Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Posted: 30 Mar 2015, 22:44
Momolo zice
Cuplul, cred eu, e un alt mare "secret".
Asa cred si eu ca torcul este extrem de important deoarece numai un torc cat mai mare poate invinge micro-frana pe care o opune MEREU acul de la cartus cand citeste discul de vinyl.
Si tot torcul este important in mentinerea cat mai constanta a vitezei platanului.
Fara un torc mare muzica devine plata si plictisitoare ...torcul mare da corp si substanta in muzica.
totusi un torc mare si curat se obtine cu motoare puternice sau , cum se mai face , cu o masa mare a platanului care prin momentul mare de inertie poate invinge si el aceasta micro-frana data de varful acului " la arat ".
Totusi o greutate mare a platanului poate avea rezultate nedorite in rulment daca nu este facut cu materiale care sa reziste la aceasta mare presiune data de un platan greu...si materialele care sunt utilizate sa nu dea sunete nedorite in muzica.
Tipul din Reno- Nevada care mi-a facut mie rulmentul a utilizat ceva plastice facute cu ajutorul unor tehnologii de frontiera utilizate de NASA ( nu glumesc ) pentru pastila pe care sta rulmentul si a peretilor si a mai facut altceva extrem de important si anume a durizat la maximum suprafata rulmentului si coroborat cu slefuirea tip oglinda a dat o frecare minima.
Acum si aici sunt doua directii:
- una in care dupa aceste tratamente si modificari rulmentul se invarte , dupa ce nu mai actioneaza forta motorului asupra lui , foarte mult timp
- si o alta teorie care spune ca tolerantele sa fie cat mai mici si atunci rotirea de dupa este foarte controlata si rulmentrul cu paltanul nu se mai invart dacat cateva turatii dupa ce moturul nu mai actioneaza
Jean Nantais este adeptul primei teorii dar eu am simtit ca si cea dea doua teorie are aceleasi rezultate daca este facute bine.
Cuplul, cred eu, e un alt mare "secret".
Asa cred si eu ca torcul este extrem de important deoarece numai un torc cat mai mare poate invinge micro-frana pe care o opune MEREU acul de la cartus cand citeste discul de vinyl.
Si tot torcul este important in mentinerea cat mai constanta a vitezei platanului.
Fara un torc mare muzica devine plata si plictisitoare ...torcul mare da corp si substanta in muzica.
totusi un torc mare si curat se obtine cu motoare puternice sau , cum se mai face , cu o masa mare a platanului care prin momentul mare de inertie poate invinge si el aceasta micro-frana data de varful acului " la arat ".
Totusi o greutate mare a platanului poate avea rezultate nedorite in rulment daca nu este facut cu materiale care sa reziste la aceasta mare presiune data de un platan greu...si materialele care sunt utilizate sa nu dea sunete nedorite in muzica.
Tipul din Reno- Nevada care mi-a facut mie rulmentul a utilizat ceva plastice facute cu ajutorul unor tehnologii de frontiera utilizate de NASA ( nu glumesc ) pentru pastila pe care sta rulmentul si a peretilor si a mai facut altceva extrem de important si anume a durizat la maximum suprafata rulmentului si coroborat cu slefuirea tip oglinda a dat o frecare minima.
Acum si aici sunt doua directii:
- una in care dupa aceste tratamente si modificari rulmentul se invarte , dupa ce nu mai actioneaza forta motorului asupra lui , foarte mult timp
- si o alta teorie care spune ca tolerantele sa fie cat mai mici si atunci rotirea de dupa este foarte controlata si rulmentrul cu paltanul nu se mai invart dacat cateva turatii dupa ce moturul nu mai actioneaza
Jean Nantais este adeptul primei teorii dar eu am simtit ca si cea dea doua teorie are aceleasi rezultate daca este facute bine.