AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de polițist pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă și au dispus luarea măsurii controlului judiciar față de inculpat pe o durată de 60 de zile.

Polițistul care a provocat accidentul în care o fetiță a murit joi iar alta a fost rănită, nu se afla în misiune și nu a acordat prioritate fetelor care se aflau pe trecerea de pietoni, a declarat vineri un procuror de caz.

Victima era angajată în traversare pe trecerea de pietoni, a spus acesta, adăugând că mașina pe care o conducea polițistul avea semnalele luminoase, dar nu și cele acustice, și nu se afla în misiune.
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... diciar.htm

O sa vedem accidente mai multe si mai grave cand se vor inmulti electricele. Astea nu scot nici un zgomot.

Mergand in oras si ca sofer si ca biciclist am observat ca masinile de politie incalca toate regulile de circulatie si de bun simt permanent. Trec pe rosu fara sirena si fara girofare, depasesc coloana la stop pe contrasens fara sirena, fara girofar, nu tin cont de prioritate, nici de treceri de pietoni, etc, etc. Practic astia se comporta ca si cand sunt scutiti de Lege. Practic masinile de politie sunt un "exemplu" de cum se incalca Legea. Numai azi am vazut cel putin trei cazuri in care masina de politie a taiat intersectii, a trecut pe rosu, a depasit coloane fara semnal sonor sau luminos! Eram pe bicicleta si ce masina credeti ca m-a depasit la vreo 20cm ?!?! De politie!
Practic, li se rupe!

Si din pacate o viata e pierduta, o alta viata daca scapa ramane schiloada si dupa un proces de multi ani o sa-i dea cu suspendare!

Pun pariu ca jegul ala se uita in telefon in timp ce evident mergea cu viteza peste limita tinand volanul cu un deget. Oricum, toate masinile de politie merg cu viteza peste limita, asta e deja "lege" la ei.

Uitati ce "va pati" politistul:
https://m.jurnalul.ro/stiri/justitie/do ... %20Articol
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

resitent wrote:
14 Jan 2022, 09:51
Trebuie să înțelegem că toate acestea ce sunt acum, nu vor mai fi. Nu vor mai fi granițe, proprietăți, religie etc. Cu o singura condiție însă, omul trebuie să evolueze.
Nu confunda religia cu ceva din categoria unei afectivitati difuze, simpliste, aromatizate cu explicatii psihologice ca asta ar fi doar ceva superficial fara nici o eficienta efectiva. Tot ce tine de religie, rituri, nu sunt inventi umane, indiferent de ce iti spune un materialist din categoria lui Darwin sau Freud sau cine mai crezi tu ca ar fi important sa ofere explicatii. Ca asa ceva este expusa coruptiei, adica interfata ei sociala (prin oameni de calitate nu prea buna), a decazut din intentiile ei vechi, este cu totul altceva. Oricum, asa ceva nu o sa dispara indiferent de cat ai crede ca ''evolutia'' le va rezolva ''pe toate''.
Catre ce crezi ca va ''evolua'' omul altfel decat catre ''infra-uman'' de vreme ce este obsedat strict de productiile industriei actuale? Unde iti este atentia, acolo iti este si energia. Are impresia vaga cineva, ca lumea asta este mai elevata cu o virgula macar decat inainte de dezvoltatea exponentiala a industriei in timp ce este bombardata cu cele mai cretine si nefiresti ideologi?

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Da, eu chiar cred în importanța crezului că religia este ficțiune. Unul din miliardele de argumente ar fi că ea, religia, are mai multe forme (sute), variante, versiuni.

