panda1 wrote:si nu folosesc majuscule probabil de lene
... Lene ?!...
panda1 wrote:Proiectul cu 6c33[care l-a impresionat la ultima auditie pe momolo]
defapt nu m-a impresionat la prima auditie, atunci doar (atat eu cat si un prieten forumist) am ghicit potential probabil si pe fondul unor asteptari reduse.
Ulterior acelui prim model am plimbat si audiat un alt exemplar, cel cu transformator toroidal care nu m-a impresionat absolut deloc, dimpotriva. Am coincis in opinii cu ceilalti nefiind "vorbiti", de data aceea avand chiar asteptari pozitive. Astfel, urmare a nereusitei am hotarat sa nu ma refer pe forum asa cum am decis de mai multa vreme sa nu scriu decat in cazurile pozitive.
Apoi a fost a treia oara, ultimul model cel pe sasiu mai mare si mai bine construit (apreciere la ochi) despre care nu pot spune ca m-a impresionat autentic (deoarece nu avea cum, nefiind conditii), mai degraba mi-a placut foarte mult potentialul demonstrat
in acele conditii (precare), si in mod evident suna mai bine decat precedentele exemplare. Despre acesta m-am referit intr-un alt post citat in linkul de mai sus avand in vedere si dorinta de incurajare.
Ca tot veni vorba si domnul Panaitescu (
panda1) s-a hotarat sa posteze, am putea discuta despre niste sub-teme interesante. Incerc sa enumar:
- se poate executa un aparat audio de calitate neavand conditii macar decente de auditie ? (boxe bune, cabluri de calitate cat mai multe si experienta folosirii lor, atentie la alimentarea in curent fara exagerare insa nu prin prelungitoare de 3 lei cumparate din spatele pietei Matache, nu mai spun de faza la priza, o camera cu acustica macar nepotrivnica la modul dezastru, discuri de calitate, sursa de calitate in cazul amplificarilor, etc, etc,
pe scurt conditiile pe care si le creeaza un audiofil pasionat). De exemplu, avand ocazia in trecutul recent sa-l cunosc la cateva discutii scurte pe signior Fulvio Chiappetta (inginer electronist) din Napoli a carui firma SI AUDIO echivalent inregistrata la "OSIM"-ul italian, (link:
http://www.siaudio.it/index.php?option= ... &Itemid=53" onclick="window.open(this.href);return false; ) mi-am dat seama ca dansul este inainte de orice, un audiofil pasionat de o viata. A pornit cu aceasta pasiune din tinerete iar firma care intre timp a luat avant, prin 2008-2009 avea doi oameni, el si sotia lui pusa la "munca de jos"
, adica la sortarea lampilor rusesti si la impletit cabluri. Acasa in sufragerie (
http://www.siaudio.it/index.php?option= ... &Itemid=79" onclick="window.open(this.href);return false; ) isi asculta dl. Fulvio Chiappetta realizarile, loc in care detine nenumarate perechi de boxe audiofile (exemplu Avalon Eidolon, Wilson Audio, topul de la Dynaudio, etc, nu prea i-a scapat nici una din marcile de baza, exemplare mari de top) si chiar aparatura de amplificare de la multe branduri serioase (nu a considerat ca-i ajung propriile montaje,
intai de toate a vrut sa le auda pe ale altora), nemaivorbind de surse din care primul loc il ocupa LP-ul spunand ca nimic in digital nu poate depasi analogicul in calitate. Si mai trebuie sa spun ceva despre SI Audio, preturile cerute sunt chiar modeste avand in vedere ca foloseste componente electronice scumpe, defapt tot ce poate cumpara mai bun de pe piata. De exemplu atunci cand am discutat cu el, acum vreo 3-4 ani, imi putea vinde oricand la 1000 euro un amplificator pe care (avand in vedere, lampile, solutia elaborata, piesele de calitate si chiar designul foarte frumos) alte marci cu faima ar fi cerut de zece ori pe atat. Evident, am dat si cu urechea si am fost (autentic,
existau conditii) impresionat de un amplificator pe tuburi 6550 (multe!) care amplifica o pereche de Usher Dancer Be20 prin cabluri facute de el, bagat cu atentia cuvenita la priza si avand ca sursa topul de la EMM Labs (din seria audiofila). Pai in conditiile astea am putut sa-mi dau pe deplin seama de calitatea amplificarii ! Evident, l-am intrebat si cat costa uriasul amplif (ceva in stilul cum sunt cele facute de Audio Research, adica "monstrulet" cu regiment de tuburi, mi se plangea sotia lui ca e de munca la sortat lampile rusesti de la Sovtek !
); pretul real cu care l-ar fi dat era undeva pe la 3000 de euro si scula nu arata cu nimic mai prejos de produsele firmelor mari (tocmai mentionasem Audio Research), tabla groasa de nichel, cromaje, elemente aurite, lemn lacuit, etc (exemple de azi si va asigur ca in realitate aceste scule arata mult mai bine ca in foto:
http://www.siaudio.it/index.php?option= ... &Itemid=59" onclick="window.open(this.href);return false; ).
- cat de mult dureaza perfectionarea unui prototip sau corectarea problemelor unui prototip ? Trei minute, o luna, un an, cinci ani ? Si ce inseamna perfectionarea unui montaj in conditiile in care de la bun inceput arata bine pe osciloscop si da excelent la masuratori ?! Se stie, e o chestiune simpla, multe amplificatoare masoara foarte bine insa cand vine vorba si despre cum suna....grea problema! Si realitatea e chiar stranie, cateodata unele masoara mai prost si suna mai bine. Si iarasi ajungem la aprecierea subiectiva, cu urechea.
- cat de mare este importanta designului si ergonomiei ? Oare in categoria celor care sunt dispusi sa plateasca pretul unui automobil pe un aparat audio, majoritari sunt cei pentru care cel mai important este designul sau cei pentru care cel mai important este sunetul ?
- oare chiar si pentru aprecierea cat mai obiectiva a propriei lucrari nu sunt necesare unele conditii si unele posibilitati minime ?!
Si probabil as mai gasi intrebari dar nu am timp acum.
panda1 wrote:Pe contul meu de facebook gasiti foarte multe fotografii
astia care nu avem (si nici nu dorim) cont pe facebook, ce facem ?!