aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Ar fi un subiect vast, poate prea vast.....

Bucuria trancotarilor, critica adusa sculelor audiofile, cutiute urate cu trei piese sub carcasa, vandute pe niste preturi imense!

Subiect sensibil. Aia care sunt in tema nu comenteaza. Deoarece stiu (practic) un lucru, valoarea este relativa, avand o mare parte afectiva si emotionala, deci irationala.

In schimb, cei care nu sunt in tema (a se traduce in bezna mintii si complet neinformati.....sau complet dezinformati) ar face spume la gura comentand asa un subiect suculent si echivalent cu moartea caprelor din vecini.

Adevarul este ca intotdeauna, pe la mijloc.

Cert este ca in electronica industrializata se fac bani frumosi. Nu inghite multa materie prima, nici multa energie insa in mod cert inghite mult "creier". Iar asta COSTA .....atata vreme cat luxul suprem al omenirii este ...."pauza" mentala! :wink:

Pai cum altfel s-ar explica faptul ca, in timp ce pe niste utilaje industriale de diverse si extrem de ciudate feluri din extrem de necunoscute (publicului) domenii se cer preturi juste in timp ce pe niste mici aparate audio (audiofile) ce nu inglobeaza nici 10% din respectivele utilaje nici ca materie prima, nici ca manopera, nici ca tehnologie si proiectare, nici la kilograme, se cer preturi mult mai mari ?! De ce oare ?!.....Asta cred ca e mai putin important.

Mai important ar fi sa combatem fenomenul abuzului in mod punctual, punct cu punct, caz cu caz in loc de prea multe discutii generale si deci fara rost.

Dar hai sa ma apropii de un reper concret, fara insa a dezvalui exact - e vorba de un brand audiofil care de ceva vreme a gasit o (buna) idee cum sa mai stoarca bani de la clientii lui......adica.....ati ghicit.....audiofilii pasionati de sunet si mai deloc pasionati de tehnica sau electronica (vorba lui VTP, de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere).

Brandul cu pricina s-a gandit ca daca proiecteaza de la inceput un aparat de calitate (atata cat se poate ...sau cat pot respectivii :roll: ), acesta ar aduce doar "una bucata" profit.

Insa ce ar fi daca in proiectare s-ar face unele compromisuri, motivul esential ...sau mai bine spus, justificarea "morala" fiind pretul final, astfel ca aparatul cu pricina ar primi in dotare o sursa alimentare interna nu tocmai la maximul (lor) de calitate.

Ulterior scot la vanzare o sursa externa de calitate (asta fiind maximul de care sunt ei cu adevarat capabili) astfel ca celui caruia i s-a vandut aparatul i se vinde apoi si sursa externa pe post de ......upgrade! :roll:

Bingo! Ati ghicit! Daca in carcasa aparatului s-ar pune de la inceput o sursa buna, atunci cheltuiala ar fi considerabil mai mica decat sa se fabrice ulterior o alta sursa externa pe post de upgrade. ....Insa ce interes ar avea ei ?!.....sa vanda doar o bucata cand ar putea sa vanda doua ?! :roll:

Clientul cumpara aparatul initial si ulterior afla ca exista o sursa exterioara care ii poate aduce un plus de calitate. Are de ales, vinde aparatul initial sa-si cumpere altul (mai serios) ceea ce inseamna automat pierdere de bani si bataie de cap sau mai scoate niste bani si-si cumpara sursa exterioara?!

Grea dilema pentru bietul om, insa in mod cert stim cine are de castigat. Fabricantul pentru ca are de lucru (mai produce o carcasa, mai baga niste piese si pe urma da de lucru si la altii, proiectanti, muncitori, transportatori si comercianti). Mai castiga si comerciantul in mod direct (traiasca sistemul de vanzare prin reprezentant UNIC, deci de monopol! Are el rol anume in toata povestea asta! :wink: ) rascumparand aparatul la un pret evident mic ca apoi sa-l revanda din nou intr-un oarecare profit .....sau poate sa-i vanda audiofilului nostru sursa UPGRADE ! :D Voi ce ziceti ? Cine are de pierdut din toata povestea asta ?! :D .....Pai nici unul, ar spune unul deja "dresat". Asta pentru ca audiofilul nostru e mai fericit, aparatul sau suna acum mai bine decat suna la inceput! Dar si ceilalti, producator si vanzator caci au facut profit in plus....de pe aceeasi "oaie".

