Bucuresti. Anul 2011

Doar o vorba sa-ti mai spun
Post Reply
User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Bucuresti. Anul 2011

Post by LEKTOR »

În vreme ce infrastructura rutieră şi canalizarea sunt la nivelul secolului al XX-lea sau chiar al XIX-lea, primarii generali care s-au perindat, dar şi actualul, Sorin Oprescu, vor să facă din Bucureşti o capitală a viitorului cu: autostradă suspendată, nave cu pânze pe lacuri, gondole pe Dâmboviţa, telegondole în loc de maşini, palmieri în locul platanilor şi fântâni arteziene cântătoare cu jet de peste cinci metri, port la Dunăre, căprioare în centru, pomi cu certificat de naştere şi camere de supraveghere în cimitire.

Image


Viteza medie de deplasare a maşinilor prin Bucureşti este, statistic dovedit, mai mică decât viteza căruţelor de la începutul secolului al XX-lea, iar canalizarea este proiectată la nivelul construcţiilor din 1888, an în care s-a pus în funcţiune sistemul centralizat. “La începutul secolului, viteza de deplasare a mijloacelor de transport trase de cai, în Capitală, era de 18 kilometri pe oră, iar în prezent viteza autovehiculelor este de 15 kilometri pe oră”, potrivit Poliţiei Rutiere. Aşa că edilii Bucureştiului vor să descongestioneze traficul cu ajutorul telegondolelor, gondolelor, cu un tren care să circule în oraş şi construind o autostradă suspendată.

Nici de entertainment nu au uitat primarii: vor să destindă locuitorii din Capitală construindu-le fântâni arteziene cântătoare cu jet de peste cinci metri, cu clopote care să interpreteze şlagăre, nave de piraţi ancorate pe lacuri şi pe râul Dâmboviţa, transformate în restaurante şi puncte de informare turistică.

Dacă s-ar construi toate aceste proiecte, Bucureştiul ar deveni un oraş în care se va merge de acasă până la muncă pe sus, cu telegondola, cu trenul sau cu maşina pe o autostradă construită peste casele oamenilor, timp în care se va putea admira un peisaj exotic: palmieri şi alte specii de plante exotice şi jeturile fântânilor care pot ajunge şi la 10 metri.

Autostrada suspendată va avea aproximativ 12 kilometri şi o înălţime de minimum 10 metri. Pornind din nordul Capitalei spre est, ea se va desfăşura, sub formă de inel, peste şoseaua Petricani - calea Bucureşti-Constanţa, apoi va coborî spre sud, pe deasupra străzilor Colentina, Doamna Ghica, Fundeni-Pantelimon, Morarilor, ajungând apoi pe Bulevardul 1 Decembrie. Continuă apoi spre Faur - poarta 4, punct din care va străbate o zonă în care nu este nimic construit, pentru a se intersecta cu Bulevardul Theodor Pallady. Traseul continuă apoi după serele Berceni, iese pe şoseaua de centură din sud-estul Bucureştiului, aşezându-se din nou pe deasupra căii ferate din sudul oraşului. În dreptul Şoselei Alexandria urcă spre nord, trecând pe deasupra Bulevardului Progresul, paralel cu acesta, iar apoi peste intersecţia Răzoare, de unde va urma traseul liniei de cale ferată dintre bulevardele Drumul Taberei şi Timişoara. În partea de vest va trece peste Bulevardul Iuliu Maniu şi va urca spre nord prin spatele Lacului Morii, după care va străbate o zonă construită, paralel cu Podul Grant. Traseul va străbate apoi nordul oraşului până se intersectează cu capătul aflat în dreptul Şoselei Petricani.

Telegondola - aceasta ar urma să traverseze aproape tot Bucureştiul, inclusiv pe deasupra lacurilor. Proiectul telegondolei a fost prezentat de arhitectul Valeriu Manea. Va fi o telegondolă la aproximativ 15-20 de metri înălţime, care va porni din zona Parcului Herăstrău şi o să meargă pe firul salbei de lacuri, până la graniţa cu sectorul doi.

Capitala stă pe un izvor de apă termală şi trebuie făcut un studiu pentru a vedea până unde se întinde, probabil până la Snagov, Baloteşti. Astfel, la Bucureşti s-ar putea face turism balnear, dar pentru moment nu există nici un hotel care să folosească apă termală, declara Udrea la jumătatea lunii ianuarie.


Şi cimitirele ar putea căpăta un aspect futurist. Oprescu vrea să acopere Bucureştiul cu vegetaţie răsărită dintre morminte, cu plante căţărătoare ca în curţile regilor francezi, să pună fântâni cu jet, mobilier urban de culoare neagră, să asfalteze aleile şi să tragă lumină, gaz şi apă în fiecare cimitir. Pentru că edilii se gândesc şi la siguranţa vieţii de apoi, fiecare loc de veci va fi păzit de camere video. Bun venit în Capitala fantasmelor!

Alte amanunte aici - http://www.cotidianul.ro/cum_arata_bucu ... 72662.html
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

Post Reply