TomJones Eu cand l-am rugat pe un dealer din Bucuresti sa-si prezinte un sistem mai de top in locul ciorbei din 7 componente de le producatori diferiti, unul mai bun altul mai slab, mi-a raspuns ca nu poate sa faca asa ceva sa stea cu banii blocati in niste scule de top pe care sa le prezinte in showroom. Valoarea totala a sistemului nu depasea 30 mii euro.... (preamplificator + monoblocuri, sursa, boxe, cabluri, power cond). Pacat ca asta este mentalitatea la romani vor bogatie rapida in stimp scurt, rate ale profitului de 300% in timp de in Germania o rata a profitului anuala de 5-10 % este considerata de invidiat.
Mai ganditi-va in apropierea sarbatorilor cum totul se scumpeste in dorinta de imbogatire rapida, iar in occident se ieftineste pentru a vinde cat mai mult si a se fideliza clientii. Eu de pasti am luat cozonacul cu 300 mii/kg, iar imediat dupa l-au facut 200 mii per kg.....asta e romania - "The land of choice"...
intr-un fel ai dreptate....intr-un fel nu!
Noi suntem de sute de ori mai saraci ca ei. Ne aflam intr-o perioada de acumulare supusa la o presiune foarte mare. Daca te uiti la ei numai ce drumuri au (numar, calitate, lungime) iti dai seama ca daca o generatie ar munci numai la drumuri abia i-am ajunge din urma in 50 de ani!
Cat priveste comertul hifi-audio (high-end) organizat prin show-room-uri semi-private, tot la simpla socoteala contabila se ajunge. Castigurile din aceasta ocupatie in RO pur si simplu nu permit un nivel "de trai" ca cele de "dincolo".
Una e sa vinzi doua bucati aparate scumpe pe luna si alta este sa vinzi 12 bucati!
Dupa cum bine stii, la noi lumea pasionata in domeniu punand la un loc atat pe cei care fac afaceri din treaba asta cat si consumatorii, este foarte mica. Aproape toti se cunosc sau au auzit unii de altii, e ca intr-un mic satuc. Ce rost crezi ca ar avea prezentarile pompoase unor oameni care nu au bani sa cumpere?!
Daca faci o simpla socoteala, la noi exista vreo 3 categorii de cumparatori:
1. cei saraci, imensa majoritate. Ar vrea ei sa cumpere, multi se si informeaza atat cat pot (nu conteaza ca asimileaca informatie de cacat de pe net, conteaza ca SE INFORMEAZA, ca vor!) dar nu au bani. Acestia nu conteaza economic. Sunt clientii aparaturii entry-level made in China care cu acest prilej se vinde in RO la acelasi nivel cu aparatura....high-end din Germania sau Italia! Adica pana si in acest sector de piata larga unde cumperi o trancota cu cateva sute de euro, vanzarea merge greu si rar! Nu de putine ori nici nu poti vedea o trancota de doi bani la vanzator pe simplu motiv ca acesta nu o aduce pana nu stie sigur ca are cui sa i-o vanda! Cumparatori saraci = vanzatori saraci.
2. categoria de mijloc cu variatiile ei. Din asta facem noi parte. Castigam ceva mai mult decat media, DIN MUNCA. Iar aici am spus tot, caci in tara asta esti defapt un sclav ceva mai bine hranit. Noi cumparam scule medii, de cele mai multe ori pe datorie si platim din greu rate luate de la gura cu sacrificii pe care un om "din afara" nu le-ar putea asimila decat cu nebunia! Suntem putini si bine informati caci bani nu prea avem, insa avem ce citi, vedea si auzi ca asta e pe gratis. Nu reprezentam nici noi un interes comercial, cumparam (la propriu) din an in Paste, plus ca de fiecare data cerem pe datorie sau mai dam vechituri la schimb. Nu prea ies bani de profit de pe spinarea noastra decat ceva firav cu tzaraita. Ceva de genul, unii mai putini saraci ca altii, depinde in curtea cui te uiti?
3. Cei cu MULTI bani, o categorie aparte. Pe cat de putini bani au primele doua categorii, pe atat de multi bani au astia! In cazul lor nu se poate discuta de dorinta de informare sau de prea multa pasiune. Pur si simplu 99% din ei nu au timp, "nu se complica", doar intreaba: "-Coane, ia zi si mie ce ai mai bun pe aici?!". Nu sunt oameni care cad in meditatie si nici in vreo auditie prelungita. Nici pentru ei nu ar conta prezentarea sculelor insa din motive diferite. In timp ce pentru primii ar conta doar ca informatie (ca ciciu bani de ele!), pentru astia nu conteaza pentru ca ii doare fix in p_la ! Asa ca o reprezentatie nu ar aduce nicicum vreun profit.
Nici dupa ce se trezesc in living cu o harabaie de sistem nu vor avea rabdarea sa inteleaga ceva din aparatele alea....
pentru ca nu au timp!
Astia mai au o "calitate", le stiu pe toate! Ce nevoie au de informare in acest caz?! Plus ca sunt foarte circumspecti cu fiintele bipede necunoscute din jurul lor, nu vor auzi decat de la aia in care au incredere sau ii cunosc, insa fatza de restul sunt surzi si orbi. Nici munca de informare nu duc, asta nu e pentru ei ci doar pentru sclavi, "boierii" citesc doar concluziile.
Asa ca la cat de rar pica un client (cu parale in buzunar), nu merita nici o reprezentatie si nici un farafastac special. Principalul este sa ai firma, adresa si ceva aparate nimerite pe acolo.
Comertul mioritic este in general foarte diferit si ciudat in comparatie cu lumea civilizata insa asta nu e din vointa cuiva, asta reiese din realitatile mioritice. Noi care putem sa fim foarte moralisti si teoretici acum, daca am intra practic in jocul comercial ne-am "alinia" instant la situatia pe care acum o criticam, alternativa fiind disparitia rapida.
In concluzie, cui sa faci in tara asta prezentari in show-room ?! Alora care deja stiu dar nu au bani sa cumpere nimic, sau alora care de asemenea...."stiu" insa tot nu vor cumpara decat ceea ce le recomanda un (alt) ciumpalac pe considerente de incredere si cunostinte ?!
Tipul asta de comert in acceptiunea tipica, se adreseaza oamenilor cu BANI si EDUCATIE ! ......Unde sunt astia prin Mioritika ?!