Prin Paris azi e cam periculos!
Am observat de ceva vreme marketingul foarte agresiv si bine coordonat de la Devialet. Este axat pe concepte noi de marketing, iar in ce priveste conceptele tehnice, e plin cimitirul de inventii care au "redescoperit" apa calda in Colentina si gaura de la covrig. Defapt marketingul bazat pe "
marea inventie si marea, colosala noutate pe care Universul insusi nu a imaginat-o vreodata" este practicat mai intens sau mai voalat de multe firmulite din domeniul audio unde lupta este acerba. Insa acesti "Devialet" au o tactica foarte bine coordonata si extrem de agresiva. Sunt "lupii tineri" din marketing si incearca sa exploateze defapt viteza fantastica a raspandirii informatiei pe internet. Internetul insusi devine o lume paralela cu cea reala, incepe sa aiba propria "constiinta" (nu degeaba am pus ghilimele).
Parca mai demult am vazut, parca la Yamaha daca nu ma insel, un fel de boxa unica formata din jdemii de difuzorele care cica proiecteaza sunetul tridimensional. Tin minte ca la o HiFi Arena din Bucuresti am vazut/auzit o inventie din asta si suna ca basina. Insa prezentarile pe net, propaganda de marketing, erau megalitice, daca i-as fi crezut m-as fi asteptat sa ma calce tancul cand ascultam! Si in realitate era un partz.
De curand am vazut un reportaj despre gusturi culinare. Un experiment interesant - au luat 40 de oameni de toate felurile si i-au impartit in doua grupuri egale. Grupurile au fost puse in spatii separate la masa si au fost toti serviti cu exact aceleasi feluri de mancare din aceleasi oale. Meniurile tiparite pe hartie au fost de 2 feluri, un grup a primit un meniu in care mancarurile erau descrise corect, adica asa cum se denumesc normal, simplu, onest si celalalt grup a primit meniu in care mancarurile erau denumite pompos, exotic, cu 5 stele si la preturi mai mari (subiectii nu au platit, li s-a spus ca este pe gratis).
Rezultatul - grupul care primit meniul pompos a apreciat mancarea mult mai bine, au acordat punctaje mult mai mari, practic mancarea (aceeasi) a fost considerata deosebit de buna, speciala, etc (de grupul cu meniul pompos), unii au spus ca nu au mancat in viata lor asa ceva special! Ori toti au mancat aceeasi mancare din aceleasi oale!
Marketingul combinat cu internetul (= raspandirea cu viteza si volum a informatiei) = succes in vanzari!
Apropos', pe marketing defapt se bazeaza succesul teribil al unei companii atat de mediocre cum este de exemplu Samsung.
Koreenii sunt niste mediocri si de multe ori niste neispraviti, sunt net inferiori japonezilor insa managerii lor au inteles inaintea samurailor din Japonia ca in ziua de azi marketingul combinat cu internetul reprezinta o forta teribila! Au aplicat cumva experimentul descris mai sus in timp ce japonezii au pierdut mizand pe mandria lor de a face lucruri perfecte fara sa constientizeze ca de multe ori (si mai ales la
omul-internet), meniul, denumirea au valoare mai mare decat mancarea din farfurie.
Ei bine, eu cred ca Devialet pasesc pe o treapta mai sus a marketingului. Si de ce presupun asta..... din cauza legilor fizicii! Oricat ar incerca unii sa le schimbe, nu merge, sunt aceleasi legi vechi si simple din secolul 19 ca o placa de patefon!
As putea spune ca e un fel de neo-alchimie!
(sute de ani in evul mediu oamenii au fost fascinati de alchimie, multi incercau sa fabrice aur. Baza era ignoranta. Acum pasim intr-un nou nivel de ignoranta)