Pe de alta parte, cine nu casca ochii (si urechile), casca buzunarul. Asta se stie, informatia (experienta) costa!

...Dar daca extrapolam si la cabluri, de exemplu cazul firmelor care vand cablurile UNICE SI IREPETABILE cu care merg aparatele lor ?!....Ati ghicit! NU e vorba de cablurile gasibile in ambalajul aparatelor (caz in care doar japonezii au ramas atat de "desueti", iar unii mai "ciudati" pun si cabluri bune in dotarea aparatului), nu, e vorba de cablurile pe care le poti cumpara SEPARAT dupa ce te-ai ales cu aparatul minune! Deci inca un castig pentru fabricant. Caci cu totii stim cata "tehnologie avansata" sta la baza fabricarii unei sarme electrice (exact aia de dupa razboi) si mai stim ce preturi se pot cere pe chestiile astea.

In fine, ideea era ca prin mult bullshit de marketing si prin metoda clasica a pompierului care intai da foc pentru ca sa aiba ce stinge, se pot stoarce destui bani de la creduli, de la cei care isi umfla capul cu lectura de net, review-uri, literatura "de specialitate", toata "sponsorizata" si pe interese, de la cei care se uita la un aparat ca la un obiect voodoo.

Ciudat de tot este atunci cand dai de un aparat vintage, lucrat in cel mai pur stil industrial de profil al anilor 70...80 si care in ciuda acestui aspect, a vechimii si oboselii, presteaza comparabil sau mai bine decat cutiile semi-goale, pline mai mult cu bullshit de marketing decat cu inovatii....caci deja roata si apa calda din Colentina au fost inventate dinainte de vremea cand bunica era fata.

Piata are mecanismele ei de auto-reglaj, insa, observ ca pe zi ce trece marketingul castiga in detrimentul valorii reale. Intr-un fel e si normal intr-o lume de semidocti......
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by akaiofil »

momolo incepi timid sa pasesti pe drumul intelepciunii! e un drum greu, dar aspru :). welcome home!
It's the music, stupid!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

akaiofil
momolo incepi timid sa pasesti pe drumul intelepciunii! e un drum greu, dar aspru . welcome home!
o zici de parca pana acum as fi fost complet tampit! :lol:
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by akaiofil »

tare! (tare remarca ta nu tare tampit :) ). te-am mai citit in ale dati infocat sustinator al unor elemente (aparate, cabluri bla bla) audiofile cu iz mai mult de marketing decit de stiintza (in nasul meu cel putin) de aia am zis...
It's the music, stupid!

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Concluzia cea mai pertinenta la care am ajuns citind acest topic se aseamana cu un sfat al unui om care a patit-o si s-a fript, pentru o mai buna intelegere a ''fenomenului''.
< Respecta banu' care este la tine in buzunar si se cere cheltuit >
Sau cum sa inveti sa te uiti la luna si nu la degetul care arata catre ea.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Kostas »

Bun, am inteles, producatorii pot incerca sa-si maximizeze profitul pe diverse cai, scule ieftine cu nume snoabe si piese ieftine, upgrade-uri, etc. dar nu vad unde e vina distribuitorilor locali ! :shock:
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

Intrebarea care se pune e : care brand pactica o politica "cinstita", aceea de a oferi calitatea "reala" la un pret "corect"? Ce-o fi aia "real" si ce-o fi "corect" :roll:

Ca tot veni vorba de brand-ul cu pricina, tocmai au scos un amplificator in care au bagat si ceva filtraj si chiar si radiatoare :) :) :) ; asta comparativ cu "legendarul model anterior". Fanii sunt in extaz :mrgreen:

Ii apreciez pentru fapul ca pretul noului aparat e "relativ decent", asta in comparatie cu alte amplificatoare germanice detinute in trecut de subsemnatul.
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by akaiofil »

CC_TM wrote: ...care brand pactica o politica "cinstita", aceea de a oferi calitatea "reala" la un pret "corect"?...
eu zic ca majoritatea brandurilor pina pe la sfirsitul anilor 80 aveau o politica oarecum cinstita intre raportul calitate/pretz. in ziua de azi, parerea mea personala, ca surprinzator chinezii sint cel mai aproape de un raport cinstit...(ma refer la marcile chinezesti nu la produsele altor firme made in japan)
It's the music, stupid!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

akaiofil
parerea mea personala, ca surprinzator chinezii sint cel mai aproape de un raport cinstit...(ma refer la marcile chinezesti nu la produsele altor firme made in japan)
daca ne gandim bine, nu e usor de apreciat asta!

