Agenția europeană pentru siguranță aeriană a suspendat marți toate zborurile aeronavelor Boeing 737 Max, ca urmare a catastrofei de duminică din Etiopia, când o aeronavă de acest tip s-a prăbușit, iar toți cei 157 de pasageri de la bord au murit.
„Ca măsură de precauție, Agenția a publicat astăzi o directivă de navigabilitate, care intră în vigoare la ora 19:00 GMT, suspendând toate zborurile ale aeronavelor Boeing 737-8 MAX și 737-9 MAX în Europa", a anunțat agenția printr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, sunt suspendate toate zborurile comerciale efectuate de operatori cu acest tip de avioane din țări terțe către sau dinspre UE.
Decizia survine după ce autorităţile aeronautice din Marea Britanie, Franţa, Irlanda, Austria, Olanda, Italia, Belgia şi Norvegia au suspendat accesul acestui tip de avion în spaţiul aerian al acestor ţări.
Un aparat Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, cu 157 de persoane la bord, s-a prăbuşit duminică la sud-est de Addis Abeba la scurt timp după decolare, la patru luni după un accident similar al unui avion de acelaşi tip al companiei Lion Air în Indonezia soldat cu 189 de morţi, în urma ambelor catastrofe neexistând supravieţuitori.
După prăbuşirea avionului etiopian, mai multe ţări, printre care China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia au dispus suspendarea zborurilor cu avioane Boeing 737 MAX, la fel procedând şi numeroase companii aeriene, printre ele fiind Ethiopian Airlines, Cayman Airways, Gol, Aeromexico, Comair şi Aerolineas Argentinas.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... 37-max.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Preşedintele american Donald Trump şi-a exprimat marţi regretul cu privire la faptul că avioanele au devenit "mult prea complexe" pentru pilotare, la două zile după prăbuşirea unui Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, care s-a soldat cu moartea a 157 de oameni, informează AFP, citat de Agerpres. "Avioanele devin mult prea complexe pentru pilotare", a notat Donald Trump pe contul său de Twitter.
"Nu mai este nevoie de piloţi, ci de mai degrabă de informaticieni de la MIT. Constat aceasta pentru numeroase produse. Se caută mereu o nouă dezvoltare inutilă, în timp ce, adesea, ceea ce este vechi şi simplu funcţionează mai bine", a mai spus preşedintele american.
o fi Trump dus cu capul dar cateodata le zice bine si are dreptate!
PS - cica 737 MAX e foarte diferit de clasicul 737 pe care-l stie toata lumea (si multi am zburat de multe ori cu el - foarte bun avion!). Asta mai nou e mai lung, adica cu totul alt avion, are fuzelajul mai ingust si e reproiectat sa consume mai putin. Si din cate inteleg pilotii "discuta" cu avionul numai prin intermeniul computerelor, nu exista comenzi directe ca la alea vechi. Chestie care defapt e de mult, din ce stiu Airbus au fost primii si tehnologia pilotarii indirecte vine de la aviatia militara. Asa ca multe depind de soft. Daca sunt aceeasi baieti care dezvolta softurile noi (de nu mai gasesti butoanele si nu mai sti cum de a ajuns volanul in portbagaj si bricheta in locul volanului), nu prea ma mir. Cand o sa ajunga generatia google la putere vor cadea ca mustele.
Alta chestie e ca Blue Air si Tarom au halit cu gura mare aceste 737-MAX, iar Blue Air e in buda deoarece trebuie sa primeasca bunatatile anul asta (
https://www.blueairweb.com/ro/ro/BlueAi ... oeing-737/" onclick="window.open(this.href);return false; ). Tarom are termen de livrare 2023. Pana atunci poate e gata ancheta si vedem si noi la National Geographic care a fost cauza (desi problema ajunge politico-economica. Daca avionul chiar are buba la proiectare sau/si fabricatie o sa incerce sa o musamalizeze deoarece ar fi o lovitura foarte dura pentru americani. Si tot ei investigheaza!). Eu ma astept sa fie eroare de pilotaj combinata si cauzata de complexitatea avionului si probabil instructiuni incomplete sau eronate in anumite situatii. Deja se suspecteaza un senzor de flux de aer pe aripi care ar da eronat la computere si cum alea fac totul... etc.
Pana una alta Boeing a pierdut la actiuni aprox. 10% instant, ceea ce se va traduce in pierderi totale de peste 23 miliarde de dolari.
O gura de oxigen pentru concurentul lor, Airbus care incepuse sa cam piarda teren in fata Boeing!
Apropos, despre accidentul de la noi de la Balotesti, un Airbus nou nout, nu se stie nimic nici pana azi. Posibil aceeasi situatie, avion nou, buba neagra, musamalizare ca ar iesi prea groasa dupa care remediaza pe sestache problema.
Tot apropos de Airbus, nu stiu ce va face compania multinationala actual integral UE daca tembelii de britanici ies pana la urma din UE ?! Din ce stiu parte mare de piesaraie se face in UK ca si celebrele motoare Rolls Royce folosite la foarte multe avioane din toata lumea si probabil cele mai bune motoare de pe planeta.