DorinD wrote:Boxele active folosind componente de calitate similara celor pasive vor fi intotdeauna superioare.
asta ai citit-o in revista Tehnium, un numar din 1983 primavara.
Teoretic se poate orice. Masurand scula in laborator poate sa fie mirobolanta. Insa ascultand-o poate sa te ia somnul sau chiar sa te enerveze.
Teoretizarea asta era la moda pe vremuri demult apuse. In anii 80 intai deschideam pagina cu datele tehnice si numaram zerourile dupa virgula la THD si hertii la banda enuntata. Abia dupa aia puneam trancota unde se nimerea (pe bufet, pe covor, pe scaun), o bagam in cea mai apropiata priza (fara sa avem nici o apasare legata de faza, cabluri curent, etc) si puneam muzica disco, pop, etc, dar abia dupa ce rasuceam butonul de "treble" la maxim, apasam loudness-ul inainte de apasarea powerului si toata lumea era fericita (in bezna mintii).
Teoretic tot felul de solutii tehnice sunt SUPERIOARE. Problema este in viata reala. Ca nu prea iese.
PS - te-ai gandit vreodata la ce vibratii este supus etajul de amplificare intr-o boxa activa ?! Ai auzit vreodata (presupunand ca poti) ce influenta poate avea un rack la un sistem audio si ce influenta au multele dispozitive audiofile care defapt lucreaza in zona vibratiilor ?!
DorinD wrote:Problema lor pe piata audiofila e ca limiteaza terenul de joaca si existenta dicutiilor precum cele de aici. Care --sa recunoastem-- sunt sarea si piperul alaturi de cele despre vinyl.
chestia cu terenul de joaca este o prejudecata trancotara a trancotarilor care stau pe margine si nu inteleg ce vad. Desi se joaca multa lume in zona audiofila, scopul e unul ascuns trancotarimii.
DorinD wrote:Am impresia ca Momolo ma percepe ca pe un taliban digitalist, dusmanul analogicului, care nu stie despre ce vorbeste.
acum defapt vorbesti despre tine insuti. Fiecare se vede pe el insusi in ceilaltii. Nu am zis niciodata asa ceva, nici nu am avut intentia, nici nu consider asta. Dar prin aceasta afirmatie ai aratat ca te simti cu musca pe caciula.
DorinD wrote:Are dreptate doar in privinta faptului ca nu-mi place postura de curator/muzeograf de vechituri audiofile. Ma intereseaza doar ce-au adus nou odata. Si cam atat, mai ales daca sunt mult supraevaluate.
educatia de calitate ne face sa nu discutam despre lucruri pe care nu le intelegem. Nu judeca pe cei care colectioneaza aparatura veche atata vreme cat tu nu esti nici interesat si nici informat in treaba asta. Pentru macar un motiv, nu e bine sa discuti despre lucruri pe care nu le cunosti si deci nu le intelegi.
DorinD wrote:Legat de analogic --in prezent si probabil si in viitor-- dinamica posibila a unui lant de amplificare pur analogic poate ajunge la 133dB si este de cca. zece ori mai buna decat daca trecem semnalul prin digital; situatia nu-i aceeasi in cazul in care semnalul e deja digital.
revenim la discutiile in jurul revistei Tehnium din anii 1980 la un Cico servit cu musca la o masa de tabla in zona Lipscani. Dinamica de care vorbesti este o chestie scrisa pe hartie si foarte putin de folos unei satisfactii reale. Uite, iti dau exemplu de discutie din era dinozaurilor - LP-ul are o dinamica de cam 45....48dB, deci e horror. CD-ul o are de 96dB, deci exista o diferenta crunta avand in vedere scara logaritmica. Cu toate astea LP-ul suna mai bine din toate punctele de vedere decat CD-ul. La o discutie despre subiectul asta in parcul Cosbuc prin vara anului 1988 era sa ne dam toti capete in gura si nu s-a ajuns decat la concluzia ca fiecare o tine pe a lui!
DorinD wrote:Cand fac apologia revolutiei digitale in sufragerie stiu exact la ce ma refer, aici digitalul intr-adevar ne-a eliberat.
Am scris azi despre
lene.
DorinD wrote:Nu am dreptate sa vorbesc in numele tuturor, pentru unii "eliberarea" e un chin si motiv de deruta; poate nu vor sa renunte la tabieturi (gen intorsul vinyl-ului, schimbatul CD-ului si al cablurilor) sau la exclusivismul imprimat de unele marci. Pot intelege asta dar, limitandu-ne strict la efectul asupra urechilor, permiteti-mi sa raman la ideile mele.
evident vei ramane la ideile tale, eu unul nici nu-mi faceam iluzia ca poti evolua. Mai nasol este cand si afirmi asta ca si cand te-ai mandri cu o infirmitate. Apropos, ai terminat de taiat cu foarfecul conurile de tabla pentru replici la boxele German Physiks ?
Scuze, era o discutie veche care ramasese in aer in privinta ideii tale pur teoretice!
Nu te supara, ti-am zis-o cu prietenie, ma amuza de cate ori imi aduc aminte de discutie!
DorinD wrote:Pt. cine e interesat si insistent, as putea facilita o auditie intr-un studio de masterizare profesional adevarat. Cei ce lucreaza acolo nu se joaca, asculta dar mai ales masoara. Garantez ca orice "revelatie" anterioara de sufragerie --analogica sau digitala-- va fi uitata. Toate cablurile fiind serii economice, sarme ca sa zic asa. Ce vreau sa zic cu asta e ca profesionistii investesc acolo unde efectul e real, nu imaginat, iar noi le putem folosi experienta.
Am scris mai sus, in lumea profy exista intreaga fauna ca si in lumea audiofilo-trancotara. De la bizoni la oameni rafinati. Depinde in ce medii te invarti. Cunosc si eu din astia. Ce spui tu esti mic copil pe langa ce am auzit de la diversi profesionisti in domeniu! Aveam cateodata impresia ca mai productiv si interesant as purta discutii tehnice si despre sunet cu lautarii tuciurii din comuna Pantelimon, aia au ureche
si asta e nepretuita in domeniul audio! Vai de cei care nu aud nimic!
DorinD wrote:Audiofilii rataciti prin studiouri profesionale reprezinta exceptia, nu regula.
asta ai decretat tu acum !?
Oricum, chiar daca eu spun inversul, subiectul este imposibil de verificat si e foarte subiectiv si relativ. Adica e ca si discutiile pe care le aveam in clasa a 8-a de scoala cand dupa ce ne aruncam ghiozdanele in sus, sa vedem care reuseste sa atinga felinarul, incepeam contradictia pe subiectul avioane japoneze "Zero" contra avioane americane Hurricane din timpul razboiului si terminam cu discutia despre care masina e mai buna, Dacia sau Moskviciul ?!
DorinD wrote:Probabil ei folosesc studioul dar nu sunt implicati in deciziile tehnice.
"
probabil" e cuvantul cheie. Adica stand pe canapea e ce ne-am imagina noi acum.
DorinD wrote:Din auzite stiu ca o firma cunoscuta de cablu a oferit gratuit kilometri pt. echiparea unui studio celebru, doar pt. a putea mentiona asta in reclame.
asta cu "
din auzite" (probabil se discuta in tramvaiul 42 si am tras cu urechea) este expresia mea preferata! Vine dupa aia de genul -
am vazut pozele pe net si in mod sigur sculele alea suna bine!
DorinD wrote:Oricum, subiectul este inepuizabil.
exista doua aspecte ale inepuizabilitatii subiectului - poate fi inepuizabil in directii bune si folositoare prin impartasirea experientelor celor care stiu despre ce vorbesc. Dar poate fi inepuziabil si in sensul rau prin discutii in contradictoriu cu oameni care se leaga la ochi inainte sa judece un tablou renascentist, fara sa cunoasca nici macar istoria artei renascentiste si care discuta si se baga in contradictoriu pe subiecte necunoscute lor.