Deocamdata nu e nimic decis sau hotarat, existenta a inca unei editii HiFi Arena tine de dorinta de participare a celor catorva firme din domeniul comertului video si audio zona consumer, cu toatele lovite de criza.
Chiar si anul trecut unii participanti s-au decis pe ultima suta de metri. Anul asta decizia e si mai dificila.
Insa e posibil sa avem surprize; daca se va tine (sansele fiind 50/50%), e posibil sa lipseasca unii participanti care nu lipseau niciodata dar sa-i avem pe altii care lipseau sau chiar unii noi. Intre timp au aparut distribuitori noi in domeniu.
Criza a facut ca piata sa se modifice, lucru pe care l-am vazut si la Milano anul acesta. Unii au disparut, altii noi au aparut si cei care s-au mentinut s-au adaptat.
Asa ca, pana in ultimul moment nu putem face
corect diverse presupuneri.
Dar e totusi posibil (am si unele informatii
) sa avem ....poate unele lucruri interesante de vazut si auzit.
Greseala cea mai mare, (in opinia mea), a organizatorilor, reflectata si prin restrangerea de la an la an a numarului de participanti si marimii expozitiei spre dimensiunea de "juma' etaj hotel
vazubil in 10 minute", s-ar putea sintetiza astfel:
1. Lacomia dupa profit de bagat repede si
fara efort la buzunar. Au cerut multi bani fara sa ofere nimic folositor si concret, tipic "management" mioritic cu iz de tzeapa si "tun".
2. Stupiditatea maxima de a pune bilet cu bani in loc sa faca invitatie
pe gratis la cat mai multa lume. E ca si cand ai lua sange unui muribund. Desi punerea de taxa la intrare a fost teoretica mai mult si extrem de putini au intrat platind bilet (cred ca incasarile pe bilet au fost penibile, bani de semnite), acest lucru a indepartat evident o parte din publicul potential. Si asa expozitia este pusa intr-o perioada in care practic la fiecare an se lasa cu ninsoare, lapovita, vant, viscol, ploaie rece deluviana, furtuna, etc! In conditiile astea cum poti scoate lumea din casa !? Punandu-le taxa (mare!)la intrare ?!
Este o tampenie fara de margini si va reamintesc un lucru, poate ca am uitat sa-l spun - la TAV Milano se intra PE GRATIS si la intrare primesti GRATIS un ecuson pe care ti se scrie numele sau ceea ce doresti (exemplu, un nick de forum) plus GRATIS o revista completa, groasa si care contine lista firmelor participante, harta si multe referiri despre expozanti. Asa este normal! Aceste expozitii reprezinta interesul firmelor participante si NU interesul publicului vizitator.
Acest lucru arata ce distanta uriasa avem pana la NORMALITATE !
3. Lipsa actiunii de mediatizare in presa scrisa si video. De fiecare data acest eveniment a fost aproape ZERO prezentat in presa. Eventual stirea a 24-a la un oarecare telejurnal (pe care nu o vedeai daca nu te avertiza cineva exact!) prezentat neinteligibil, fara sa se precizeze locatia si nici o informatie folositoare si nu mai mult de cateva secunde jalnice.
A mai fost un asazis interviu sau cateva semnalari in publicatii obscure si jalnice.
Practic in mass-media se prezinta mai bine si mai insistent adunarea a doua triburi de tzigani zlatari in comuna
de nu a auzit nimeni de ea, decat HiFi Arena Bucuresti!
Practic singura popularizare concreta e facuta prin cele 3 forumuri de profil insa reamintesc, asta e GRATIS !
Asa ca organizatorii au cerut cele cateva mii de euro +TVA pe o camera de hotel, in majoritatea cazurilor aflata la cateva aruncaturi de bat de propriile show-room-uri si magazine!
Este logic, expozitia are ca scop principal MARKETINGUL si la loc de cinste (ca scop principal) este MEDIATIZAREA. Alte scopuri sunt secundare. Firmele se duc la astfel de eveniment pentru creearea de noi contacte si pentru prezentarea in presa video si scrisa, pentru a se face mai cunoscute.
Ori contacte faci daca expozitia e popularizata, sa stie lumea ca exista si se tine, sa vina cat mai multi, etc, ori prezentarea in mass-media o faci daca organizatorul se zbate sa aduca massmedia si nu 3 pustani cu un betacam ca sa iasa un partz de stire numarul 24 la una bucata editie telejurnal sau matinal la care nu se uita nimeni !
Inca o data subliniez, HiFi Arena practic nu a existat in massmedia la nici o editie! E sub ultimele stiri cu babe violate, tzigani mancand mici in poiana marului, baba Safta cum isi cumpara sandale chinezesti, etc,etc!
Si mai este o chestie - daca ceva jalnic si aproape inexistent s-a prezentat vreodata la TV, a fost facut complet NEFOLOSITOR. Nu s-a precizat clar locul unde s-a tinut, perioada, etc....Plus ca daca vreunul se nimereste pe acolo in caz ca-i vremea prea buna (dar sansele de asa ceva sunt minime in acea perioada!) vine la intrare in holul hotelului, abia zareste doua fete la o masuta si un amarat de afis ca apoi sa afle ca are de dat 30 RON pe bilet !!!! Pai mai bine cu 30 RON se duce si ia pranzul la un restaurant din centru !
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.