Informatii despre amplificatoarele cu tuburi
Posted: 08 Mar 2017, 16:39
Sunt nou pe acest forum si va salut pe toti.
In urma discutiilor cu amicii mei pasionati de muzica, eu fiind foarte sceptic in privinta calitatii informatiilor ce pot fi "accesate pe forumuri", am aflat ca avem in tara un pasionat de aparatura audio si de muzica ale carui conentarii sunt obiective. Mai exact, am dat de acest forum cautand pe internet "Momolo".
Prima data mi-am facut cont pe Audioweb, insa citind parte din subiectele deschise pe forumul respectiv am dat de prea multa agresivitate. Ca si site de vanzari este cel mai dinamic din tara, insa ca forum este incarcat cu prea multe orgolii. Acesta este motivul pentru care scriu acum folosind acest forum ( am cont deschis cu acelasi nume si pe Audioweb ).
Cautand informatii despre amplificatoarele cu tuburi si avand putine auditii in spate cu acestea ( cele cu tuburi ), am gasit urmatorul site al unui roman stabilit in Verona: https://www.gabrisamp.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-am uitat cu interes la modelele disponibile si o parte dintre ele mi-au atras atentia, printre altele si datorita preturilor acceptabile. Este posibil ca in perioada urmatoare sa cumpar un preamplificator, posibil un amplificator cu tuburi. Sunt pasionat de muzica inca de cand eram foarte tanar, iar cu trecerea anilor muzica pe care o ascult preponderent este muzica clasica si preclasica ( renaissance si baroc ).
Muzica baroc poate fi impartita in doua categorii, din punctul de vedere al unui utilizator de aparatura audio, respectiv muzica preponderent vocala si muzica preponderent instrumentala. Acest tip de muzica este relativ mai usor de redat foarte bine utilizand aparate ( preamplificator si amplificator ) cu tuburi fata de muzica simfonica.
La muzica simfonica se suprapun un numar foarte mare, respectiv o diversitatefoarte mare de instrumente ( suflatori, corzi, etc ). Putine aparate se descurca bine la redarea acestei muzici si extrem de putine o fac foarte bine. La redarea acestei muzici nu prea fac fata multe din modelele unor firme consacrate. Este nevoie de forta, capacitatea de a reda detaliile, de o buna separare a instrumentelor, precum si de o "scena" ( soundstage ) extinsa. Acestea se obtin mai greu la folosirea amplificatoarelor cu tuburi.
Muzica simfonica o putem impartii in trei categorii: simfonii, concerte si opera ( tot din punctul de vedere al unui utilizator de aparate cu lampi ).
De obicei nu exista o singura linie de aparate ( sursa, amplificare si boxe ) care sa redea foarte bine toate tipurile de muzica. Exista aparate care sunt foarte bune la redarea vocilor, dar nu sunt la fel de bune la redarea simfoniilor, sau la redarea pianului, de exemplu. Exclud liniile audio foarte scumpe, pe care eu nu mi le permit.
O linie formata din sursa, preamplificare, amplificare si boxe care este de calitate foarte buna si care nu influenteaza muzica redata, nu va fi potrivita pentru redarea inregistrarilor din anii 20-50. Inregistrarile cu Toscanini, o parte din cele cu Furtwangler, sau cu Kirsten Flagstad ( cea mai mare voce wagneriana ) vor suna foarte rau. Redand perfect o inregistrare de calitate slaba, satisfactia va fi redusa. Daca folosim boxe Rogers Studio sau Acoustic Research AR3 si un preamplificator pe lampi ( Audible Illusion ), de exemplu, adica colorand sunetul in mod voit, putem obtine un sunet cald, acceptabil, respectiv putem ascuta muzica respectiva cu placere.
Referitor la aparatele pe care respectiva firma le vinde, mai exact la tuburile folosite de ei, am o intrebare pe care o pun celor cu experienta in folosirea aparaturii audio cu tuburi.
Care este diferenta de sunet obtinuta la folosirea tuburilor KT88, KT120, kT150, 300B, 850?
Ce stiti despre calitatea aparatelor construite de domnul Panaitescu, de Viotub, sau de alti constructori de preamplificatoare, respectiv amplificatoare cu tuburi, de la noi din tara?
Multumesc anticipat pentru posibilele raspunsuri.
In urma discutiilor cu amicii mei pasionati de muzica, eu fiind foarte sceptic in privinta calitatii informatiilor ce pot fi "accesate pe forumuri", am aflat ca avem in tara un pasionat de aparatura audio si de muzica ale carui conentarii sunt obiective. Mai exact, am dat de acest forum cautand pe internet "Momolo".
Prima data mi-am facut cont pe Audioweb, insa citind parte din subiectele deschise pe forumul respectiv am dat de prea multa agresivitate. Ca si site de vanzari este cel mai dinamic din tara, insa ca forum este incarcat cu prea multe orgolii. Acesta este motivul pentru care scriu acum folosind acest forum ( am cont deschis cu acelasi nume si pe Audioweb ).
Cautand informatii despre amplificatoarele cu tuburi si avand putine auditii in spate cu acestea ( cele cu tuburi ), am gasit urmatorul site al unui roman stabilit in Verona: https://www.gabrisamp.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-am uitat cu interes la modelele disponibile si o parte dintre ele mi-au atras atentia, printre altele si datorita preturilor acceptabile. Este posibil ca in perioada urmatoare sa cumpar un preamplificator, posibil un amplificator cu tuburi. Sunt pasionat de muzica inca de cand eram foarte tanar, iar cu trecerea anilor muzica pe care o ascult preponderent este muzica clasica si preclasica ( renaissance si baroc ).
Muzica baroc poate fi impartita in doua categorii, din punctul de vedere al unui utilizator de aparatura audio, respectiv muzica preponderent vocala si muzica preponderent instrumentala. Acest tip de muzica este relativ mai usor de redat foarte bine utilizand aparate ( preamplificator si amplificator ) cu tuburi fata de muzica simfonica.
La muzica simfonica se suprapun un numar foarte mare, respectiv o diversitatefoarte mare de instrumente ( suflatori, corzi, etc ). Putine aparate se descurca bine la redarea acestei muzici si extrem de putine o fac foarte bine. La redarea acestei muzici nu prea fac fata multe din modelele unor firme consacrate. Este nevoie de forta, capacitatea de a reda detaliile, de o buna separare a instrumentelor, precum si de o "scena" ( soundstage ) extinsa. Acestea se obtin mai greu la folosirea amplificatoarelor cu tuburi.
Muzica simfonica o putem impartii in trei categorii: simfonii, concerte si opera ( tot din punctul de vedere al unui utilizator de aparate cu lampi ).
De obicei nu exista o singura linie de aparate ( sursa, amplificare si boxe ) care sa redea foarte bine toate tipurile de muzica. Exista aparate care sunt foarte bune la redarea vocilor, dar nu sunt la fel de bune la redarea simfoniilor, sau la redarea pianului, de exemplu. Exclud liniile audio foarte scumpe, pe care eu nu mi le permit.
O linie formata din sursa, preamplificare, amplificare si boxe care este de calitate foarte buna si care nu influenteaza muzica redata, nu va fi potrivita pentru redarea inregistrarilor din anii 20-50. Inregistrarile cu Toscanini, o parte din cele cu Furtwangler, sau cu Kirsten Flagstad ( cea mai mare voce wagneriana ) vor suna foarte rau. Redand perfect o inregistrare de calitate slaba, satisfactia va fi redusa. Daca folosim boxe Rogers Studio sau Acoustic Research AR3 si un preamplificator pe lampi ( Audible Illusion ), de exemplu, adica colorand sunetul in mod voit, putem obtine un sunet cald, acceptabil, respectiv putem ascuta muzica respectiva cu placere.
Referitor la aparatele pe care respectiva firma le vinde, mai exact la tuburile folosite de ei, am o intrebare pe care o pun celor cu experienta in folosirea aparaturii audio cu tuburi.
Care este diferenta de sunet obtinuta la folosirea tuburilor KT88, KT120, kT150, 300B, 850?
Ce stiti despre calitatea aparatelor construite de domnul Panaitescu, de Viotub, sau de alti constructori de preamplificatoare, respectiv amplificatoare cu tuburi, de la noi din tara?
Multumesc anticipat pentru posibilele raspunsuri.