TRIANGLE
Posted: 21 Jul 2015, 14:29
Daca exista topic despre Harbeth si alte branduri, ma gandesc, de ce sa nu existe un topic si despre marca de boxe Triangle. Deschid eu ca-s posesor de boxe Triangle din specia veche Genese Lyrr ( http://www.triangle-fr.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Mie mi-au placut intotdeauna in ciuda unor probleme pe care le au. Defapt nici o boxa audio nu e perfecta, e doar o suma de compromisuri. Iar la Triangle gasesc o mare calitate, aceste boxe nu ma plictisesc niciodata. Asta e mare lucru deoarece exista multe alte boxe foarte bune, unele entuziasmante insa dupa "luna de miere" cu unele parca nu ai mai ramane, parca intervine rutina. Ei bine, cu Triangle (dar nu modelele ieftine) nu intervine rutina (evident, la cei pe a caror gusturi se potrivesc).
Exista o legenda falsa dar cu un sambure de adevar, anume ca Triangle tipa si zbiara. E adevarat si nu e adevarat. Depinde cu ce sunt amplificate, depinde de acustica, depinde evident de cablaraie. Partea fericita in toata povestea e ca nu te poti plictisi cu asa boxe, sunt ca niste jucarii care mereu aduc surprize, zici ca le cunosti pana intr-o zi cand descoperi ceva nou la ele.
Ei bine, nu am initiat acest topic de florile marului. "Problema" este ca am ascultat noile topuri de la acest brand, Triangle Magellan model "Grand Concert" ( http://www.triangle-fr.com/magellan_grandconcert.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) si iar mi-au picat cu tronc. As putea spune ca stiu bine modelele vechi (chiar si foarte vechi) si de data asta am observat clar un lucru, boxele respective sunt din ce in ce mai bune pe timp ce apar noi modele. Noile Grand Concert sunt in mod evident o evolutie fatza de cele vechi (care dealtfel nu erau deloc rele). De data asta pur si simplu nu le mai pot gasi vreun cusur. Amplificate cu ce trebuie si avand surse bune, nu am reusit sa detectez nici o problema oricat as fi de cusurgiu. Basul este fenomenal si pur si simplu nu vreau altul, pentru mine e deadreptul perfect. Naturaletea pe diverse instrumente este pur si simplu perfecta (chitara rece, vioara, violoncel, trompeta, fagot, flaut, etc, toate se aud impecabil). Viteza e pur si simplu perfecta, nici prea putina, nici prea multa. Echilibrul tonal este minunat, pur si simplu nu simt nevoia de nici o corectie indiferent ce inregistrari noi si vechi am ascultat. Intr-un cuvant, boxele astea sunt o mare reusita si le pot declara unele din cele mai bune boxe auzite de mine vreodata. Ba mai mult, bag de seama ca-s asa de reusite ca pot fi puse chiar si in conditii mai putin prielnice si tot bine suna.
....Insa un "cusur" tot le gasesc, sunt foarte mari, necesita palat si costa atat de mult! Dar sa trecem peste aspectul asta, daca am sta toata ziua sa ne gandim la bani ne-am imbolnavi. Un lucru reusit merita apreciat indiferent de costuri.
Amplificarea pe care le-am auzit este formata din preamplificator Accuphase C-290V ( http://www.accuphase.com/cat/c-290ven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) si final VITUS, o baragladina de peste 80 kile al carui indicativ nu l-am retinut ( http://www.vitusaudio.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) si care din cate am inteles este in clasa AB. Dealtfel dupa ce a fost un pic forjat ca era sa cada tavanul pe noi, ampliful nu era nici macar caliu! Sculoiul asta merge si pe timp de vara dar necesita doi oameni sa-l care si ceva loc.
Nu e prima oara cand aud acel Vitus. L-am audiat anul acesta tot acolo cu alte boxe, alte scule, alte combinatii. Nu am fost entuziasmat niciodata dar acum imi dau seama ca respectivul "aparat de sudura" danez este impecabil, nu am perceput nici o anume coloratie, nici o lipsa, nici o distorsiune. Apropos, la un moment dat a fost dat atat de tare ca plecam din loc cu canapeaua si .... nu mi se parea tare! Estimez dupa alte experiente cand am avut masuratoare in cifre (la niste finali Accu), puterea in acel moment juca peste 600W si nu exista nici cel mai mic semn de distorsiune. Dupa cum unii stiu, sunetul pare tare in primul rand din cauza distorsiunilor.
Apropos de Vitus, se pare ca proiectantul-producator danez a fost in vizita acolo de curand (nu am retinut cand, posibil zilele astea) si a ramas foarte impresionat de boxele Triangle pe care nu le stia.
Sursele au fost diverse:
- Intai un pickup ROKSAN TMS MK3 ( http://www.vinylengine.com/library/roksan/tms.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ) cu o doza din lemn japoneza (nu am retinut numele, ceva exotic la vreo 2500 euro), preul fiind (preferatul meu intre preurile din toata lumea asta!) LAMM, o cutie neagra si urata cu tuburi inauntru ( http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/LP21descr.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), defapt o minune!
Evident, ca o paranteza, pickupul conteaza cel mai mult dupa cum unii stim. Iar Roksan sunt preferatele mele datorita muzicalitatii si sunetului cursiv, uns, fluid. A sunat pur si simplu minunat, nici una din sursele digitale nu se poate compara, evident.
- Apoi un magnetofon Studer 67 cu o banda copie dupa original de studio, albumul Oxigen de Jean Michel Jarre, turatia 38 doua piste. Asta e Regele surselor, evident, unii stiu bine lucrul asta. S-a auzit teribil!
- Apoi cel mai bun cdplayer din toate cate am auzit vreodata in viata mea (am mai scris asta pe forum), Audio Aero La Source care fiind digital, totusi nu se ridica la nivelul vinilului si magului cu banda originala dar are o vraja in el ca l-as asculta fara sfarsit ca nu ma mai satur! De data asta pe asemenea boxe fantastice (rezolutie enorma, adancime, muzicalitate, etc) am incercat sa procesez in cap sunetul sa pot intelege care este secretul playerului respectiv ?! Nu am inteles.... Pur si simplu e ceva in sunetul ala care ma face sa nu ma mai satur sa-l ascult.
Din fericire fisiere de computer nu am servit dupa asemenea delicatese. Ne-ar fi stricat cheful.
Astfel, remarc (si asta m-a facut sa scriu) ca raman fan Triangle! Niciodata nu am abdicat, cel putin ale mele mi-au placut intotdeauna fara pauza (si in debaraua mea). Palat sa-mi pun Grand Concert nu am, evident nici parale si cu atat mai putin un sistem care sa merite asemena minuni de boxe. Dar ce-i frumos e frumos! Si ma refer in primul rand la sunet. Mi-a mers la suflet si pot spune din nou ce am mai spus cu ani de zile in urma - la un studio de inregistrare asemenea boxe (si asemenea sistem) ar fi absolut necesar pentru o evaluare finala a masterului. Pentru ca boxele astea in sistemul asta au si rezolutie, au si muzicalitate, si realism si viteza si cam tot ce trebuie pentru a obtine doua lucruri, auditie audiofila dar si monitorizare profesionala.
Si alta chestiune - curentul era oribil, zona centrala, tensiune 215V, fara conditionatoare active, probabil unele pasive dar nu am fost atent la treaba asta.
Exista o legenda falsa dar cu un sambure de adevar, anume ca Triangle tipa si zbiara. E adevarat si nu e adevarat. Depinde cu ce sunt amplificate, depinde de acustica, depinde evident de cablaraie. Partea fericita in toata povestea e ca nu te poti plictisi cu asa boxe, sunt ca niste jucarii care mereu aduc surprize, zici ca le cunosti pana intr-o zi cand descoperi ceva nou la ele.
Ei bine, nu am initiat acest topic de florile marului. "Problema" este ca am ascultat noile topuri de la acest brand, Triangle Magellan model "Grand Concert" ( http://www.triangle-fr.com/magellan_grandconcert.php" onclick="window.open(this.href);return false; ) si iar mi-au picat cu tronc. As putea spune ca stiu bine modelele vechi (chiar si foarte vechi) si de data asta am observat clar un lucru, boxele respective sunt din ce in ce mai bune pe timp ce apar noi modele. Noile Grand Concert sunt in mod evident o evolutie fatza de cele vechi (care dealtfel nu erau deloc rele). De data asta pur si simplu nu le mai pot gasi vreun cusur. Amplificate cu ce trebuie si avand surse bune, nu am reusit sa detectez nici o problema oricat as fi de cusurgiu. Basul este fenomenal si pur si simplu nu vreau altul, pentru mine e deadreptul perfect. Naturaletea pe diverse instrumente este pur si simplu perfecta (chitara rece, vioara, violoncel, trompeta, fagot, flaut, etc, toate se aud impecabil). Viteza e pur si simplu perfecta, nici prea putina, nici prea multa. Echilibrul tonal este minunat, pur si simplu nu simt nevoia de nici o corectie indiferent ce inregistrari noi si vechi am ascultat. Intr-un cuvant, boxele astea sunt o mare reusita si le pot declara unele din cele mai bune boxe auzite de mine vreodata. Ba mai mult, bag de seama ca-s asa de reusite ca pot fi puse chiar si in conditii mai putin prielnice si tot bine suna.
....Insa un "cusur" tot le gasesc, sunt foarte mari, necesita palat si costa atat de mult! Dar sa trecem peste aspectul asta, daca am sta toata ziua sa ne gandim la bani ne-am imbolnavi. Un lucru reusit merita apreciat indiferent de costuri.
Amplificarea pe care le-am auzit este formata din preamplificator Accuphase C-290V ( http://www.accuphase.com/cat/c-290ven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) si final VITUS, o baragladina de peste 80 kile al carui indicativ nu l-am retinut ( http://www.vitusaudio.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ) si care din cate am inteles este in clasa AB. Dealtfel dupa ce a fost un pic forjat ca era sa cada tavanul pe noi, ampliful nu era nici macar caliu! Sculoiul asta merge si pe timp de vara dar necesita doi oameni sa-l care si ceva loc.
Nu e prima oara cand aud acel Vitus. L-am audiat anul acesta tot acolo cu alte boxe, alte scule, alte combinatii. Nu am fost entuziasmat niciodata dar acum imi dau seama ca respectivul "aparat de sudura" danez este impecabil, nu am perceput nici o anume coloratie, nici o lipsa, nici o distorsiune. Apropos, la un moment dat a fost dat atat de tare ca plecam din loc cu canapeaua si .... nu mi se parea tare! Estimez dupa alte experiente cand am avut masuratoare in cifre (la niste finali Accu), puterea in acel moment juca peste 600W si nu exista nici cel mai mic semn de distorsiune. Dupa cum unii stiu, sunetul pare tare in primul rand din cauza distorsiunilor.
Apropos de Vitus, se pare ca proiectantul-producator danez a fost in vizita acolo de curand (nu am retinut cand, posibil zilele astea) si a ramas foarte impresionat de boxele Triangle pe care nu le stia.
Sursele au fost diverse:
- Intai un pickup ROKSAN TMS MK3 ( http://www.vinylengine.com/library/roksan/tms.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ) cu o doza din lemn japoneza (nu am retinut numele, ceva exotic la vreo 2500 euro), preul fiind (preferatul meu intre preurile din toata lumea asta!) LAMM, o cutie neagra si urata cu tuburi inauntru ( http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/LP21descr.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), defapt o minune!
Evident, ca o paranteza, pickupul conteaza cel mai mult dupa cum unii stim. Iar Roksan sunt preferatele mele datorita muzicalitatii si sunetului cursiv, uns, fluid. A sunat pur si simplu minunat, nici una din sursele digitale nu se poate compara, evident.
- Apoi un magnetofon Studer 67 cu o banda copie dupa original de studio, albumul Oxigen de Jean Michel Jarre, turatia 38 doua piste. Asta e Regele surselor, evident, unii stiu bine lucrul asta. S-a auzit teribil!
- Apoi cel mai bun cdplayer din toate cate am auzit vreodata in viata mea (am mai scris asta pe forum), Audio Aero La Source care fiind digital, totusi nu se ridica la nivelul vinilului si magului cu banda originala dar are o vraja in el ca l-as asculta fara sfarsit ca nu ma mai satur! De data asta pe asemenea boxe fantastice (rezolutie enorma, adancime, muzicalitate, etc) am incercat sa procesez in cap sunetul sa pot intelege care este secretul playerului respectiv ?! Nu am inteles.... Pur si simplu e ceva in sunetul ala care ma face sa nu ma mai satur sa-l ascult.
Din fericire fisiere de computer nu am servit dupa asemenea delicatese. Ne-ar fi stricat cheful.
Astfel, remarc (si asta m-a facut sa scriu) ca raman fan Triangle! Niciodata nu am abdicat, cel putin ale mele mi-au placut intotdeauna fara pauza (si in debaraua mea). Palat sa-mi pun Grand Concert nu am, evident nici parale si cu atat mai putin un sistem care sa merite asemena minuni de boxe. Dar ce-i frumos e frumos! Si ma refer in primul rand la sunet. Mi-a mers la suflet si pot spune din nou ce am mai spus cu ani de zile in urma - la un studio de inregistrare asemenea boxe (si asemenea sistem) ar fi absolut necesar pentru o evaluare finala a masterului. Pentru ca boxele astea in sistemul asta au si rezolutie, au si muzicalitate, si realism si viteza si cam tot ce trebuie pentru a obtine doua lucruri, auditie audiofila dar si monitorizare profesionala.
Si alta chestiune - curentul era oribil, zona centrala, tensiune 215V, fara conditionatoare active, probabil unele pasive dar nu am fost atent la treaba asta.