Re: Ce faceti cand nu va place , recunoasteti ?
Posted: 26 Nov 2008, 20:00
Sa nu uitam un lucru esential : aici vorbim de relatia vanzator versus cumparator si nu de o intalnire amicala intre doi audiofili pasionati care schimba ceva impresii despre un anumit sunet.
Vanzatorul oricat de pasionat ar fi in ale audiofiliei este in primul rand un vanzator,altfel spus are o meserie care poate fi sustinuta de pasiune sau nu.
Am vindut foarte mult la viata mea mai ales prin natura Job-urilor pe care le-am avut,desi urasc acest lucru,chiar nu-mi place.
Totusi patronii succesivi pe care i-am avut au descoperit aceasta abilitate a mea si au folosit-o la greu.
Ce vreau sa spun?...vrand,mai mult nevrand m-am deprins cu marea majoritate a trucurilor care deosebesc un vanzator bun de unul mediocru si credeti-ma sunt o groaza si culmea poti face lucrul asta chiar si lasand un foarte mare loc de bunaziua.
Ca anecdotica,acu ceva ani, nu f multi, m-am dus la un showroom cu ideea de a achizitiona o pereche de boxe(nu dau nume din motive de moderatori).Vanzatorul,intamplator chiar patronul afacerii, a inceput sa foloseasca trucurile pe care le foloseam si eu, la care aproape m-a bufnit rasul...pana la urma a dat-o la pace dupa ce i-am povestit succint cam cu ce ma ocup, iar discutia amicala care a urmat,cu picanteriile de rigoare, sa terminat in ideea ca amandoi mancam o coaja de paine.
Mentionez ca vanzatorul era audiofil convins, ca si mine, dar pana la urma ce-are una cu alta?
Morala este ca vanzatorul trebuie sa vinda iar cumparatorul trebuie sa fie f atent la ce cumpara chiar daca produsul este prezentat de un expert,nu numai in sunet.
Inca ceva: intotdeauna,dar intotdeauna scula cumparata din showroom va suna mai bine la proba din showroom decat la cumparator acasa,exceptiile intaresc regula si exprima dimensiunea audiofila a cumparatorului.
Ca sa revin on topic: clientul trebuie sa fie interogaativ, chiar carcotas,mai ales vesnic nemultumit de ce aude/i se spune,in felul asta transmite un mesaj foarte clar...nu te juca cu mine...daca vrei sa incheiem o afacere da-mi scula care chiar merita sa o cumpar,pe celelalte vinde-le altora si in felul asta va castiga respectul vinzatorului, asta in momentul in care vanzatorul chiar isi cunoaste meseria.
PS aproape toti clientii mei sunt in felul asta...ei bine aici vorbim deja de sume mari.
Vanzatorul oricat de pasionat ar fi in ale audiofiliei este in primul rand un vanzator,altfel spus are o meserie care poate fi sustinuta de pasiune sau nu.
Am vindut foarte mult la viata mea mai ales prin natura Job-urilor pe care le-am avut,desi urasc acest lucru,chiar nu-mi place.
Totusi patronii succesivi pe care i-am avut au descoperit aceasta abilitate a mea si au folosit-o la greu.
Ce vreau sa spun?...vrand,mai mult nevrand m-am deprins cu marea majoritate a trucurilor care deosebesc un vanzator bun de unul mediocru si credeti-ma sunt o groaza si culmea poti face lucrul asta chiar si lasand un foarte mare loc de bunaziua.
Ca anecdotica,acu ceva ani, nu f multi, m-am dus la un showroom cu ideea de a achizitiona o pereche de boxe(nu dau nume din motive de moderatori).Vanzatorul,intamplator chiar patronul afacerii, a inceput sa foloseasca trucurile pe care le foloseam si eu, la care aproape m-a bufnit rasul...pana la urma a dat-o la pace dupa ce i-am povestit succint cam cu ce ma ocup, iar discutia amicala care a urmat,cu picanteriile de rigoare, sa terminat in ideea ca amandoi mancam o coaja de paine.
Mentionez ca vanzatorul era audiofil convins, ca si mine, dar pana la urma ce-are una cu alta?
Morala este ca vanzatorul trebuie sa vinda iar cumparatorul trebuie sa fie f atent la ce cumpara chiar daca produsul este prezentat de un expert,nu numai in sunet.
Inca ceva: intotdeauna,dar intotdeauna scula cumparata din showroom va suna mai bine la proba din showroom decat la cumparator acasa,exceptiile intaresc regula si exprima dimensiunea audiofila a cumparatorului.
Ca sa revin on topic: clientul trebuie sa fie interogaativ, chiar carcotas,mai ales vesnic nemultumit de ce aude/i se spune,in felul asta transmite un mesaj foarte clar...nu te juca cu mine...daca vrei sa incheiem o afacere da-mi scula care chiar merita sa o cumpar,pe celelalte vinde-le altora si in felul asta va castiga respectul vinzatorului, asta in momentul in care vanzatorul chiar isi cunoaste meseria.
PS aproape toti clientii mei sunt in felul asta...ei bine aici vorbim deja de sume mari.