Re: Ca audiofil, ajungi inevitabil la vinil ?
Posted: 30 Sep 2014, 19:58
Băieţii spun că la braţ nu trebuie pus ulei şi nici la lagăul motorului...aşa o fi.
Trancotari iubitori de muzica
https://www.hifi-stereo.eu/forum/
.comanr wrote:baietii spun multe, un ulei sintetic usor nu are ce sa dauneze, oricum o tabla suna intr un fel rece si in alt fel calda, de obicei dupa 10-20 de minute suna cum trebuie insa daca este uns un pick up tine mai mult
comanr wrote:platanele mai grele au avut motoare cu poli mai multi, cu cuplu mai mare, teoretic e mai bine, la sunet e destul de greu sa ti dai seama de diferenta dintre motoare, mai ales daca functioneaza cum trebuie.
din ce vad eu, bratul nu este unipivot. Este conventional.oake wrote:Braţul este unipivot
momolo wrote:din ce vad eu, bratul nu este unipivot. Este conventional.
momolo wrote: Din punctul meu de vedere, adica ce i-as face:
1. i-as elimina firul atarnator si as monta 2 mufe RCA mama pe carcasa la spate in asa fel incat sa ajung cu firele din brat direct la aceste mufe. Daca se poate si sunt destul de lungi. Din cate table de genul asta am vazut, existau cose inauntru unde se lipeau firele de la brat cu cablul atarnator sau chiar alte fire care plecau la mufele pe carcasa, in caz ca existau. Unele table aveau si releu sau switch care puneau semnalul la masa. Absolut daunatoare orice chestie din asta.
Atentie la mase!
momolo wrote:2. i-as desface motorul DD si l-as curata bine (lagarul) si l-as unge. Vaselina veche.... e prea veche. Atentie cand scoti rotorul in cazul in care (cele mai multe cazuri) face corp comun cu axul. De obicei acolo exista ferita si asta se poate sparge sau ciobi. Forta de atractie e foarte mare, de multe ori e foarte greu de desprins! Nu trebuie bagata "ranga" daca exista (si exista!) cablaj dedesupt (inclusiv cablaj pe suport metalic). Deci cu grija si atentie daca exista saibe distantiere si atentie daca exista bila!
momolo wrote:4. as incerca sa schimb condensatorii electrolitici. Toti. Atentie sa nu existe si unii mai speciali, gen low leakage. Trebuie pusi tot de tipul asta. Gasesti pe net de la vreo 3 firme mari. Restul normali poti pune ce vrei numai sa nu fie gunoi chinez. Deci, numai electroliticii, nu si ceilalti!
Ei bine, poate gasesti unii plezniti pe contactul de alimentare, caz in care e normal sa-i schimbi. Dar la japoneze nu gasesti, numai la alea nemtesti le mai plezneau de batranete.
momolo wrote:5. verificare brat si strangeri. Daca ai umblat la ele nu e bine, daca ai avut nevoie (deoarece poate ai gasit joc) esti nevoit. Caz in care mare atentie la joc. E greu de potrivit dar nu imposibil, simtul pipairii e cel mai important. Eu am facut si chestii deastea si mi-a iesit la ochi si pipaire, nu ai aparate de masura pentru asta.
momolo wrote:6. eu nu as unge lagarele bratului, doar le-as curata daca se poate (e foarte greu, de obicei mai bine le lasi asa daca nu e vorba de un aparat din pubela sau casa de tigani. Aici nu e vorba. Sunt greu de curatat si poti afecta bratul daca nu ai experienta)
momolo wrote:Tabla arata dragutel. I-as cauta o doza de la Grado (preferabil vintage) sau as pune una din dozele alea pe care ti le-am luat eu, sti care (cele cu "Ex"), alea din plastic negru cu ace rosii si albastre.
Cred ca vrea doza clasica, medie, tipica anilor 70.
momolo wrote:2. i-as desface motorul DD si l-as curata bine (lagarul) si l-as unge. Vaselina veche.... e prea veche. Atentie cand scoti rotorul in cazul in care (cele mai multe cazuri) face corp comun cu axul. De obicei acolo exista ferita si asta se poate sparge sau ciobi. Forta de atractie e foarte mare, de multe ori e foarte greu de desprins! Nu trebuie bagata "ranga" daca exista (si exista!) cablaj dedesupt (inclusiv cablaj pe suport metalic). Deci cu grija si atentie daca exista saibe distantiere si atentie daca exista bila!
ai inteles gresit. Ala nu e unipivot.oake wrote:momolo la Pioneer PL550 braţul este unipivot în cel mai convenţional mod. Adică există un pivot central care îi dă mişcarea braţului pe axa X şi există o furcă cu două lagăre care îi dă mişcarea pe axa y. Cel puţin asta am înţeles eu din braţul unipivot.
momolo wrote:Cat priveste condensatorii si sfatul meu, ai inteles eronat, adica in stil mot a mot. Eu sunt reticent in a schimba condensatori pe calea de semnal deoarece schimb si sunetul (echilibrul sunetului care a fost obtinut de producator cu acele piese). Dar la un motor DD nu schimbi nici un sunet, nu ai cum. Decat eventual dintr-o dereglare a regulatorului electronic.