https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... omania.htmÎn țările UE s-au înmatriculat peste 500.000 de mașini full-electrice anul trecut, fiind un nou record, 2.800 dintre acestea intrând în România, arată datele ACEA. Pe piața locală au scăzut cu 22% înmatriculările de mașini noi diesel și cu 39% cele pe benzină, dar au fost în Europa și piețe unde diesel-ul a scăzut cu 60%. Per total în 2020 motorina a avut 28% din piața mașinilor noi, iar benzina, 47,5%, electricele și hibridele crescând uimitor în anul greu al pandemiei.
2020 a fost dezastruos pentru piața auto în general, dar extrem de bun pentru mașinile electrice. Astfel, s-au înmatriculat în UE 538.000, cu 117% mai mult decât în 2019, iar în România creșterea a fost de la 1.506, la 2.837 unități. Cea mai mare piață a fost Germania, cu 195.000 de unități, urmată de Franța cu 111.000. Olanda a fost pe trei, cu 71.000, iar dintre țările non-UE, Norvegia și Regatul Unit stau cel mai bine, cu 76.000, respectiv 108.000 mașini electrice.
Au fost mai multe țări în care vânzările de mașini 100% electrice au crescut de peste trei ori, cea mai mare creștere fiind în Slovenia: de la 186, la peste 1.600.
În țările UE au scăzut drastic înmatriculările de mașini pe benzină, de la 7,5 milioane în 2019, la 4,7 milioane anul trecut, iar în România scăderea a fost de la 107.000, la 66.000, adică 39%. Două piețe europene au avut cele mai dure scăderi, de peste 45%: Croația și Ungaria. Cipru a avut declinul cel mai mic: 17%.
În Regatul Unit scăderea a fost de 38% la mașinile pe benzină, iar în Norvegia a fost de 49%.
La mașini diesel piața totală a scăzut de la 4,1 milioane unități, la 2.7 milioane, în timp ce România a avut un declin de 22%, până la 33.000 unități. Aici a fost mult mai mare variația între diversele piețe: Olanda a scăzut cu 60%, Portugalia și Suedia, cu 47%. Ungaria, de pe altă parte, a avut un declin de numai 11%, iar Cehia, de doar 13% la mașinile noi pe motorină.
Deci se vede pe cifre, afumatoarele care trocane ca tractorul se muta in estul Europei la sarantoci. Noi in Romania suntem campioni la afumatoare pe 4 roti, ce am vazut in ultima vreme in Bucuresti este nasol, peste tot diesel fumegande, unele lasa dara de fum de zici ca au luat foc!
Romania e cimitirul de masini diesel al UE, dar mai ales al Germaniei si Olandei.
Apetitul romanului pentru diesel este egal cu cel pentru mititei si manele.
Omul mjoritar e totusi practic, isi ia diesel pentru ca poate.
Pe nemtzalau si olandez il hinghereste statul cu impozite si taxe si trebuie sa scape de afumatoarea pe 4 roti ca il rupe la buzunar. De aici si preturi bune pentru est-europeanul sarac.
Insa, culmea, in opinia mea in Bucuresti NU traficul auto este poluatorul principal, dimpotriva, nu-mi vine cateodata sa cred cat de putin conteaza traficul la poluare! Aici in Bucuresti poluarea e produsa in primul rand de coruptie (arderi gropi gunoi si diverse firme care matrasesc deseuri importate cu mangaierea blanda a organului pe crestetul generatorului de spaga).