ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

CD, vinil, concerte
User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by remoteviewer1 »

Concertul de vioara in D Major, OP 77 -Brahms il cunosc destul de bine, detinand un vinil interpretat de David Oistrakh si Orchestra din Dresden - varianta Heliodor. Leonidas Kavakos a interpretat aseara magistral si orchestra l-a sustinut pe masura, intr-un cuvant niste profesionisti! Intr-adevar sunetul nu continea prea multa exuberanta (ca o masina bine unsa), insa m-a impresionat maturitatea si precizia desavarsita a orchestrei ce avea un sunet omogen si sobru, niste oameni exceptionali!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by johndoe21ro »

Mahler-ul din asta seara (Simfonia a 5-a in C minor & Rueckert Lieder) a fost suprinzator... Ultimul bilet la Festivalul de anul acesta a fost o supriza placuta. Thomas Hampson a cantat sublim (ca intotdeauna, de altfel) desi orchestra parea usor inghetata, amortita. Dupa 2 bis-uri (Des Knaben Wunderhorn), prima parte a concertului a luat sfarsit. Pauza nu a fost de bun augur pentru francezi care au ratat prima miscare a simfoniei a 5-a a lui Mahler (cateva ezitari prin sectiunea de alamuri, sectiunea de coarde cam lesinata, trompetistul a fost trompeta rau). Incepusem sa ma ingrijorez, sa regret de alegerea facuta atunci cand am achizitionat biletul.. Totusi, urmatoarele 2 miscari au fost diametral opuse sunetul fiind coerent, viu, clar... Alamurile s-au trezit, sectiunea de coarde a cantat excelent fiind deopotriva rafinati dar si foarte prezenti in contextul muzical iar intreaga orchestra parea sa raspunda perfect la comenzile lui Eschenbach. Un dirijor excelent de Mahler (ma gandeam acum la 'Titan-ul' cu Deutsches Symphonie-Orchester Berlin si la Simfonia a 6-a cu Philadelphia Orchestra, interpretari de referinta) Eschenbach a condus orchestra fara partitura, cu o mana de fier... Din pacate francezii nu raspund atat de prompt la astfel de abordari si au avut o perioada de aclimatizare destul de lunga (asa cum spuneam, intreaga miscare 1 a simfoniei) insa pana la urma si-au reglat tirul corespunzator si au recuperat in mod fericit handicapul cu care au plecat.

P.S. La sfarsitul concertului am simtit nevoia de a ma ridica in picioare sa aplaud si nu am fost singurul. E foarte bine ca muzicienii nu s-au plafonat si ca au reusit sa dreaga eroarea facuta la inceput.
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by momolo »

johndoe21ro wrote:P.S. La sfarsitul concertului am simtit nevoia de a ma ridica in picioare sa aplaud si nu am fost singurul.
in toata zona din fatza (unde eram si eu) ai fost chiar singurul (ridicat in picioare o vreme). Lumea nu prea s-a ridicat, doar o parte din publicul din spate dupa o vreme, cersind bis. Pe care nu l-au capatat (cred ca dirijorul a fost cam suparat pe o parte din orchestra).
Insa sunt de acord cu tine, merita sa ne ridicam in picioare, totusi!
Astfel, opinia mea:

ORCHESTRE NATIONAL DE FRANCE + CHRISTOPH ESCHENBACH = branza buna in burduf de caine.