Deasemenea cred că religia este o frana importanta pentru societatea umană chiar daca îmbracă o haină veche. Multi spun că fără religie omul nu ar mai putea exista, daca această afirmație este una verosimilă atunci chiar nu e nici o problema daca dispare, aia e și e mult mai bine.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Exista motive intemeiate pentru care exista atatea ''expresii'' ale religiei in functie de zona lumii unde este activa, ba o forma, ba alta. Oricum, nu cred ca este potrivit sa se extinda acest topic cu discutii care de-a lungul secolelor au avut puterea sa dezbine oameni din diverse motive.
Avand in vedere topicul, mi s-ar parea mai potrivit sa povestesti care este parerea ta, avand in vedere ca esti pasionat de masini si in mod inevitabil te lovesti de multe probleme pe care un pieton (cum sunt eu de exemplu) nu le poate intelege decat din exterior. Cum crezi ca vor evolua lucrurile avand in vedere ca sunt deja enorm de multe masini care folosesc diverse forme de combustibili fosili si la care le sufla in ceafa, varianta electrica?
Politisti aia avand in vedere ca sunt una din interfetele prin care statul comunica cu cetatenii, in mod obligatoriu ar trebui sa fie exemple pozitive pentru oameni nu sa se preteze la gangsterisme de parada si sa-si ignore proprile reguli. Daca uni aleg sa nu le pese de asa ceva, vor influienta inevitabil intr-o maniera negativa, ''pas cu pas'' mentalitatea oamenilor.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Părerea mea este că propulsia va fi doar electrica , adică motorul. Sursa de energie ar putea fi o baterie sau un motor termic extrem de eficient care va funcționa la o turație constantă cu emisii cat mai mici (se știe că mașinile poluează cel mai mult în regimuri tranzitorii).
Cu siguranță troacele de acum vor dispărea. Motorul termic nu va dispare in totalitate, exista mașini care merita produse la infinit datorita seriei mici și a carismei pe care o au (supercaruri, mașini de teren ultrapremium(nu flatulențe gen X6)). Esențial este că prostimea nu va mai merge cu 1.6 ci va folosi un stivuitor ca sa se duca la temirice activități desfășoară.

PS: stai și te miri ce misiune poate să aibă un milițian, lucrează la un ciorap sau ceva
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Eu vad evolutia auto in mod social, nu neaparat tehnic.
Cum se scria Uber este cea mai mare companie de taxi dar nu are nici un automobil, va fi cea mai mare companie si fara soferi.
Apple lucreaza de cativa ani la iCar, automobil electric autonom dar nu sunt singurii care mizeaza pe masini care se conduc singure, Tesla experimenteaza demult in real-live iar cateva pierderi nu vieti nu ii opreste, dimpotriva ii stimuleaza sa perfectioneze sistemul self-drive.
Aceste automobile nu se vor adresa cumparatorilor persoane, se vor adresa companiilor de sharing, de transport in comun, care vor putea actiziona toata productia, fara sa fie nevoie de studii de marketing, publicitate, retea de distributie pentru a convinge consumatorii sa le cumpere.
Daca detinerea si utilizarea unui automobil vor fi fantezii imposibile pentru un simplu cetatean, atunci poti gasi la orice colt de strada un mic automobil electric care te poate duce la destinatie prin comanda vocala data telefonului, fara sofer, fara sa o conduci, plata serviciului, cursei se face automat din cont, fara interogare doar notificare.
Accidentele de tipul celor de mai sus vor ramane istorie, in un sistem integrat de conducere automata va fi foarte greu posibil sa existe coliziuni, cand totul este monitorizat continuu iar statisticile vor putea confirma asta.
Poate pare SF dar nu suntem departe de asta.Tehnologia si industria se dezvolta la nivel de masa si nu tine cont de individ.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Oamenii vor avea mai mult timp pentru tabletă și discuții sinistre despre aer (Intre instrumente) :))
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

