TAV Milano 2010 - comentariu

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/TAVMilano2010#" onclick="window.open(this.href);return false;

De data asta mi-a placut cel mai mult, desi in ziua cand am fost (de dimineata pana seara) a plouat de parca venea potopul lui Noe, chestie se pare foarte obisnuita la Milano.

Hotelul Quarq e foarte mare iar planul e parca un labirint, de multe ori am pierdut "drumul" insa intr-un final am plecat cu impresia ca am vazut si le-am auzit pe toate, expozitia fiind imensa. Defapt in toate datile cand am fost nu am apucat sa vad/aud atat de mult ca de data asta.

Insa vazutul/auzitul complet al exponatelor a fost facut cu sacrificiul conspectarii tarabelor cu CD-uri si LP-uri aflate in cantitati enorme la parterul hotelului. Oferta era foarte mare si variata, se puteau cumpara inclusiv accesorii, cabluri, chiar diverse aparate, lampi audio, etc,etc.

L-am salutat si pe Marco Lincetto, unul din cei mai buni ingineri de sunet din Italia care are la activ peste 300 CD-uri produse. Statea la taraba lui cu CD-uri italienesti de unde nu mi-am permis sa cumpar nimic la 18 euro bucata. Mi-a zis ca toata piata muzicii pe CD este in cadere libera, majoritarii nu mai cumpara discuri preferand muzica luata gratis de pe internet in format mp3.
El mai batran, eu mai batran, iata cum trece vremea, mi-a transmis un cordial salut "per audiofili romeni da Bucharest!" :)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

Ok, acum sa trec la subiect.

Observatii generale - sunetul era prost in majoritatea camerelor. Conditiile nu erau deloc proaste, mult peste cele din Romania de la fostele editii HiFi-Arena, nici macar prea multa galagie nu era, dimpotriva, camerele hotelului desi partial banuite de... rigips, totusi nu erau chiar asa de proaste, unele firme avand camere speciale, hotelul fiind dotat cu tot felul de sali maricele si destul de ok din punct de vedere acustic.

Asa cum am spus mereu, omul conteaza mai mult decat sculele. Majoritatea de acolo au doua obiceiuri proaste, sunetul zbierat, tzatzait cu inaltele urcate mult peste normal precum si boxele asezate intr-un V ascutit, cateodata aproape fatza in fatza rezultand un soi de mono aiuristic. Probabil ca este o moda dar nu-mi explic de ce nu-si dau seama ca acest tip de asezare este o greseala ?!

Unii dealeri la comentariul meu asupra sunetului zbierat si aiurit pe inalte prea multe mi-au raspuns ca ..... asa place la populatie.... :roll:

Multi audiofili pe acolo confunda aceasta zbieratura pe inalte cu..... transparenta, rezolutia, chiar soundstageul.

Cert este ca foarte putini au reusit sa ofere un sunet macar echilibrat tonal daca nu mai mult. O mare parte din vina o poarta boxele si aparatele, in opinia mea, in majoritate.... proaste!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by SOLO »

Mai era si cate ceva care suna interesant si poate reusim sa luam pe fiecare pe rand . Parerile sunt personale si pot diferi cu ale lui momolo , dar nu imi fac probleme . Invatam unii de la altii .

Prima sala in care am intrat a fost cea de la MBL cu boxele modelul 121 . Sunetul era oarecum impresionant , se simtea potential acolo . Foarte tridimensional , dinamic , detaliat . Basul putin cam pompat si fortat din cauza volumului . De la 1 la 10 eu i-as da nota 8 , poate cea mai mare din toate de la TAV . Tridimensionalitatea perceputa era cel mai important factor acolo dupa parerea mea .
Am observat o tendinta de tri-lu-li-lu in sunet ( nu stiu cum sa exprim altfel senzatia ) , poate momolo gaseste cuvintele potrivite . El a stat la taclale cu doamna de la MBL vre-o 30 de minute si sigur are lucruri interesante de dezvaluit :) .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

:roll: ... Stiu, e greu de crezut ca branduri cu nume sonor pot oferi aparate si boxe proaste, adica pur si simplu proaste.... dar asta e adevarul si pentru ca sa observi acest fapt trebuie sa ai mintea curata, nepoluata precum copilul din povestea lui Hans Christian Andersen, "Hainele cele noi ale Imparatului".