Inceputul superbei piese de Mahler, simfonia a 5-a, a fost ezitant si cu rateuri mai ales in mijlocul suflatorilor, care tot spectacolul au facut probleme, defapt doar unii din ei. Alti suflatori au fost buni. Sectiunea de corzi, viori, mai ales violonceii, si contrabasii mi s-au parut unii din cei mai buni din tot Festivalul. Dirijorul expert in Mahler mi s-a parut foarte ok, dar nu foarte pe gustul meu, prea conventional, prea academic. Totusi per total piesa a iesit interesanta..... fiind de felul ei interesanta :D Dupa actul a 3-lea au facut o pauza nefiresc de lunga (inclusiv si-au acordat instrumentele), Eschenbach s-a uitat amenintator la ei (stateam in fata si vedeam bine), le-a transmis tacit ca-i ia mama naibii daca nu-si baga mintile in cap! Asa ca la ultima parte si-au bagat mintile in cap si inceputul ultimei parti care aparatine corzilor, a fost sublim cu rar am auzit! Prima violonista mi-a placut tot concertul, foarte hotarata, harnica, profesionista. Altii prin orchestra pareau fara chef sau adormiti. Intr-un final si suflatorii au facut treaba buna. Au un stil care seamana mai degraba cu al americanilor. Zona de percutie a fost impecabila tot timpul, chiar remarcabila! Intr-un final a fost o delectare, fara sa pot spune ca le-a iesit perfect. Oricum, piesa e foarte frumoasa si asta e un exemplu de repertoriu potrivit pentru astfel de Festival (in conditiile din tara noastra). De aceea pot spune ca ei sunt "branza buna in burduf de caine", deoarece la anumite parti au fost sublimi, soundul orchestrei franceze mi se pare foarte frumos, mare, viguros, chiar as spune minunat si culmea, nu din cale afara de frantuzesc! Dar nici de alta coloratie. Probabil daca isi vor face curat in zona suflatorilor (mai ales cei la instrumentele mici de suflat) si cu mai multa disciplina, le-ar iesi mai bine. E ciudat sa spun despre disciplina deoarece dirijorul acesta pare "militarizat". Poate de felul lor sunt mai indiciplinati, poate au prea multe drepturi sau poate, mai simplu, nu au avut cea mai buna seara. Dar in mod cert este o orchestra buna!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

A 5-a de Mahler a fost pentru mine o noutate, n-am mai ascultat-o până acum. Ceea ce urmează mai departe sunt deci considerațiile unui începător și, ca orice începător, voi fi și eu mai guraliv și mai categoric :)

Din capul locului trebuie să spun că nu mi-a plăcut nici lucrarea, nici interpretarea.

Partea I dă parcă imaginea generală, e cam rambling = lengthy and confused or inconsequential. Mă scuzați, mi-a venit mai ușor în engleză. Se vrea, pe rând, intens-gravă și luminoasă - e însă uneori pompoasă, de multe ori simplă, autosuficientă.
Orchestra a început partea asta ezitant. Am văzut destule orchestre care au nevoie de câteva minute până să înceapă să sune bine, legat, dar ieri, francezilor nu le-a ajuns întreaga primă parte să se regleze.

Partea a II-a sună, în prima jumătate a ei, mai unitar - și în compoziție, și în interpretarea orchestrei franceze. Compoziția fiind ceva mai aerisită, am putut să apreciez și eu interpretarea secțiunii de coarte. Cam pe la jumătatea părții încep să apară însă accentele triumfale, impunătoare, enervante :) . Spre finalul părții ne-a întors deja la caracterul incoerent, aleatoriu, dar pompos, al primei părți.

Parte a III-a e în general happy. Uneori e bucuria unui copil cam prostuț. Intervențiile alămurilor sunt pentru mine de neînțeles. Îmi plac momentele mai calme, mai senine, contemplative. Când muzica devine expansivă, fie că e pe un ton bucuros sau unul grav, triumfal, solemn, nu-mi mai place.

Partea a IV-a, cea mai scurtă și mai simplă, e și singura care îmi place. Mi-a plăcut și interpretarea. Foarte bine!

Partea a V-a. La un moment dat simți cum parcă Mahler caută ieșirea din această simfonie și nu o găsește. Încearcă ceva, apoi altceva, revine, și tot așa – derivativ, incoerent, locvace, în final plictisitor. Rambling, am zis rambling? Am zis.

Na, că am desființat-o și p’asta! :)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by johndoe21ro »

Aici vorbim de romatismul tarziu, nu de clasicism sau baroc... Aici nu se pune problema de 'happy', 'senin', 'triumfal'... Mahler s-a nascut in Imperiul Austriac, fiind evreu, si a trait pana in anii de dinaintea primului razboi mondial. Nu e vorba de papadii pe campii, de fluturasi asezati pe maci, samd. Deci termenii descriptivi de mai sus nu-si au locul/rostul. In principiu, daca nu stii biografia lui Mahler si nu ai o aplecare pentru romatism nu prea poti rezona cu muzica lui Mahler.... Bruckner, R. Strauss si, mai departe, cu marii compozitori ai sec. XX (Stravinsky, Shostakovich, samd). Mahler a folosit vechile tehnici ale curentului romantic intr-un context nou, modern - de-asta este considerat un compozitor neo-romantic.
Am scris la topicului '100 de albume de referinta' din cadrul threadului de 'Muzica' cate ceva despre Mahler, despre compozitiile sale, despre conflictele interioare ale marelui compozitor ca sursa de inspiratie pentru opera sa.
"La un moment dat simți cum parcă Mahler caută ieșirea din această simfonie și nu o găsește. Încearcă ceva, apoi altceva, revine, și tot așa – derivativ, incoerent, locvace, în final plictisitor." Mahler 'asta' nu vindea seminte in piata si nu se accidentase la glezna in urma unui meci de fotbal ci este cel mai important compozitor romantic! Thomas Mann spunea despre Mahler: 'este omul care, dupa cate cred eu, intruchipeaza vointa artistica cea mai serioasa si mai sfanta a timpului nostru'. El este, de asemenea, unul dintre compozitorii cei mai des abordati in prezent de catre orchestrele din intreaga lume. Eu cred ca Mahler a gasit iesirea din aceasta simfonie si inca intr-un mod cu totul deosebit. Daca un ascultator nu a gasit-o, e pe socoteala lui si nu a marelui compozitor. :wink:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

@Johndoe - scuze, cred ca trebuie sa ma explic, promit sa revin.

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by johndoe21ro »

diversetrancote wrote:@Johndoe - scuze, cred ca trebuie sa ma explic, promit sa revin.
Nu cred ca trebuie sa-ti ceri scuze sau sa te explici! Nu fata de mine, cel putin! :wink:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by momolo »

diversetrancote,
Simfonia a V-a de Gustav Mahler are 3 parti:
Part I
1. Trauermarsch (Funeral march). In gemessenem Schritt. Streng. Wie ein Kondukt (At a measured pace. Strict. Like a funeral procession.) C♯ minor
2. Stürmisch bewegt, mit größter Vehemenz (Moving stormily, with the greatest vehemence) A minor
Part II
3. Scherzo. Kräftig, nicht zu schnell (Strong and not too fast) D major
Part III
4. Adagietto. Sehr langsam (Very slow) F major
5. Rondo-Finale. Allegro – Allegro giocoso. Frisch (Fresh) D major

Este una din cele mai cunoscute piese muzicale in muzica clasica si poate cea mai cunoscuta din lucrarile lui Gustav Mahler.
Este o compozitie cumva atipica pentru Mahler (defapt nu seamana deloc cu nici una din celelalte lucrari ale sale), si la momentul cand a fost prezentata prima oara, a provocat scandal (unii erau entuziasti, altii au demolat-o, mai ales critica conventionala de la acea vreme). De atunci aceasta piesa muzicala provoaca ori o mare apreciere, ori o mare respingere, deci in general provoaca sentimente extreme si contradictorii, unii o iubesc, altii o urasc (ma refer la cunoscatorii muzicii clasice - nu ma refer la cei care nu au nici o pasiune/interes pentru clasica dar se nimeresc la aceste spectacole din ratiuni ca.... "e cool", "se duce toata lumea buna", "sa stie toti ca ne-am culturalizat", etc - apropos, aseara am fost inconjurat de ghertoi, aspect de corporatisti cu bani, varsta 30-40; au vorbit, susotit intre ei comentand ca la meci, s-au foit grav, spre sfarsit unul pleznea de plictiseala, consoartele studiau aifonul si le arata pe cadran ceva din feisbuc, etc, adica acesti oameni nu prea aveau ce cauta pe acolo si nu inteleg de ce s-au obosit?!?!).

Aseara aceasta lucrare atipica (considerata de unii o "struto-camila") a fost totusi interpretata frumos (cu unele mici scapari, mai ales in zona suflatorilor mici), dirijorul e bun cunoscator al repertoriului Mahler si orchestra nationala franceza e una de valoare, multi ar vrea macar sa-i egaleze.
Mi se pare o lucrare potrivita pentru festivalul romanesc si o sala moarta ca cea a palatului.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

@johndoe - mi s-a părut că postul meu precedent te-a deranjat, de aia vroiam să mă explic. Mi s-a părut că ai luat cam personal niște considerații și impresii ale mele privind simfonia discutată. Poate că însă ai dreptate și că nu e nevoie. Vreau să te asigur doar că ultimul lucru pe care mi-l doresc pe acest forum e să deranjez pe cineva.

