala de neinteles.

Oarecum s-ar fi citit ceva calitate ascunsa, dar nu am putut intelege de ce din sculele alea si avand in vedere atatea chestii speciale de-ale lor insirate pe acolo se auzea atat de prost ?! Nu numai ca nu-si facea banii dar era chiar o rusine.....

Si culmea, vorbim de aceleasi boxe intr-o versiune mult, mult mai scumpa, o putere teoretic net superioara, preurile de top, sursele... nu mai spun!

Daca la sistemul mai ieftin pickup-ul era o troaca cu Rega RB 700 si doza lor de jos care costa totusi 3900 euro, asta avea un pickup impresionant cu topul dintre doze, daca nu ma insel in valoare de vreo 17.000 euro (o doza!!! :roll: de banii astia!!!) Incredibil ce sunet prost poti scoate din scule atat de scumpe!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by SOLO »

VTP wrote:
Sunt proiectate sa functioneze asa , altfel nici nu ar canta cum trebuie .
Nu sunt singurele boxe proiectate sa stea lipite de perete .

solo
Am ascultat atent, sisteme din componente AN, avand incintele asezate atat in colturi cat si la perete sau departat bine de orice suprafata !
Incintele lor au un sunet extrem de captivant si interesant in toate cazurile. Incintele cu SPL-ul de 98 dB/W/m au sunetul cel mai incitant!
Deasemenea, aparatele nu cer auxiliare audiofile apocaliptice: cabluri ciudate, amortizoare, suporti de cabluri, spray-uri antielectrostatice, etc. Functioneaza ........fara!!!
Din ce observ alea sub 98 nu prea se merita . Pierd mult din magia AN , de-asta poate le gasesc la vanzare pe-aici destul de des iar astea de 98db nu imi aduc aminte sa le fi vazut vreodata pe la second . Cred ca cine si le cumpara nu prea mai poate renunta asa usor la ele . Eu cred ca lumea achizitioneaza 90-95.5 sperand sa obtina acelasi impact , sunet magic pe care il obtii cu Type E 98db . Mai e si problema bugetului .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by SOLO »

SOLO cred ca era un pic exasperat si se facea ca nu ma cunoaste in timp ce eu eram precum ciocanitoarea
O sa profit de observatia asta ca sa spun unele lucruri . Eu nu reusesc sa am atata rabdare cum are momolo . Mie sincer mi-a placut de el si de felul lui bagacios , chiar il admiram cum fara nici o jena inspecta pe-acolo si facea foto ca un adevarat profesionist. Daca nu era el , topicul asta poate nu ar fi existat .
Chiar si atunci cand a spus "Astea-s pentru tarani !" cand era linistea mai mare si grohaiau JM Laburile ( conceptul "mugetul vacii" este destul de realist ) mi-a placut de el . Ne-au tinut la rand 15 minute si ne-au spalat creierii , ca la prosti . Si-au meritat-o .

Solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by VTP »

Nu cred ca ma insel, urmaresc de multe decade evolutia domeniului: in ultimii ani nu numai ca si-au facut loc un numar mare de firmulite, lucru perfect normal, multe produse se pot face din parti executate de terti fara probleme. Acestea au o capacitate limitata de a descoperi, sa zicem, apa calda si mersul pe jos! Mai ales ca de ani buni, "descoperirile" sunt redescoperiri! In acest caz, e greu sa te diferentiezi pe piata, si, ca atare, tendinta a fost de a se obtine o diferentiere din prezenta scenica! Astfel, azi, ti se cer sume importante pe tamplarie, mecanica si risipa de materiale, mai mult sau mai putin prelucrate, exotice, etc.
Incinte executate din materiale exotice, cu forme deosebite, cu finisaje in 70 de straturi, etc.. La aceasta se adauga fete de aluminiu, magneziu sau material compozit cat mai pompos ca denumire, cu grosimi de zeci de mm, cu finisaje excesive, sau dimpotriva, cat mai "sobre si naturale".
De altfel e greu sa mai descoperi vreo topologie deosebita pentru un etaj de amplificare in tensiune sau un etaj final, sau sa incerci sa descoperi o incinta NOUA! Nici schimbarea portofoliului de produse la intervale mici de timp nu mai este posibila, necesitand investitii mari! Cel mai simplu: schimbi ambalajul, si, lucrurile pot costa mai mult cu o campanie de presa bine pusa la punct. Doar ca s-a cam sarit calul!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

SOLO, eu pe tine te admir pentru felul in care reusesti sa ramai tot timpul normal, echilibrat si impartial dar si foarte calculat, prudent, logic in orice apreciere (pozitiva sau negativa). Eu recunosc, sunt mai exagerat de multe ori si ma cam ia valul cateodata. Scuza mea este (...sau nu este...) faptul ca traiesc intr-un mare "balamuc" plin de psihopati turbati sau depresivi cu totii profund anormali, numit Romania. De fiecare daca cand ies si reintru in acest "balamuc" realizez cat de anormali si cat de bolnavi sunt cei in majoritate traitori in aceasta tara nefericita! Poate ca generalizez nedrept, mai degraba ar trebui sa ma refer la Bucuresti, provincia, mai bine zis o parte, si-a pastrat o oarecare doza de normalitate si firesc.

