STEREO 845 CLASA A2

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
panda1
Posts: 38
Joined: 13 Oct 2008, 06:28

STEREO 845 CLASA A2

Post by panda1 »

cu ceva timp in urma promiteam abordarea unui 845 in clasa A2.iata ca proiectul a intrat in linia dreapta.saptamana aceasta este gata partea mecanica si voi incepe monatrea finala.schema a fost testata deja in varianta mono,asa ca acum pot trece pe "curat".am apelat la expertiza unor specialisti in ale sunetului si am primit girul fara rezerve.in principiu schema este cam asa;un srpp[deocamdata] care ataca un 6L6 in configuratie de trioda in clasa A. aceata are in sarcina un transformator interstage care ataca direct trioda 845.tensiunea de alimentare este de 950v[nu am vrut sa risc mai mult]puterea este de 25w intr-o banda mai mult decat generoasa[urmeaza sa mai fac teste si in varianta stereo]transformatorul de iesire are 24cm2,iar inductanta primarului este de 60H.trebuie sa recunosc ca m-am declarat invins in fata transformatorului interstage;am incercat diverse variante si rezultatele nu au fost de loc multumitoare,asa ca am apelat la firma hamond si am rezolvat problema.ampul va avea un potentimetru de volum motorizat,pornire cu start soft si 3 intrari.voi posta fotografii cu evolutia proiectului [cu toate ca ampul are deja un destinatar]il voi tine la mine pt ca cine doreste sa-l poata asculta[o sa incerc sa organizez si o intalnire a "lamparilor" pt ca sant convins ca sant multi curiosi care chiar vor sa stie cum suna asa o dracie!]

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: STERO 845 CLASA A2

Post by momolo »

M-am numarat printre cei (ne-specialisti) care au mers la atelierul d-lui Panaitescu ( panda1 ) sa vad/ascult (atat cat se putea) prototipul mono insirat pe masa al noului amplificator bazat pe tubul de putere 845.
Nu am avut conditii sa ma pot pronunta la fineturi (ca opinie personala despre sunet) insa ceea ce am intuit mai mult, posibil ca montajul cu 845 sa fie chiar foarte reusit.
Alaturi de altii (eu am fost in vizita impreuna cu un prieten audiofil forumist) l-am incurajat pe dl. Panaitescu sa continue proiectul deoarece atat cat am reusit sa-mi dau seama cu o boxa vintage (destul de modesta) si o sursa hifi de la Nakamichi, amplificatorul pare sa aiba un sunet profund, basul pare sa coboare foarte mult la modul ne-chinuit de distorsiuni, sunetul per ansamblu parand sa aiba forta, "punch", amploare si precizie. As putea spune ca am recunoscut unele caracteristici de sound ale tubului 845 (care mie...si nu numai, imi plac tare mult) in momentul cand am pus un alt amplificator, cel discutat-analizat aici si pe elforum, adica cel construit cu tub 6C33. Am ascultat ambele amplificatoare la modul mono pe o singura boxa (vintage de la Kenwood, doua difuzoare de aprox. 18...20cm, din care unul coaxial cu goarna la mijloc) din acelasi player hifi Nakamichi, model mediu din anii 80 dar suficient. Sunetul a fost considerabil diferit, greu de spus si cum in acele conditii nu tocmai bune (camera mare, rigips, geamuri, boxa pusa pe o masa, sarme care fac contact si atat, etc). Ambele amplificatoare au prestat considerabil diferit intre starea rece si cald. Montajul cu 845 si-a dat drumul abia dupa aprox. 40 minute sau chiar mai mult, diferenta fiind importanta - cand s-a incalzit montajul, basul a coborat si a devenit mai controlat, mai detaliat, mai frumos, sunetul per ansamblu a devenit mai spre natural, mai coerent, mai "normal". Ceva mai simplu spus, a inceput sa ne placa (cate ceva la sunet) abia dupa cele 40...60 minute de incalzire. Nu este de mirare, amplificatoarele audiofile cu 845 pe care le-am ascultat (adica....toate cate am ascultat, fara exceptie!) au nevoie de o perioada de incalzire de peste 40 minute. De exemplu, Unison Research Absolute 845 are nevoie de fix 2 ore ca sa-si demonstreze 100% toate calitatile (sa ajunga la valoare maxima, adica "Nirvana") si sub 40 minute de la pornire nu prea este voie sa-l asculti, cu atat mai putin voie sa-l judeci! Asa si cu altele, nu e obiectiv sa le judeci sub cele minim 40 minute de incalzire....nemaipunand la socoteala si rodajul (montajul continea piese noi, lampi noi).

Dl. Panaitescu ne-a tinut o prelegere despre traful interstage ca fiind marele secret al acestui montaj insa in opinia mea remarcabile sunt atat traful de iesire cat si restul montajului facute de dansul, indiferent de faptul ca e simplu si contine putine piese...sau tocmai de aceea! :wink: Defapt in asta consta marea calitate....audiofila. Apropos, traful de iesire este mult mai mare decat la montajul cu 6C33, chiar as spune considerabil de mare. Ca si traful de alimentare.

