momolo wrote:
Iar azi ce muzica avem ?!....Uitati-va la orice post TV muzical ! Aia e muzica ?! Tutele alea care gheraie de-si scuipa bojocii sau poponarii care excreteaza "muzica" de parca ti-ar trage careva ciocanele sacadate fix in creieri, asta e...muzica ?! Sau zgomot ?!ce Muzica ne-a mai ramas ?!
momolo, te citez doar cu atat, desi sunt de acord cu tot ce ai scris, ca sa nu ocupe postul tau mult spatiu in comentariul meu
Cu putina logica in idei, cu un plan coerent si sustinut, dublat de un entuziasm debordant si de pasiune in ceea ce cred, cei ce activeaza in industria muzicala, in cooperare cu industria electronica si cu sellerii, ar putea sa relanseze treaba si sa descatuseze, din nou, energiile pozitive ale divertismentului. Nu cred ca este atat de dificil si - in pofida avantului pirateriei online si al mp3-ului moca - s-ar gasi suficienti cumparatori de produse muzicale. Trebuie doar sa induci consumatorului de rand ca este cool & chic sa detii CD-uri sau vyniluri originale, care sa ofere un sunet excelent pe aparate dedicate auditiei acestora, ca imbogatirea culturii muzicale, inclusiv prin sunetul de calitate procurat, il innobileaza ca om propulsandu-l pe o treapta superioara a evolutiei! Asta, ca o chestiune de marketing... insa adevarata, in esenta ei.
Amintiti-va ca au fost vremuri cand cartea (lectura) cazuse abrupt in preferintele multora, in favoarea emisiunilor tembelevizate si a filmelor de doi bani, halite cu polonicul de dimineata pana seara, iar astazi batrana carte este cat se poate de cautata si a revenit in atentie, se citeste inclusiv pe tableta in metrou
La fel, castile audio cu cupe medii-mari, cu banda de sustinere pe cap, de care toti fugeau ca de dracu' pana nu demult, din pricina ca li se pareau mari si inestetice iar doapele de urechi mici, sexy si comode... A fost suficienta o strategie de marketing (diversificarea culorilor, a modelelor, personalizarea cu diferite simboluri trendy etc) si inducerea in mintea multora (sa nu le zic bizoni
) ca este cool sa te afisezi cu asa ceva in public , ca sa le vedem acum din nou la moda, aproape surclasand doapele!...
La fel, s-ar putea si in cazul muzicii pe CD, a aparatelor dedicate ascultarii muzicii, daca acest lucru s-ar vrea si din partea industriasilor.
Acum, datorita dezinteresului lumii pentru muzica si a scaderii profiturilor, de la an la an, nu mai se inghesuie nici producatorii, nici artistii cu real potential ca sa munceasca pentru a lansa hituri, albume, imagine, concerte... De ajuns celebru poti sa ajungi si altfel, bani se pot castiga si fara sa canti, iar exemple de pseudo-vedete sunt cu duiumul, numai in Romania de te uiti si te ia durerea de cap, de la asistentele "pacatoase", pana la pipitzele care nu stiu sa tina microfonul in mana dar care dau puzderie de interviuri in care declara ca toata viata au visat sa faca muzica
Cineva trebuie sa ia taurul de coarne si sa faca putina ordine...
In anii 70-80, era un cult pentru muzica buna, artistii erau intr-o continua concurenta, soundurile progresau si se imbunatateau de la un an la altul, de la un album la altul, de la un artist la altul... Tin minte ce povesteau cei de la Pet Shop Boys cand au lansat celebrul lor album din 1990 "Behaviour", considerat de critica si de fani ca fiind capodopera lor discografica; Neil Tennnat spunea ca erau invidiosi foc pe succesul avut de catre conationalii lor de la Depeche Mode cu "Violator" si ca au muncit mult ca sa lanseze ceva care sa rivalizeze cu acest superb album DM.
Astazi, nu mai e concurenta, Rihanna poate sa se coafeze oricum, sa tipe cum vrea, Lady GaGa socheaza putin, starneste un scandal media si gata banu', iar "Gangnam Style" are nush cate vizualizari pe youtube si manelistul koreean s-a imbogatit pe viata dintr-un hit; cum naiba sa mai puna careva osu' la treaba cand nemunca si talentul indoielnic aduc bani?!
Plus de asta, deocamdata oamenii nu se mai avanta sa bage mana in buzunar pentru muzica, eu vad cum s-au schimbat optiunile in ultimii ani; de ce sa cumpere CDuri, cand de banii aia se pot fuma etnobotanice, se poate merge la un film de kkt 3D in cel mai tare cinematograf cu dolby surround, il putem destrabala pe ala micu' facandu-i toate mofturile la mall, sau putem sa-i luam lui pitzi nu stiu ce accesoriu de brand?! Ma apuca jalea cand vad cum arata acum un magazin pe care il frecventam odata si care acum 10 ani gemea de CDuri in rafturi, in vreme ce in timpurile prezente este plin de jucarele roz pentru boraci, DVDuri cu filme la care nu se uita nici naiba si jocuri Play Station pe care oricum le hackuiesc toti... Iar muzica?! Ei bine, muzicii i s-a rezervat statutul de cenusareasa, e si ea acolo, intr-un colt, la reduceri, pe jumatate de raft in spate... Dar, cu ceva strategie, situatia asta s-ar putea modifica.
Kostas wrote:Am vazut o revenire a castilor normale , se vede si la oferta din magazine, in detrimentul urechelnitelor, mai ales in randul studentilor. Apoi multi dintre beneficiari au constatat ca le trebuie putere mai mare ca sa miste difuzoarele castilor si , macar pe aceasta cale, si-au luat cd- playere. Nu e totul pierdut, pe multi i-am surprins ascultant Mozart, pentru a se linisti, concentra, etc. sau jazz.
Exact ce spuneam mai-sus!