Gabriel_Wo wrote:Albumul dublu LP, din serie digitala, parca era faurit de zeii de pe Olimp, asa de bine se auzea!.
din cate am retinut parca nu aveai pickup. Pe ce il asculti ?!
Gabriel_Wo wrote:Deci, lucrurile urate, se produc la masele de mixaje si sunt legate in mod direct de calitatea DAC lor folosite. Sunt multe aparitii discografice actuale, de o calitate jalnica, banuiesc ca cei care capteaza sunetele, folosesc convertoare sub un Benchmark si au o pricepere de zile mari..
cred ca problema la CD apare la matritare, transferul intre masterul primit din studio si matrita/CD.
Si nu stiu daca Benchmark sunt o referinta in domeniul respectiv dar stiu ca mai toate sculele profy (nu Behringer) sunt OK din punct de vedere al cerintei de calitate pentru formarea unui CD decent. Inca o data spun, problema este la transferul intre master si matrita/CD.
Gabriel_Wo wrote:Ce a ajuns lumea asta..in vremurile solare, discurile olandeze erau printre cele mai bune din Europa
nu cred ca in ziua de azi in economia globala se mai poate discuta de calitati pe nationalitati. Probabil atat in Olanda cat si in Romania totul depinde de dotarea tehnica si calitatea personalului lucrator. Am vazut fabrici ridicate in camp gol, de la zero la finit in 6 luni. Componentele provin din intreaga "economie globala" cu precadere Asia. Conteaza cati bani investesti, cata calitate cumperi (ma refer la linia de productie) dar nu faptul ca esti olandez, polonez sau roman. Ultima diferenta a ramas intradevar, la personal,oameni in frunte cu managementul, insa nu tine exclusiv de nationalitate si tara.
Traim intr-o economie globala a capitalismului si banului atotputernic si aproape nu mai conteaza tara unde se produce, conteaza banul, profitul si piata de desfacere.
Atata vreme cat se vand CD-urile mai mult pe criteriul de continut muzical si pret decat pe criteriul calitatii inregistrarii, tot atata vreme nimeni si nicaieri nu va cheltui un cent in plus pentru o calitate mai buna. Sunt convins, poti fabrica CD-uri de calitate si in Romania, Rusia, Ukraina sau in diverse tari africane, e doar o chestie de bani, de investitie. Pana si tehnicienii de calitate ii poti cumpara ca pe o marfa si aduce unde vrei din toate colturile lumii, e doar o chestiune de bani si profit. Defapt asta e si cauza pentru care China s-a ridicat in conditiile in care acolo, in sistemul lor comunist cu totii si-ar baga organul in ceea ce fac (dar nu sunt lasati prin metode mai putin sa spunem...democratice). Traim intr-o lume profund schimbata in comparatie cu ceea ce era acum peste 25 de ani, o lume care se va schimba si mai mult. Nu stiu daca in bine sau in rau.....si in fond, ce inseamna bine si rau ?! E doar un punct de vedere, binele unora e raul altora si invers.
Ma cam agaseaza snobismul unora care se c*ca pe ei citind lectura haudiofila pentru stat pe buda dar mai ales luand-o in serios. Piata inregistrarilor de calitate este minoritara insa de multe ori am senzatia ca e doar o pacaleala, o exagerare, o exploatare a unei mici nise de obsedati. Asa cum am spus de foarte multe ori, consider majoritatea CD-urilor ca fiind de calitate, cele cu adevarat proaste fiind defapt in minoritate.
Consider majoritatea sculelor profy foarte ok, decente si suficiente, problema de cele mai multe ori apare la cei care le folosesc si poate nici ei nu sunt de vina ci sefii lor care le cer anumite lucruri pentru ca intr-un final, consumatorul majoritar sa fie cel care dicteaza calitatea sau non-calitatea majoritara. Daca poporul vrea loudness si compresie agresiva, asta livrezi pietei deoarece scopul este vanzarea si profitul din care ii platesti pe toti, de la producator la comerciant. Piata inregistrarilor de lux, evident scumpe deoarece nu poti produce calitate pe doi lei, este extrem de mica si neimportanta in contextul general. Tendinta producatorului care se afla sub cizma comerciantului este sa coboare stacheta atat de mult pana unde nu se mai poate, pana unde nu mai suporta piata. Rezultatul e logic, piata dicteaza calitatea si de aceea un exemplu - piata din estul Europei ofera lucruri mai proaste si de multe ori chiar la fel de scumpe in comparatie cu piata din vestul Europei unde exista popoare educate si pretentioase. Defapt asta e mai mult "criteriul pe nationalitati", piata! De aceea oricand as prefera sa cumpar acelasi lucru de pe piata americana, japoneza sau australiana decat de pe piata araba.
Dar afirmatii de genul, "
pe vremuri erau bune discurile din Olanda si acum sunt caca-maca" sunt o aiureala ca nu Olanda e de vina.