VTP, ai punctat foarte bine miezul problemei. De aceea este si foarte socant sa vezi gramezi de aparate superbe si pline de piese minunate care suna ca vai de ele, de aceea e greu sa accepti ca multe incinte acustice atat de frumoase si atat de scump realizate sunt pur si simplu gresite elementar, etc,etc.

O chestie pe care mi-a zis-o SOLO de data asta, el cunoscand foarte bine piata audiofila de acolo - se pot castiga bani multi prin metode din astea de marketing subtil si pervers. Totul consta in reusita manipularii a cat mai multi, la un anumit moment formandu-se un fenomen de reactie in lantz. O data ce ai ajuns sa te stie lumea de "brand bun" esti cu sacii in caruta si liber sa faci orice daca gogomania nu e suficient de mare ca sa provoace revolta. Peste tot majoritatea se comporta ca oile.... desi mai degraba trebuie sa privim la primate caci omul e o maimuta ceva mai mare si mai complicata.

Teoretic ar fi simplu sa observi ca "Imparatul este in pielea goala", insa va asigur ca nu e deloc usor! Nu degeaba basmul lui Andersen dainuie de sute de ani.

VTP, asa cum am discutat noi de multe ori si am ajuns la aceeasi concluzie, din pacate majoritatea celor care se pot numi audiofili au dificultati majore in a se increde in propriile urechi si propriul bun simt, in a gandi cu propriul cap si a avea proprie opinie personala. Mai simplu spus, multi nu stiu ce aud. In aceste conditii de natura umana, un marketing abil reuseste sa le vanda orice. Iar o data ce vinzi bine ai si mai multi bani sa-ti faci reclama in continuare si tot asa, e o reactie in lant si cine nu se conformeaza, dispare.

Intr-un fel se poate spune ca daca prin anii 60...70 mai exista in lumea asazis audiofila ceva entuziasm dezinteresat si doar pasionat, hobbyst, incepand cu sfarsitul anilor 80 si mai ales anii 90, totul a ajuns bani si 100% interes banesc si de castig/profit. De aceea azi avem o presa de specialitate ca o lunga si complexa reclama de marketing. Cum te mai poti increde in publicatii care contin 50% reclama ?! Cum mai poti lua in seama un articol scris despre brandul X daca pe pagina alaturata troneaza reclama platita la brandul X ?!

Se si observa, orice referire la teste tehnice, date tehnice masurate in laborator, etc, etc, este practic disparuta. In ultimii 10...20 de ani s-a dus o campanie in care cititorul audiofil sa fie complet indepartat de la orice discutie tehnica, trimis numai in zona de literatura voodoo, "poezie" audiofila si deci subiectivism. Pai cum naiba sa poti lauda un amplificator care o data pus in laboratorul de masuratori iese prost la teste tehnice elementare !? Era jenant pentru excroci.

Este adevarat ca nu ascultam cu osciloscopul si ca multe aparate ies bine in teste si prost la ureche, dar azi s-a cazut in extrema cealalta. Azi nu se mai poate discuta tehnic nici la piciorul broastei ca nu ai cu cine, deja majoritatea si-au format o aversiune pentru orice discutie si observatie tehnica.

Acest fenomen a fost creeat de tocmai aceia care voiau sa faca marketing mascat la diverse chestii. Problema este urmatoarea, intr-un domeniu atat de relativ numai masuratorile de laborator nu puteau fi subiective si deci nu puteau minti, asa ca au fost eliminate iar consumatorul mediu educat in aversiune pentru asa ceva.

In lipsa acestui unic punct lipsit de subiectivitate (care sa fim intelesi, nu este esential dar este de mare ajutor de multe ori) s-a dezlantuit "jocul ielelor" si azi asistam la degringolada. Multi se si satura de audiofilie scarbiti si sictiriti de cautat Nirvana si gasit in loc doar Baba Cloantza deghizata. Intr-un fel discutam despre manipulare interesata dupa profit. Ca orice minciuna are picioare scurte si nu ajunge departe, intr-o zi i se infunda. De aici si decaderea pietei audiofile, pentru ca nu e bazata pe cinste si cautarea sincera a adevarului ci pe minciuna si prefacatorie, doar cautarea profitului banesc. Iar lucrurile astea trebuiesc privite prin prizma unui principiu universal - drumul e mai important decat destinatia, intrebarea e mai importanta decat raspunsul.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by VTP »

In decadele '60, '70 si la inceputul anilor '80, atunci cand piata audio era, din cauze economice, infloritoare, marile firme aveau de ce sa se bata cu furie pentru un sector de piata cat mai mare. Avand si forta financiara, au investit in R&D sume uriase, in cel mai justificat mod. In clipa in care piata s-a saturat si vanzarile au scazut, aceste firme mari s-au sucit catre "marea noutate": Home Theatre care putea sa asigure iar profituri bune. Iata dece cataloagele nu au mai cuprins lucruri noi la fiecare 6 luni, nu au mai fost stralucitoare, cu poze de-ti luau ochii, etc. Calitatea unor produse devenite neinteresante a inceput sa scada iar audiophilul roman sa se intrebe "de ce unii desconsidera Sony" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Exemplu de topic lipsit complet de sens, odata ce explicatia e ridicol de simpla!
Cum nivelul educatiei pe planeta a scazut constant, nu e de mirare ca unii se extaziaza la un CD-player din tabla de 5 mm cu fata turnata din aliaj NASA de 200 mm, sau la un pick-up cu platan strunjit dintr-un capac de fonta din cele sparlite de gypsies de pe starzile Bucurestiului iubit!!!!! Ca sa nu mai vorbim de tot felul de auxiliare, ca sa deschidem portile iadului !

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

VTP wrote:Cum nivelul educatiei pe planeta a scazut constant, nu e de mirare ca unii se extaziaza la un CD-player din tabla de 5 mm cu fata turnata din aliaj NASA de 200 mm, sau la un pick-up cu platan strunjit dintr-un capac de fonta din cele sparlite de gypsies de pe starzile Bucurestiului iubit!!!!! Ca sa nu mai vorbim de tot felul de auxiliare, ca sa deschidem portile iadului !
eu stiu cazuri concrete in care diversi audiofili avand ceva dotare materiala enorm de scumpa au descoperit "roata" auzind intamplator diverse asazis trancote vintage. Aia care au ureche buna, evident. Descoperirile sunt chiar socante in momentul cand niste trancote vintage canta mai corect decat o ditamai harabaia de sistem audiofil mega-scump dotat cu serpalai umpluti cu ulei de sarpe.

Evident, unii isi dau seama ca ceva e putred in Danemarca dar altii nu au sansa asta.... :D si raman audiofili fericiti.... :roll: defapt nefericiti si bolnavi de upgradita cronica avansata intrerupta numai de pusee de testita cronica (si nu e vorba de testicule aici).

Dar pica greu la lingurica sa pui o trancota din anii 70...80 langa frumosul aparat audiofil facut din tabla NASA de 20mm si sa constati ca vechitura suna mai corect, mai real si mai muzical avand in dotare sarma de veioza atarnatoare si oxid din belsug pe mufe si contacte :D .

Te scarpini in cap si te intrebi cum de este posibil sa omori tzantzarul cu un plici in loc sa-l omori cu un tun antiaerian de calibrul 37 automatic dotat cu obuze cu uraniu imbogatit ?! :roll:

Beleaua este ca unii astazi, din aia de le pute SONY, nu mai stiu nici sa copieze scheme geniale care sunt pe deamoaca ramase de la stramosi intre timp pensionati sau dusi pe lumea ailalta.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
aurel pustiu
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2009, 18:00
Location: Giurgiu

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by aurel pustiu »

momolo wrote: Beleaua este ca unii astazi, din aia de le pute SONY, nu mai stiu nici sa copieze scheme geniale care sunt pe deamoaca ramase de la stramosi intre timp pensionati sau dusi pe lumea ailalta.
:) Momolo cred ca nici nu-ti dai seama in totalitate cat de adevarata este afirmatia ta. Vad tot felul de inventii in domeniul amplificatoarelor, care sunt inutile sau care se scarmana la ureche pe dupa cap, niste sofisticareli care nu aduc nimic in plus bun. E la mare moda acum cine face schema mai stufoasa si mai complicata, sau invers, care o face mai simpla si mai proasta. Pare ca toti inginerii audiofili fug de schemele clasice , bune, care folosesc piese atat cat trebuie.

Chestia e asemanatoare cu mancatorii mioritici de pizza, oameni care isi toarna peste ea un kil de ketch-up prost dela "Bunica". Oricat de buna o faci, aroma sa va fi inecata de sosul de (ne)rosii turnat peste ea. A disparut simtul masurii in orice domeniu, fie ca e domeniul culinar, sau audiofil. Monoglutamatul de sodiu are rolul de a intensifica gustul mancarii. Evident, acesta va intensifica un singur gust, aromele suave disparand complet. Saracii oameni devin dependenti de acest gust fals si o iau pe coaja. Exact asa e si in audiofilie.

Post Reply