In timpul vizitei dl. Panaitescu a vrut sa ne arate modificarile care se petrec in sunet schimband lampa de intrare. Rezultatul schimbarii acelui tub - sunetul a fost considerabil diferit si amandoi vizitatorii, eu si amicul audiofil (ne-specialisti, doar simpli "urechisti" datatori cu parerea, probabil specialistii profesionisti au fost in alte vizite) am preferat acelasi tub. Insa eu unul am tras o concluzie din treaba asta - montajul de intrare este extrem de important avand in vedere amploarea si felul modificarii in sunet. I-am spus d-lui Panaitescu ca in opinia mea trebuie acordata o mare importanta acestui etaj de intrare avand in vedere problemele care au fost la amplificatorul cu 6C33 si care din pacate nu au fost rezolvate (prietenul audiofil cu care am fost in vizita a luat acasa acel exemplar cu 6C33 sa-l asculte pentru cateva saptamani - este acelasi aparat pe care l-am analizat asta iarna impreuna cu amicul glucica. Din pacate, aparatul prezenta aceleasi probleme de asta iarna.....Dar suna promitator, chiar binisor, asa cum am constatat si asta iarna. Totusi, intre potential/promisiune si desavarsire poate fi cale lunga si anevoioasa, calitatea de top denumita cam demonetizat "high-end" constand mai mult in detalii care nu se pot rezolva "in trei minute" sau printr-un simplu serepepe....)

Ii urez succes d-lui Panaitescu caruia "i-am atras atentia" (glumesc!) ca'i prea modest in privinta complexitatii problemelor tehnice rezolvate de dansul, punand accentul (in ceea ce povesteste) pe transformatorul interstage de la Hammond Canada ( http://www.hammondmfg.com/5cindex.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) cand in realitate e mare mester al transformatoarelor de iesire avand in vedere prestatia sonica buna a prototipului cu 6C33 si acum a acestui nou prototip cu 845. Pai daca nu s-ar fi priceput sa faca transformatorul de iesire asa cum trebuie, degeaba ar fi folosit chiar si pe mama lui Hammond din Canada spoita cu aur! :) Fara indoiala ca micul traf interstage este greu de facut in lipsa unei fabrici si a unor dotari de laborator de milioane de dolari insa nici restul montajului nu-i tocmai simplu de realizat ca sa sune la nivel macar decent. Ceea ce vreau sa subliniez mai ales pentru cei care nu se pricep si nu au aflat lucrul asta, este faptul ca una e schema si teoria, cu totul alta partea practica, mai ales cand vine vorba de calculat, dimensionat si realizat transformatoare de iesire adaptate pe montaj + lampa dar care sa si mearga prietenos cu cat mai multe boxe audio. Aici mai este de precizat o chestiune care arata cat de greu este sa ne formam o parere macar decent obiectiva - nu toate boxele se potrivesc cu toate amplificatoarele. Mi se pare o iluzie sa crezi ca poti face un amplificator care sa "duca" toate boxele. Mult mai decent este sa poti realiza un amplificator bun destinat unei anumite grupe tehnice de incinte acustice. Si evident, chestia care-i tulbura de obicei pe frustrati - nu poti sa-ti formezi o parere justa despre un amplificator in lipsa unor incinte audio de inalta calitate (inerent, scumpe...) si a unei surse de inalta calitate (din pacate si de obicei cam scumpa si asta....).

Stima pentru dl. Panda, printre putinii care trec dincolo de vorbe! Dar am si niste sfaturi pentru dansul, neaudiofile - sa acorde o mai mare atentie scrisului si limbii române in spatiul public si sa fie ceva mai retinut, modest in ceea ce priveste problemele pecuniare, chestiuni care nu trebuie sa domine in acest micut domeniu aflat la granita intre hobby-pasiune si afacere-comert. Daca nu ma insel, cele mai multe "scandaluri" pe internet intre "useri" (dar care in viata reala cei mai multi sunt oameni pasnici, prietenosi, mult mai putin fiorosi decat par in "viata virtuala") incep de la problema banilor, preturilor. Miezul mai tuturor "polemicilor" fiind pe undeva pe la "preturile audiofile nesimtite" si "venalitatea dealerilor", chestiuni care pe undeva poarta atat adevar cat si legenda (ca daca situatia ar fi fost clara, nu se mai iscau atatea "polemici" care au la baza frustrarile materiale). Asa ca niste discutii tehnice sau audio-poetice, sau trancotare, sau orice altceva dar care sunt degrevate de subiectele (obsesive) legate de preturi, bani, euro, mii de euro, zeci de mii de euro, etc, etc, pot fi mult mai...productive (chiar si in banalul inteles al cuvantului) deoarece rabdarea este o virtute.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: STEREO 845 CLASA A2

Post by hpavictor »

Am fost in vizita la Dnul Panaitescu ( @panda1 ) acum trei saptamani si m-am delectat cu audierea unui amplificator 6S33S pe aceleasi incinte Kenwood , avand un difuzor coaxial de 8" +1" si o membrana pasiva tot de 8" , in aceeasi configuratie pe care a audiat-o si @momolo .

Practic senzatia acustica nu poate fi exprimata in cuvinte , iti ofera o senzatie de euforie extrema !

Urmeaza sa ma programez la o auditie si la amplificatorul SE cu 845 , atunci cand Domnul Dan Panaitescu va avea disponibil un amplificator de acest tip .

Daca acest nou model cu 845 ar fi o evolutie al celui cu 6S33S , nu stiu ce o sa mai pot comenta , deoarece eu nu am nimic de reprosat acelui amplificator cu 6S33S .
Nu sunt adeptul comentariilor specifice falsilor audiofili , in genul ineptiilor debitate de semidoctii de cartier : microdetaliile sunt perfecte , se separa instrumentele cu 75% mai bine decat modelul xxx de la Sony , are transparenta de cristal si bas mai strans decat ieri iar sibilantele , nazalele si guturalele sunt la fel ca ale lui Diana Krall chiar daca noi am audiat Luis Armstrong la trompeta sau Carmina Burana - O Fortuna ... dinspre boxe venea o caldura mare datoria faptului ca proprietarul a intors stecherul in priza etc .
Nu .
Pur si simplu acel amplificator cu 6S33S presteaza foarte bine , pentru o prima auditie .
Am simtit si eu acea schimbare in sunet , dupa ce amplificatorul a intrat in regimul termic optim , cam dupa 30 minute .
Este un lucru specific pentru amplificatoarele cu lampi !
Nu cunosc boxele , nu cunosc sursa de semnal ( acel CD Nakamichi vintage ) , habar nu am ce cabluri sunt folosite pentru semnal si boxe , daca exista Power Conditioner sau nu , cu siguranta camera unde a avut loc auditia nu avea niciun pic de tratament acustic , dar ... mie mi-a placut . Foarte mult !
Chiar daca acel sistem ar putea fi schimbat in bine folosind cabluri mai performante , boxe sau o acustica superioara a camerei pentru auditie .
Fara sa am o referinta ABX si ma refer doar la inregistrari sau un alt amplificator , cunoscut mie , am plecat complet incantat de experienta traita .
In acel moment , amplificatorul cu 845 se afla in chinurile facerii .
Era ceva foarte masiv , cu lampi mari , poate prea mari .
Estimez ca are o greutate foarte mare , oricum peste 45 Kg , posibil 60Kg .
Transformatoarele erau imense fata de ce intalnim in mod curent prin amplificatoarele Solid State de buna calitate .
Sper sa fiu bine inteles , in aceasta clasa de amplificatoare nu are ce cauta compromisul economic sub nicio forma .
Nu conteaza decat calitatea redarii .
Nimic altceva !
Consider ca este o mare lauda sa prezinti un amplificator foarte solid construit , cu un sasiu din tabla de otel , care sustine greutatea acelor transformatoare imense , a lampilor si restului componentelor electronice .
Consumul de energie electrica absorbita din retea si caldura degajata fac si ele parte din descrierea nivelului de performanta , deoarece se prefera doar functionarea in Clasa A pura , pentru distorsiuni incredibil de mici , aproape de nesesizat .
Abia astept sa ascult acest nou model de amplificator cu 845 !
Sper ca se va putea face o auditie intr-un loc tratat acustic si incinte care sa puna in valoare absolut tot potentialul acestor lampi din liga mare , impreuna cu experienta si indemanarea Dnului Dan Panaitescu de a construi amplificatoare de inalta calitate !
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: STEREO 845 CLASA A2

Post by hpavictor »

Am raspuns invitatiei Dnului Dan Panaitescu si m-am programat la o auditie a acestui amplificator .
Din pacate , nu mai am cuvinte pentru a exprima senzatiile auditive...
Am primit permisiunea de la Dnul Dan Panaitescu sa va prezint cateva imagini cu amplificatorul SE 845 .
Desigur , imaginile nu spun totul , acest amplificator trebuie neaparat ascultat .
Doritorii pot lua legatura cu Dnul Panaitescu pentru amanunte !
Din punct de vedere al redarii muzicii , nu am nimic de reprosat .
Este un amplificator dintr-o alta lume .
Este pur si simplu incredibil cu cata usurinta reda orice gen de muzica la o calitate ce poate satisface pe cei mai pretentiosi melomani , totul este la superlativ .

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: STEREO 845 CLASA A2

Post by momolo »

poze (de telefon) facute luni 26 aug. 2013:
Image
Image
Image
Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply