Page 1 of 1

Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 03 Jan 2016, 13:14
by remoteviewer1
Intre Craciun si Anul nou, am fost surprins de vizita intarziata a Mosului ce a poposit cu ceva daruri aduse sursei analogice.

Ziua 1-2
Dupa multe asteptari, calcule si ecuatii, am tras de tragaci (pull the trigger) si am achizitionat o mica bijuterie aurie pe numele sau Nagaoka MP-500.
Se implinesc cativa ani de la achizitionarea dozei MP-150, timp in care a invartit ceva placi de vinil si eram curios sa maximizez performanta Kenwood-ului KD-990 din dotare.
De cam jumatate de an, ma tot gandesc la un upgrade de doza, motivatiile fiind diverse. In primul rand, MP-150 canta foarte bine pe muzica clasica, are ritm, atac, slam cum vreti sa-i spuneti. In acelasi timp este si foarte muzicala, insa pe muzica artificiala are o oarece lipsa de bas si suna uneori un pic metalic(exagerez pentru a ma face inteles), cel putin pe unele discuri. Separatia este foarte buna pentru banii sai, greu sa cred ca mai exista multe doze "rapide" la genul asta de bani.
In concluzie, ma manca in funduletz sa incerc o doza de Top MM, caci de MC nu am curaj sa ma apropii, pentru ca, cel putin deocamdata, nu am cu ce!(a se citi preamplificator phono talentat).
Incurajat de faptul ca doza Grado cu compliance mediu mergea multumitor pe bratul greu al lui Kenwood, am decis ca voi risca mai putin dpdv potrivire brat/doza (compliance-ul cam maricel in teorie pentru MP-500) fata de testarea dozelor noi (aveam cateva in minte MM,MC,MI nu le mai enumar aici).

Ce aduce nou acest MP-500 fata de precedentele doze din dotare? Pai sa incepem cu cantileverul de boron (*Alerta Marketing! material folosit la dozele high-end) si ac diamant Superfine line contact (suna bine?). Mai aduce magneti samarium cobalt, un corp intarit, un ac fixat cu surub de corpul dozei. Hmm suna interesant, dar ce inseamna toate aceste caracteristici, cum se traduc in sunet?
Stylus-urile mai "exotice" de tipul hiper-eliptical, Shibata sau line contact, aparent reduc distorsiunile in santul vinilului si sibilantele permitand o mai buna urmarire a patternului sapat in disc.
Image

Oricat de sofisticat s-ar numi, cantileverul de boron (un material mai dur si mai usor decat aluminiul) este urmatorul pas in sus spre calitatea audio prin indepartarea valorii rezonantei inafara spectrului audibil spre deosebire de cel de aluminiu.
Ok, toate bune si frumoase, destule povesti frumoase de Marketing...toata lumea se intreaba daca merg aceste imbunatatiri?

https://www.flickr.com/photos/96298085@ ... datetaken/

Nagaoka recomanda minim 30 de ore de rodaj pentru MP-500, in acest moment ma aflu dupa borna de 10 ore si lucrurile par sa sune bine fara a fi uimitoare sau doboratoare. Caracterul usor agresiv(de pe unele discuri) al instalatiei a disparut aproape in totalitate, doza imbina caldura Grado-esca cu vivacitatea sunetului Nagaoka. Fundalul pare mai negru ca niciodata, detaliile par sa fie smulse de pe fundul santurilor discurilor de vinil.
Cea mai semnificativa diferenta mi se pare ca apare la extremele frecventei audibile, basul este mai corpolent, mai putin bubuit si inaltele se prezinta mai cristaline si mai aerisite. Am ascultat discurile mai vechi ce mi se pareau agresive (exagerez un pic) si lucrurile sunt mai digerabile, mult mai placute.
Vocile par a izvori din pieptul persoanelor, nu par exagerate in dimensiuni, ci dimpotriva par a izvori din orificii, nu din megafoane.
Vocea distorsionata a lui Laurei Anderson (DIVA - partea intai) de pe albumul ZOOLOOK J.M. Jarre suna vie, picaturile de apa din fundal ce se aud picurand te duc cu gandul la o seara intunecata si friguroasa. In spatele vocii ei exista ,la un moment dat cand sunetele se aglomereaza, suprapusa alta voce barbateasca, destul de slaba ca volum, insa acum se aude clar ca este acolo.
Pe discul 10000Hz Legend-AIR exista o melodie spre centrul discului ce parea inainte distorsionata rau, ca si cum acul nu ar fi reusit sa tina pasul cu santurile din interior, MP-500 prezinta melodia cu un sunet distrosionat pus "anume" de artist, se intelege ca este adaugat peste melodie si nu are ca sursa distorsiunile de la final de disc.
Eric Clapton - Unplugged : un disc ce nu este o referinta in materie de masterizare, insa iti reda credibil senzatia de live, de corzi ciupite de chitara, de voci reale in prim plan si in backround.
JMJ-Oxygene, ramai uimit de ce pot sa faca niste sintetizatoare analogice dupa atatea zeci de ani...Sunetul este plinutz, curgator, niciun pic de agresiune pentru urechiusa. Observatiile de mai sus sunt asternute la nimereala dupa un maraton de ascultare de cateva ore, inca nu am gasit pozitia de VTA finala. Cu privire la reglarea greutatii de apasare a bratului VTF, am ajuns la 1,7g si antiskating la 1,5g.
Frederic Chopin in interpretarea lui Shura Cherkassky nu reprezinta o masterizare exceptionala, insa pianul are un sunet organic, carnos, ce te izbeste in piept cateodata, MP-500 parca se prezinta mai natural, mai fluid si matasos in curgerea muzicii. Pianul suna binisor si pe cd, insa parca pe vinil este mai "complet" reprodus dupa parerea mea.
Supusa la un test de tortura (Pergolesi-Stabat Mater interpretat de sopranele Margaret Marshall/Lucia Valentini Terrani impreuna cu London Symphony Orchestra si Claudio Abbado), Naga MP-500 se prezinta cu un sunet parazit minim (unde majoritatea dozelor paraie destul de cumplit), stylus-ul de mici dimensiuni pare sa se scufunde destul de adanc in santurile discului si sa reuseasca sa extraga cat mai mult muzica.
Majoritatea dozelor mai ieftine, isi cam dadeau duhul pe acest disc, nereusind sa extraga atat de multa muzica si atat de putine paraieli, discul nefiind intr-o stare exceptionala.

Ziua 3


Aceasta zi a debutat cu ceva setari de overhang, am ales Stevenson pentru inceput cu ajutorul unui protractor. Am mai umblat la apasare, insa pana la urma m-am intors la 1,7. Am o oarecare nerabdare, nestiind daca sa mai umblu sau nu la setari pana la sfarsitul rodajului.
Imi trece prin cap si sa umblu la pozitionarea boxelor. Ceea ce am si facut, le-am mai apropiat cativa centimetri si am crescut inclinarea spre centru cu cateva grade. Rodajul pare istovitor si destul de lung...

Ziua 4

Audiitiile debuteaza cu Queen-Innuendo, un album superb, insa un pic dificil ca masterizare, vocea superba a lui Freddy este ascunsa undeva in spatele instrumentelor, a chitarilor electronice, nu vreau sa imi inchipui cum este varianta cd.
In aceste conditii, albumul iti transmite emotie, versurile sunt perfect inteligibile, Freedy a fost un Geniu! Toate melodiile de pe acest album sunt bune , inclusiv Delilah imi place. Incredibil cata energie putea sa emita Freddy avand in vedere starea precara a sanatatii din acea perioada...Piesa de inchidere "Show must go on" este magistrala, unda din melodiile mele preferate de ani(cateva zeci) buni.
Urmeaza pe platan, Radiohead-KID A, un album destul de dificil masterizat si el, facand parte din perioada "electronica" a celebrei formatii engleze. Melodia "Everything in its right place" din deschidere are niste ritmuri atmosferice foarte interesante, un pic depresive, numai bune de ascultat la -10 grade intro zi mohorata ;) . Albumul este editat pe discuri de dimensiuni mici, rotirea platanului scotand la iveala designul noului mat din aluminiu achizitionat odata cu doza.
Este vorba despre Oyade MJ-12, un fel de bijuterie blink-blink pentru baietii mari ce asculta vinil.

https://www.flickr.com/photos/96298085@ ... datetaken/

Are aproximativ 900 de grame, 5mm inaltime, este fabricata din aluminiu modelat la CNC, fabricat in Japonia si arata bestial. Influenta asupra sunetului alaturi de Nagaoka MP-500 nu poate fi quantificata corespunzator, insa pe ansamblu sunt multumit de sunet, cele doua upgrade-uri adunate fiind echivalente cu o schimbare de sursa.
Daca acest album Radiohead se auzea oarecum steril si lipsit de viata, in acest moment sunetul este visceral, viu, te face sa te imersezi in muzica. Vocea solistului a capatat un contur mai bun si pare mai realist suprapusa pe intrumentele din fundal. Chitara electronica este la putere in acest album, insa auzul nu pare agresat niciodata, in ciuda aglomerarii de intrumente cu sunet metalic de multe ori.

La final as putea sa afirm ca sunt satisfacut de noile achizitii, sunetul parand sa vina de undeva din apartamentul vecinului, boxele parand ca stau inutile in jurul ascultatorului, neavand niciun sens, parand a fi facute pentru a aduna praf. Noroc ca efectele stereo mai comuta sunetul cand in partea stanga sau dreapta, inginerul de sunet incercand sa faca muzica mai interesanta, mai vie. Sunetul noua aparut, m-a facut sa doresc sa cresc emisia de inalte a Harbeth-urilor inclinandu-le cateva grade in plus spre centru.
Evolutia majora (repet) mi se pare la capetele frecventelor unde basul si inaltele au crescut simtitor in calitate;parca muzica izvoraste dintr-un fundal mai intunecat, intrumentele si vocile fiind mai usor de reperat chiar si in pasajele aglomerate. In plus, daca inainte existau unele intrumente ce sarea un fata, acum parca ansamblul sonor primit de la boxe pare mai omogen. Am uitat sa mentionez despre voci, acestea sunt parca mai stralucitoare si realiste si ies mai bine in evidenta din fundalul sonor. Nu ma refer la un mod agresiv de "in fata", insa par foarte credibile ca dimensiune, timbru, realism, pur si simplu ramai mut cand le auzi.Focalizarea vocilor este superba, chiar parca auzi artistul cum iti canta in camera de auditie, sau cel putin asta e impresia pe care o am in acest moment.
Inca o chestie interesanta, poate am eu auzenii..., insa mi se pare ca fiecare disc de vinil are alt gust (a se citi sunet), parca se simte o diferenta imensa intre retetele utilizate, nu se aud uniform, chiar si interpretarile de pian, muzica clasica, toate se aud diferit dar intr-un sens bun. Sunetul pare a fi neutru si muzical in acelasi timp, cel putin pentru urechea proprie si nivelul actual de evolutie al sistemului.Sunt sigur ca daca si camera ar fi mai buna, as avea si mai multa calitate, insa pe ansamblu sunt multumit, pot sa simt aromele de vinil in tihna in acest moment.Bineinteles ca toate incrementele in calitate surprinse de mine in postarea de mai sus sunt relative fata de starea anterioara a sistemului si in functie de urechea proprie, nu au valoare absoluta.

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 04 Jan 2016, 14:12
by momolo
Sa o stapanesti si sa o asculti sanatos si fericit ! Ma bucur pentru tine! Dupa cum am auzit modelul MP-150 (care mi-a placut. Tu esti chiar mai critic decat as fi eu cu doza asta), cred ca doza noua te va bucura si mai mult!
Pickpul tau Kenwood mi se pare grozav! (si tare frumos!). Merita o doza si mai faina!

Nu stiam de discul ala de aluminiu. Sunt curios cat costa si cum se poate cumpara ? Exista disc si de cupru ?!
Cum rezolvi cu saltarea de 5mm ?! Din cate stiu la Kenwood bratul e fix. Si multe brate audiofile noi nu au VTA decat maxim 5mm. Poate rezolvi cu o flansa sub prinderea bratului. Numai asa cred ca se poate alinia decent.

Apoi mai am o intrebare - ce zice motorul DD dupa ce-i aplici greutatea de 900 g ?!?! Nu-i cam mult ?
Si de ce nu ai cautat mai bine un disc de cupru ?!

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 04 Jan 2016, 19:24
by remoteviewer1
Multumesc mult momolo, apreciez foarte mult ! Am pus de ceva vreme ochii pe aceasta doza fiind incantat de calitatile lui MP-150. Am cantarit destul de mult decizia, nu a fost un imbold de moment. Am avut vreo 3 candidati finali, sufletul imi tot striga in fundal MP-500!

Cu privire la Kenwood, nici nu as fi cumparat doza Nagaoka daca nu avea o reglare agresiva de VTA, cred ca are cativa centrimentri in inaltime. Din ce am citit, dozele cu stylus Line Contact sunt foarte pretentioase la reglarea de VTA si multa lume a fost dezamagita de MP-500 cu brate ce permit o reglare destul de rudimentara al VTA-ului. Ca sa fiu sincer, din umila mea experienta nu as mai cumpara in veci un pick-up (cu bani seriosi) fara reglare VTA la brat, poate doar o solutie de fabrica gata asamblata. In acest caz, grosimea de 5mm (vs 4mm cat avea vechiul mat de cauciuc original) era ultima mea problema. Eu doream matul mai ieftin Oyade BR-12, insa nu a fost pe stoc (la dealerul oficial din Romania-fara afiliere din partea mea) si avand in vedere ca salivam la un moment la modelul blink blink de aluminiu, ca erau Sarbatori, incurajat si de unele recomandari, pana la urma am achizitionat modelul de top. Pretul a fost echivalentul in lei pentru 200 euroi, dupa ce l-am luat ma simteam vinovat un pic pentru cheltuirea banilor castigati cu sudoare, insa viata e scurta...asta e! M-am gandit ca il am pentru o viata si pot sa il folosesc la mai multe pick-up-uri de-a lungul anilor. Varianta de CU nu exista la Oyade cel putin, ala era chiar interesant ca si design, riscam sa ma caute coloratii daca puneam poze pe internet, dah Haur!

Din fericire inginerul japonez, ala ce a conceput motorul in anii 80, a fost destul de darnic cu dimensionarea componentelor...in loc sa ajunga la cuplu maxim intr-un sfert de tura (led-ul quartz lock se aprindea instant), acum ajunge puternicul Kenwood in jumatate de secunda...Exista probabil un efort suplimentar pentru a invinge inertia la demaraj, insa nu pare sa existe o sfortare in mod special. Nu as putea confirma daca poate sa existe o influenta negativa de-a lungul timpului asupra componentelor pick-upului, insa bunul simt imi zice ca nu... Daca as mai adauga o greutate de cateva sute de grame, ar fi chiar overkill! Multumesc de urari inca odata momolo si esti invitatul meu sa vii sa asculti sistemul cand vei fi disponibil...

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 07:56
by gabip
Salutare,

Mi-am luat ca sa zic asa "inima in dinti" si am facut upgrade la doza. Asa ca acum sunt posesorul unei Nagaoka MP 300. Pot sa spun dupa aprox. 1 luna de auditii aproape zilnice ca este exceptionala pe gustul meu. Este oarecum relaxata dar nu "lenesa", detaliata fara sa fie obositoare, poti asculta ore in sir fara sa simti cum trece timpul. Vocile se aud foarte natural, basul este detaliat si ferm, inaltele sunt retinute fara sa "infunde" sunetul. Este f. toleranta cu discurile mai uzate, paraiturile sunt neglijabile.
Probabil ca acesta este sunetul autentic de vinil asa cum se lauda producatorul? Se pare ca da.
Am schimbat si cablurile intre tabla si preu, am mers pe o varianta ieftina, cabluri de microfon, recomandate pe aici pe forum, este de bine zic eu :D
Pe Technicsul meu se preteaza cel mai bine la jazz, pe rockareli sau electric blues nu prea merge, ar trebui mai multa vana pe gustul meu, chestie de obisnuinta. Dar cum 95% din muzica mea de pe viniluri este jazz e f. OK.

Sunt putin ingrijorat de viata scurta a acului declarata de producator in conditiile in care rodajul este de 30 ore.

"The stylus replacement interval varies depending on the using conditions. But for general use at home, the reference time is between 150-200 hours in which the stylus begin to wear and the tone quality deteriorates. Recommend replacing the stylus as aerly as possible to enjoy clear tone for a long time and not to damge the disc grooves. "

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 11:02
by remoteviewer1
Felicitari, sa o stapanesti sanatos! Sunetul Nagaoka poate da dependenta, cu toate ca nu este perfect (daca exista asa ceva pe lume). Bine... acum unii sunt de parere, inclusiv subsemnatul :D , ca pick-up-ul canta muzica, nu doza...Am observat ca pe un pick-up prost poti sa pui orice doza, tot nu vei avea sunet exceptional, insa un pick-up bun ridica valoric orice doza...Cu privire la durabilitate, nu iti fa probleme, pe al meu MP500 ascult de ceva vreme (peste un an) si nu detectez o scadere semnificativa a calitatilor sonore. Cu privire la compliance, cred ca Ngaoka se inscrie spre o valoare medie spre mica, si la apasare eu deobicei ma duc spre limita superioara (dupa ureche).

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 11:53
by gabip
Multumesc pentru urari!
Teoretic doza se potriveste pe brate medii spre grele. Bratul Technics este un brat mediu ca si greutate. Eu am fixat la 1,8 grame forta de apasare, deci limita superioara indicata de producator. Daca micsorez valoarea se aude usor mai "soft".
Este f. sensibila la inclinatia in plan vertical a bratului. Am tot bibilit si la mine suna mai bine "ridicata de coada" cam 1 mm.
Acum experimentez pe platan un mat din pluta in locul celui din cauciuc original. Cu vechea doza nu simteam modificari majore intre diferite maturi si parca tot mai bine era cu cel din cauciuc, acum parca e ceva mai bine definit sunetul cu pluta.

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 14:19
by remoteviewer1
Da, si la mine pare sa cante paralel cu solul sau foarte putin ridicata de fund cel mai bine. Cu privire la mat, eu zic sa scapi repejor de cel de cauciuc...nu am realizat teste suficient de reprezentative ca populatie, insa mi se par ca "murdaresc" sunetul. Eu am un platan metalic de la Oyade, a costat ceva banutzi, are vreo 400 de grame si este mai adanc spre centru(din proiectare), insa mi-a adus o imbunatatire semnificativa a sunetului. Datorita greutatii, nu prea poate fi folosit pe pick-up-urile cu suspensie, pe cele fixe se potriveste foarte bine. Eu l-am incercat si pe DD si pe belt drive cu rezultate satisfacatoare. Nu am incercat mat de pluta pana in acest moment, insa eu sunt un mare fan al acestui material in hobby-ul nostru, il folosesc in multe locuri cu succes (cel putin asa cred).

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 17:47
by momolo
Intre timp (anul trecut) am achizitionat si eu o Nagaoka modelul anterior MP300 actual, adica identica. Acul este cel original si vazut pe microscop e perfect. Oricum, daca acul trebuia schimbat probabil ar fi avut de asteptat deoarece la Nagaoka pretul acelor este indecent de mare! E un ac foarte ciudat ca forma si marime vazut pe microscop, in primul rand e foarte mic.
Doza am luat-o gata montata pe o trancota la un pret total mult mai mic decat ultima Nagaoka second hand vanduta separat. Intre timp mi-am dat seama ca trancota respectiva (nume imposibil de gasit pe net) e deosebita dar nu am exemplificat-o in mica istorie despre trancote "bune si ieftine" deoarece e inutil, e de negasit. Insa pare un OEM facut probabil de Pioneer sau/si Micro Seiki (e belt drive cu un motor nesimtit de puternic, cuplul fiind de ne oprit cu mana).
Nu pot spune ca am testat/montat Nagaoka MP300 (oare sa fie totusi precursoarea lui MP500.... nu-mi amintesc acum cand scriu, zace printr-o cutie cu doze. Posibil sa fie bunica lu'500) in moduri care sa ma lamureasca definitiv ce poate, dar as zice ca nu m-a dat deloc pe spate. Poate si de aceea nu mi-am batut capul. Are rezolutie audiofila, are cam de toate dar parca nu are "condiment" si nici pe, "vino incoa' ". Probabil asa cum s-a mai scris, e sensibila la reglaje de VTA asa ca pe diverse trancote fara reglaj de VTA nu e indicata. Posibil din ce mi-am dat seama sa vrea brate mai grele. Un lucru imi e clar, e foarte detaliata ca o doza MC. Dar nu mi-a intrat la inima.

Legat de ce s-a scris mai sus as avea unele opinii evident personale:
- intradevar, pickupul "canta" si mai putin doza. Adica soundul apartine in primul rand "tablei" si abia apoi dozei. Adica asa cum a scris si Remote, degeaba pui super doza pe trancota bashita ca nu scoti nimic si e mai bine sa ai super pickup si doza mai saracutza. Si in opinia mea fiecare pickup are sunetul sau. Am mai zis, pe vremuri trancotare nu acceptam si nu intelegeam de ce audiofilii batrani ziceau, "pickupul suna asa si pe dincolo". Adica nu intelegeam ce naiba suna la pickup?! Credeam ca numai doza si preul sunt alea care suna. In realitate situatia sta fix pe dos, in primul rand pickupul suna si abia dupa aia doza si preul.
- sfatul cu aruncat-ul "mat"-ului de cauciuc e prost. Sau e bun daca-l aruncati la mine, il iau eu gratis! :D Treaba, in opinia mea, sta cam asa - orice facem la "tabla" (inclus schimbatul "mat"-ului) se simte in sunet. Orice! Problema se pune de cum e mai bine?! Ori acest "mai bine" e foarte relativ. De exemplu daca avem un sistem de amplificare (preu, amplif si boxe) cu sunet mai sticlos, mai pe inalte, cu multa rezolutie datatoare de dureri de creieri, atunci aplicam un "mat" infundator si "muietor" de sunet, ca de exemplu cauciucul care are acest caracter. Daca sistemul de amplificare suna infundat, are deficiente de rezolutie, trebuie ajutat sa nu moara, atunci punem un "mat" metalic, sticlos la sunet, din ala care urca rezolutia, bagam si greutate care de cele mai multe ori urca precizia la sunet o data cu sticlosenia si agresivitatea, etc, etc. Adica ce vreau sa spun, orice modificam trebuie sa o facem cu urechea si sa stim unde ne ducem cu sunetul. Toate treburile astea sunt ca un fel de "fine tuning" la sunet. Cateodata se cere spre +, alte dati spre - . Dar per total din ce am observat eu, daca nu vrem sa f_tem sunetul la "tabla" e mai bine s-o lasam cum a facut-o mama ei in fabrica. Mai ales daca aia stiau ce fac. Pe vremuri cei mai multi stiau ce fac si de multe ori "mat"-ul original e cel mai bun, cel mai pe mijloc la sunet, cel mai echilibrat. Insa daca avem un sistem de amplificare dezechilibrat.... atunci aplicam mai mult "fine tuning" dar nu trebuie sa tragem "concluzii". De exemplu, eu am testat "mat" de multe feluri, probabil multi nu-si pot imagina de cate feluri se poate. In mare pot spune ca printre cele mai bune (= un termen relativ) sunt cele de cauciuc din cele vechi. Mai nou in productia "haudiofila" am vazut diverse carpe, probabil fac economie.... dar unde nu se face economie in ziua de azi!? Si unde nu exista lacomie de profit?!. Cert este ca exista "mat"-uri de cauciuc la unele trancote vechi pe care le-as vrea eu. Dar si un alt aspect (testat de mine, probabil ma repet) - de cele mai multe ori "mat"-ul de cauciuc cu care vine trancota din fabrica e si cel mai potrivit/echilibrat pe mijlocul sunetului. S-a ajuns pana acolo ca unii audiofili de dincolo cumpara anume trancote numai sa le scoata "mat"-ul (de cauciuc).
Cat priveste "mat"-ul de pluta, parerea mea (am testat mai multe) merg spre amortirea sunetului si sunt ok atunci cand sunetul zbiara, adica il mai potolesc fara sa-l ucida. Dar cateodata mortifica sunetul daca toata treaba e pe mijloc si, asa cum se spune, nu e corect (= termen relativ si asta).
Cat priveste metalul, eu as vrea sa incerc cupru. Dar e al naibii de scump un disc de cupru! Si nu prea stiu cum as putea sa-mi fac unul pe strung (in primul rand, de unde material?!) Am vazut ca la cei mai "rai" audiofili exista si macar un disc din asta de cupru. Cu cat mai gros, cu atat mai nesimtit de scump. Probabil cu atat mai bun, deci cuprul ma face curios si nu l-am incercat. Ma gandeam sa tai dintr-o tabla de cupru dar asta e tiganie, trebuie sa stea perfect plan.

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 21 Apr 2017, 18:19
by vjvarta
Referitor la mat, eu am incercat o solutie mai neortodoxa si anume, am lipit direct pe platan niste picioruse autoadezive care s-au potrivit exact cu inaltimea mat-ului de cauciuc. Aderenta este foarte buna, am incercat sa rotesc discul si acesta sta fix pe picioruse fara sa se miste.
Ca sunet, imi place mai mult acum , am scapat de ceva sibilanta si sunetul pare putin mai curat, iar inaltele sunt mai precise.

Image

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 22 Apr 2017, 23:18
by gabip
Momolo, textul de mai sus este oarecum halucinant. Pana la urma ai ascultat/tstat Nagaoka MP 300 seria noua? despre ce vorbim? Zace in sertar la tine o doza de 500 euro?
Zici ca te-a lasat rece sau cald? E de bine sau de rau? Avem de luat sau de dat?

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 23 Apr 2017, 11:39
by gabip
Nu vreau sa creez pe aici valuri dar chiar este confuza exprimarea cu privire la tabla no name echipata cu o doza similara MP 300. Nagaoka fac doze excelente, nu este numai parerea mea personala. Asa cum spune si remote nu e perfecta dar presteaza frumos in piata actuala de doze noi.
Pe dealta parte discutia era despre doze Nagaoka nu despre maturi de pluta, inox su cupru...

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 24 Apr 2017, 06:54
by momolo
gabip, imi pare rau ca te-am tulburat si confuzat! Nu a fost intentia mea!
Am cautat intre timp pe unde am pus Nagaoka (am multe doze imprastiate peste tot) si am gasit-o, este un MP30, deci precursoarea lu' mai noua MP300 avand acelasi ac ieftin ca braga ( http://snvinyl.co.uk/Nagaoka-JN-P-300-R ... -Cartridge" onclick="window.open(this.href);return false; ). OK, cine mai stie azi ce a fost braga?!?!
Imi cer inca o data scuze, mi-am exprimat o parere personala despre cum suna aceasta Nagaoka (insa tin sa precizez ca am audiat si prin alte parti alte modele - si impresia mi s-a confirmat chiar exact la fel). Poate altora le place, nu trebuie sa fim toti de aceeasi parere. Insa in opinia mea, e bine sa avem cu ce compara (adica sa nu emitem "legi ale Universului" despre chestiuni pe care nu le putem raporta la mai nimic).
O sa mai incerc (cand mi-o veni cheful) sa o montez pe diverse "table", poate ii gasesc o combinatie fericita. Pana una alta, de obicei imi dau seama de potential de la inceput si indiferent de conditii. Ca e. Sau ca nu e.

Image

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 16 Oct 2018, 14:05
by _BGD_
Salut Momolo,

Observ ca folosesti greutatea de stabilizare.

Imbunatateste per total experienta?
Aplicand o masa pe centru, se mai reduc din valurile de pe margine? (ale acelor discuri care sunt putin "valurite"....)
Ce masa are? Presupun ca o valoare prea mare injunghie ficatii la motor.... (al meu Universum este DD).

Multumesc pentru feedback.

Re: Un nou sheriff in oras: Nagaoka MP-500

Posted: 16 Oct 2018, 20:03
by momolo
Intre timp cel care a initiat acest topic nu mai asculta (demult) pe Nagaoka.