#fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Doar o vorba sa-ti mai spun
Post Reply
resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

#fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Proiectul #fauacht este un proiect absolut drag mie, am ales sa refac o mașină din perioada moderna a constructorului german(prima mașina din lume cu transmisie integrala automată și motor V8), vârful de lance a celor de la audi a fost audi v8, o mașina care a participat și in faimosul campionat DTM.
Mașina era îngropată, nici un sistem electronic nu funcționa, motorul a fost desfăcut și toate dispozitivele electrice și electronice revizuite.
Pentru cei interesați puteți căuta pe fbuc #fauacht și puteți observa etapele operațiunii. Proiectul este inca in desfășurare.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277" onclick="window.open(this.href);return false;

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277" onclick="window.open(this.href);return false;

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277" onclick="window.open(this.href);return false;


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277" onclick="window.open(this.href);return false;
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

A fost un an prost și pentru #fauacht, nu am reușit decât pe final de an sa refac planetarele fata care aveau burdufurile coapte, am înlocuit ceva furtun la instalația hidraulică și chederul de la portbagaj, cu mare noroc am înlocuit și o manșetă la cutie, curgea pe lângă o planetara. Probabil urmează vopsitoria însă înainte de asta va trebui sa desfac cu mare atenție ornamentele. Tehnic mașina e ceas însă proiectul fiind de durata e posibil ca unele elemente sa trebuiască re-revizuite

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1744
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by SOLO »

Frumoasa initiativa, fascinant drum.

Mi-a placut asta:
It doesn't matter how slow you go, as long as you make progress in the right direction...
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Mulțumesc pentru aprecieri. Proiecte gigant de acest gen (abordate diy) se sprijină pe experiența de o viață, multi își restaurează mașină la ateliere dedicate însă atunci când reușești să faci asta in regie proprie, nu numai că înveți o sumedenie de lucruri noi, dar și satisfacția are alta conotație.

La sfârșit se poate spune că poți ține un automobil in palma (deții suficiente cunoștințe despre multitudinea de sisteme , unele de nișā tehnologica, pentru a repara aproape orice automobil) . Bineînțeles cu cât este mai spectaculoasă platforma cu atât înveți mai multe, iar cu adevărat profesor devii atunci când aduci îmbunătățiri subtile(electrice, mecanice).
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

c_andrei
Posts: 155
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by c_andrei »

Salutare!
Mi se pare foarte tare ceea ce faci cu aceasta masina. In primul rand ti-ai ales o masina care MERITA restaurata si pusa la punct, atat pentru faptul ca are multe calitati cat si pentru faptul ca este o masina extrem de rara si deosebita.
Am avut ocazia sa merg acum multi ani cu un audi v8, si fiind pasionat de masini stiam exact ce pribilegiu este. Pot sa zic ca am povestit prietenilor mei mult timp dupa despre experienta mea, a fost ceva unic. Daca ar fi sa detaliez ce anume mi-a placut la ea as incepe cu motorul. Este incredibil cat de rafinat este si cum reuseste sa accelereze fara efort oferind totusi un sunet cum nu am mai intalnit pana acum la nicio alta masina. Are un marait grav, dar totusi elegant, nu poate fi comparat cu partaielile penibile scoase in zilele noastre din motoare de 2l.
Alt punct forte este calitatea materialelor de la interior, subliniez aici pielea naturala, care lipseste in zilele noastre si la masini de 70k euro, si adaug si calitatea insertiilor de lemn, design-ul ceasurilor de bord, insonorizarea etc.
Parerea mea este ca este o masina de vis, destinata doar celor care cunosc si apreciaza luxul (si evident si-l permit), insa pe langa confort are si o latura sportiva. Nu e genul de masina care te adoarme in timp ce se leagana pe curbe, ci e genul de masina care se cere a fi condusa sport, fara a-ti da emotii, si care umileste multe masini cu pretentii de sportive, actuale sau vechi. Poate doar un amg sa se ridice la nivelul ei.
Iti doresc sincer sa finalizezi proiectul pentru ca merita! Asa o masina este rar de gasit si merita pastrata. Este o bucatica de istorie si o minune a tehnicii.
Banuiesc totusi ca piesele de schimb la masina asta au preturi astronomice, si cred ca sunt extrem de putini mecanici care sunt capabili sa lucreze la o asa masina. Daca tu ai priceperea necesara jos palaria, insa ramane totusi problema pieselor de schimb.
In final, te felicit pentru eforturile tale, si pentru faptul ca ai ales foarte bine masina in care sa investesti timp si bani. Spor la treaba si mult succes in viitor. Poate vreodata viata ne va intersecta drumurile si voi mai avea ocazia sa vad/merg cu asemenea bijuterie.
Toate cele bune!

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Mulțumesc, proiectul este pe o panta pozitivā. Cu piesele nu este așa greu. Nemții spre deosebire de italieni și francezi care au aruncat piesele la gunoi și nu-i mai interesează au un site specializat pe auto union, dkw, audi - Audi tradition shop unde găsești piese noi, remanufacturate la niste preturi mari dar găsești( ceasurile costa 1000 de euro, un amortizor original 400 euro), însă uneori este important că se găsesc, mai important decât faptul că ele costa mult.

Astăzi am definitivat traseul de evacuare, se lucrează dedesubt :lol:

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Când ești dement ești dement. Cum stăteam eu așa și ascultam ceva in V8, am realizat că se aude așa fără bass și că mașină fiind de weekend ar fi misto sa aibă un subwoofer.

Un amic tocmai scosese la ușă in vederea aruncării la gunoi un tub de bass cu un difuzor american, o vechitură. " Ce are mă asta? Bai cam băraie, ar trebui alt difuzor, îl arunc. Dă-l incoa.

L-am pus pe generatorul.de.semnal fapt.care a arătat clar că diful avea zgomote serioase de suspensie (spiderul dezlipit) și firele leonice puțin obosite. L am reparat imediat, basul fiind foarte curat și sesizabil de la 30hz.

Ulterior căutând pe net ce mama naibii de difuzor este am aflat că avea 97db și este absolut bestial
https://www.adelcom.net/HotShots1.htm
E de 10".

Asta-i buna, văzând atâta curățenie în sunet, am fixat totul foarte bine in incinta și am procedat Intr o stare de demență in formă continuată sa caut un amplificator demn.

Căile Domnului și ale oleicsului m-au călăuzit in achizitia a una bucata amplificator Clasa A marca DENON fabricat in 1987. Scula a sosit astăzi, setupul este de o finețe rară......sunet dumnezeiesc din gunoi. Ampul a costat 150 ronișori, a necesitat putina cosmetica. "Precision audio component"

https://www.carousell.com.hk/p/denon-dc ... 136535831/

E plin de Sanken uri din alea bune, divine. Superb
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13943
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by momolo »

Sa-ti traiasca! Si sa-ti fie de bine ca te-ai vindecat de guvid!
Intrebare - bubuitor ai, insa cantecul normal din ce-l dai in masina?! (ca la asa bubuitor nobil trebuie si jucarie stereo jmechera)
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Head unit ul este un radiotelefon (cu GSM cartela dar merge.doar pe Orange) , un blaupunkt Antares T60, și el, in regula buna, adunat de la gunoi. Motivul a fost încadrarea perfecta in bord și iluminatul Amber identic cu cel al bordului. La drept vorbind puteam sa fac rost de radioul original dar era prea anemic un Beta(casetofon).
Antaresul are și modul de bluetooth pus de mine pe aux, ascuns de la.vedere. E un headunit extrem de evoluat pentru vremea lui cu display matrix.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277


Cam așa arată în bordul posedat:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277

Mulțumesc, am scăpat de guvid, toată familia e bine, mare bucurie

@ampul in clasa A îl voi folosi in modul bridge(mono) cu o ieșire dedicata direct din headunit
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

c_andrei
Posts: 155
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by c_andrei »

Eu daca as fi in locul tau as pune in locul head-unit-ului un radio casetofon original audi concert. As pastra aerul original al masinii.

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Și au as fi făcut asta insa mi-am dat seama că nu pot integra așa ușor modulul bluetooth, plus că acel casetifon aduce un aer de mare vechitură unei mașini care e cu minim 15 ani ahead.

Desi sunt un purist, cred că cea mai bună treabă uneori e sa vezi dincolo de cutume. Oricum nimic nu e bătut în cuie, dacă fac ăștia figuri la omologarea istorică îl voi înlocui.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1744
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by SOLO »

E de bine, nu e grav :lol: Bine ca nu sunt lumini albastre si tot felul de insemne luminoase care ar putea sari in ochi. Asa se integreaza chiar binisor.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

resitent
Posts: 261
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: #fauacht - restaurare Audi V8 (1992) 4.2 namecode -enigma

Post by resitent »

@solo am avut vreo 10 candidați și asta arata cel mai ok . Nu este rău nici casul original dar amplificatorul era slăbuț, la drept vorbind și asta e depășit dar e interesant.

In altă ordine de idei, singura muzica in mașină aia este sunetul motorului V8 (8 cilindri aspirați)
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Post Reply