AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

În țările UE s-au înmatriculat peste 500.000 de mașini full-electrice anul trecut, fiind un nou record, 2.800 dintre acestea intrând în România, arată datele ACEA. Pe piața locală au scăzut cu 22% înmatriculările de mașini noi diesel și cu 39% cele pe benzină, dar au fost în Europa și piețe unde diesel-ul a scăzut cu 60%. Per total în 2020 motorina a avut 28% din piața mașinilor noi, iar benzina, 47,5%, electricele și hibridele crescând uimitor în anul greu al pandemiei.

2020 a fost dezastruos pentru piața auto în general, dar extrem de bun pentru mașinile electrice. Astfel, s-au înmatriculat în UE 538.000, cu 117% mai mult decât în 2019, iar în România creșterea a fost de la 1.506, la 2.837 unități. Cea mai mare piață a fost Germania, cu 195.000 de unități, urmată de Franța cu 111.000. Olanda a fost pe trei, cu 71.000, iar dintre țările non-UE, Norvegia și Regatul Unit stau cel mai bine, cu 76.000, respectiv 108.000 mașini electrice.

Au fost mai multe țări în care vânzările de mașini 100% electrice au crescut de peste trei ori, cea mai mare creștere fiind în Slovenia: de la 186, la peste 1.600.

În țările UE au scăzut drastic înmatriculările de mașini pe benzină, de la 7,5 milioane în 2019, la 4,7 milioane anul trecut, iar în România scăderea a fost de la 107.000, la 66.000, adică 39%. Două piețe europene au avut cele mai dure scăderi, de peste 45%: Croația și Ungaria. Cipru a avut declinul cel mai mic: 17%.

În Regatul Unit scăderea a fost de 38% la mașinile pe benzină, iar în Norvegia a fost de 49%.

La mașini diesel piața totală a scăzut de la 4,1 milioane unități, la 2.7 milioane, în timp ce România a avut un declin de 22%, până la 33.000 unități. Aici a fost mult mai mare variația între diversele piețe: Olanda a scăzut cu 60%, Portugalia și Suedia, cu 47%. Ungaria, de pe altă parte, a avut un declin de numai 11%, iar Cehia, de doar 13% la mașinile noi pe motorină.
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... omania.htm

Deci se vede pe cifre, afumatoarele care trocane ca tractorul se muta in estul Europei la sarantoci. Noi in Romania suntem campioni la afumatoare pe 4 roti, ce am vazut in ultima vreme in Bucuresti este nasol, peste tot diesel fumegande, unele lasa dara de fum de zici ca au luat foc!
Romania e cimitirul de masini diesel al UE, dar mai ales al Germaniei si Olandei.
Apetitul romanului pentru diesel este egal cu cel pentru mititei si manele.
Omul mjoritar e totusi practic, isi ia diesel pentru ca poate.
Pe nemtzalau si olandez il hinghereste statul cu impozite si taxe si trebuie sa scape de afumatoarea pe 4 roti ca il rupe la buzunar. De aici si preturi bune pentru est-europeanul sarac.
Insa, culmea, in opinia mea in Bucuresti NU traficul auto este poluatorul principal, dimpotriva, nu-mi vine cateodata sa cred cat de putin conteaza traficul la poluare! Aici in Bucuresti poluarea e produsa in primul rand de coruptie (arderi gropi gunoi si diverse firme care matrasesc deseuri importate cu mangaierea blanda a organului pe crestetul generatorului de spaga).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Toți regreta dieselul datorita faptului că lucrând la presiuni mari motorul este mult mai robust ca și construcție fata de un benzinar. Practic ei l-ar fi făcut din căcat dar nu mergea, benzina merge făcută din căcat și ca drept dovada este un fiasco. Majoritatea motoarelor pe benzina consuma mult ulei și nu rezista foarte multi km(există și foarte mici excepții de exemplu motoarele de reno cu bloc de fonta dar și altele)
Deasemenea densitatea de energie pe care o are motorina este aproape dublă față de cea a benzinei, deci motorizările diesel sunt mult mai economice. Dieselul însă are nevoie de regim greu, să ardă să meargă în blană, folosit în oraș depune și se înfundă des, rezultând uzuri premature, injectoare înfundate și fum in exces.
Nu mai zic de cuplul unui motor diesel, pai cu un motor relativ mic de 2.4 (cinci cilindri in linie)am distrus un cocalar cu Panamera 4S cu motor pe benzina V6 de 400 cai dar cu doar 550Nm dar sincer mașina asta (Volvo V60) împinge mai bine decât V8 ul pe benzina la care lucrez pentru că are un cuplu imens(650Nm)
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

c_andrei
Posts: 165
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by c_andrei »

