O familie întreagă a fost la un pas de a muri când se întorcea de la mare şi se îndrepta spre Craiova. Şoferul povesteşte că maşina pe care o conducea a început să vibreze după ce s-a auzit un zgomot puternic. "Din fericire, am putut să trag pe dreapta, dar ce am aflat ulterior mi se pare de neacceptat".
Incidentul a avut loc pe data de 3 august 2020. Marian Pătru din Craiova, de profesie inginer de aviaţie, se întorcea de la mare alături de soţie şi cei doi copii de 10, respectiv 15 ani. Bărbatul conducea maşina personală, un BMW X 6. „Pe autostradă, la km 65, am auzit un zgomot foarte puternic şi maşina a început să vibreze agresiv. Din fericire, am putut să trag pe dreapta, dar ce am aflat ulterior mi se pare de neacceptat. Se rupsese cardanul din faţă, Maşina se umpluse de ulei, copiii s-au speriat, au început să plângă. A fost infernal. Imediat mi-am dat seama că este ceva în neregulă. Cardanul nu putea să se rupă decât în urma unei erori de fabricaţie", a declarat Marian Pătru.
.....
„Mi-au făcut un deviz de aproximativ 10.000 de lei. Adică eu şi familia mea puteam muri sau dacă acest cardan ar fi fost aruncat din scut la viteza pe care o aveam, vreo 150 km/h, nenoroceam un om nevinovat.
....
https://adevarul.ro/locale/craiova/vide ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1) X6 este masina de cocalar sau/si ghertzoi. Mi-ar fi rusine sa umblu cu un camion din asta desenat pentru ghertzoi! Asta e designul pe care-l numesc, gogoasa ranjita. Mare pe afara si mica inauntru. Mare degeaba! Urata cu spume si ranjita parca strigand, "-
La o parte pulime, trece ciumegul cu BMW-ul pe care strada care nu-l mai incape de fudul ce este!" In sunet de manea.
Vad ca recnoaste ca a incalcat limita legala care este de 130Km/h si nu 150Km/h.
2) BMW ca toate firmele mari de azi sunt cu ochii pe profit scos si din piatra seaca. Exemplu - un cunoscut care lucreaza la Renault centru de proiectare (inginer) a inventat o modificare la o componenta la rezervoarele Renault (cea mai mare fabrica este in India) care aducea o economie medie de 15 centi/dolar pe una bucata rezervor. Renault i-a dat prima 15.000 euro. Cei 15 centi aduc economii uriase deoarece discutam de cantitati uriase la mega corporatia cu pricina.
E ca si la trancote. Acum conteaza numai profitul. Cele doua departamente, marketing si financiar conduc si decid. Proiectarea/ingineria executa! Omul mi-a spus ca la nivelul actual de cunostinte si acumulare in proiectare se poate fabrica o masina Renault care sa reziste 1.000.000 Km fara reparatii (doar consumabile) si care nu ar costa cu mult mai mult decat una normala, medie. DAR NU VOR. In prezent se proiecteaza
durata de viata la orice componenta. Si le iese din ce in ce mai exact! Practic, astazi te uiti la toate garantiile unei masini si cam aia e viata ei. Dupa aceea minunea incepe sa pape bani de reparatii. Pana acum vreo 10 ani nu se putea proiecta moartea componentei si deci si a masinii cu atata exactitate. Este pur si simplu politica de consum. Ce s-ar face o companie daca ar produce produse care nu se strica niciodata?!?! In primul rand ca astea costa ceva mai mult si din start ai un handicap mare in vanzari. Intreaga lume actuala e orientata catre PRETUL CE MAI MIC. E deja psihologie, mentalitate, religie! SA FIE IEFTIN! Apoi marele handicap este ca un client (multumit) nu te mai viziteaza. Pentru ca nici nu are de reparat si nici nu vrea sa-si schimbe masina. Si-au dat seama in timp ca cea mai buna politica este sa fabrice produse care mor programat. Programarea o face departamentul de marketing care are o intreaga stiinta in spate estimand CAT TREBUIE SA REZISTE UN AUTOMOBIL luand in seama toti factorii de la comercial, social, uman, tehnic, etc, etc in asa fel incat INTREAGA LINIE DE PRODUCTIE (masini + jdemiile de fabrici de componente) sa aiba de lucru CAT MAI MULT! Toata experienta acumulata duce catre un singur punct - produsul trebuie sa crape programat dupa terminarea obligatiilor LEGALE. La automobile e mai complex deoarece mare parte din profit vine din industria de piese si service, deci un automobil trebuie sa se strice dar in anume fel, incat sa dea de lucru la aceasta industrie si numai o perioada limitata, pana cand e necesara scoaterea de pe banda de productie a unor componente ale unui model deja scos. Totul se mentine cat sa iasa PROFITUL, nu mai mult, nu mai putin. Sunt echilibre optime, daca produsul e scos din circulatie prea devreme inca nu s-au supt toate profiturile, daca e scos prea tarziu, e paguba.
3) BMW (si Mercedes) sunt marci deja consacrate ale tiganilor. Rar vad pe strada un alb intr-un BMW sau Mercedes si ala e din Teleorman cu BMW care fumega. Modelele noi pentru est sunt mai de prost gust decat cele pentru vest si lucrate si mai prost. Au ajuns la asa performanta incat pot varia calitatea pe serii si destinatii. Cele mai bune masini se fabrica pentru export in pietele din USA, Canada, Japonia, Australia si Noua Zeelanda. Cele mai proaste se fac pentru lumea a treia din care noi facem parte cu brio.
4) nu cred ca mai exista la ora asta masini fiabile. Poate japonezii doar la unele modele la unele branduri si poate koreenii rar. Nu mai intereseaza pe nimeni ca masina sa fie fiabila IN AFARA GARANTIILOR LEGALE (sau oferite de firma sa-si atraga clienti). Masina e un consumabil in ziua de azi. Nimeni nu si-o mai poate repara singur cu ciorapul nevestei in drum spre mare. Deschizi capacul degeaba ca te uiti ca vitelul in poarta noua.
5) masinile electrice vin cu avant din urma. Imi doresc sa inlocuiasca cat mai repede parcul clasic actual. Insa va dura mult. Problema bateriilor e una inca prost rezolvata si e de fapt cheia problemei.
Masinile electrice sunt CU TOTUL ALTCEVA decat masinile clasice. E pur si simplu alta industrie care seamana mai degraba cu cea a ustensilelor casnice electrice, nu are mai nimic in comun cu industria auto clasica de la care preia doar caroseria, suspensiile si tot know-how-ul legat de rulare, directie, siguranta, aerodinamica, ergonomie si cam atat. Va fi din ce in ce mai nasol de inginerii care lucreaza in industria auto. Mutarea in industria auto electrica e pur si simplu alta meserie cu mici exceptii enumerate. Mai ales aia cu motoarele termice o sa dea de naiba.
Schimbarea nu va fi "naturala", va fi POLITICA.
Desi auto electric NU este nepoluant, dimpotriva, industria bateriilor e foarte poluanta si electricitatea se produce cu poluare, per total poluarea poate scadea si poate fi controlata mai bine. Oricum, asta e directia. La orase schimbarea va veni mai repede si mai ales la omul de rand care va fi obligat. Parerea mea este ca astia din industria auto sunt disperati la ora actuala, mai ales in pandemia asta. Eu daca as fi in domeniul asta m-as apuca nu de maine, de ieri sa bag bani in electric!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.