@momolo - știam de structura simfoniei, m-am informat puțin înainte de a scrie, dar n-am știut cum să le spun chestiilor numerotate de la 1 la 5. Mi s-au părut de sine stătătoare, de aia le-am zis părți. In engleză e "3 parts, 5 movements" - să le zicem și noi "mișcări" celor 5?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by momolo »

Eu "vad" lucrarea marelui Mahler, simfonia a V-a, ca pe un tablou pictat de un alt Gustav, compatriot si contemporan, anume Gustav Klimt ( https://ro.wikipedia.org/wiki/Gustav_Klimt" onclick="window.open(this.href);return false; ). Neaparat un tablou cu mult auriu, de exemplu unul chiar contemporan creatiei, "Judith and the Head of Holofernes" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Judith_an ... Holofernes" onclick="window.open(this.href);return false; ) desi mai degraba as asemui-o cu un alt tablou pictat dupa, "The Kiss" (1907-1908) http://www.photowall.co.uk/photo-wallpa ... ustav-kiss" onclick="window.open(this.href);return false;
Am o anume "fixatie colectionara" la unele opere clasice, adica cumpar orice interpretare (de calitate) pe care o gasesc, pe orice suport; si in respectiva lista este aceasta piesa, simfonia a V-a de Gustav Mahler. Evident, imi place enorm!
diversetrancote wrote:@johndoe - mi s-a părut că postul meu precedent te-a deranjat, de aia vroiam să mă explic. Mi s-a părut că ai luat cam personal niște considerații și impresii ale mele privind simfonia discutată. Poate că însă ai dreptate și că nu e nevoie.
exista un proverb popular, "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!" Daca tu ai tine mult la o lucrare clasica (adica iti place enorm) si vine unul care o zugraveste asa cum ai facut tu, cum ai reactiona?! Este o problema generala veche pe toate forumurile romanesti, se poate simboliza prin alta vorba populara, "Nu te caca in gusturile omului!".
Mi se pare o chestiune legata de empatie. Trebuie sa ne dam singuri seama ca prin ceea ce spunem, judecam, caracterizam, "polenizam", criticam, etc, putem sa-i deranjăm pe cei care au alta opinie, opusa, iar daca nici nu ne pricepem la acel lucru despre care ne dam cu parerea, e cu atat mai grav (chestie care tine si de educatia elementara - avand in vedere ca educatia ne invata in primul rand se ne infranam, sa ne retinem si sa discernem culminand cu arta de a ne da seama cand ne aflam in situatia ingrata a prostului care nu stie ca e prost. Situatie in care probabil ne-am aflat totii in anumite momente ale vietii, problema stand doar la modul in care o depasim, o intelegem si progresam fara sa lasam victime in urma).

Persoanele care au principii, care tin la anumite lucruri, cei care cunosc cu adevarat sunt usor de atacat si ranit. Numai un prost apatic, mediocru, care nu are principii, care nu tine la nimic (adica nu are nimic sfant) e imun si de multe ori pare "cool" si stapan pe situatie. Iar in arta viata e si mai delicata (fragila)!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by momolo »

ANOUSHKA SHANKAR (sitar) și ZÜRICH CHAMBER ORCHESTRA + MANU DELAGO (tobă hang și percuție) http://festivalenescu.ro/program/anoush ... orchestra/" onclick="window.open(this.href);return false; - din pacate nu am fost la Ateneu (orele de spectacol la 16....17 mi se par criminale, e pentru pensionari sau aia care nu au de munca!). Astfel am ascultat la Radio Cultural in direct (pe scule foarte bune). Transmisia a fost superba ca sunet, se confirma unele opinii audiofile cum ca o transmisie radio live bate orice sursa conventionala (CD sau LP).
Anoushka Shankar (facuta de tat-su la 61 de ani!) a fost senzationala! Manu Delago fabulos! (cum pot sa sune tobele lui!!!) Iar elvetienii ca toti elvetienii, impecabili!
As vrea sa mai vina, poate reusesc data viitoare sa-i ascult pe viu!
Totusi, Anoushka nu se ridica la nivelul lu' tat-su.
Tobele lui Manu Delago m-au secat la pipota! As fi vrut sa le aud pe viu!
Remarcabila transmisia Radio Cultural! Calitate! Pacat ca emitatorul lor e slabut ca putere, de vina e legislatia.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