"pai cu un motor relativ mic de 2.4 (cinci cilindri in linie)am distrus un cocalar cu Panamera 4S cu motor pe benzina V6 de 400 cai dar cu doar 550Nm dar sincer mașina asta (Volvo V60) împinge mai bine decât V8 ul pe benzina la care lucrez pentru că are un cuplu imens(650Nm)"

Nu te supara pe mine, dar bati campii rau de tot. Esti in delir total. Esti constient ca acel "cocalar" (de unde stii tu asta?) nu si-a pus mintea cu tine, nu? E aberant ce sustii.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Pai nu prea, omul a venit după mine să mă întrebe ce motor am. Apoi din diagrama de cuplu am realizat de ce pună în 150 la ora aia nu face nimic, nu are cuplu. Mașina mergea era în cărți dar la sprinturi nu era ce trebuie, însă porscheul era ce trebuie pentru autobahn peste 200kmh
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

c_andrei
Posts: 165
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by c_andrei »

Scuza-ma ca m-am aprins cam tare in postul anterior, am reactionat cam dur.
Cat despre subiect....nu mai are rost sa continui.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Desi la stechere situatia ar fi stat complet altfel, desi nu ma pricep la masini, am totusi tendinta sa-l cred de data asta pe resitent pentru ca intamplator un cunoscut apropiat are fix o "Panarama", adica un exemplar cu maxim de optiuni, maxim cel mai suparat motor si orice se putea maxim (ca are de unde plati), inclusiv o culoare stranie, un fel de negru care e violet si mereu altfel functie cum bate lumina. Ei bine, masina e o porcarie pentru ca au facut-o mare, grea, au pus un monstru de motor insa transmisia nu face fata, e subdimensionata pentru ca e luata de la un alt Porsche, unul mic si nu e dimensionata pe un "camion" lung, lat si turtit ca asta. La care eu m-am crucit cat l-am vazut pe om cum dadea deadura un cauciuc de vara care e atat de lat ca ma puteam baga cu curul in el sa ma dau deadura pe verticala. Cat material intra la un singur cacuciuc din ala fac 4 caucicuri la trotineta mea si mai ramane. Nici la Bucegi nu am vazut asa roti! Beleaua asta de masina e plina de butoane si ca sa o pornesti trebuie sa apesi peste cinci butoane, adica trebuie sa ti se explice cum functioneaza ca te sui si te uiti ca maimuta la tren. Condusa, baragladina e de rahat, adica nu poate desi ar trebui. Deci se pare ca e proiectata din bucati, nu au facut-o de la zero, au adunat si au bagat diverse. Si apropos, se mai strica una, alta pe la ea.
Cat priveste afumatoarea diesel, se stie, are cuplu nenorocita, la 1000 de ture urci bordura fara efort (TROCA-TROCA-TROC) pe cand la benzina bagi 2000 de ture la bordura si sta motorul ca nu poate sui. Si are dreptate ca nu poti baga caca la diesel ca risti sa-ti pocneasca motorul din cauza ca e bazat pe compresie pe cand la benzina......m-am crucit! Si nu ma pricep la masini! Bai fratilor, sunt modele de Mercedes noi noute, am auzit ca si la BMW la care scrie sau ti se spune de la reprezentanta ca ......"e normal sa consume ulei!" :shock: . Cunosc cazuri directe! Ditamai masinile noi, modele scumpe si .....mananca ulei! Unele mananca de rup! RUSINEEE! Acum nu vreau sa fiu rau si sigur exista polemici grele, dar in opinia mea marci precum Mercedes si BMW au ajuns DE RAHAT! Adica sa va explic...... chiar de rahat! Se pare ca si (h)Audi au inceput sa deguste uleiutzul inca de noi, noute. Pai mai bine iti cumperi o trotineta de la care oricum, nu ai pretentii, atat ca poti muri mai repede in ea, asta e unica diferenta notabila.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Bine am uitat sa precizez că V60 îl are doua motoare, cate unul pe fiecare punte(unul bi-turbo diesel și unul electric, este bi-engine și motorul electric da instant vreo 150Nm, este fix bucățica aia de cuplu care făcea ca Panamera sa nu conteze in depășiri la sub 100km/h. Pur și simplu omul era siderat cum un făraș își bate joc de o mașină. L am lăsat să mă depășească și apoi iar clanță. Un gunoi

Pe lângă faptul că Panamera era pe benzina, era și 4x4 soluție clasica, necesar să învârtă un milion de grupuri și cardane, o transmisie cu randament modest față de cel al unei mașini bi-engine(half electric cu randament înfiorător).Practic nimic nu îl ajuta: viteze de deplasare relativ mici, motor pe benzina leneș, mașină grea și transmisie cu iz învechit. Cocalar prost, a doua zi jur că am văzut mașina pe olx avea Nr de austria
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Acum a aparut noul V60 T8 , cu mare părere de rău dieselul a dispărut. A apărut un motor kinez pe benzina de vreo 300 cai, împreună cu electricul au 400 cai. Motorul este doar in 4 cilindri turbo și a pierdut mult din farmecul motorului diesel in 5 cilindri care îmi aduce mereu aminte de sound-ul audi-ului meu 200 inline5 pe care l-am avut acum aproape douăzeci de ani când multi se încălțau cu fesul(motor turbo pe benzină de 180 cai).

Dar la diesel nu se mai putea stoarce nimic, defapt asta este toată buba, dieselul are un punct maxim destul de jos. Benzina de 2 litri da 300 cai fără probleme majore, la diesel nu ai cum sa pulverizezi atâta combustibil în mod eficient.
Mașina costă tot cam cat vechiul V60, undeva la 60 mii euro(varianta bi-engine) dar sincer nu se simte atât de agresiva deși per total e un pas înainte, a crescut puțin autonomia electricului și puterea totală, aducând totodată platforma cu un pas mai aproape de automobilul electric, automobilul viitorului.
Image
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Va invit sa vizionați acest filmuleț , noul T8 phev



https://www.media.volvocars.com/global/ ... -animation
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

@candrei multi nu înțeleg cum funcționează mașinile, nu am de ce să mă supăr, lumea in genere nu înțelege lucruri tehnice, prefera sa discute despre religie, ulei de șarpe și stekere întoarse :mrgreen:
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

resitent wrote:
05 Feb 2021, 23:52
@candrei multi nu înțeleg cum funcționează mașinile, nu am de ce să mă supăr, lumea in genere nu înțelege lucruri tehnice, prefera sa discute despre religie, ulei de șarpe și stekere întoarse
nu te poti abtine. Pai la fel cum unii nu inteleg nimic din auto tu nu intelegi nimic din stechere si razi ca desteptul de propriul deget. E fix acelasi caz dar vazut din partea ailalta a oglinzii lui Alice în Țara Minunilor. Daca te poti infrana macar o secunda sa judeci echilibrat, o sa ai la inceput o indoiala si dupa aia o iluminare.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Se prea poate sa fie :D
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

In zi de sâmbătă, ceva special în garajul #fauacht:

Renault 10 Major 1965

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5923993277
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Mașinile diesel și un declin de neoprit - De la trecutul glorios, la viitorul deloc frumos
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... frumos.htm

Acum multi ani cand oficial se spunea ca diesel-ul e mai "curat" ma tot minunam si nu intelegeam. Realitatea de pe strada era inversa versiunii oficiale. A fost o ticalosie comerciala la mijloc ca si cu aia cu tigarile cand in anii 50-60 fumau si bebelusii.
Acum tac toti pentru ca in mod logic a fost o intelegere intre politici cu marile concerne auto. Dupa care au ajuns la putere alti politici, din aia ecologisti si "adevarul oficial" a fost schimbat, dieselul din premiantul ecologiei a ajuns tiganul ecologiei.

Insa in viata reala tot ce este ecologic costa bani multi. De exemplu un Audi A6 diesel cu motor mare polueaza foarte putin din cauza ca are un super catalizator si un super sistem eco. Ca si mult criticatele autobuze turcesti "ale lu'madam Firea" care polueaza extrem de putin tocmai pentru ca au cel mai modern sistem de filtrare. Cand merg cu bicicleta dupa un autobuz din asta turcesc nu se simte aproape nici un miros, parca ar fi electric. Insa Mercedesurile vechi fumega. Pentru ca sunt o generatie de "eco" mai veche si sunt si rablagite. Si turcismele dupa ce se vor rablagi si nimeni nu va plati bani sa mentina sistemele de filtrare (ca de obicei) vor polua la greu.

Pana la urma tot de bani e vorba, sistemul ala super ecologic de la Audi diesel ca si cele pe autobuzele ultima generatie costa mult atat sa fie produse cat si sa fie intretinute.

Totul e balanta de costuri. Cred ca daca toate auto diesel din UE ar avea sistemele de filtraj de ultima generatie si intretinute la zi, poluarea emisa de astea ar scadea dramatic. Insa costurile ar fi foarte mari. La peste jumtate din dieselul aflat in circulatie un sistem eco de filtraj noxe nou ar costa mai mult decat intreaga masina veche.