masinile fara sofer mi se par chestii nepractice dar e o platforma de cercetare din care vor iesi alte aplicatii si inventii.
Poate intr-un viitor va exista (deja exista) transport in comun fara sofer. Pentru treaba asta nu conteaza numai masinaria autonoma dar si infrastructura care trebuie sa fie speciala si perfecta. Dar costa mult.
Sunt de aceeasi parere, evolutia auto e in primul rand o problema sociala (umana).
Cel mai eficient transport este cel in comun. Trenurile sunt in prezent cel mai eficient transport terestru. Evident, au si dezavantaje, lipsa de flexibilitate pentru traseu, sinele sunt fixe.
In orase solutia cea mai eficienta din orice punct de vedere este transportul in comun. Chestii de genul SF, masinute autonome care stau la coltul strazi sa te sui in ele si sa te duca automat oriunde in oras, sunt chestii de lux ineficiente, scumpe, risipa de resurse pentru..... de fapt..... tot chestii care tin de social, mental, educatie si mai ales sistem de valori personal.
Omul majoritar este acum educat individualist, sa caute transportul lui personal unde vrea el. Dar prin educatie diferita in viitor majoritarul poate considera transportul in comun prima optiune normala, nerusinoasa, fireasca.
Acum inca exista mentalitatea ca a folosi transportul in comun e o chestie inferioara, injositoare, pentru sarantoci.

Dar si transportul individual are dezavantajele lui, este periculos, poti sa o patesti in accident, te poate stresa.
De exemplu ca sa mergi de la Bucuresti la Sinaia cu masina e mult mai stresant decat cu trenul.
Intr-o tara care investeste in civilizatie trenul de la Buuresti la Sinaia ar trebui sa fie imposibil de depasit cu masina chiar si daca ar exista autostrada.
E mult mai putin stresant sa mergi cu trenul, poti sa citesti, sa dormi, sa discuti, admiri peisajul pe geam, te uiti la un film. Cu masina chiar si pasager e mai stresant, obositor si periculos.
Probabil ca undeva in viitor vor fi si masinute autonome. Ajungi cu trenul de mare viteza la Sinaia si te folosesti de o masinuta electrica autonoma care te duce unde vrei plecand de la gara. Dar noi in RO inca nu avem veceuri! Nici drumuri! Nici educatie elementara!

Deci, parerea mea, viitorul apartine transportului in comun.
De exemplu eu invidiez tari precum Danemarca sau Olanda unde cu bicicleta poti ajunge oriunde! Te duci la gara cu bicicleta, exista vagoane speciale, intri cu totul, au podeaua la nivelul peronului, te dai jos si ajungi dupa aia unde vrei in localitatea de destinatie.
Zilele trecute am vazut din intamplare un reportaj despre Noua Zeelanda. Pe langa faptul ca tara asa frumoasa ca asta, mai rar (e uimitor de frumos acolo!) ei au trasee de ciclism enorme, chiar prin zone naturale de rezervatie, de exemplu in nord au in traseu(pentru biciclete) de 2400 Km care se foloseste de terasamente de tren dezafectate.

Deci, parerea mea, viitorul il putem vedea in tari precum Olanda, Danemarca, Noua Zeelanda. E o chestiune atat de mentalitate (educatie) cat si de politica (modul cum sunt gestionate resursele pentru sectorul de infrastructura, transport).

Fara dubiu, electricitatea e marele viitor la orice. Insa deocamdata eu am scris mult pe tema masinilor electrice din cauza bateriilor. La ora asta nu sunt deloc entuziast legat de problema asta, a bateriilor. Dar nu se stie ce aduce viitorul! Am vazut un reportaj despre un nou concept de baterii solide (deci fara zeama in ele) care pot fi de doua ori mai usoare, de doua ori mai mici si dublu puternice la un cost care ar putea ajunge mic din materiale mai putin problematice fabricate cu imprimante 3D si netoxice pentru mediu. Dar va dura, mult peste planurile actuale si peste entuziasmul ECO la ora asta.

Si da, inca o data subliniez, toata povestea e sociala si politica. Tine de educatie, de politici.

De exemplu eu sunt (si) biciclist.
In Romania e ceva "exotic" si vazut ca "injositor". Mentalitatea generala este ca numai sarantocii merg pe bicicleta, multi soferi se si mira ce cauta bicicleta pe strada?! Multi se mira cand ma vad iarna cu bicicleta avand in capul lor de tzaranoi ideea ca bicicleta este numai de mers in vara prin parc.
Nu exista minim de respect pentru biciclisti, dimpotriva, multi soferi dau dovada de ura si dispret.
Practic zilnic intalnesc soferi care avand semnul de cedare de prioritate se uita la mine si merg inainte taindu-mi calea desi vin cu ceva viteza. Au in cap ca biciclistul nu are drepturi si nici ce cauta pe strada si trebuie el sa se fereasca de imparatul din tabla pe roti.
Zilnic intalnesc soferi care daca ma zaresc in oglinda dreapta trag masina si mai aproape de bordura sa nu am loc sa trec mai departe cand coloana sta oprita la semafor si eu pot depasi intre masini si bordura.
Am intalnit soferi care au mimat ca dau peste mine intentionat. Desi din codul rutier trebuie sa traversez pe zebra numai pe jos, nu pe bicla, cand traversez pe jos ma injura ca de ce merg pe jos sa astepte ei (soferii) prea mult si cand traversez pe bicla zebra ma injura ca de ce nu merg pe jos ca la codul rutier. Depinde ce bolnav psihic intalnesti la volan. Inainte de pandemie in Romania o treime din populatie prezenta forme diverse de boli psihice. Acum e mult mai grav! De exemplu, cu zebra, exista soferii care vor ca eu sa trec mai repede, adica pe bicla (si evident, nu sunt cretin sa ma arunc brusc pe zebra, intai fac in asa fel sa ma observe toti care vin), in alti soferi se umfla coretitudinea si imi striga ca nu am voie sa trec pe bicla sau aia periculosi care vin direct peste mine sa ma calce cu intentie in postura asta (am intalnit de vreo trei ori). Deci depinde ce bolnav psihic aflat la volan intalnesti. Iar orasul e praf din toate punctele de vedere, Zilnic vad masini, chiar SUV-uri enorme care sunt catarate complet peste trecerea de pietoni ca bietul om nici nu are loc sa se strecoare. Peste tot trotuarele sunt ocupate cu totul de masini parcate, chiar si dube sau camioane. Banda 1 e vesnic ocupata de aia care au treaba chiar acolo si apoi urmeaza si banda 2 sa fie ocupata de urmatorul rand de smecheri. Multi desi ocupa banda sub semnul de parcare interzisa nici o trag mai la margine chiar daca au loc, o pun fix in mijloc sa incurce cat mai mult, adica unde le vine in dispretul celorlati. Traficul e in sine axat pe dispret total pentru ceilalti, pentru legi, pentru bunul simt, de multe ori e o intrecere intre psihopati turbati, bataile intre soferi sunt dese, injuraturile si mai dese, peste tot trec peste cioburi din masini busite. In tot balamucul asta sa fi biciclist e chiar o arta a supravietuirii! Punem la socoteala si gropile, canalele, bordurile uriase si aiurea, totul! Chiar si pietonul care isi ia startul sa treaca strada printre masini si care se uita la mine, biciclist cum vin si ma ignora, se arunca direct sub roata mea. La fel ca si soferul, pietonul crede ca eu sunt nimic, un fulg idiot care se afla pe acolo, doar ca cu tot cu bicla am vreo 120 kile (de multe ori depasesc 30Km/ora) si daca il izbesc il pot si omora cu capul de astfalt!

Deci totul este EDUCATIE, mentalitate, sistem de valori.

De partea mea a tarabei, multi biclisti umbla noaptea fara nici o lumina, trec pe unde le vine, fac manevre cretine, bruste, in zig zag, sar in fata masinilor de te miri de unde, o taie printre masini fara nici o lumina noaptea, etc.
As spune ca in Bucuresti mai multi sunt exact genul asta de biciclisti imbecili. Mai ales aia care duc lada in spate! Majoritatea nu au nici o lumina noaptea! Un LED costa chiar si 10 lei. Dar ei umbla brambura ca tembelii pe unde le vine fara nici o semnalizare, noroc ca au acele cutii galbene sau verzi care se mai vad pe intuneric! Ma uit si cum umbla ei printre cetateni pe trotuare! La cod bicilistul nu are ce cauta pe trotuar dar orasul e atat de aiurea ca nu ai de ales. Dar macar sa respecti pietonii pe dreptul lor. Adica sa ai bun simt. Insa multi biclisti, mai ales curierii, nu respecta pe nimeni.
De aia nu ma mira atat de tare ura unor soferi manifestata chiar si agresiv fatza de biciclisti!

Deci, da, totul e social si uman dar si politic! Chiar si domeniul auto.

Nici cea mai perfecta masina nu poate inlocui sau compensa educatia, mentalitatea, caracterul omului. Masinile sunt doar unelte. Cea mai superba unealta nu are nici o valoare in mainile unei maimute cretine. Iar ceea ce este valoare pentru noi tine numai de propriul sistem de valori. Care poate fi primitiv sau evoluat.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Cititi cu atentie! (exista Dorei si in America!)
Killer software: 4 lessons from the deadly 737 MAX crashes
https://www.fierceelectronics.com/elect ... ax-crashes
Boeing 737 - Max - O experiență specială de zbor
https://www.flyblueair.com/ro/ro/flota/ ... 737-8-max/

Sa va faceti multe cruci (inclusiv cu limba in gura) inainte sa va suiti in MAX ! (ca eu nu m-as sui in asa ceva!)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Miliardar ceh, vizat de o anchetă după ce a condus cu o viteză de 417 km/h pe o autostradă în Germania / ”Mulţumim lui Dumnezeu pentru siguranţa şi condiţiile bune care ne-au permis să atingem viteza de 417 km/h!”
https://www.g4media.ro/miliardar-ceh-vi ... ingem.html

https://www.youtube.com/watch?v=7pg1hhW5qhM

M-am uitat de mai multe ori la rand ca nu ma mai satur!
Intre 200 si peste 300 Km/ora a avut usoara vale si s-a lansat. Asa fac si eu cu trotineta mea(dar la viteze mult mai mici), un pic de vale ajuta mult sa o lansezi!
Valeu ce sosele perfecte au nemtii!
Superb! Si superba jucaria facuta de VW! Dar cred ca fara eleron decola!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
_BGD_
Posts: 415
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

Fara eleron decola, corect. Dar nici nu frana asa eficient.

La asa viteze, rezistenta opusa de acel eleron este echivalent cu puterea de franare a unei masini...mici, normale, de mujic :))

Oricum, vorbim despre o uzina acolo....sunt mai multe clipuri pe net care explica detalii tehnice, cate radiatoare foloseste, ce frane, ce anvelope!
Cat aer suge pe secunda la viteza maxima....fenomenal. Sa luam exemplul de acum 11 ani, este cam acelasi lucru:

https://www.youtube.com/watch?v=LSFX9vr ... el=TopGear

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Bentley Continental Flying Spur vs Autobahn – Top Speed TEST DRIVE
https://www.youtube.com/watch?v=S8rHsxvQulw

Mie acest Bentley mi se pare impresionant pentru ca e masina normala "de strada", Porsche sau Lamborghini nefiind cu mult mai rapide desi sunt cu totul alta specie si alta constructie speciala.
https://www.youtube.com/channel/UCJlSyj ... 5pA/videos

Unii considera ca tipul asta nu e ok in ce face si evident ca e foarte periculos. Dar eu nu l-as condamna desi legal ar trebui prajit cu niste amenzi babane. L-am urmarit cu atentie si omul imi pare foarte ok, e foarte atent, concentrat (exact cat trebuie) si mi se pare ca in mod evident constientizeaza pericolul. Deci tipul mi se pare foarte ok!
Mie cei mai periculosi pe autostrada mi se par nu neaparat vitezomanii cat cei cacaitzi, adica melcii aberanti. Astia ori merg prea incet, ori ii apuca brusc sa accelereze si sa schimbe banda. Cei mai periculosi sunt cei inconstanti, imprevizibili si cei care nu folosesc oglinda retrovizoare! Pe autostrada se conduce altfel decat pe drumurile normale, oglinda retrovizoare este extrem de importanta in cazul autostrazii.

