hersorin wrote:A-S 700 si Titus Es
ar fi fost o informatie relevanta (pentru cei care cunosc aceste aparate si boxe) cand ti-ai expus opinia.
hersorin sper ca in ciuda interventiilor colegului
hpavictor (pe care nu-l pot contrazice in expunerea de mai sus, corect facuta, insa deloc diplomatica), sa te pastrezi obiectiv in momentul cand vei introduce acest montaj in lantul audio de la tine de acasa. Sunt curios (si nu prea) daca poti sa-ti depasesti orgoliul. Cand ti-ai luat boxele Pioneer si ti-am scris aici in ce fel au caracterul de sunet, te-ai suparat o vreme pana tarziu mi-ai dat dreptate.
Nu vreau sa dau dovada de idei fixe insa in anumite cazuri lucrurile sunt evidente si clare. Daca discutam in domeniul audiofil (si nu trancotar unde temele sunt complet altele), genul asta de montaje sunt perfect inutile si chiar daunatoare unei reproduceri cat mai corecte si apropiate de informatia originala (repet, daca avem scule cu adevarat bune, nu diverse trancotzele chineze si "boxe" tip galena de folosit in debara). Si asa cum corect precizeaza
hpavictor, in producerea inregistrarilor tema e din nou alta. Cunosc si eu in oarecare masura diverse aparate profesionale menite sa aplice tot felul de modificari ale semnalului, folosite in studiouri de inregistrare, unele aparate aproape indispensabile. De exemplu, poate nu sti, dar vocea omeneasca daca o captezi total purist, adica microfon bun, preu de microfon bun, cabluri corecte, totul varsat direct in master asa cum vine din microfon, suna ca porcul! Oribil! Pentru a suna bine si...culmea, natural, trebuie aplicate prelucrari.
Ar fi educativ pentru multi audiofili (si trancotari) sa aiba posibilitatea de a vizita un studio de inregistrare si sa auda cu propriile urechi ce se face acolo. Din nou precizez, una este sa faci o inregistrare si cu totul alta poveste este sa o redai.
Legat de subiect eu am scris de multe ori (pentru cei putini care pot intelege) ca marea problema in domeniul audiofil este redarea si nu inregistrarea.
Am scris de multe ori ca majoritatea inregistrarilor de studio sunt bune, adica cele proaste sunt minoritare si in multe cazuri niste habarnisti si-au dat silinta sa sune prost (deoarece in toate trebuie sa avem o limita a bunului simt - evident, se sare peste limita bunului simt si in domeniul audiofil, asa cum se intampla si in zona trancotara).
Daca folosesti scule profy nu bune, deajuns medii, normale (insa nu behringer pentru manelari!) si le folosesti corect fara interventii habarniste sau zgubilitice, fara inutilitati, inregistarile ies foarte bune.
Problema apare la transpunerea pe un suport comercial, CD sau LP, si chiar la facerea unui fisier digital unde exista alte probleme, chiar mai complicate si ciudate, digitalul fiind cam pervers, mult mai putin onest decat analogicul. Cert este ca pana si asa, pe suportul comercial de obicei este o inregistrare buna, marea problema fiind la redare, acasa la noi. Aici se pot aplica chiar si diverse "prelucrari" sau interventii mai putin "cinstite" (cu teoria) insa in anumite cazuri, precum cel discutat, legile fizicii nu pot fi modificate, adica sunt situatii cu rezultat evident. Cum ar fi un alt exemplu, folosirea de EQ-uri la domiciliu. Evident, unii le folosesc, insa imi place sa cred ca aici pe acest forum ne aflam in zona audiofila.
PS - acel amplificator nu se potriveste si nu duce acele micute boxe. Adica nu e amplificarea lor cea mai potrivita. Din pacate, in multe cazuri cu cat boxele sunt mai minuscule, cu atat ampliful trebuie sa fie mai asemanator cu aragazul! Sau micutele Titus ES ar canta pe anumite lampadare. Oricum, bietele cutiute nu pot reda intreg spectrul si atat cat o fac, macar sa o faca placut, chestie care e destul de dificila. Pentru cei care au trecut la boxe adevarate (inerent mari, complete), chestiile astea nu mai prezinta interes. Este irelevant daca un dispozitiv de genul asta poate colora in mod placut un sistem audio foarte modest, sa nu-i spun.... trancotar ("bonus", nu stim si care a fost sursa!? Ca daca e un cdplayer de doi lei sau un laptop sau chestii de genul asta.... chiar ca discutam de pomana. Nepunand la socoteala problema cablurilor, acusticii si curentului!).