Ok, generalitatile fiind spuse, acum trec la analiza "pe bucata":


1) Locul I intre toti cu (in opinia mea) cele mai bune scule si boxe (defapt e vorba de sisteme audio complete) este acordat fara nici o rezerva pentru MBL Germania.

Dealerul milanez recunoscut pentru priceperea sa deosebita in a seta si forma sisteme MBL, a prezentat de data asta cel mai mic sistem (probabil de criza) in valoare totala 40.000 euro ce cuprindea niste bookshelf si un teanc de aparate precum si cabluri plus filtre/conditionatoare de retea, toate 100% creatie MBL:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3571974850" onclick="window.open(this.href);return false;

In foto dreapta in picioare e dealerul din Milano:
Image

Sunetul nu era 100% corect, exista o oarecare usoara "zbieratura" cu un anume "tzatz" dar specifica folosirii de accesorii pe care eu personal le consider la ora asta numai "bune" de stricat sunetul (la aparate bune.... pentru cele proaste nu conteaza, se inlocuieste o aiureala cu alta aiureala pentru urechi aiurite).

Era vorba de .... niste picioruse metalice japoneze puse sub picioarele aparatelor. Indata ce le-am vazut i-am spus dealerului ca daca le-ar scoate, sunetul ar deveni ....normal, si ar scapa de acel subtil "adaos de E-uri" pe media-inalta si acel oarecare tzatz (ce depindea si de inregistrarea de pe CD, dar noi stim ca majoritatea CDurilor sunt defapt bune).

Omul mi-a dat dreptate dar mi-a spus ca majoritatea sunt batrani si nu aud bine plus ca cei mai multi vor astfel de sunet pentru ca in opinia acestora... asta inseamna..... rezolutie.... Mi-a mai zis ca tinerii sunt obisnuiti cu sunetul din PC-uri si mp3-playere care are inerent inaltele fortate.
Deci omul cunostea problema si oferea ceea ce vrea majoritatea.

Insa, potentialul sistemului MBL era enorm, altceva decat ceea ce credem noi ca se poate scoate dintr-o gramada de electronice. Iar asta in ciuda micimii acelor bookshelf stranii cu mini-subwoofer si mini "balonas" MBL.

Am discutat si cu reprezentanta firmei MBL Germania de fatza doar in acea zi, care mi-a multumit pentru critica si mi-a zis ca in conditiile alea de hotel nu se poate face mare lucru si mi-a spus ca aceste sisteme trebuiesc tunate si reglate pe fiecare camera, lucru care cere timp si oameni specializati.
Mi l-a mai laudat pe seful ei, creatorul firmei MBL cu care mi-a zis ca lucreaza de o viata. Mi-a relatat ca acesta are o incapatanare uimitoare in a obtine intotdeauna perfectiunea cu orice costuri, orice efort si orice sacrificiu; mi-a zis ca puteau sa falimenteze si sa dispara de nenumarate ori in ultima perioada dar nu au cedat niciodata vreunui compromis care din pacate este cerut in noua situatie economica nefavorabila. Mi-a spus ca ei iubesc in special muzica clasica si de opera dorind sa reproduca sunetul cat mai asemanator cu cel real din salile de concert live.
Nu prea auzise mai nimic de Romania si mi-a spus ca MBL este reprezentat doar in tari cu putere mare financiara deoarece preturile lor sunt inaccesibile omului mediu.

Mai vreau sa adaug o apreciere umana - atat dealerul cat si doamna reprezentanta a firmei MBL au dat dovada de mult bun simt, modestie, intelegere si mai ales respect cu toate ca m-am "infipt" in ei cu diverse critici provocatoare in loc de laudele pe care ceilalti le aduceau (zic eu, pe buna dreptate pentru ca suna exceptional). Oameni fini si cu educatie fara nici o urma de arogantza si orgoliu.

Insa, cu toate aceste mici neajunsuri in sunet, ceea ce se auzea acolo era de un potential enorm si nefiind prima oara cand ascult un sistem audio MBL (de data asta era cel mai mic si mai ieftin din oferta lor) pot afirma ca, in opinia mea sunt cei mai buni din piata audiofila la ora asta, conditia fiind 100% MBL.

De data asta am ascultat si genuri muzicale care nu ar fi favorizat teoretic de sistemele lor cu "balonase" in opinia rautacioasa a multor "raspandaci" pe internet, zvon care s-a dovedit nefondat; MBL reda orice muzica la un nivel de naturalete si realism incredibil. Nici nu stiu ce atribut al sunetului sa mentionez mai intai deoarece totul era la cote maxime in ciuda marimii liliputane a acelor incinte acustice total neconventionale si a salii de prezentare destul de mari, estimez undeva la vreo 30 mp!