Daca luam in considerare (si) calitatea sunetului, cred ca oferta brandurilor chinezesti (audiofile) actuale nu ar iesi prea bine. Insa, daca luam in considerare numai manopera, materia prima si cantitatea pieselor si materialelor, fara indoiala ca oferta chineza e cea mai buna (mai ales ca statul chinez subventioneaza direct produsele exportate cu pana la 30...40%, bani de la bugetul de stat.)

Pe de alta parte, hai sa fim cinstiti, brandurile vestice si japoneze care asambleaza in China ofera un raport pret/calitate mai bun decat la sculele asamblate la ei acasa. Aici fiind vorba strict de raport si nu despre calitatea absoluta, in mod evident mai buna la aparatele asamblate in Japan, USA si unele (nu toate!) in UE.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

Raportul pret /calitate e slab la majoritatea sculelor audiofile din cauza ineficientei sistemului de distributie.
Cheltuielile dealerilor (chirie showroom, salarii, profit) trebuiesc acoperite din volumul mic de vanzari.
Din cauza asta se merge cu adaosuri mari , pentru a acoperi aceste ineficiente.

Asta e unul din motivele pentru care "calitatea costa".
Last edited by CC_TM on 22 Jan 2009, 08:02, edited 1 time in total.
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

CC_TM
Raportul pret /calitate e slab la majoritatea sculelor audiofile din cauza ineficientei sistemului de distributie.
- o intrebare logica la care putini se pare ca se gandesc - de ce majoritatea brandurilor audiofile impun un dealer unic national ?!

Motivul logic e simplu, pentru ca sa tina preturile sus neexistand concurentza si alternativa.

In vest, in tarile mari, exista una bucata dealer unic national care de cele mai multe ori nici nu se ocupa cu vanzarea directa catre "pulime" ci vinde catre alti dealeri zonali mai mici. Clientul final (pulimea) ajunge sa cumpere la a doua, cateodata a treia mana (pentru ca exista si supra-dealeri zonali in cazul in care aparatele se vand si in pravalii cu usa la strada si nu numai in show-room-uri ascunse vederii trecatorului). De exemplu, Italia, unde multe braduri (cele mari) audiofile vand in acest sistem.

Practic in mica si exclusivista piata audiofila s-a incetatenit ideea ca e normal monopolul absolut. Chiar si mici producatori audiofili (unii la limita intre DIY si manufactura semi-industriala) isi aleg una bucata comerciant exclusiv si exclusivist, impunand preturile pe care le vor ei.
Care in modul cel mai evident nu reflecta catusi de putin un raport de bun simt economic!...Scuza e simpla, e marfa de lux si ei cer cat vor pe marfa lor.

Si cred ca adaosul poate fi in realitate variabil intre 20% pana la 1000%. Depinde de caz si de marfa. Fara indoiala, marfa cu gradul cel mai scazut de complexitate tehnologica (de exemplu cablurile) vanduta in sistem "audiofil" (deci prin dealeri alesi de catre producator in mod exclusivist) aduce cele mai uriase profituri. Chiar daca se vinde din an in Paste.

Cred ca sunt cazuri unde multiplicarea e chiar peste 1000% ! Caci cat credeti ca poate costa un cablu de semnal ca sa-l fabrici in conditiile in care se vinde cu, de exemplu, 10.000 euro ??!!! Nu toate sunt turnate din aur masiv sau argint masiv in vid pe planeta Marte, si oricum nu se poate verifica acest fapt de catre client.

Credeti ca putem gasi pe vreunul sa taie cu satarul un cablu audiofil de 10.....50K euro doar ca sa vada cat aur, argint sau platina contine ??!!! Si chiar daca l-ar decoji sa-i gaseasca "miezul pretios" are cu ce masura daca acesta e intradevar pretios ?! Ce sa faca, sa-l duca la satra de tigani auriferi si sa-l topesca in lingou ca sa-l cantareasca dupa aia ?! :roll:

Stiu, exista unii pe net care au crapat cabluri audiofile, insa dinalea de vreo 400 euro. Normal ca au gasit o sarma banala de cupru.
Dar asta e doar un exemplu.

Si aici nu discutam de faptul ca daca cineva vrea sa plateasca pe treaba asta are sau nu are dreptul ?! Normal ca are dreptul si daca asta il face fericit e treaba lui! In fond sunt unii care sparg averi imense pe niste petreceri sau la curve si e perfect treaba lor.

Problema e monopolul, faptul ca lucrurile astea se petrec pe fondul lipsei pietei libere si prin usa din dos.

Ideea e legata de impunerea unui comert de monopol pe fondul mentalitatii generale a cumparatorilor/doritorilor carora nu li se pare nefiresc sa fie obligati sa cumpere de la un singur comerciant. Unii spun ca fiind in UE oricine e liber sa se duca in tara invecinata la dealerul local de acolo......Insa ce ne facem daca producatorul alege el comerciantul dealer unic local ?! Asta inseamna ca il poate controla si ii poate impune pretul cu care sa vanda. Dealerul e si el un agent economic, isi face afacerea lui iar daca nu respecta impunerea producatorului si se apuca sa "sparga piata" va fi eliminat.....din gashca (internationala). Simplu! Urmatorul ales va fi cuminte.
Plus ca nici comerciantul nu are de ce sa se planga daca producatorul il obliga la......un profit mare! :roll:

De aici cine credeti ca pierde ?!...... :lol: Evident, nu propun un sindicat audiofil! :lol: :lol: :lol: E doar o discutie de principiu. Insa propun la mai multa...... folosire a cerebelului! :wink:

Pentru ca situatia nu e chiar uniforma, sunt cazuri si cazuri. Unele mai grave, altele mai drepte. Numai cumparatorul/clientul poate sa aleaga (folosindu-si bunul simt).

Eu cred ca aceasta una din cauzele pentru care noi acum consideram perioada anilor 70...80 ca "epoca de aur HIFI".

Nu putem trece cu vederea ca atunci, in domeniul aparatelor HIFI audio, comertul majoritar era perfect liber. Pe vremurile alea ideea de "dealer unic" era abia la inceput si obscura sau mai bine spus impusa in rare cazuri din cauze obiective. De exemplu faptul ca un anume producator facea 10 aparate pe luna, caz in care un singur comerciant era deja suficient. Insa marile concerne fabricau cu tonele si nu impuneau dealeri unici. Ei isi vindeau marfa pe piata libera, cereau pretul lor ca pe orice marfa FARA SA CONTROLEZE COMERCIANTUL.

Insa cu timpul, anormalul s-a impus si azi asistam la impunerea prin monopol a unor preturi umflate in paralel cu o propaganda dusa de aproximativ doua decenii prin toate mijloacele de mass-media cu profil audiofil prin care masa de consumatori sa fie "dresata" sa accepte ca fiind normal.....anormalul! Adica monopolul. Asta e camuflata sub ideea de exclusivism si acest rahat e facut atragator dand iluzia clientului ce el e o persoana speciala care cumpara ceva special intr-un mod special. Insa asta COSTA ! Ca orice lux, ca un masaj thailandez.... special! :lol:

Interesant este ca acum, ca orice idee de succes (economic), metoda incepe sa fie piratizata si exploatata pe cai marginale de catre "barbari".

De exemplu din ce in ce mai infloritoarea mica industrie chineza audiofila. Chinezii s-au prins ca e os de ros aici. Decat sa fabrici zece conteinere de "ebode" la 15 euro bucata, mai bine pui chinezul sa strunjeasca blocul de dural pe CNC dupa care bagi in el un circuit audio de bun simtz (deja inventat si "fumat" de 30 de ani, nimic secret, nici vorba de tehnologie spatiala), cateva LED-uri albastre, ii dai o "mutra" fatzoasa si trendy, un nume...audiofil, bagi poze frumoase pe netul de specialitate si cumperi ceva review-uri de la niste englezi si francezi scapatati, corupti si cu foamea in gat, te bagi pe filierea ...dealerilor unici din lumea occidentala si intr-un final scoti pe un aparat cat scoti pe zece roabe pline cu "ebode". Avantajul este ca banul vine prin implicarea a putini oameni (manopera) si putine materiale. Partea grea este comertul, defapt cheia problemei si care merge mana in mana cu marketingul foarte abil dus.

Vorbeam de "pirati" pentru ca asiaticii astia defapt folosesc acum brandurile occidentale (si japoneze) intre timp decedate, precum un racusor de mare foloseste cochilia unui melc mort.

Deocamdata se trage tare pe englezi si fosta lor mare faima in audio. Insa ca orice lucru preluat, se uzeaza cu timpul.

Dar cheia problemei este acest tip de comert semi-ocult cu dealeri unici alesi cu voia producatorului. Iar lucrul asta nu ar merge daca masa de consumatori nu ar fi fost deja indoctrinata si "educata" ca sa accepte acest fapt anormal, adica MONOPOLUL.

Una dintre cauze fiind si plecarea in anii 90 de piata audio-HIFI a marilor gigantzi japonezi, lasand loc liber.

Pozitiv si interesant este ca intotdeauna piata lasata libera (cu adevarat) are mecanismele ei automate de echilibrare. Astfel ca daca mica nisha audiofila de piata va deveni interesanta economic (cat de cat) si foamea se ascute, se pot reintoarce gigantii.

Deocamdata se vede ca exista unele incercari timide (exemplu Yamaha, Denon, Marantz-Harman)

Un exemplu interesant - exista o mica nisha din piata audio unde micii producatori (audiofili) nu mishca in fatza gigantilor, zona surround-receivere AV. Aici exista oferta audiofila exclusivista insa se situeaza in zona foarte,foarte inalta de preturi si deci foarte mica economic, practic nesemnificativa, in fatza ofertei marilor companii (japoneze) caz in care se poate spune ca e o continuare a "epocii de aur HIFI". Pentru ca daca facem socoteala pret/calitate, micile branduri audiofile nu misca in fatza gigantilor japonezi pe piata receiverelor AV.

Lucrul asta se petrece pentru ca aici vanzarile (si interesul publicului) sunt mai mari decat in micul, micutul si aproape invizibilul sector audio-stereo unde isi face de cap comertul de monopol exclusivist audiofil bazat pe dealerii unici.

Dar sa vedem daca aceasta criza mai "triaza" din ei si daca va sparge monopolul asta ca intr-un final sa dea preturile spre un nivel cat de cat decent ?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

momolo wrote:Asta e camuflata sub ideea de exclusivism si acest rahat e facut atragator dand iluzia clientului ce el e o persoana speciala care cumpara ceva special intr-un mod special. Insa asta COSTA ! Ca orice lux, ca un masaj thailandez.... special!
Cam la acelasi concluzii am ajuns si eu incet-incet ... din pacate.

Monopolul se aplica si la INFORMATIE.
Aparent exista multa informatie, dar cum, fiecare-si lauda scula, in cine sa ai incredere ? Unde aflii informatia corecta si nealterata ?

Daca vrei teste si informatii, te duci la showroom-uri, asa ca vrand-nevrand esti nevoit sa platesti costurile sistemului. Daca nu vrei sa platesti, exista piata SH, cu riscurile ei, si asta doar pentru cunoscatori.
Last edited by CC_TM on 22 Jan 2009, 09:06, edited 1 time in total.
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

in informatica exista mama si tata monopolului! Caci cum altfel putem denumi rahatul produs de marele, unicul si irepetabilul Micro...blabla care-si bate joc de noi cu brio pe banii nostrii ?!

Cat priveste unii comercianti de profil, intradevar se fac discounturi barosane insa lucrul asta, daca-l privim lucid, constatam ca e tot un avantaj dat de catre monopolul audiofil. Evident ca este usor sa faci discount mare la un produs pe care-l vinzi cu profit mare, de exemplu 100% ! Dai clientului discount de 30% si el crede ca a facut afacerea vietii lui.

Practic, monopulul urca pretul, deci adaosul comercial, lucru care permite si un mare discount la nevoie sau la o adica.

Chestia asta e tot exploatare psihologica a clientului, caci se stie, majoritatea nu rezista iluziei de chilipir. O data obisnuit omul cu un pret mare (umflat) devine mult mai dispus sa cumpere daca obtine un discount mare. In acelasi timp discountul mare nu inseamna pierdere ci tot profit, unul mai mic.....pe care, daca il analizam, tot mare il gasim.

Practic este o iluzie psihologica ce stimuleaza vanzarea si are cauza tot monopolul.

O problema ce sta la baza acestor lucruri e cererea redusa de pe piata. Cand te bazezi pe un milion de clienti potentiali e una, dar cand te bazezi doar pe 100 clienti potentiali e alta! Altfel se planifica afacerea, altfel si profiturile care trebuie la o adica sa asigure supravietuirea.

Plus ca domeniul audiofil frizeaza un pic si cu domeniul artei. Unde subiectivitatea e la mama ei acasa.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Kostas »

Pana la urma asta e comertul, vinzi mult - vinzi mai ieftin, vinzi putin - vinzi mai scump.
:)
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Pana la urma asta e comertul, vinzi mult - vinzi mai ieftin, vinzi putin - vinzi mai scump
si daca nu vinzi nimic o iei in mana!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply