johndoe21ro wrote:Despre Raidho-uri eu nu pot decat sa repet cele de mai sus. Din punctul meu de vedere difuzoarele sunt aliniate si in conditii chiar normale, Raidho-urile nu sunt tipatoare. Dimpotriva, daca ar fi sa le compar cu Triangle as spune ca au un sunet clar mai intunecat.
unde am scris si zis eu ca Raidho tipa ?!?!
Am zis doar ca tweeterul ala canta de capul lui, nu din cale afara de aliniat cu restul. Adica vine mai devreme, adica ajunge primul, si dupa el se taraie si restul difurilor profund ineficiente (SPL la subsol) si cu membrane grele, bobine cat gaoaza elefantului, etc.
Am ascultat in conditii foarte lamuritoare (asta inseamna un spatiul cunoscut, nu un singur lant de amplificare ci mai multe, surse diverse, aranjamente diverse, etc - adica nu situatia in care merg acasa la cineva si ascult ce este acolo cu mainile la spate) modelul vechi Raidho X3. Concluzia mea a fost ca au probleme in redarea benzii medii, adica pe acolo unde este vocea umana si violoncelul si probleme de aliniere, adica au o coloratura de bonganeala, eu am denumit, "butoiul cu varza" (in care varza pluteste cam 2/3 din butoi si in care suflam cu gulguta in sunetul specific de gulguta) Tweeterul era tot timpul pe treaba lui, nefiind integrat in peisaj. Asta e parerea mea personala. Evident, altii au alte pareri, nu e nici o problema. Ca sa nu mai spun ca muzica clasica nu avea ce cauta pe boxele astea iar muzica cu lalaieli de jazz avea mari probleme la redarea autentica, corecta si reala a vocilor cunoscute. Pe doamna Diana "Krell".... pardon Diana Krall, nu am prea recunoscut-o crezand ca in locul ei a venit matusa Aglaia sa lalaie. Si de fiecare data cand am ascultat orice de la Raidho by Eben (si defel nu trambitez dupa ce am fost prin vizite, nici nu comentez) mi-au venit in cap afirmatiile Maestrului VTP, cele cu "sunet teutonic" si "sunet danez mort". E un stil de sound, anume. Iti place, esti fericit. Nu-ti place, cauti altceva. Oricum, numai de tipatura NU am spus, cum gresit pare c-ai inteles acum. Dimpotriva, fatza de Triangle sunt la polul opus, deci intunecate ca o ceatza in Danemarka.
Si nu ma lua in nume de rau, nu vreau sa fiu Gica Contra, mi-am zis doar opiniile personale, poate formate neindestulator, poate nu am avut eu ocazia de auditii fericite cu aceste "butoaie de varza" (bonga-bonga cu dulce tzitzilica de tuitar harnicut si de capul lui scapat prin miriste), poate am alte gusturi, etc.
Dar in mod cert compar ce aud din difuzoare cu ceea ce aud pe viu in ocaziile de muzica clasica neamplificata. Iar boxele astea supranumite, "daneze moarte" (tara unde in orice satuc exista cate o fabricuta de boxe si amplificatoare) nu prea reflecta ceea ce am auzit in realitate, ma refer la muzica unde se taie dulapul pe viu, nu muzica sintetica unde bubuiala artistica generata de sintetizatoare poate fi deosebit de interesanta! Acolo fiind o alta lume a sunetului.
De aceea am ramas pe Triangle. Dar nu le laud pana "pumnii mei minte nu are" pentru ca stiu bine, nu-s alfa si nici omega, si defapt nimic in materie de boxe nu e perfect ca realitatea sunetului.
Depinde ce preferam, depinde CU CE NE-AM OBISNUIT (asta e o mare chestie!), depinde si cum auzim, depinde si de gusturi, depinde mult si ce muzici ascultam!
Iar in ce priveste Cello, sa sti ca nu le-am ascultat numai unde crezi tu ca le-am ascultat ci si in locuri pe care nu le banui. Saracutele, opinia mea, evident, nu sufera atat de camera mare si camera mica cat sufera pentru faptul ca s-a luat o boxa mare si reusita (de exemplu, Concerto) si s-a scos din ea cat sa se ajunga la un pret mai mic. Ca sa fi fost treaba gatita "cusher", trebuia pe marimea asta sa refaca totul, inclusiv trompeta aia de tuitar care iti ia timpanul precum claxonul TIR-ului. Dar asta COSTA si ajungeau de unde au plecat. Ei au vrut doar sa faca gama mai bogata si sa vanda la toate categoriile de mujici si boieri. Astea fiind prin sectorul de pret pentru ciocoiasi sau mujici cu multa indrazneala!
Dar sa nu fiu rau, exista in gama asta de pret si chiar mai scumpe, boxe de la alte branduri celebre si laudate in spume pe net, care suna net inferior lui Magellan Cello. Le asculti pe alea, apoi pui un Cello si pana sa-ti curga sange din urechi iti dai seama ca celelalte sunt in bezna mintii pe langa astea! Caci sunetul e teribil de complex, nu contine numai basi, medii, inalte, tipatura sau infundatura, ci multe, multe alte atribute complicate!
Adica nu-s o oferta proasta, doar ca e mai bine de plusat niste bani si luata una mai mare. Pe cand, cu topul de la gama medie, treaba e mai "cusher", chiar eleganta! Nu mai spun de pret (excelent!) in cazul asta, adica fac de rusine alte conteinere de boxe si nume celebre care la banii de Lyrr nu ofera nici postamentul!
Dar inca o data, depinde fiecare cum aude..... daca aude.... daca a avut sansa sa auda.... daca are si curiozitatea sa auda cu adevarat! Ceea ce hai sa recunoastem, nu e o fericire. Caci asa cum ne invata scriptura, fericiti cei saraci cu duhul caci a lor va fi imparatia cerului! Evident, nu ma refer la persoanele implicate aici in discutie, ci la modul general, mai ales cand ma gandesc cum un eveniment sonorizat efectiv DE PORC este dupa aceea laudat si ridicat in slavi pe netul r(r)omanesc plin de haudiofili! (de computer - ocazie cu care iar imi dau seama cat poate sa tampeasca folosirea in exces a calculatorului!
)