Dacie cu Mercedes e la toate, nu incape comparatie, magaoiul il zdrobeste pe ala mai mic.
Modelul Unico 200 are la cur o mufa (mama) IEC neconventionala, adica nu este acea mufa pe care o stim toti de la PC si sculele audio, este una putin mai mare cu cracii lati, sectiune dreptunghiulara dispusa orizontal. Este un standard folosit in special la aparatele care consuma mult, eu am vazut genul asta de mufa la copiatoare mari de 350 kile si 3000W fabricate in Germania. Mufa IEC respectiva se gaseste de cumparat la toate firmele care vand piese, este un standard normal doar ca-i folosita mai rar. Astfel, nu merge cu cablurile clasice de curent.
Lampile Telefunken (in opinia mea) suna cam pe inalte. Eu am pus la un Unico 200 niste lampi RFT (din fosta DDR, totusi o serie aleasa ca nu toate seriile sunt la fel) si fata de lampile EH din dotare a fost o diferenta foarte mare in bine. Insa din cate ai spus, tu ai ditamai stocul de super lampi iar U 200 foloseste acelasi model, 2 bucati ECC 82. Asa ca, ia o pereche ECC82 cu tine si o surubelnita buna deoarece carcasa are multe holtzsuruburi negre care trebuiesc desfacute cu grija sa nu se zgarie. Dupa cum ai si vazut in foto, se scoate capacul de deasupra, e simplu. Condensatorii aia rosii sunt fabricati in Italia si sunt de exceptie, o sa-i vezi si in alte scule italienesti, de exemplu i-am vazut si la Pathos. Evident, sunt NOS, de multa vreme italienii au pus-o in cui cu industria electronica (in favoarea Chinei) desi erau foarte, foarte buni in domeniu dar lumea stie mai putin treaba asta, m-a surprins ca nici in Italia nu stie lumea ce a fost pe vremuri chiar la ei acasa!
Soundul de la U 200 ca stil este un pic mai intunecat/dark (aparent, inaltele sunt toate acolo la locul lor cu detalii superbe), este plin, mare, gros, puternic. Atributul principal este
plin. Daca nu e potrivit bine cu cablarea tinde usor catre grohaiala dar nu si bubuiala, controlul pe boxe dificile este excelent.
Insa nu pot estima ce ar face pe boxele tale.
L-am auzit nu numai pe Triangle de top (combinatie fatala...in bine
) dar si pe boxe mult diferite si nu neaparat bright ca Triangle. Presteaza fantastic pe orice, intr-o combinatie m-a uimit adancimea sunetului tridimensional, realismul pe voci (opera), realismul pe instrumente greu de redat precum violoncelul si rafinamentul general. Puteam asculta ore fara sa obosesc, era o poezie. Sursa era Accuphase cdplayer un pic mai vechi, boxele NuForce 1000W (pe peak), model care nu mai exista, un model care necesita aparate de sudura, recomandat si potrivit cu digitale nesimtite care insa nu aveau "sufletul" si Muzica lui Unico.
Conteaza foarte mult si incalzirea monstrului, la inceput, rece NU trebuie ascultat; incepe sa sune in mintile lui abia dupa 40 minute....1 ora insa incalzirea adevarata se obtine in mai multe ore, nu stiu exact decat la ale mele (pre+power), jucarii care suna la maximul adevarat abia dupa.... 4 ore ! Insa si la ale mele, calitatea adevarata vine dupa 1...2 ore dupa care, cresterea e mica si subtila pana la 4 ore cand au nascut-o pe Nirvana.
Iar daca aceste magaoaie au zacut multa vreme nefolosite, atunci perioada de incalzire e mult mai lunga. Adica nu le place sa stea nefolosite.
Alta chestie, U 200 (ca si restul) este teribil de sensibil la calitatea curentului de la priza. Se comporta ca un amplif full pe tuburi, astea sunt cele mai nevricoase la calitatea curentului.
Nu recomand conditionator, acesta desi poate induce iluzia unei rafinari (repet,
iluzia) intr-un final lesina sunetul, ii ia din viteza si din echilibrul timbral care este afectat (recomand proba pe voce cunoscuta).
Aparatul este super sensibil la calitatea cablului de alimentare, aceste Unico sunt aproape "cameleonice" functie de sarmele de alimentare. De aceea cred ca proprietarul a cheltuit pe sarma de curent.
Nu recomand sarme facute "in garaj si debara", e o iluzie. Din pacate le trebuiesc sarme nobile. Cat priveste argintul, as spune mai degraba ca nu e necesar insa nu se poate generaliza. Exista o firma de cabluri de mare top care toarna cu nesimtire in argint si acele cabluri nu numai ca nu suna cu inalte cretine, dar suna de mare fel si cu mare echilibru. In concluzie, sa nu generalizam insa la cabluri mai ieftine nu as alege argintaria.
Alta chestie nu ca ar fi o noutate pentru cineva, conteaza mult impacarea amplifului cu sursa, probabil in cazul tau numai playere cd, numai digitale. Am observat ca se imbuca frumos cu genul de surse de "tip" Accuphase (pe iesirea RCA) si nu e o amplificare care sa aiba musai nevoie de surse cu tuburi in buffere preferand in general cele inclinate mai mult catre rezolutie si precizie, amplificarea avand destula "poezie" in ea ca sa compenseze frumos digitalele precise, cele un pic seci sau un pic subtiri. Insa asa cum am spus, conteaza cablarea si evident, acustica.
hersorin, considera ceea ce ti-am spus ca simple
opinii personale. Nu e musai sa avem aceleasi gusturi iar domeniul audio e teribil de complicat in simplitatea lui. Pentru orice sistem audio conteaza foarte mult acustica, curentul de la retea (pe care nici un conditionator nu-l poate imblanzii daca situatia e nasoala), conteaza si rack-ul (mare atentie la rack, mare atentie pe ce sunt asezate sculele!) conteaza si cheful celor care asculta, conteaza si asteptarile (deoarece la pomul laudat se merge cu "drujba"). Insa eu raman ferm la opinia mea, Unico SE este net inferior pe langa Unico 200 si e o situatie defapt normala; pe langa faptul ca U 200 costa o poala de bani, nu toate modelele la aceeasi firma sunt o reusita. Unison Research nu face exceptie.