catacore wrote:De-aia si ziceam ca-si freaca mainile producatorii si distribuitorii, ca aia fac banu' gros dupa vanzari, nu artistul. Ceea ce, in opinia mea, e rau. Probabil cei mai afectati de furtul de muzica, nu sunt artistii, ci restul "lantului muzical", asa ca ei au mari motive de bucurie pentru revenirea vinilului. Parerea mea.
furtul tot furt ramane ca si plagiatul care tot plagiat ramane. Nu e cazul sa plangem de mila artistilor, unii o duc bine. Problema pe care o vad este stricarea unui echilibru. Piata are nevoie si de piraterie care a existat intotdeauna. Pirateria ajuta la promovare. Insa noua era a internetului faciliteaza furtul nu cu galeata, nu cu roaba, nici cu camionul ci cu trenul galactic! Practic pirateria tinde sa incline balanta, sa dezechilibreze fragilul echilibru. Astfel, cu cat vanzarile oficiale merg mai prost, cu atat preturile tind sa creasca pentru a conserva profiturile sau pur si simplu pentru a evita falimentul. Si cu cat preturile cresc, cu atat pirateria prospera. E un cerc vicios.
Cat priveste artistul, situatia e mai complicata deoarece arta nu se poate vinde/cumpara la kilogram sau metru. Ori in ultimele decenii a cam ajuns la kilogram si la metru, mai ales de cand se face muzica cu calculatorul si astfel, orice urangutan poate sa clikaie din maus producand zgomot. Care poate fi vandut ca la supermarket, adica orice poate fi promovat de o masinarie de marketing. Incetisor ne indreptam in lumea descrisa de George Orwell, masinariile iau locul sufletului, creatiei, inspiratiei. Astea sunt labile, ineficiente, inconstante, nu-s pe placul masinariilor. Intr-un fel parca si in antropologie se spune ca unealta l-a creeat pe om sau mai corect, omul creeaza unealta care la randul ei il formeaza pe om. Mie unul imi este din ce in ce mai straina muzica pop-disco-tra-la-la (sau cum s-or mai denumi gheraielile moderne); cu "muzica" asta mi se pare de multe ori ca o masinarie vrea sa ma transforme in pastaie goala si de cele mai multe ori imi pare satanica. Ori astora parca nu le-as mai plange de mila ca-i papa falimentul dar problema ramane cu partea inca buna a muzicii. Pentru ca se produce multa muzica buna dar nu ajunge promovata prea la vedere.
catacore wrote:Eu personal ma bucur ca am (re)descoperit vinilul, insa mi se pare deplorabil ca, din vreo 20-25 de viniluri noi, cumparate in ultimele doua luni, 3 au avut defecte de fabricatie (adica peste 10%). In doua cazuri e vorba de acelasi LP - adica l-am schimbat, iar cel cu care l-am schimbat are acelasi defect (dar nu in acelasi loc). Produs de ECM. Firme serioase, ce mai.
am patit si eu din astea..... cu LP-uri luate din comertul autohton. Am vaga senzatie ca la noi se vand gunoaie, facaturi. De exemplu, poate nu stiai, o presa nu rezista decat la un numar limitat de presari. Astfel, primele presari sunt la calitatea maxima si apoi calitatea scade din ce in ce mai mult pana la sfarsit cand exista rateuri. Poate la noi se aduc LP-urile de la sfarsit, cand presa e obosita si discurile sunt vandute mai ieftin tocmai din cauza asta. Poate se aduc chiar serii rebutate, poate isi spun ca la noi, la "colonia de nigari albi" se poate vinde orice. Vedem asta in orice domeniu, mancare, cosmetice, peste tot marfa pentru noi e mai proasta decat cea pentru vestici. Dar noi o cumparam, culmea, cu adaos mai mare si o halim pe toata!