@momolo - Ca să continuăm cu proverbele, “când doi oameni îți că ești beat, te duci și te culci”. Cu toate astea, eu cred că exagerați amândoi, iar eu sunt cel mult amețit :)

Eu am vorbit strict de cum am înțeles și văzut eu simfonia asta a 5a, nu am zis nimic de Mahler, în nici un caz că “vindea seminte in piata si se accidentase la glezna in urma unui meci de fotbal” cum spune Johndoe. Nici nu am zis că “mă cac în gusturile oamenilor” cum spui tu. Nu am zis chiar nimic de oamenii care ascultă și cărora le place, nu am zis nimic nici măcar de compozitor, am vorbit doar de compoziția asta. Mai mult, am precizat din capul locului că am ascultat lucrarea prima oară, că sunt începător și că, din cauza asta, voi vorbi cu toate defectelor începătorilor, că voi fi adică “guraliv și categoric”.

Păi dacă eu m-aș supăra de câte ori găsesc pe internet pe cineva care crede că unul dintre compozitorii mei favoriți, Ligeti, face tămbălău, nu muzică, ar trebui să mă supăr cam des. Eu cred că e mai bine să trec peste, să-l las cu ale lui, iar dacă mi se pare mie că am cu cine să vorbesc, aș încerca poate să-i explic puțin despre muzica acestuia, să-i recomand niște înregistrări. În nici un caz n-aș crede că “se cacă în gustul meu”.

Uite aici un articol critic despre finalul simfoniei a 5-a:
https://relentlesspursuit.wordpress.com ... ovement-v/" onclick="window.open(this.href);return false; - s-a căcat autorul în gusturile cititorilor săi?

Există și un forum popular de discuții legate de muzica clasică, http://www.talkclassical.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, pe care îl recomand cu mare plăcere, dacă nu cumva îl știți deja. Acolo oamenii își spun părerea despre o lucrare sau un compozitor și, bineînțeles, veți întâlni destule păreri critice, de la oameni care se pricep mai mult sau mai puțin.

În concluzie, eu chiar cred că nu sunt beat, maxim amețit :)

Dacă însă deranjez, spuneți și mă retrag.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by remoteviewer1 »

Uite aici un articol critic despre finalul simfoniei a 5-a:
https://relentlesspursuit.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; ... ovement-v/ - s-a căcat autorul în gusturile cititorilor săi?
Avand in vedere asemanarile finalului operei lui Mahler cu "Disney on Ice" si "Starwars", raspunsul este(dupa parerea mea) DA! A facut-o. Omului nu ii place Mahler... so what? Din pacate internetul, pe langa multe aspect pozitive, mai da "oricui" o voce, cine nu are capacitate de filtrare, poate sa iasa cateodata in decor cu opiniile personale. Nu cred ca este vorba de "retragere" ci doar de lipsa de constientizare a starii "cand nu stii ca nu stii". Se poate intampla oricui si de 10 ori intr-o zi, in aceste cazuri te poate salva cateodata empatia, toleranta (inteligenta emotionala cum se zice in licuriceasca) :D
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

remoteviewer1 - citește te rog si comentariile cititorilor, sub articol. Vei vedea ca acolo scriu oameni cărora le-a plăcut simfonia în cauză, nu e nimeni ofuscat.

diversetrancote
Posts: 186
Joined: 04 Jul 2017, 09:17
Location: Bucuresti

Re: ROMANIA - Festivalul GEORGE ENESCU (peste ani)

Post by diversetrancote »

Iată că acum sunt trei oameni care îmi spun că ceva nu e în regulă. E clar, greșesc eu undeva (deși tot nu mi-e clar de ce). În consecință, o să mă abțin de acum să critic lucrările și interpretările care nu-mi plac.

Post Reply