Interesant ar fi de facut o analiza corecta de la A la Z a tuturor acestor sisteme, o masina pe benzina sau motorina cu cele mai noi filtre antipoluare si o masina electrica. Fiecare cat costa sa fie produsa, ce materie prima consuma (usor de gasit sau exotica), cat e fiabilitatea pe km la necesitatea de intretinere si deci de consum a altor materii prime si energie, cat polueaza fabricile care le produc, socoteala incepand chiar de la producerea otelului, cat se polueaza mediul dupa casarea masinilor, etc, etc. Ar trebui bagate toate intr-o mega ecuatie (pe un super computer) si abia la urma se poate constata cat castiga ecologia planetei la fiecare ? S-ar putea ca la final sa avem surprize, adica electricele sa nu e fie cu mult mai ecologice.

Insa avantajul la electrice este ca muta poluarea din centrele oraselor in alte parti, adica unde sunt centralele electrice.

Dar per total trebuie tinut cont de balanta generala, adica cetateanul X are nevoie sa se deplaseze din punctul A in punctul B si pentru asta care varianta tehnica e mai ecologica? (productie, materie prima, poluare in functionare impreuna cu costul de intretinere si fiabilitatea totala dar si poluarea produsa de fabrica, casare) E o ecuatie la care nu e deloc usor de raspuns daca ne referim numai la masina personala electrica, diesel, pe benzina sau hibrida.

Insa "masina personala" e o solutie in sine paguboasa in comparatie cu transportul in comun. Probabil dupa calcularea marii ecuatii vom afla acest adevar, e foarte paguboasa masina personala de orice fel, fie si electrica. In sine e de bezna mintii sa consumi materie prima si energie in fabrici super complicate ca sa produci o masinarie extrem de complicata (si foarte putin fiabila - ba chiar proiectata special sa NU fie fiabila!), adica o chestie super complicata de 1.... 2 tone ca sa transporti o baba de 55kg la supermarket pe distanta de 1 kilometru sa cumpere produse care cantaresc 10kg transportate inapoi 1 km cu masina de 2 tone. Toata povestea nu e decat risipa aberanta in conditiile in care daca toate miliardele de oameni de pe planeta ar avea masina cea mai ieftina de pe piata ne-ar mai trebui o planeta pentru consumul de resurse si evacuarea poluarii in atmosfera! Poate sunt optimist, poate ar mai fi nevoie de zece planete daca punem la socoteala si consumul pentru construirea de sosele si toate consumurile aberante ca sa ce?!?! Sa mute o baba de 55 kg cu 2 tone de utilaj complicat pe o distanta de 1 km dus si 1 km intors in final si in scopul mutarii a 10 kg de produse care la randul lor au fost si ele mutate cu alte masinarii, cateodata pe diagonala planetei daca cumparam vin produs in Chile sau lamai din Argentina de la Mega Image.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

c_andrei
Posts: 165
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by c_andrei »

Detin un audi a6 cu motor diesel common rail si filtru de particule si pot sa-ti confirm ca polueaza mai putin decat te-ai astepta. Tevile de la esapament sunt curate, nu au nici urma de funingine, iar dupa ce se incalzeste motorul sau dupa un drum mai lung gazele de evacuare nu au niciun miros, adica bag nasul si nu simt nimic. Asa imi dau seama si cand sistemul de evacuare e in parametri sau nu. Uneori cand merg mult in oras cu motorul rece se simte mirosul de gaze.
Dupa parerea mea nu masinile astea sunt problema, ci cele vechi. Multe masini aflate in circulatie sunt extrem de vechi, au motoarele uzate si colmatate, sau au eliminate anumite componente din sistemul de evacuare, egr, dpf. Acele cazane cu sute de mii de km sunt obosite, nu sunt servisate, si au multe probleme pe care omul de rand le ignora. Aici e si vina celor care le dau aviz ITP.
Deseori merg in spatele vreunei tigai din asta (opel astra, golf etc din 2000 ) si trebuie sa dau sistemul pe reciclare, pentru ca ma ustura nasul. Atunci cand merg pe strada deseori am probleme cu nasul din cauza ca respir aer extrem de poluat cu noxe de diesel vechi colmatat. Mirosul este insuportabil si extrem de nociv.
Parerea mea este ca diesel-ul ramane un motor extrem de performant, cele noi fiind chiar exceptionale.
La noi problema cea mai mare este ca avem prea multe vechituri neintretinute corespunzator care polueaza enorm. Efectele sunt pe termen lung, dar nu vor intarzia sa apara.

Post Reply