In fond, aceste jucarii scumpe pentru asta sunt facute, pentru viteza! Si observ ca omul se desfasoara pe aceleasi bucati de autostrada. Un element foarte important (chiar obligatoriu) este sa cunosti bine drumul dinainte de cursa! Nici eu nu as face pe nebunul daca parcurg prima oara respectivul drum. Trebuie parcurs bine inainte si memorate toate particularitatile. Si are 3 benzi, deci o distanta maricica fata de melcii care se tarasc pe dreapta. La noi sunt inguste si e foarte periculos daca un melc din ala incepe sa intre pe banda doi cand tu vi din urma cu viteza dubla! Cu ocazia asta observ ca dupa o anumita viteza, cam 200Km/ora parca nu prea mai conteaza asa mult, spatiul se micsoreaza mult. Si la nemti nu vad gropi. La noi mai dai peste denivelari si chestii nasoale si daca ai viteza de racheta decolezi in peisaj sau in melcii din dreapta.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Absolut excelent sintetizat si spus!
Pilotul Alex Filip: Dacă vrei să vezi civilizația dintr-o țară, uită-te la parcarea din supermarket/ Poliția nu e la datorie, e greu să amendezi fără camere de supraveghere pe șosele
https://revistapresei.hotnews.ro/stiri- ... sosele.htm

Nici nu as avea ceva de adaugat, decat poate ca majoritatea sunt oameni frustrati si coplesiti de complexe de inferioritate, adica destul de bolnavi la cap.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
dj_italo2001
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2009, 21:07
Location: Sibiu
Contact:

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dj_italo2001 »

Prefer un cazan cu 500 000 km in mintile lui decat un cotet din acesta: https://youtu.be/NGcihJWYgfM[/youtube]

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Producătorul francez de automobile Renault și-a reluat producția la fabricile sale din Moscova, spre deosebire de alte mari companii internaționale care au rupt relațiile cu Rusia din cauza războiului împotriva Ucrainei, potrivit The Guardian și Reuters.

Renault a suspendat producția la fabrică luna trecută, invocând probleme logistice după invazia Ucrainei la ordinele lui Vladimir Putin. Totuși, decizia Renault de a relua producția are sprijinul guvernului francez, care este principalul său acționar, potrivit unor surse citate de Reuters.

Aceasta înseamnă că are operațiuni mai mari în țară decât majoritatea celorlalți rivali europeni, cu 40.000 angajații locali, reprezentând o provocare uriașă, deoarece guvernele SUA, Marea Britanie și UE încearcă să izoleze Rusia din punct de vedere economic.

Avtovaz a vândut aproape 2.900 de vehicule în 2021, înregistrând profituri de 186 de milioane de euro pentru Renault – sau aproximativ 12% din câștigurile sale în acel an. Avtovaz a început ca o companie de stat în Uniunea Sovietică, producând mașini care au devenit puternic asociate cu regimul comunist sub mărcile Jiguli și apoi Lada.

În timp ce uzina din Moscova a repornit, Avtovaz a declarat luni că a oprit parțial producția săptămâna aceasta la o fabrică uriașă din Toliatti, un oraș de pe râul Volga, și o alta în Izhevsk, un oraș aflat la 500 km spre nord-est. Oprirea producției a fost cauzată de lipsa de piese electronice, a spus Avtovaz.
https://www.hotnews.ro/stiri-razboi_ucr ... -rusia.htm
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply