LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
hersorin
Posts: 764
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by hersorin »

momolo wrote:In realitate eu vad cam 3 mari grupe de calitate sisteme audio:

1 - prima este grupa coloraturii unde problema nu e decat - "care coloratura ne place?", singura care se poate pune, practic! Nu se poate altfel pentru aparatele nu permit calitatea audio veritabila.
Aici discurile audio sunt cam toate OK, unele sunt veritabil si cu adevarat proaste iar altele sunt socotite foarte bune, referinte, insa de cele mai multe ori sunt discuri manarite audio intr-un anume fel care produce un sunet interesant pe respectivul sistem.
La aceasta categorie, discurile cu adevarat bune trec neobservate in categoria de mijloc ca fiind OK sau chiar eliminate in categoria discurilor "nesarate".

2 - a doua categorie pe care eu as numi-o "trecerea catre calitatea adevarata". Aici avem deaface prima oara cu REZOLUTIA. Aici audiofilul este nesatul de rezolutie, si-o doreste cu ardoare fiind flamanzit de ea din prima categorie unde nu avea parte. Este categoria unde incepe goana nebuna dupa rezolutie si detaliu, asociate de multe ori cu soundstage-ul (care poate fi si fals cateodata).
Aici se petrece o schimbare in discografie. Discurile cu adevarat bune incep sa fie descoperite insa majoritatea discurilor printre care altele foarte bune sunt trecute pe nedrept pe lista neagra ca fiind proaste.

3 - ultima categorie, cea de top. Aici deja audiofilul e satul de REZOLUTIE, a avut parte de dansa pana s-a saturat. Nu-l mai excita eventual decat "doamna Rezolutie" care reuseste exchibitii cu adevarat interesante insa doar pentru putina vreme.
In aceasta categorie avem.....MUZICA (cu majuscule). Aici se descopera timbrul, muzicalitatea impreuna cu rezolutia, toate de mana intr-un balans extrem de fragil, precum mersul pe sarma.

Problema cu aceste "femei" este ca nu se inteleg intre ele, se iau de par una cu alta la prima incercare! Aici intervine MARELE ECHILIBRU, un domn foarte bine care stie sa le puna la punct pe doamnele astea destul de isterice care ori se bat intre ele, ori fie una, fie alta isi smulg parul din cap pana te apuca si pe tine oboseala si migrena!

Reuseste numai prin iubire, marele domn numit ECHILBRUL, le face pe toate sa-l iubeasca iar doamnele noastre isterice se calmeaza dintr-o data si incep sa-si arate calitatile lor cuceritoare. Pentru prima oara toate pot juca in aceeasi hora, linistite si calme dar fermecatoare in acelasi timp sub atenta indrumare a domnului ECHILIBRU !
Este varful, culmea ascutita a CALITATII AUDIO. Orice pas gresit determina caderea, mersul e foarte greu si cere multa atentie! Insa cu cat mergi mai mult pe ingusta culme, cu atat capeti mai mult ECHILIBRU si siguranta, cu atat este mai usor!

Aici majoritatea discurilor audio sunt bune. Exista destule proaste insa tot aici se descopera ca multe din cele socotite a fi fost proaste dinainte, sunt pur si simplu minunate!
Citeam niste subiecte pe forum si am gasit din intimplare acest text scris de momolo . Nici nu va dati seama cit adevar este aici .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
mik1976
Posts: 52
Joined: 30 Jun 2013, 16:28
Location: Ploiesti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by mik1976 »

momolo wrote:
mik1976 wrote:Imi place rezolutia ce cautam erau niste inalte mai calde mai matasoase clasa AB le scotea mai ascutite.
din cate deduc ai un Luxman clasa A (desi in realitate e tot AB) si un Denon clasa AB dupa care tragi concluzie generala despre caracter sunet functie de... clasa de functionare ?!
Ai dreptate am emanat din review-uri.
Din pacate nu am avut nici timp si nici unde sa ascult inainte Luxmanul.
Mi-am impuiat capul cu diferentele dintre clasa A si AB.
Mi-am inchipuit ca la cata caldura degaja Luxmanul e in clasa A.
Lamureste-ma si pe mine daca lucreaza ca Denonul primii vati in clasa A si apoi trece in AB de ce degaja atata caldura?
Chestie de implementare ?
Una peste alta e mai rafinat Luxmanul dar la unele inregistrari mai slabe calitativ...? baga un fasait enervant........ volumul sta fix la ora 10 lucru pe care denonul nu al face.
Nu inteleg de ce ?