In concluzie, MBL primeste din partea mea locul I in mod detasat.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

SOLO, legat de ceea ce ai spus despre basul "pompat", am perceput acelasi lucru. Insa, trebuie tinut cont ca boxele sunt extrem de mici, diful subwooferului e foarte mic iar incaparea era prea mare pentru un asemenea sistem, peretii hotelului suna a gol (banuiesc rigips) si sala era plina de oameni (deci acustica absorbanta). Pentru o prezentare in care trebuie sa obti o impresie pozitiva pe timp extrem de scurt de la oameni grabiti care nu vor poposi mai mult de 15 minute in medie, trebuie sa "calci un pic pe acceleratie" sistemul audio. Se stie ca primele elemente de impact sunt bubuiala si intensitatea sunetului.
In concluzie, sistemul era un pic fortat peste limite si un pic "drogat". Dar eu am perceput instant potentialul enorm. Daca ai lua acel sistem si l-ai pune intr-o camera de 15....20 mp, calitatea pe care o vei auzi ar fi chiar socanta, mai ales comparand cu sisteme conventionale cu difuzoare conventionale care la comparatie ar suna ca "radio Cora din bucatarie" pe langa acele mini "balonase" MBL.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

2) Locul II cu felicitari speciale, AUDIO NOTE UK (sistemul cel mai ieftin al lor):

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 0140559810" onclick="window.open(this.href);return false;

Niste "oratanii" de boxe aruncate in coltul camarei de vreo 18...20mp (cu pereti din rigips) amplificate cu monoblocurile de 4W ( patru wati !!!!!) avand la conducere preul pe tuburi (defapt la ei totul e pe tuburi chiar daca unele sunt ascunse in carcase banale) ce continea si pre phono MC, sursele fiind acea "trancota" de pickup cu aspect banal si brat Rega RB 700 modificat Origin Live precum si un transport si un DAC .... NOS....

Le vedeti in foto, aspectul e de o banalitate dezarmanta, nimic special in poze dar al naibii de special in sunet!

Am ascultat pe indelete in sweet spot atat din sursa vinil cat si cea digitala. Nu pot spune ca automat vinilul era superior, conta mult calitatea placii LP dar pot spune ca asa sursa digitala sa tot asculti ca nu te mai saturi. Nu suna a digital oricat de critic ai fi fost si nici nu era lesinatura tipic NOS auzita de mine din diverse mestereli DIY si mai putin DIY autohtone, implementari de tot rahatul (ca exemplu, cea de la Rockna Audio, o implementare NOS jalnica).

Inca o treapta pentru mine, mi-am dat seama ca discutiile OS versus NOS sunt niste aiureli. Importanta este implementarea iar englezii de la Audio Note sunt mari maestrii ai sunetului natural, corect, curat, realist.... ma opresc deoarece as insira o droaie de epitete gretoase :).

...Dar nu am decat de lauda pentru acel sistem fabulos !

"Judecatorii"dupa poze (ce se afla in numar mare printre noi) vor fi profund derutati la vederea aspectului acelui sistem. Sincer nici eu nu as crede cum poate sa sune "scandurile" alea cu niste lampi de 4W dar va spun ca in Romania nu prea sunt sisteme audio care sa se auda la nivelul ala de calitate!

Intrebati-ma orice, cum era impactul, cum era viteza, cum era SPL-ul, ce vreti si va raspund ca toate erau la cote maxime high-end. In primul rand socanta era intensitatea sunetului din 4W dar totusi tehnic explicabila, SPL-ul boxelor este de 98dB ...reali !

La sistemul asta nu am avut nici o obiectie, l-as fi luat acasa fix asa cum era incepand de la stecher. Apropos', sarmele folosite de Audio Note sunt banale, in priza se vedeau niste cabluri IEC de plastic, stechere banale de plastic, nimic deosebit, nici "serpalaii" atat de des vazuti la sistemele asazise high-end.

Un echilibru tonal impecabil, o muzicalitate incredibila, o viteza practic reala a sunetului, lipsa coloratii, aproape... perfect.

Pentru carcotitori mentionez ca muzica pusa de englez pe LP si CD a fost practic de toate genurile, inclusiv rock din ala supratu'de pe LP sau country sau jazz sau clasica, cam toate genurile principale. Mi-a placut ca a ales repertoriul fix cel de care ai fi zis ca e nepotrivit pentru un sistem atat de mic! Pe toate a redat impecabil, ideea ca exista un sistem special pentru clasica, altul pentru voci si alte alea e o aiureala trancotara. Un sistem bun reda bine orice muzica, nu trebuie sa existe "preferinte". Daca asa ceva exista inseamna ca ala nu e sistem bun ci prost unde datorita coloratiilor, distorsiunilor de toate felurile si neliniaritatilor, anumite pasaje muzicale par mai potrivite ca altele insa in final e o iluzie pentru ca urechea e foarte adaptabila si "inventatoare" atunci cand nu are incotro.

Evident, ar trebui sa mentionez ca daca plusai in volum ca pentru petrecere cu manele, se simtea usor o limitare a lampitzelor de 4W pe canal insa camera de vreo 20mp era umpluta perfect cu muzica adevarata.

O chestie amuzanta. Nu intelegeam ce amplifica ?! Vedeam cutiile digitalelor aprinse, vedeam LED-ul la preamplificator dar nu gaseam unde naiba e powerul care debiteaza atata.... putere !? Asta a fost un soi auditie semi-blind deoarece nu-mi puteam imagina ca cele 2 powere cu cate 2 "becuri" pe care le vedeti in foto.... functioneaza. Lampile nu au filamentul la vedere si pareau stinse, caldura nu prea dogoreau, asa ca le-am considerat doar expuse, mai ales ca pe eticheta scria puterea de 4W.... Cine ar fi crezut !? :) Poate special nu au pus un LED ca sa vezi ca merg :)

Dupa o vreme l-am intrebat pe englez (care nu stia italiana), ce naiba amplifica acolo, unde a ascuns puterea !? Omul a ras deoarece toti intrebau acelasi lucru. Erau chiar cele 2 lampase monoblocuri la vedere! :) ...Cine si-ar fi inchipuit ca e posibil un asa sunet din 4W ?!!! Pai sunt amplificatoare de 100W cu boxe bookshelf de 150W care nu sunt capabile sa umple aceeasi camera cu sunet ca acele piticanii Audio Note!

Inca o chestie care se observa - nu exista rack audiofil, nici picioruse si nici "statui" rezonatoare, playerul digital era pus pe niste scanduri taiate dintr-o lada de ambalaj ca sa aiba aer DAC-ul de sub el, oarecum pe o rana. Cu toate astea sunt sisteme in Bucuresti de peste 100.000 euro care nu viseaza sa sune astfel. Si stiu eu ce spun.

M-am amuzat deoarece oricine intra, statea o clipa pe ganduri ascultand, unii intrau repede cu gandul sa fuga repede dar dupa cateva minute se asezau si nu le mai venea sa plece dupa care toti intrebau unde naiba e ascunsa puterea ?! :)))

Afara ploua cu galeata si noi am zabovit indelung ascultand cu mare incantare minunatia aia gandind ca singura problema erau doar banii, altfel am fi luat jucariile alea asa cum erau cu tot cu sarmele lor de plastic ... o oferta fabuloasa totusi pentru suma aia.

Vedeti preturile scrise mare, un lucru care demonstreaza ca erau mandrii pentru ca pot oferi asemenea calitate la banii aia in conditiile in care altii la sute de mii de euro nu ofereau nici o palida imagine a ceea ce se auzea acolo.

SOLO mi-a spus dupa ce am plecat "- Sa vezi acum cand vom intra in alte camere o sa ni se para ca suna ca radioul din bucatarie":).... Fix asa a fost, intram intr-o camera cu ditamai sistemul si suntem socati de cat de prost se aude, ce mic si meschin e sunetul, ce lipsa de putere, ce lipsa de normalitate si de naturalete, ce zbieratura oribila! Iata cam ce nivel de scule se fac de rusine in comparatie cu micutul si uratul sistem Audio Note! Uitati, fix astea mi s-au parut ca suna.... "ca radio Cora din bucatarie": http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 9588364578" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

3) locul al treilea e detinut de Accuphase cu Avantgarde Germania:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 4295168594" onclick="window.open(this.href);return false;

Pre phono Accuphase C-27 http://www.accuphase.com/model/c-27.html" onclick="window.open(this.href);return false; cu sursa pickup INNOVATION , pre linie Accu C-2410 http://www.accuphase.com/model/c-2410.html" onclick="window.open(this.href);return false; , bi-amping cu 2 bucati A-45 http://www.accuphase.com/model/a-45.html" onclick="window.open(this.href);return false; , redare AVANTGARDE DUO http://www.avantgarde-acoustic.de/hornl ... einleitung" onclick="window.open(this.href);return false; , cablurile nu le retin, erau unele audiofile. Muzica de toate genurile. Aici precizez ca anul asta majoritatea au renuntat de a se limita la muzici simple si avantajoase, probabil in urma criticilor. Mai toti au pus toate genurile muzicale cat mai divers dinamic.

Sunetul era bunicel, un pic se mai "citeau" trompetele alea care au totusi usoara lor coloratie de "anuntul trenului la peron" insa ceea ce faceau din ele Accuphase era remarcabil, chiar si in condtiile acelui oribil aranjament cu palniile fatza in fatza.
Cu cat am ascultat mai mult cu atat parca mi-a placut mai mult insa nu mi-as lua acasa tulumbele astea, nu reprezinta in opinia mea adevarul in sunet dar totusi nivelul de calitate al sistemului era ridicat si se inscria in zona reala high-end. Mi se pare evident, meritul era la Accuphase care by the way, fac unele din cele mai bune aparate din lume si sunt la distanta de ani lumina de majoritatea brandurilor audiofile.

Un exemplu ca Avantgarde pot suna chiar ca in Gara de Nord era in alta camera, cu pretentii ceva mai ridicate dar cu rezultate jalnice unde am rezistat putin, mai mult pentru aspectul deosebit al acelor "tulumbe" impresionante ca marime:

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3072290178" onclick="window.open(this.href);return false; se pare ca e modelul mai scump DUO MEZZO


amplificate pe amplificare AVANTGARDE adica acesta http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3977541410" onclick="window.open(this.href);return false;

Sursa o reprezenta PS Audio cele 2 piese transport cu DAC varf de gama: http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 5488566066" onclick="window.open(this.href);return false;

Sunetul era subtire, tipat, fara muzicalitate, sec si flat. Pe scurt, o prezentare jalnica, agresiva, nemuzicala, o drujba care taie sticla la modul cel mai urat.

Naiba stie care era cauza ?! Insa modelul Avantgarde de mai sus suna chiar bine pe Accuphase in timp ce modelul mai scump Duo Mezzo suna de o luai la fuga si nu mai voiai Avantgarde in viata ta.


Ca o parere generala daca mai era nevoie - pe timp ce trece mi-am dat seama ca Accuphase nu prea are concurenta.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

4) locul 4 este detinut de TANNOY cu McIntosh:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 1732507298" onclick="window.open(this.href);return false;

Noile boxe TANNOY KINGDOM ROYALE http://www.tannoy.com/ResidentialSummar ... mT2Ucof1Y=" onclick="window.open(this.href);return false;

Amplificate pe varful de gama de la McIntosh (DAC, pre si monoblocuri).

Sistemul era penalizat puternic de sursa digitala, adica un laptop care debita fisiere wav si FLAC intr-un DAC McIntosh precum si de asezarea proasta in camera proasta a marilor "frigidere" de la TANNOY care by the way, au un nou aspect manelar cu ornamente aurii ca sa placa probabil la cumparatorii majoritari, diversii seici arabi, diversii chinezoi imbogatiti peste noapte si diversii maharajahi din India.

Dar hai sa nu fiu rau, in poze nu se precepe foarte bine, aspectul si marimea sunt impresionante.

Sunetul nu se inscria in idealul tip Nirvana audiofila insa perceptia mea a fost de mare, chiar urias potential de calitate penalizat crunt de basina aia de calculator.

Din pacate anul asta multi si-au tras cu tesla in coaie avand ca sursa diverse laptopuri ruland fisiere pe diverse DAC-uri care mai decare laudate, evident degeaba.

Sa nu ziceti ca nu v-am zis - niciodata nu veti avea MUZICA din indiferent ce forma de calculator sau orice ruleaza fisiere. Vreti muzica, adica MUZICA, folositi playere CD conventionale (pe direct, fara buffere) OS sau NOS precum si vinil. Asta e unica sansa sa aveti sunet audiofil. Eu unul m-am lamurit ca orice sursa ce ruleaza fisiere e paralela cu audiofilia.

Totusi, in conditiile astea sistemul MCIntosh cu Tannoy promitea o experienta de inalta clasa, difuzoarele alea cat lighianul au ceva de zis foarte hotarat. Parca un pic se si simtea o lipsa de rodaj, un bas un pic rigid, doar ca un oarecare feeling deoarece am regretat mult ca nu am putut asculta un CD sau mai degraba o placa LP. Cat priveste sursele CD player de la McIntosh eu spun pardon, nu prea le au cu playerele americanii astia insa amplificari bune fac totusi.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

5) locul 5 este detinut de Wilson Audio SOPHIA 3 ( http://www.wilsonaudio.com/product_html ... ite_1.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) pe Audio Research:

Image

Nu as putea spune ca m-a dat pe spate insa intre atatea sisteme audio scumpe care sunau ca niste tigai batute cu lingurita asta a fost o oaza de normalitate.

Sunetul Wilson este specific Wilson, in opinia mea avand o bonganeala traditionala, o oarecare umflatura pe basul de sus probabil foarte buna in compensarea incaperilor pe rigips (ceea ce era si cazul acolo), un bas un pic cam americanesc de parca si-ar arata mereu musculatura la fitness. Insa macar nu zbiera si nici subtire nu era.

Audio Research sunt neutre si fortoase, un sunet destul de calm insa ferm, nu mi se par deloc rele, dimpotriva, este un brand care merita toata atentia atat ca cer cam multi bani raportat la ceea ce ofera iar "padurile" alea de lampi sunt tare greu de tinut in viata, din cand in cand, la cativa ani un detinator de AR trebuie sa se ingrijeasca de cate o galeata cu lampi imperecheate si nu tocmai ieftine, plus reglajul aferent. Sunt aparate de care te doare inima sa le ti in priza degeaba.

Cel mai curios as fi fost de preul ala phono foarte laudat, ei pe piata americana fiind in concurenta directa cu BAT si LAMM, cam singurele 3 branduri alaturi de Accuphase care conteaza in topul preurilor phono condimentat pe alocuri si cu alte exotisme super-scumpe si nepunand la socoteala pe "nebunii" de japonezi in care personal am cea mai mare incredere dar care au si niste preturi de-ti faci pe loc harakiri.

Pe scurt, deloc rau sistemul Wilson cu AR, potential frumos, sunet cald si fortos, deloc exagerat pe inalte asa cum e din nefericire obiceiul mai noilor generatii de surzi sau batranilor care in mod firesc nu mai au cu ce.

As fi incercat Audio Research si cu boxe mai vesele decat mugitoarele Wilson Audio.

In camera respectiva era expus si un cap de serie de la Pro-Ject care arata MULT mai bine decat in poza:

Image

Defapt arata atat de minunat construit ca pe asta l-as lua fara proba. Asta in conditiile in care, nu stiu daca am spus, expozitia era mai plina ca niciodata cu turntable, accesorii vinil si LP-uri, fenomenul este evident intr-o crestere semnificativa de piata.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

Ca tot veni vorba de turntable am spus ca se observa un reviriment accentuat al vinilului, oferta de turntable si accesorii fiind de exceptie... ca si preturile care iti luau rasuflarea....

Printre aceste frumoase oferte remarc un reviriment al marcii Pro-Ject pentru care personal nu am o stima deosebita dupa troaca RPM4 pe care am avut-o si am dat-o fericit. Insa ce am vazut acum acolo le face cinste:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 4957915106" onclick="window.open(this.href);return false;

Lucratura frumoasa, chiar impecabila, materiale aparent bune iar modelele cele mai scumpe ale lor au un aspect exceptional.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by SOLO »

Consider clasamentul facut de momolo corect.

In legatura cu Audio Note as adauga mai multe . Mie in pricipiu urateniile alea nu mi-au placut niciodata ( ma refer la boxe ) dar anul trecut sunetul lor m-a facut sa raman in camera aia mai bine de 30 de minute . Stateam acolo si ma tot intrebam de ce naiba mi se pare ca suna asa bine , tot asteptam sa obosesc ascultand si imi spuneam "Esti intr-o camera de hotel , asculti 15 watt pe niste boxe nasoale lipite de pereti , o sa vezi ca o sa inceapa sa te doara creierii" . L-am pus pe ala sa imi puna toate tampeniile de melodii si am plecat doar de rusine , pentru ca stateam de prea mult timp caci as mai fi stat .
Anul acesta am vrut sa vad daca experienta se repeta si l-am tarat si pe momolo in aceeasi camera . De data asta am gasit 4watt ( nimeni nu s-a prins ) pe aceleasi gen de boxe nasoale .
Eu cred ca experimentul asta este lectia de audiofilie pe care o merita fiecare dintre noi . Multe mituri se spulbera in camera aia : boxe urate lipite de pereti care canta, watti putini care le duc , non over- samplig care suna bine , camera de hotel care nu mai conteaza , scule asezate direct pe masa fara probleme , cabluri simple.
Daca mbl, accu, tannoy le poti bibili storcand maximul din ele chiar dublu fata de ce s-a ascultat la MIlano , la Audio Note conceptul este diferit . Asa suna , atata face . Cumperi acel sunet . Daca iti place si iti permiti esti cel mai fericit .

Si ca sa vedeti cata perversitate exista in sunet o sa spun ca unul din cel mai prost sunet ascultat la Milano a fost tot in camera Audio Note , camera cu sistemul lor extrem de scump (momolo poate confirma asta ) . Pe cat de prost se auzea pe atat de mult costau . Si credeti-ma ca sunau extrem de prost.
Stateam acolo si ne tot intrebam cum naiba e posibil si mai ales "de ce" .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

6) HANSEN AUDIO THE PRINCE V2 ( http://www.hansenaudio.com/PRINCE/" onclick="window.open(this.href);return false; ) cu scule analoage ANGSTROM pe tuburi si ca sursa un fabulos pickup avand forma de pian de concert cu bratul arcus de vioara, o ditamai chestia:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 7368075090" onclick="window.open(this.href);return false;

Canadienele HANSEN AUDIO au o anume asemanare ca sound cu americancele WILSON AUDIO insa in opinia mea sunt superioare si mai corecte.

Poate ca trebuia sa le pun pe locul 5 inaintea celor de mai sus care in mod clar au fost favorizate de Audio Research.

ANGSTROM la care eu nu le gasesc nici macar siteul, in ciuda aspectului socant, jdemii de cutii pline cu lampi si piese "nobile" nu sunt pentru mine la prima auditie, dimpotriva. Intotdeauna m-am intrebat ce naiba ar avea deosebit in sunetul care niciodata nu a fost pe masura designului fabulos. As spune, iata un sistem care deasemenea debusoleaza audiofilii nostrii mioritici analizori de poze. Te uiti cum arata si pe loc ai spune ca suna de lesini, insa in realitate ma scarpinam in cap cautand ceva deosebit fara sa gasesc.

Un lucru e clar, sistemul asta a fost avantajat de Hansen si de sursa viniloasa. Nu mi-as lua acel pickup deoarece nu prea am incredere in bratul ala mare si bleg. Insa aspectul e intradevar socant, jucareaua e mult mai mare in realitate decat pare in poze, multi dintre noi nici nu ar avea loc sa-l puna.

Sunetul era foarte analog si cursiv, destul de echilibrat remarcand basul foarte bun si echilibrat, natural, corect, cursiv. Lipsea un pic ceva impact si ceva viata in sound dar per total era bunicel. Desi nu e corect sa spun asa, pun pariu ca meritul principal este al incintelor Hansen (pentru ca am ascultat Angstrom si cu alte ocazii) care by the way, ca aspect si constructie nu sunt pe gustul meu, urate si construite cam cum sunt corpurile yahturilor moderne din diverse rasini sintetice, nici vorba de lemn. Corpuri cautate a fi inerte si necantatoare, exact aceeasi teorie de la Wilson si Ascendo (care totusi utilizeaza materialul lemnos). Eu sunt adeptul lemnului dar iata ca se poate face sunet high-end si pe alte cai.

Sursa digitala alternativa acelui vinil era un player EMM Labs folosit in mai multe camere expozitionale, un player foarte rezolut dar sec, nemuzical, mai mult informational, parca facut pentru analiza sunetului de catre inginerii de sunet.Se poate scoate ceva sunet si din asta cu ceva lampi dar nu e un player pe gustul meu, mai bine imi polizez creierii pe Esoteric, alta "drujba" de taiat sticla digitala.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

7) un loc aparte il primeste un sistem semi-DIY italian cu aspect de ceva facut pe bordura sau in balcon dar un sunet foarte bun si un pret de lesini pe loc:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 4084236930" onclick="window.open(this.href);return false;

Boxele sunt DIY facute cu aceleasi difuzoare aflate in bookshelfurile Ascendo, difuzoare pe care le-am recunoscut imediat astfel ca italianul creator (al carui nume nu il retin si cu care am stat de vorba ceva mai mult) a recunoscut dupa ce am insistat. Intai a vrut sa ma abureasca cum ca difurile sunt facute de el "in house" dupa care a spus ca, defapt cutiile sunt facute in house iar difuzoarele cumparate. Stiam si pretul, 230 euro bucata difuzor. Omul a recunoscut ca atat a dat pe ele, probabil era ceva mai deschis fatza de mine care nu eram italian (i-am spus ca sunt doar in vizita scurta in tara lui).
Difurile astea in cutie corecta cu filtru bine facut suna foarte bine si evident, sunt coaxiale.

Sursa era un Audio Metronome Technologie frantuzesc mai vechi pe care il cunosteam perfect. Am ramas impresionant de faptul ca acolo se auzea numai caracterul acelui player (precizez inca o data ca il stiu perfect) fara ca sistemul format din pre tuburi si 2 monoblocuri SE pe cate 2 buc 845 sa bage de la el ceva.

Insa cand am intrebat de pretul monoblocurilor am ramas praf !..... 32.000 euro bucata !!!!!

Ca tot veni vorba, discutiile generale legate de cum suna SE sau PP sau tranzistor clasa A versus tranzistor clasa AB sau versus lampa sunt niste tampenii. Ceea ce conteaza este implementarea.
Daca la acest italian DIY-er amplificarea parea de o transparentza senzationala, la altii avand fix aceeasi solutie de amplificare adica 845 in SE, sunetul era colorat si cu probleme. Aceeasi schema implementata de doi oameni diferiti suna diferit.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

Ar mai fi de zis despre mai multe sisteme care promiteau cate ceva bun. De exemplu un sistem cu niste boxe la care nu le retin numele amplificate cu Gryphon din ala mare si suparat:

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 9496741954" onclick="window.open(this.href);return false;

Sursa player EMM Labs capul de serie (am spus ca il foloseau multi) cam sec si cam nemuzical dar transparent si detaliat precum si sursa analogica (mult superioara) Michell Gyro SE cu SME IV dotat cu o doza japoneza de 8000 euro despre care dealerul spunea ca o considera peste Koetsu dar nu-i retin numele, amplificata cu phono Gryphon ce parea foarte ok.

Sunetul nu era prost dar inaltele MULT exacerbate (banui boxele) de parca era setat pentru mosi surzi. Tranparentza si muzicalitate pe phono, smanga si forta in sunet, meritul Gryphon, o buna viteza si cursivitate insa nimic pana la capat, unele chestii foarte bune, altele de rahat. Asa au fost multe sisteme, cu anumite parti bune si anumite parti proaste, adica neispravite.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: TAV Milano 2010 - comentariu

Post by momolo »

De bine ar mai fi de zis despre niste Open Baffle dotate cu "trompeta":

Image

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 3597827138" onclick="window.open(this.href);return false;

Se pare ca brandul se numeste NADIR si din cate imi dau seama este italian.

Boxele OB pe care le vedeti costa 16.000 euro. Nu sunau rau deloc, dimpotriva. Insa avand in vedere pretul exista solutii mult mai bune pe bani mai putini.

Sursa era un player NAGRA si amplificarea se pare ca e de-a lor.

De remarcat este presiunea SPL resimtita la auditie, nu ai fi banuit ca boxele astea sunt OB. Toate OB-urile pe care le-am auzit pana acum sunau lesinat indiferent de marimea membranelor, fara presiune, fara percutie, fara vlaga.

Astea dimpotriva, am spus, nu as fi banuit ca sunt deschise la spate.
Un bun aliniament al goarnei. Nu se simtea coloratie "de trompeta", chiar reusite boxele dand un pic senzatia de sunet live, un pic cu tenta de amplificare PA profesionala insa avand si ceva detaliu si rafinament. Dar nu-si faceau banii, maxim le-as fi pus la jumatate din cat cereau avand in vedere restul ofertelor de piata.

Nici nu pot spune ca am resimtit un anume avantaj pentru ca erau OB. Sunetul parea normal din boxe normale clasice in cutie iar la bas nu cadeai pe spate de prea multa naturalete iesita din comun insa era decent si corect.

Inca o data se confirma ca nu solutia constructiva e importanta ci realizarea practica. Pana la urma sunetul corect e unul singur si nu conteaza pe ce cai ajungi la el, conteaza sa ajungi la el.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply