TomJones, ce boxe avem noi pe acasa sunt doar biete entry-level ceva, ceva mai slefuite.
Uite, de exemplu la Triangle. Ale mele sunt ok de banii platiti din punctul meu de vedere. Insa cand ascult vreuna din seria superioara Magellan, simt clasa superioara. Apoi daca ascult capul de serie Grand Magellan imi vine sa dau cu "tomberoanele" mele pe fereastra! Dar sa nu crezi ca ma afecteaza, sau fac vreo criza, sunt chiar foarte multumit de cat mi-am permis. Insa ascultand varful varfurilor pot apoi sa le ascult si pe ale mele obiectiv si simt imediat neajunsurile, pe unde sunt ele, coloratii, neliniaritati, defazaje, distorsiuni, etc.
Asa ca, depinde enorm de nivelul nostru de referintza personal. Depinde ce ascultam si cum ascultam sau daca reusim sa asimilam ceva. Unii sunt fericiti in "seninantatea" lor si nu asimileaza nimic, li se par toate cam la fel. Iar cei mai multi (se vede si aici citind pe forum) isi iau ca sistem de referinta ceea ce au acasa si situatiile audio de acasa, adica nu pot trece mai departe, nu se pot desprinde de mica lor situatie punctuala, judecand intreaga lume dupa propriul lor punct de vedere mic, mititel.
Defapt e si foarte greu sa te desprinzi! In primul rand ca pare deconcertant ca si cand ti-ar fugi pamantul de sub picioare, ca si cand reperele tale sacre dintr-o data devin chestii volante si lipsite de valoare. O sarcina de obiectivitate al naibii de dificila si pentru a reusi implica
virtutea de a nu te atasa de obiecte.
Buboiu este ca boxele nu canta singure! Iar alea din gamele de top ce pot fi socotite referinte trebuiesc amplificate si "hranite" cu aparate de referinta, pe masura lor, altfel iese o combinatie in asa fel, incat ale noastre ni se vor parea niste minuni! Si sa nu crezi ca asta e un caz rar sau imposibil! Dimpotriva! De multe ori m-am intors la "tomberoanele" mele si am fost incantat sa le reaud dupa ce auzisem vreun sistem "hiend" ce costa de 15 ori cat al meu si suna ca porcul injunghiat (vorba ta
) asistat de o audienta admirativa!
Eu personal, desi am ascultat cam tot ce se putea asculta in materie de B&W si Dynaudio, am zis mai sus ceea ce am zis. Nu mi-as fi permis, pentru mine insumi, sa fabulez in baza unor poze sau auditii fugare, genul demonstratiei pe care o mentionezi tu la domnul P.H.
Am fost chiar destul de uimit si am o admiratie pentru cei care proiecteaza si realizeaza incintele acustice B&W si Dynaudio dar mie personal nu-mi place sunetul promovat de ei. Imi place insa consecventza lor, fiecare are un sound specific ce se mentine oarecum in esentza lui de la gamele medii pana la gamele cele mai de sus. Asta denota faptul ca le fac cu cap si totul e socotit si voit, nu la intamplare, faptul ca sunt cu adevarat niste profesionisti.
Noi trebuie sa ne ferim de acele branduri care nu sunt constante. La care asculti vreo cateva tipuri de incinte acustice si fiecare suna in legea ei proprie. Asta denota bajbaiala si nestiinta, in final, amatorism.
Iar modelul meu este natura, sunetul din instrumente clasice neamplificate. Numai pe astea judec, in spetza numai muzica clasica.
Pe vremuri mai faceam greseala sa judec si pe alte genuri, de exemplu jazz, sau vocal sau cor, sau orice altceva. Insa e o eroare, am constatat ca ma pot insela amarnic in acest mod.
Si am eu ideea destul de bine intzepenita ca
ceea ce poate reda corect si bine muzica clasica, poate reda apoi absolut ORICE alt gen de muzica in modul cel mai minunat! Defapt acest adevar simplu il vei regasi la multi audiofili grei din toata lumea.
Testul, pe clasica se da, numai!