User avatar
hersorin
Posts: 764
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by hersorin »

Daca vrei sa vezi de ce sta asa cald cumpara sau imprumuta un aparat care masoara consumul instant si vezi care din cele doua consuma mai mult cind nu cinta si iti raspunzi singur la intrebare .
Unisonul meu fara sa cinte consuma 50 w deci ce se intimpla cu acei wati ?
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

acustik
Posts: 384
Joined: 19 Oct 2011, 11:32

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by acustik »

doru wrote:Daca te incalzeste cu ceva mik1976, uite un exemplu de combinatie Luxman 550 – Harbeth C7 ES3: http://www.youtube.com/watch?v=jKC-nEP4K84" onclick="window.open(this.href);return false;
Foarte fain! Dar de asta ce zici? :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=cfLzqkoReJY" onclick="window.open(this.href);return false;
Exista un citat grozav al poetului Hafiz, el a spus: “Chiar si dupa tot acest timp, Soarele niciodata nu ii spune Pamantului: Imi esti dator”. Doar gandeste-te ce poate face o iubire ca aceasta! “Ilumineaza” o lume intreaga!(Dr.Wayne Dyer - Schimbarea)

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by RaimondAudio »

Acest Luxman daca este modelul cu "aii" in coada lucreaza in clasa A push-pull si este normal sa scoata caldura foarte multa. Livreaza 2x20W in 8 ohm sau 2-40W in 4ohm. Are forta suficienta sa conduca orice tip de incinda oricat de grea ar fi, dar cu conditia ca volumul sa nu fie dat prea tare, adica sa nu ajunga la clipping. Se preteaza pentru camerele mici sau acolo unde trebuie sa asculti la nivele scazute de putere si unde se cere rafinament extrem. Ar fi de incercat cu bookshelf-uri in camere mici de bloc. Avem de-a face cu un amplificator cu adevarat destinat audiofililor pretentiosi .
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by momolo »

RaimondAudio wrote:Are forta suficienta sa conduca orice tip de incinda oricat de grea ar fi, dar cu conditia ca volumul sa nu fie dat prea tare, adica sa nu ajunga la clipping. Se preteaza pentru camerele mici sau acolo unde trebuie sa asculti la nivele scazute de putere si unde se cere rafinament extrem. Ar fi de incercat cu bookshelf-uri in camere mici de bloc.
vezi mai Greiere, daca vorbesti din poze si (ceea ce intelegi tu din scheme) ceea ce spui este fix pe dos decat realitatea. Dar chiar ai nimerit complet invers!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by RaimondAudio »

Stai un pic sa ne intelegem. Ce e pe dos ? Imi este teama ca tu te referi la cum suna el, cum se pupa tonal cu diverse boxe. Eu nu la asta ma refer, ci la faptul ca din punct de vedere electric nu este "ingenunchiat" chiar atat de usor cate vreme nu se ajunge la clipping. Comportamentul dinamic dintre amplificator si boxa poate lua tot felul de forme subtile dar care nu inseamna neaparat ca amplificatorul isi iese din regimul normal de functionare. Banuiesc ca tu la acest regim de functionare te referi, in care amplificatorul nu iese din parametri dar in care totusi este influentat de catre boxa. Aici e frumusetea audiofiliei , de a "studia" imbinarea tonala dintre cele doua componente cand ambele componente lucreaza in parametrii optimi. Se pot face calcule si pentru asemenea situatii dar sunt inutile, tehnicienii se ocupa mai mult ca aparatele sa functioneze corect. Pe mecanic nu-l intereseaza cum valseaza soferul, sau cum acesta din urma conduce mai elegant sau mai agresiv, ci doar ca masina sa lucreze optim ca sa nu se produca vreun dezastru.
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by RaimondAudio »

As mai avea o mica remarca : muzica daca o studiezi pe osciloscop cu o baza de timp foarte mare se observa (lucru stiut cam de toti audiofilii) ca grosul ei se situeaza pe un palier al nivelului mediu si ca mai exista un palier de nivel mai inalt pana la care ajung varfurile. Urechea sesizeaza in mod normal palierul de nivel mediu pentru ca acolo se afla cea mai multa informatie de aceea si tentatia de a da ridica acest palier. In acest context, pe acest amplificator din clasa A se poate ajunge foarte usor la intrarea in clipping a amplificatorului pe varfuri cu consecintele si penalitatile sonice de riguare. Ideal ar fi ca sa faci un mic test cu cateva discuri asa incat sa ai idee cam pe la ce nivel trebuie sa se auda muzica asa incat varfurile ei sa atinga clippingul cat mai rar. Odata prestabilit acest nivel de bun simt acest amplificator n-ar trebui sa aibe probleme in a conduce sarcinile dificile, recte boxele naravase.
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
mik1976
Posts: 52
Joined: 30 Jun 2013, 16:28
Location: Ploiesti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by mik1976 »

[/quote]In acest context, pe acest amplificator din clasa A se poate ajunge foarte usor la intrarea in clipping a amplificatorului pe varfuri cu consecintele si penalitatile sonice de riguare. Ideal ar fi ca sa faci un mic test cu cateva discuri asa incat sa ai idee cam pe la ce nivel trebuie sa se auda muzica asa incat varfurile ei sa atinga clippingul cat mai rar. Odata prestabilit acest nivel de bun simt acest amplificator n-ar trebui sa aibe probleme in a conduce sarcinile dificile, recte boxele naravase.[/quote]

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by momolo »

RaimondAudio, hai sa o luam metodic - intrebare (trebuie sa-mi raspunzi exact) - ai schema amplificatorului Luxman L-550II ?

http://www.luxman.co.jp/global/product/ia_l-550a2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sau ai macar schemele electrice ale celorlalte modele, le vezi acolo pe site:
L-55oAX
L-505uX
L-509u
L-590AII
L-507u
L-505u

In posturile anterioare ai recunoscut ca nu l-ai ascultat si stiu, lucrul asta nu-ti era posibil, in Romania sunt foarte putine, cunosc despre ce e vorba (aici fiind vorba despre un exemplar din cele cateva, nu doresc sa spun cate dar stiu, e vorba cele vechi aduse acum cativa ani) Nu ai fi avut nici macar unde sa le vezi cum arata in realitate (adica nu in poze).

Astfel, acum te intreb - ai schema/schemele electrice ? Eventual manualul service ?
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.


User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by momolo »

FATHER wrote:Elektrotanya - Aur curat...
pe electrotanya nu exista decat schema Luxman L 550 ( http://elektrotanya.com/luxman_l-550_sm ... nload.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), adica asta:

http://www.thevintageknob.org/luxman-L-550.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Adica un model fabricat 1981-1983 si complet diferit de ceea ce se discuta aici, adica:

http://www.luxman.co.jp/global/product/ia_l-550a2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iata modelul L-550 din 1981:
Image

Iata varianta noua, L-550AII dupa anul 2005:
Image

Schemele variantelor noi ( http://www.luxman.co.jp/global/product/ia_l-550a2.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) nu exista nicaieri, nici chiar dealerii nu le pot obtine din simplu motiv ca nu se publica de catre Luxman nici o schema de cel putin 10 ani. As fi fost si eu curios sa vad schema noilor modele, dar nu se poate, nu exista acces la asa ceva.

Totusi, privind pozele se observa "unele" diferente de constructie.... adica e complet alt amplificator! :roll:

Iar daca ar putea unii sa spuna ca baza schemelor e aceeasi (de cand lumea, m-as astepta la un astfel de "argument" din partea unor Maestrii Trancotari), eu pot sa le aduc un contraargument - chiar si numai daca schimbam condensatorii electrolitici dintr-un amplificator solid state, nu mai suna la fel. Nu mai discut de cu totul alte componente active, de modificari in schema, de cu totul alta constructie!
Practic o schimbare infima in constructie aduce o schimbare in sunet (exemplul meu - punem aceeasi valoare capacitate insa de la firme diferite de capacitori), daramite o configuratie cu desavarsire diferita, deci o schimbare practic totala !!!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by VTP »

Nu vad la ce ar servi schemele, manualul de service, etc. odata ce posesorul a intrebat cam cu ce s-ar potrivi amplificatorul in domeniul incintelor.
Cand eram in verva cu constructiile de amplificatoare, cele in clasa A reprezentau o zona interesanta, despre care exista putin material in tara. Mai cunoscute erau realizarile lui Jean Hiraga. aparute in l"Hautparleur si reluate in RADIO sovietic ( cred ca deja vreun tembel isi poate spune in sinea sa: comunistiiiiiiiiii, f----le muma'n.............! Au copiat tot! - cine ar gandi asa s-ar insela amarnic!)
De atunci se contura ideea ca astfel de amplificatoare se "caleaza" cel mai bine pe incinte cu SPL cel putin mediu.
Realizarile industriale de varf cum era si este (cat a mai ramas) si Luxman se adreseaza, prin pret, celor care-si permit inclusiv incinte potrivite.
Un etaj final cu un singur tranzistor, in clasa A, cu o putere utila in jur de 2-3 W max. se poate utiliza f.f. bune cu incinta cu SPL de min. 92-93 dB/W/m ( verificat din experienta proprie ).
Se prefigureaza astfel si calitatile incintei pe langa un SPL consistent: incinte cu suprafata radianta mare, difuzoare cu echipaje mobile usoare, filtre minimaliste, de evitat bookshelfurile (pe care, multi constructori de renume nici nu le au in vedere ca incadrabile ca incinte acustice ).

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by momolo »

VTP wrote:De atunci se contura ideea ca astfel de amplificatoare se "caleaza" cel mai bine pe incinte cu SPL cel putin mediu.
Realizarile industriale de varf cum era si este (cat a mai ramas) si Luxman se adreseaza, prin pret, celor care-si permit inclusiv incinte potrivite.
Un etaj final cu un singur tranzistor, in clasa A, cu o putere utila in jur de 2-3 W max. se poate utiliza f.f. bune cu incinta cu SPL de min. 92-93 dB/W/m ( verificat din experienta proprie ).
Se prefigureaza astfel si calitatile incintei pe langa un SPL consistent: incinte cu suprafata radianta mare, difuzoare cu echipaje mobile usoare, filtre minimaliste, de evitat bookshelfurile (pe care, multi constructori de renume nici nu le au in vedere ca incadrabile ca incinte acustice ).
Asta tot spun si eu in posturile de mai sus, mai ales ca am avut ocazia sa ascult diverse comfiguratii, chiar sa testez la mine acum mai multa vreme unul din noile modele Luxman (ma refer la ultimul deceniu), adica exact despre ceea ce se discuta in prezentul topic.

Eu am constatat practic (atat cat am putut) ca variantele AB sunt mai "vanoase" decat variantele A, ultimele avand nevoie (din punctul meu de vedere format practic) de incinte acustice din zona mai sensibila si cu atat mai putin acele cutiute minuscule cu SPL scazut, unele cu filtre complicate, denumite bookshelf. Practic am avut ocazia sa audiez in anumite configuratii doua variante noi in clasa A, unul mai mic, cel aflat acum in discutie cat si cel mai (asazis) mare. Mai ales cel mic s-a dovedit incapabil sa se descurce cu sarcini dificile, recte "boxutze halitoare", avand nevoie (in opinia mea) de exact ce spune VTP acum, incinte greu de gasit in oferta clasica a pietei chinezofile.

Constatarile mele sunt in totala opozie cu aburelile si aberatii scrise pe acest forum (sper nu pentru multa vreme) de RaimondAudio, recte Greierasul care nu a vazut si nu a pipait niciodata un Luxman nou (si ma indoiesc ca a vazut un 550 vechi), care nu a vazut nici o schema a modelelor noi deoarece nu are de unde, schemele acestora fiind total secrete, dar care isi da abundent cu pararea aici pe un forum fara profil tehnic. Ca o paranteza, stiu de ce nu scrie aceleasi aberatii pe http://www.elforum.ro/" onclick="window.open(this.href);return false; , acolo ar fi pulverizat din prima secunda deoarece in acel loc ar avea deaface cu oameni care chiar stiu sa citeasca o schema electrica si chiar stiu teoria in electronica. Aici insa deranjeaza din mai multe cauze, lipsa de bun simt (nu-ti dai cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosti), abordarea semidoct-tehnologica ca de literatura SF destinata unui public atehnic insa in contrast cu linia acestui forum (mai putin tehnic), etc. Pentru toate acestea ii dau un avertisment, daca mai continua, out!

Revenind la Luxman-ele noastre moderne (care sunt total diferite constructiv de cele vechi, posibil pastrate totusi anumite principii pe schema originala din anii 70, insa de aici si pana la cum suna e o cale cosmica), deci revenind, in opinia mea dupa ce am ascultat mai multe gasesc urmatoarele concluzii:

1. pe langa ce a spus VTP (foarte bine punctat) percep variantele in A ca fiind mai intepate, mai pe inalte, cu mai putina "vâna" dar mai fine, sunetul imi pare mai rotund si mai fluid si per total par muzicale insa pot genera dureri de cap in suma cu boxe rezolute dar complicate, greu de condus, cauza pentru care nu raspund bine in banda de jos (un semn general al lipsei de control). Sincer, nu am auzit nici o combinatie fericita cu modelul in A de putere mai mica si doar o combinatie buna cu modelul in A de putere mare, recte niste boxe germane cu sound de factura mai dark, bas extrem de solid si filtre nu atat de complicate ca modelele de incinte superioare. Mai pe scurt, genul asta de amplificator mi se pare mai potrivit cu boxe vintage anii 70, difuzoare cu membrana (preferabil de hartie) usoara, suprafata radianta cat mai mare, filtre nesofisticate stiind ca valoarea SPL nu este in practica nici un indiciu asupra usurintei cu care se poate pilota incinta acustica (am intalnit boxe cu SPL chiar si de 97dB care prestau dramatic mai bine cu o amplificare de 1000W si 65 kile decat o amplificare de 100W si 10 kile care nu reusea sa le piloteze in ciuda teoriei care spune ca puterea este super suficienta, boxele de genul asta avand nevoie de aproximativ 1W cu peak-uri la nici 10W ca sa-ti faca urechile terci intr-o camera de marime medie)

2. variantele in AB sunt mai "umane" la sunet, mai putin rezolute si din aceasta cauza pot deveni mai muzicale, au o capacitate mai buna de a pilota incinte complicate si trebuiesc potrivite cu alt gen de boxe, de data aceasta mergand ok si variante rezolute, genurile tipatoare si posibil mai complicate, mai greu de pilotat.

3. nu le-as cataloga in functie de clasa de functionare mai ales ca in fapt am dubii despre aceasta clasa A la solid state ca ar fi cu adevarat o clasa A autentica, poate mai degraba o clasa AB cu partea de A mai mare decat un AB clasic. Valabil si la alte branduri celebre si se poate verifica foarte usor cu un ampermetru - daca acesta sta fix orice ar face amplificatorul, avem clasa A pura, daca ampermetru inregistreaza un consum variabil, nu mai avem clasa A pura.

4. sunetul depinde de foarte multi factori, doar unul fiind clasa de functionare. Si mai cred, daca ai realiza modelul L-550 din anul 1981 cu piesele actuale (chinezofile) ar suna cu totul si cu totul diferit de cel original. Si mai cred ca nu exista piese (electronice) bune la modul absolut, mai degraba exista piese proaste (deoarece sunt facute cu mare economie sa iasa ieftin) si piese nepotrivite. Toata isteria haudiofila cu piese "nobile" frizeaza absurdul, recte prostia omeneasca, o exagerare inutila. Exista fara indoiala un efect, conteaza cand pui componente bune cu parametrii stabili si in standard, dar in domeniu se exagereaza. Problema pleaca de la mutarea productiei in China din ratiuni de costuri. De la o vreme nu s-a mai urmarit decat profitul, banul, costurile si cum exista infinite cai sa pacalesti consumatorul (in majoritate prost ca oaia de turma) s-a ajuns la situatii limita, calitate foarte scazuta, fiabilitate mica.

Dealtfel scaderea fiabilitatii a fost si aceasta o politica de marketing, daca aparatele ne-ar tine o viata, producatorii ar da faliment. Practic la inceput se cerceta cum se face o piesa mai buna, nu conta cat costa si ce materii prime sunt necesare, erau si vremuri cand aceleasi materii prime (...daca nu chiar mai multe cantitativ) se raportau la jumatate din populatia Globului actual (anii '70), dupa aia s-a cercetat cum sa facem acea piesa mai ieftin si la urma s-a ajuns sa se cerceteze cum sa facem piesa respectiva foarte ieftin si sa reziste fix 5 ani sau cat e perioada de garantie. In acest moment a aparut piata "pieselor nobile" (ca si in domeniul alimentar piata ecologica), practic piese ceva mai putin compromise cu gandul la alea din trecut. Si cum legile fizicii nu sunt subiect de tocmeala, oricata tehnologie avansata ai avea, exista un prag fizic sub care scade si calitatea dar si fiabilitatea cu o consecinta directa in domeniul audio, scaderea calitatii audio.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: LUXMAN L-550II discutii boxe potriveli

Post by RaimondAudio »

Ma pregateam sa explic diferenta tehnica a unui amplificator dintre a putea conduce boxele si potrivirea tonala amplificator-boxe, un aspect foarte interesant si in schimb ma trezesc cu un avertisment si "dulcegarii". Ok, ma opresc ca sa nu primesc un ban.
yahoo messenger : RaimondAudio

Post Reply