oake, Goldring Lenco este identic cu modelul corespondent Lenco dar cu o singura diferenta, se vindea dotat cu doza Goldring (MM).
Cele 3 modele L70, L75 si L78 (aprox. 1959......1979) au la baza acelasi sasiu, motor si platan. Diferentele veneau de la brate, fiecare a avut cate un brat diferit. Acestea sunt de calitate indoielnica si cel mai bun e in acelasi timp cel mai vechi, cel din anii 60 de la Lenco L70 (si care arata cel mai urat si primitiv).
Insa Lenco sunt apeciate numai pentru partea de sasiu-motor-fulie-platan. In acest caz poti lua oricare model deoarece sunt la fel..... defapt aproape la fel deoarece mai este o mica diferenta - fulia la cele vechi era de plastic, la cele noi era din metal. Astfel ca avem L70 cu fulie de plastic, L75 cu fulie atat de plastic cat si de metal (fara diferentierea ca marca model, depinde numai de anul si seria de productie) precum si L78 cu fulie de metal.
Mai trebuie spus un fapt - cu cat sunt mai vechi, cu atat au fost lucrate mai bine. Unii spun ca cel mai bun model este L70 la care trebuie inlocuita fulia cu una de metal.
Pentru performanta maxima e necesar un lagar nou (unii ii spun "rulment"). Aici apare si afacerea, in USA/Canada/UK exista oferta de "rulment" nou al carui pret variaza intre 150....250 euro.
Apoi mai exista si oferta unui sasiu nou confectionat din tabla foarte groasa taiata cu laserul sau jetul de apa. Teoretic s-ar putea confectiona si la noi in RO daca gasim materialul. Eu stiu un loc unde se poate taia orice cu jet de apa insa masinaria e foarte scumpa deoarece duza din diamant rezista un numar foarte limitat de ore pana trebuie inlocuita. Taierea se poate face dupa fisiere CAD si poate merge pana la 5cm granit, 10cm otel, etc.
Eu mi-am cumparat asta vara un Lenco L78 din Germania. A fost foarte dificil deoarece preturile urca mult la licitatii ebay si multi nemti nu vor sa trimita inafara Germaniei. Plus ca e ciocu' cu norocu' daca nimeresti unul uzat sau in stare buna.
De exemplu gasisem un italian din nord care vindea un kit nou Lenco L75 cu peste 400 euro. Fiind nou in ambalajul polistiren original merita dar nu aveam eu banii insa nici nu s-a inghesuit nimeni. Daca nu ma insel il vindea impreuna cu un amplif vintage astfel ca ambele erau vreo 600 euro; oricum, l-am intrebat si il dadea separat dar cu tot cu transport (posta din Italia e foarte scumpa) se apropia de 500 euro....
Practic atunci cand il cumperi nu-ti trebuie decat sasiul de tabla cu tot ce este pe el mai putin bratul. Cutia de lemn se arunca la pubela. Dupa care scoti mai toate piesele de automatizare de pe el si eventual ii faci "circumcizie" cu flexul pentru a fi montat cat mai bine pe o plinta extrem de groasa si grea.
oake, inca o observatie avand in vedere ce scriai mai sus - granitul e piatra iar piatra suna ca.... piatra. Personal nu as alege ca material pentru plinta unui pickup decat materialul lemnos.
Iar daca tot esti fixat cu tangentialele (pentru ca e la moda si se scrie pe net) poti atasa un tangential la o plinta Lenco. Insa din ce stiu eu, un brat tangential bun gata de cumparat (adica ceva sa merite, nu o panarama) costa de-ti cade basca, undeva peste 2000 euro bucata mergand pana sus de tot. Aveam diverse linkuri dar nu le mai gasesc; stiu ca e undeva postat pe la sectiunea vintage.
Dar eu nu mi-as bate capul cu tangentiale. Un brat REGA RB ar fi perfect, chiar si un modest RB 250 la care se pot aduce modificari. Iar tu ai deja un Rega RB300, deci esti asigurat, iti trebuie numai plinta.
Lenco sunt mai des de gasit in Belgia si Germania sau Olanda. Pentru cine merge acolo e mult mai ieftin si simplu (daca nu socotim cat costa un drum....). Se pot gasi prin diverse pravalii de troace vechi, pe la talcioace, prin gropile de gunoi, pe la pensionari pe acasa, prin garaje, etc. Sunt atat de urate si banale la aspect incat majoritatea nu-si imagineaza ca pot valora ceva. De aceea induc in eroare pana si privitorii de poze pe net. Asa credeam si eu pana a venit troaca cumparata de mine si m-a rupt cand l-am ridicat de la posta. Nebunu' de neamt mi l-a ambalat in ceva mare cat o canapea de m-am speriat la posta; a pus inauntru inclusiv un panou de..... rigips!
Tipul nu avea nume nemtesc, ceva baltic; mai toti pe ebay-ul german sunt imigranti bisnitari, le cumpara cu 10 euro si le vand cu peste 200. De aia multi nici nu accepta paypal ca sa nu-i prinda fiscul german.
De pe ebay-ul belgian gasesti mai bine chiar decat cel nemtesc, multi pe acolo le-au avut in casa si sunt bine conservate (nu ruginaturi din groapa de gunoi) dar posta belgiana e cumplit de scumpa, dublu sau triplu cat aia germana; ajungi sa dai chiar si 90 euro pe transport la o troaca din asta pentru ca atarna mult.
Deocamdata nu mi-am gasit timpul si linistea necesare mesteriri la proiectul meu Lenco. Unul din motive este ca nu am inca un brat separat (nu vreau sa desfac Roksanu-ul ca sa-i scot bratul pentru ca merge mult prea minunat). E greu si costisitor de facut o plinta universala, mult mai usor e daca ai bratul si cotele exacte. Plus ca e daunator sa gauresti prea mult, de aia trebuie brat.
Sunt multe asazise taine (desi nu e nimic complicat pentru cineva indemanatic) pe care le poti prinde citind pe forumul Lenco Heaven:
http://www.lencoheaven.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;