AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

PRIMA MAŞINĂ ELECTRICĂ ROMÂNEASCĂ.
https://www.primatv.ro/stiri/intern/pri ... aign=Cross

https://i0.1616.ro/media/581/3181/38707 ... masina.mp4

Mie unul mi se pare urata, ceva de genul "design din jocuri video"
Dar in sfarsit unica idee de bun simt in cazul masinilor electrice - schimbarea cu totul a bateriei dupa ce se consuma. Chestia asta e unica varianta pentru ca electricele sa intreaca pe cele clasice, dar nu e noua. Marea problema este standardizarea, costul, reteaua care trebuie sa devina universala, deci mai e cale foarte lunga pana acolo. Si nu cred ca aceste masini sunt atat de ECO pe cat se face propaganda. Mai degraba se muta poluarea din orase in alte parti. Si ma intreb daca pe planeta sunt destule resurse pentru a se trece la masini electrice in masa? (ma refer la baterii, materiile prime pentru astea dar si poluarea de alt tip).
Deci, probabil pentru multa vreme electricele vor fi mai mult "de fitze".
Cred ca reducerea poluarii ar fi mult mai practica si eficienta (pe cat se poate) prin promovarea masinilor conventionale mai mici si care consuma mai putin, prin catalizatoare mai eficiente si neaparat mai ieftine, prin promovarea si construirea unui transport in comun si feroviar mai extins, adica prin metodele clasice si bine stiute de ani si ani. Insa ce observ?! Industria auto nu mai stie cum sa se complice mai mult si cum sa promoveze risipa si fitzosenia. In ultimele decenii s-au inmultit masinile "nesimtite" ca niciodata, ma refer la SUV-uri, adica niste camioane mai mici pentru a transporta aproape nimic. In loc ca resursele sa se duca catre masini mai simple, mai mici, mai ieftine, se duc catre fitzosenii de o complicatenie fara egal si fara egal de inutile si mari degeaba.
Masinile sunt din ce in ce mai complicate, mai ales inutil, pline de tehnologii si senzori, electronica, etc, care partial ajuta teoretic la o siguranta mai buna dar in fapt probabil daca s-ar studia, nu ajuta chiar asa de mult. Multe masini super sofisticate dau senzatia de siguranta la viteze mari, adica viteze la care orice accident este foarte grav. O stupizenie si ipocrizie a societatii - scoti la vanzare masini super puternice care pot atinge viteze teribile insa in trafic, pe strazi, adica legal viteza e limitata mult in jos. E cum ai vinde acadele la copii doar sa se uite la ele, ca nu e legal sa le linga, fiind otravitoare. Dupa ce le ling si se otravesc, te vaicaresti, "Vai copiii mei!".
O gramada de resurse se duc in masini prea complexe, prea sofisticate, prea mari, adica resurse care sunt consumate pentru prea putini oameni in detrimentul celor mai multi.
Industria asta a ajuns sa se complice de dragul complicarii (si nu numai auto, peste tot ti se ofera facilitati si functii de care efectiv nu ai nevoie si nu te intreaba nimeni daca ai nevoie, dar jmecheria este sa platesti pentru ele, ca nu ai alta varianta) si reflecta de fapt decalajere din ce in ce mai mari intre minoritatea celor favorizati si majoritatea celor defavorizati. Seamana a evul mediu cu decalaje din ce in ce mai mari intre grupuri mici de favorizati care consuma (adica risipesc) din ce in ce mai multe resurse, si majoritatea care abia isi permite sa supravietuiasca.
Avand in vedere toate astea, politica ECO mi se pare o mare ipocrizie si nesimtire dar si o prostie. Am mari dubii ca se "salveaza planeta" cu masinile electrice, moristile de vant si solarele. Cresterea populatiei, deci a consumului si concomitent promovarea asta a risipei de resurse ca statul social inalt (adica daca esti in varful societatii manifestarea superioara este sa consumi cat mai multe resurse = evul mediu unde majoritatea mancau burieni sa nu crape in timp ce ultra minoritatea, adica nobilii se imbuibau cu carne pana crapau de boli specifice alimentatiei cretine), deci , risipa nu poate fi nici macar oprita pe loc de politicile "verzi" de orice fel. Cat va fi in mintea si mentalitatea omului nu poate fi oprita. Acolo e problema. E cum ai scoate apa dintr-un vapor cu caldarea in speranta ca nu te duci la fund.
Unica sansa pe care o vad si am scris mereu asta, este educatia, schimbarea sistemului promovat de valori (de exemplu, cine isi cumpara "camion" SUV sa fie socotit un cretin, nesimtit, primitiv, imbecil, si nu "un invingator" admirat de toti amaratii care se dau la o parte in trafic umili), schimbarea organizarii sociale inspre interesul celor multi si nu celor putini (speciali, favorizati, "cei mai egali intre egali"), orientarea mentalitatii oamenilor catre mai mult respect pentru natura, mediu, traditii bune, simplitate si nu complicare inutila, orientarea preocuparilor placute ale oamenilor catre activitati mai putin distructive sau consumatoare inutile de resuse, deci intr-un cuvant, EDUCATIE, sistem de valori, cultura.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Soarta masinilor pe combustibili fosili este pecetluita:
"„Dacă veţi vrea să cumpăraţi o maşină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Maşina va avea motor electric, chiar dacă se potriveşte sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde şi infrastructura necesară pentru a o încărca”, a spus Sigrid de Vries, secretarul general al Asociaţiei Europene a Furnizorilor Auto, citat de Adevărul. "
Exprimarea este mai mult decat clara, nu mai exista vreo alternativa sau optiune.
Razboiul va grabi treaba asta, cand restrictiile si pretul combustibililor va atinge cote fanteziste.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

nu m-as incinge prea mult acum ( https://visit.brussels/en/sites/eas/m_a ... d-de-vries ).
Inca nu stim cum se va termina razboiul din Ucraina (in fiecare zi rusii sunt terminati si garantat vor fugi cu coada intre picioare! Le mor generalii ca mustele casapiti de ucrainieni cu informatiile americanilor, in fiecare zi se striga ca rusii sunt terminati, kaput, adios, pa, etc, etc!) dar totusi trebuie sa tinem cont ca Russia sta pe un munte de arme nucleare.
Tipa reprezinta mentalitatea tefelista care a promovat politica bezmetica "ECO" mai ales in UE, insa toate aceste mofturi sunt posibile numai intr-o lume care traieste bine (si e imbuibata), adica o lume care nu are probleme. Ori se anunta (si au inceput deja) vremuri grele, mai ales pentru UE, si observ ca se depun eforturi de a ne da singuri cu tesla in coaie (ca asta inseamna sanctiunile in actuala economie globala! Sa-ti tragi singur cu tesla in coaie). Orice cadere si criza economica va intoarce pe cei loviti si mai mult catre petrol si carbune si orice arde.
Mofturile cu electricele, moristile, gretele, sunt scumpe, e lux!
Iar materiile prime pentru baterii ghici unde se afla?!.....In Russia, in China..... si ceva maruntis pe la altii.
Iata, deocamdata prin plecarea companiilor occidentale, rusii au inceput sa fabrice masini care nu mai tin cont de normativele moderne de gen "ECO-EURO". Ca benzina au destula sa arda, de cand UE a intrat la regim de slabire, poate le ramane prea multa!
Si nu trebuie sa subestimam imensa industrie a petrolului din care nu numai Russia (azi vedeta) isi trage seva.
Nu cred ca industriasii petrolului din USA se vor preda atat de usor politicilor tefeliste.
Daca scoatem capul din bula informationala in care traim vom constata (interesant!) ca lumea de azi totusi functioneaza masiv-ultra majoritar (spre total) cu petrol! Mofturile electrice abia au aparut si deocamdata nu se anunta nimic care sa le faca mai ieftine sau eficiente sau sigure, ba dimpotriva si mai scumpe (am zis de materiile prime).
Si inca ceva, tefelista spune de pretul combustibililor care vor atinge cote fanteziste - pai "corintu'electric" cu ce mama ma-sii se produce?! Cu petrol de baza! Morsica si panoul sunt mofturi, toti au inceput sa-si dea seama ca nimeni nu se poate baza pe ele (unele tari au investit masiv si cand au probleme cu vantul si soarele care nu bate noaptea, ghici ce consuma?? Curent produs pe baza de petrol, gaze si carbune).
Iar nucleara se construieste greu, costa mult, dureaza mult pana produce .....si ajungem iar la materii prime care iar aflam pe unde se afla ele! Ghici!

Deocamdata gandirea eco-legebete-tefelista e pe val .....ca inca nu le-a sarit lumea flamanda in cap! Ce fac ei ca politica este sa-i saraceasca si mai mult pe saraci (care sunt majoritari), asa plini de bune si nobile intentii despre "salvarea lumii".....am mai zis, cam ce faceau si bolsevicii, doar ca aia dupa ce au pus saua pe populatie le-a pus si teava in ceafa (ca altfel se termina distractia lor foarte rapid - si asa au construit imperiul foamei rosii din care am facut parte ca le stateam in drum).

Acum in noua lume democratica daca se impute treaba le sare gloata in cap si s-a zis cu tefelismul lor, alternativa asteptand dupa colt, sfantul petrol, gaz, carbune.

Dar probabil va fi ceva hibrid (adica un sector ceva mai putin minuscul de electrice insa de baza tot petrolul, gazul si carbunele - mai ales in China! Care e aproape un sfert din planeta ca populatie) insa depinde mult de ceea ce se intampla, de crize, etc.
Daca situatia o ia urat in jos, adios Greta si salvarea planetei!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Pe de altă parte, neonul provenit din Ucraina asigură 90% din producţia internă de cipuri din Statele Unite, iar în absenţa lui o criză majoră este inevitabilă. În acest context şi industria auto va avea de suferit. Din cauza conflictului, 2 milioane de maşini electrice nu vor mai putea fi livrate la nivel european în următorii 2 ani, fapt ce îngreunează angajamentul Comisiei Europene de a se ajunge la emisii zero până în anul 2050, a mai spus Cristian Pocol
https://evz.ro/cine-are-in-plan-sa-cump ... rilor.html
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Imaginile inconştienţei în trafic: teroare pe o şosea îngustă din Cluj. „Trebuie anulat permisul pe două vieţi” VIDEO

Imaginle au fost postate pe grupul de Facebook Comunitatea Moto Cluj şi au provocat reacţii virulente. „Trebuie anulat permisul pe două vieţi direct + vreo 11.300 de zile de muncă în folosul comunităţii cu lanţul de picior pentru dublă tentativă de omor”, a scris cineva. „Într-un minut de două ori era să omoare pe cineva. Şoferul ăsta trebuie scos de pe drumuri”, a adăugat altcineva. „Salutare! Eu eram în prima maşină în care era să intre. Cea cu avariile. În maşina eram eu şi soţia însărcinată care s-a speriat foarte tare”, a explicat un alt membru al grupului.
https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/ ... index.html

Stupefiant cum gandesc unii dar asta e poporul, atat poate si culege in consecinta (nu e zi fara morti pe soselele din RO!)
VIDEO | O fetiță a murit, iar mama ei a fost rănită grav, după ce au fost lovite pe o trecere de pietoni

„Ulterior, poliţiştii rutieri au stabilit identitatea conducătorului auto, în persoana unui tânăr de 20 de ani, din comuna Roma, care nu avea dreptul de a conduce autovehicule, întrucât avea permisul reţinut.

Acesta a fost depistat în localitatea de domiciliu, iar autoturismul cu care se deplasa a fost examinat de poliţiştii criminalişti ”, a transmis IPJ Botoşani.
https://www.stirilekanald.ro/o-fetita-a ... i-20221894

Daca existau bumpere in zona aia, semnalizare puternica, fetita acum traia. E si vina celor care administreaza dar si populatiei care se complace sa existe asa cum exista. Vad ca acum se plang ca le era frica mereu sa traverseze, drumul e drept, destul de bun, ingust. Dar ma intreb, oare cineva vreodata a cerut sa puna acolo bumpere si semnalizare puternica!? As pune pariu ca nu!

In Franta am vazut peste tot nu bumpere mici ca la noi ci un soi de movila teribila care desi este semnalizata puternic, tot e socant sa treci peste asta, chiar si cu viteza mica. Cu viteza mare ramai direct fara roti. Chestiile astea sunt puse peste tot (mai ales la treceri de pietoni), inclusiv "sate" si drumuri foarte secundare. Cei care ar trebui sa administreze un drum, politia rutiera daca ar fi profesionista constata instant care sunt zonele cu potential de accident. Atat afara cat si in localitati. Dar care profesionisti?!...Si pe cine intereseaza?!...Dupa cum am observat, nici populatia nu e interesata sa faca ceva, doar se vaicare si comenteaza. Si din cand in cand participa la inmormantari.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

As vrea sa imi cumpar o camera video de bord, auto (numai fatza, nu ma intereseaza sa trag fire si pentru spate).
Am studiat un pic netul si e cam stufoasa oferta. Am intrebat diverse persoane si am concluzionat ca tot ce costa sub aprox. 100 euro este cam de gunoi.
Initial ziceam sa-mi iau una integrata in oglinda retrovizoare (ma gandeam ca e discreta - costa cam 90.....180 lei), astea fiind niste oglinzi care se agata peste oglinda existenta. Mi s-a spus ca sunt niste gunoaie si oglinzile sunt proaste, idioate, suparatoare, cretine, deci de evitat.
Asa ca am ajuns la ceva conventional ("dash" ii zice?) de 650 lei, deci camera separata/dedicata, care se lipeste pe parbriz cu un picior si se poate scoate camera instant din soclu (ramane numai patratelul ala lipit). Pretul mi se pare cam mare (mai ales ca deja am comandat un mini SD de 140 lei la 128GB calitate top) dar orice altceva am analizat, parca nu merita economia de 150....200....300 lei (adica zona de pret 250.....400 lei) deoarece pierderea de calitati, facilitati si incredere e mare.
E cineva care ma poate indruma ce sa iau?
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
_BGD_
Posts: 415
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

Momolo,

Eu foloses Xiaomi 70mai Dash Cam Pro, de mai bine de 1 an, camera merge foarte bine, multumesc ca nu a fost nevoie de ea. Mai intru din cand in cand sa ma mai uit, sa o mai butonez, sa ma vad de curiozitate cate un video...

A fost recomandata de cineva are o avea montata pe 3 masini.

Este lipita pe parbriz, langa oglinda, firul pleaca spre stalpul A al soferului (usor indesat in spatiul dintre plafon si ...tavan, palfoniera, cum Dumnezeu ii zice), coboara prin stalp (ornamentele de la stalpi sunt in mare parte demontabile - clipsuri), si ai 2 variante:
1)sa ajungi cu USB-ul intr-o mufa (fie ea mufa USB direct la masina, fie intr-un mustiuc de priza 12V la USB)
2), varianta eleganta unde nu vezi fire, in tabloul de sigurante, din spatele sigurantei de contact, scoti cu un fir curent si cositoresti pe un mic mustiuc USB - evident, totul bine izolat). Astfel incat, camera sa nu suga curent cat motorul este oprit. La mine, si multe masini - nu stiu daca la toate, aceste tablouri de sigurante sunt fie sub bord, usor in stanga soferului, fie in stanga bordului - deci trebuie sa deschizi usa ca sa vezi capacul de acces.

Am fost sceptic legat de aceasta varianta, dar am vazut ca pe la service-uri de genul care monteaza astfel de chestii (DVR, navi, senzori, boxe/woofer/statii, led-uri interioare, etc etc etc), si masini de 80k EUR+ aveau parte fix de aceasta implementare. Deci am zic ca pot sa fac si eu asta la coaja mea :))

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Multumesc pentru sfat!
https://www.price.ro/preturi-xiaomi-70m ... us-3304994
https://xiaomi-store.ro/ro/camere-auto/ ... 80906.html
Pare ok pentru mine..... dar am dat de o problema, scrie ca accepta card pana la 64 GB iar eu am comandat si platit ieri un card de 128 GB (Samsung MicroSD PRO Endurance).
Pretul este perfect cu ce voiam eu, cel mai mic gasit e aici: https://ipon.ro/shop/produs/xiaomi-70ma ... e=price-ro
...Insa pe card am dat deja 140 lei.... In fine, pot sa il folosesc la altceva.

Cand am scris ieri ma orientasem pe astea:
https://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo
si de aici l-as alege pe asta (care costa spre dublu....):
https://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo/ ... 9-Plus-GPS
O economie ar fi asta care nu comunica cu nimic, deci trebuie scos cardul: https://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo/ ... 119-V3-GPS
Sau o mica economie e asta care e la fel cu cel scump doar ca rezolutia e mai mica la imagine (si nu cred ca merita economia aprox. 50 lei): https://viofo.ro/camera-auto-dvr-viofo/Viofo-A129-GPS

La banii de Viofo vad ca ar fi asta care e 4K si varf de gama:
https://70mai.store/products/70mai-dash-cam-4k-a800s
https://www.emag.ro/camera-auto-dvr-xia ... DBLZJTMBM/

Insa din ce am citit cei 4K sunt frectie, si fac probleme cu anumite carduri sau poate anumite exemplare sunt defecte. Deci pare cam o aiureala 4K avand in vedere ca scopul asteia nu sunt filmele artistice. Cineva zice ca i s-a topit de la soare.
Mi se par cam scumpe Viofo dar am banuiala ca sunt de calitate. De fapt asta si caut, calitate si fiabilitate inainte de rezolutii mari. Insa mai am o banuiala, poate, din ce am citit, Xiaomi par sa stea bine cu filmarea de noapte in timp ce la Viofio am citit unele critici.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
_BGD_
Posts: 415
Joined: 09 Oct 2018, 13:56
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by _BGD_ »

Eu am card de 64 gb pe a mea, si e ok.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Un Mercedes din 1955 a fost vândut cu 135 de milioane de euro, record mondial pentru o mașină scoasă la licitație
https://www.g4media.ro/un-mercedes-din- ... tatie.html

https://www.motor1.com/news/586960/merc ... 3-million/

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

VIDEO | Un şofer a fost la un pas de moarte după ce maşina sa Tesla a luat foc din senin

Un şofer canadian a trebuit să spargă geamul maşinii pentru a-şi salva viaţa după ce autoturismul Tesla pe care îl conducea a luat foc, iar geamurile şi uşile s-au blocat.

Potrivit autorităților din Vancouver, incidentul a avut loc pe 23 mai. Oficialitățile au anunţat compania Tesla pentru a face o investigaţie în comun cu scopul determinării cauzei izbucnirii focului.

Tesla, contactată pentru informații
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului din SUA a declarat joi pentru Reuters că „este la curent cu incidentul şi a contactat producătorul pentru informaţii”.

Într-o filmare postată pe site-ul Electrek se poate observa cum, timp de câteva minute, din vehicul iese fum, iar apoi izbucneşte focul în interior. Potrivit site-ului, şoferul a declarat că pentru a ieşi „a trebuit să spargă geamul”, adăugând: „Am dat cu piciorul în geam pentru că tot sistemul s-a oprit. Uşa nu s-a deschis. Geamurile nu s-au coborât.”

După cinci minute de când a început să iasă fum, pompierii au ajuns la faţa locului şi au reuşit să stingă incendiul. Potrivit şoferului, acesta cumpărase maşina în urmă cu opt luni.

Gigantul american din zona automobilelor a mai fost subiectul unor investigaţii anterioare privind accidentele în care sunt implicate vehiculele produse de aceasta. Anul trecut, guvernul SUA a lansat o investigaţie asupra sistemului de asistenţă pentru şofer al Tesla, cunoscut sub numele de Autopilot, după o serie de coliziuni cu autoturisme ale serviciilor de urgenţă care se aflau parcate.

Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a declarat că a identificat 11 accidente din 2018, în care maşinile Tesla au lovit autoturisme ale serviciilor de urgenţă aflate la locul unor incidente, toate în timp ce Tesla-urile erau „angajate fie în pilot automat, fie în controlul de croazieră responsabil de trafic”.
https://www.gandul.ro/stiri/video-un-so ... n-19795305
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Miturile legate de accidentele rutiere din România. ​Statistica tocmai a publicat datele oficiale / Care sunt județele cele mai periculoase

Doar 5% din accidentele rutiere din România au loc noaptea, cam 20% pe înserat iar trei sferturi dintre ele „se întâmplă”pe timp de zi, în condiții de luminozitate deplină. De asemenea, doar un accident din 5 are loc pe carosabil „cu probleme” (umed sau înghețat), restul de 4 accidente din 5 au loc pe carosabil perfect uscat. După zilele săptămânii, vinerea este cea mai riscantă, înregistrându-se cele mai multe ciocniri pe șosea. Iar ca lună din an, august, iulie și septembrie sunt în topul accidentelor.
https://economie.hotnews.ro/stiri-finan ... uloase.htm

niste comentarii foarte in bune in subsolul articolului:
patrick_higher • 2022-05-29 11:59
"Dezordinea" din traficul din Italia nu înseamnă neștiința de a conduce, dimpotrivă. O săptămână de condus la Napoli, de exemplu, creează reflexe și capacități de anticipare nebănuite și nedescoperite în 10 ani de condus în România. La noi, problema ține de psihic, de frustrările adânci ale nației, de... dezordinea din capetele și sufletele românilor, nu de cea de pe străzi.
George789 • 2022-05-29 15:54
De fapt situatia este mult mai rea in ce priveste numarul de accidenta daca raportam la numarul de masini. In Romania sunt 357 masini la 1000 de locuitori, Germania are 568. Daca raportezi la populatie in Romania sunt de 2.5 ori mai multe accidente, dar daca te uiti la masini, de fapt in Romania produc de 5 ori mai multe accidente. Pana la urma statistica arata mai bine pentru avem si multi oameni care nu isi permit masina.
Treceam pe zebra cu verde la pietoni, pe jos, pe langa bicicleta si langa mine mai erau 2 oameni. Vine o putza-manelara (atat am apucat sa vad, ii simt instant dupa mutra) cu un Golf (evident diesel care fumega), asta primind verde in aceeasi directie in care noi traversam, face dreapta direct peste noi claxonând isteric deoarece ii stateam in cale, noi, pietoni, mergand pe zebra si cu verde pietoni la semafor. Deci analfabet complet, avea si pasageri, manelari mai batrani. Sa dea peste noi isteric cu claxon. Furie!
In Bucuresti exista o agresiune permanenta, frustrati si plini de agresivitate dau peste tine cu intentie, uite asa sa se defuleze, ca sunt frustrati si plini de ura, crapa fierea in ei! Cei mai multi din astia au niste mutre de nu mai am ce comenta, cand le vad mutra imi dau seama instant ca unicul "dialog" cu astia e bataia directa, practic falimentul rasei umane. Prea multe gunoaie umane!

Deja numar de 3 ori cand mergand pe bicicleta in trafic mi s-a strigat de pe geamul masinii, "-De cand v-a dat voie sa mergeti pe strada?!" Pe unul l-am reclamat la politie. Era o situatie absoluta, un drum minunat de 3 benzi continua intr-unul minunat cu o banda, asa ca pe primul care merge inainite il depaseste al doilea din dreapta care vrand tot inainte i se infige fortat din dreapta. Pe acest al doilea il depaseste un al treilea care face la fel, incearca agresiv sa i se bage din dreapta, adica peste primii doi care tocmai se intrec care are nervii mai slabi. Peste toti 3 mai sunt si eu biciclist, adica si mai in dreapta incercand sa gasesc spatiul vital sa pot patrunde pe unica banda inainte. Imi e greu sa ma bag in timp ce 3 isi disputa existenta. Ei bine, apare cocalarul suprem, adica al patrulea din dreapta mea (eu biciclist), Passat diesel fumegator de Ilfov (cei mai periculosi) incercand sa mi-o taie mie din dreapta ca sa le-o taie primilor 3. In timpul asta masina 1 care e cea mai bine plasata (dar sa nu pariati pe asta!) opreste blocata de aia care stau pe de-a latul si care intrasera in intersectie (in coloana) fara sa aiba loc si evident ii prinsese rosu acolo. Cocalarul nr. 4 vrand sa mi-o taie prin dreapta mea imi striga pe geamul deschis, "-Dar de cand v-a dat voie sa mergeti pe strada?!" (sunt foarte multi care considera ca bicicleta e numai de mers in parc). In final nu l-am lasat si a intrat dupa mine pe unica banda dupa care m-a depasit agresiv, ca vorba aia, ce naiba cautam eu pe strada?! Am zis ca prea se repeta chestia asta in intersectia aia si am scris la politie. Culmea este ca mi-au raspuns (dupa 3 saptamani) cu multe stampile si semnaturi scanat in PDF cum ca..... etc, ceea ce stiam si eu, nu am probe dar ei o sa-l analizeze pe ala atat cat se poate. Apropos, dupa ce m-a depasit pe mine le-a taiat-o agresiv la ceilalti la urmatorul semafor. Un zmeu! Dar vorba aia, o imagine face cat o mie de cuvinte, degeaba descriu eu in text ca in realitate este "viata bate filmul".

Alt aspect - minim o data pe saptamana vad masina de politie fara sirena, fara lumini care incalca (grav) regulile de circulatie. Pentru ei semaforul rosu este optional si evident au prioritate speciala indiferent ca au sirena/lumini sau nu. Si sunt mereu grabiti undeva. In rest nu fac nimic. Pot numara pe degete de cate ori intr-o saptamana vad ca la un semafor NU mai trece nimeni dupa ce s-a pus rosu. Stiu intersectii unde trecutul dupa ce se pune rosu e regula deja si unica departajare este cati reusesc sa treaca dupa ce se pune rosu?! In medie vreo 3.,..5 bucati.

Trecerile de pietoni sunt pe raspunderea pietonului, stiu cateva unde ti-o furi daca nu esti extrem de prudent ca pieton.

Tot haosul si dispretul pentru legi si codul rutier se datoreaza pasivitatii politiei care nu face nimic util. Cateodata ii vad stand la panda insa in zone fara valoare, adica acolo unde e liber, gol si nu exista potentiale pericole. Adica stau la panda pentru amenzi doar sa faca planul. Insa acolo unde e nevoie de ei nu stau. Sau daca stau nu fac nimic. De prea multe ori ca biciclist vad masini cum forteaza pe rosu si echipajul care zace pe acolo se face ca nu vede. De vreo doua ori m-am luat de ei. Unul mi-a zis ca e singur si nu are ce face. Altul a intors capul sa se faca ca nu ma vede si s-a dus sa nu pot sa-i vorbesc. Tocmai asistasem amandoi, eu biciclist oprit la semafor, el politist in intersectie cum o masina a fortat in plin rosu (nu galben) cu viteza foarte mare.

Toate problemele astea s-ar mai rezolva prin chestii care tin de civilizatie ca:
- montare de camere la fiecare intersectie si trecere pietoni precum si legislatie care sa actioneze functie de inregistrari si supraveghere video. E simplu, ca in tarile civilizate, le trimiti amenda acasa in baza inregistrarii. Ar fi macel de amenzi la inceput insa dupa aia s-ar potoli cu totii deoarece rumanul este extrem de lash.
- luarea in consideratie legala a oricarei filmari. Aici au mai incercat sa faca ceva unii prin parlament insa sunt aspecte neplacute. Dar orice video contrafacut se poate dovedi la o expertiza insa nu victima sau reclamantul trebuie sa plateasca expertiza!
- desfintarea integrala a politiei ca in Georgia, adica dati toti afara si formata o noua politie cu examen si selectie si musai alti sefi, nici unul care e azi! Mafioti toti! Corupti toti!
- site si mijloace de comunicare cat mai instanta si vasta cu politia. Adica orice sofer sa poata sa trimita instant reclamatii, video, etc si astea sa fie analizate. Trebuie personal pentru asta dar mai bine platesti niste oameni sa faca asa ceva decat actualii politisti care dorm la umbra prin masini si nu fac nimic toata ziua!
- evident, eliminata birocratia de secolul 19 cu hartii cu stampile plimbate saptamani. Digitalizat puternic, tot!
- sisteme automate de radar cum e in Germania unde treci pe o strada pustie cu limita 30Km/ora si daca esti ruman-cocalar si treci cu 50Km/ora primesti direct amenda acasa in cutia postala.
- radar automat peste tot in Bucuresti mai ales pe bulaverdele unde se trage cu viteze mari si eu as fi de acord cu scaderea limitei de viteza in oras la 40Km/ora si doar pe drumuri gen centuri sau altele care suporta sa fie chiar marita limita actuala.

Dar cine sa faca asta? Cand toate drumurile din Bucuresti sunt complet distruse si totul e o paragina?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.


User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Recenta demitere a CEO-ului Volkswagen este pusă cel mai adesea pe seama admirației pe care Herbert Diess o avea pentru Elon Musk, fondatorul Tesla, compania competitoare pe piața automobilelor electrice. În urmă cu mai mulți ani, Diess fusese chiar aproape de a pleca la Tesla. Dincolo de aceste lupte în lumea auto, demiterea șefului Volkswagen spune multe lucruri îngrijorătoare despre industria germană.

Diess nu a dorit să lase softul noilor automobile electrice în seama unor giganți din domeniu, așa cum compania Volvo a făcut apelând la Google. Diess și-a dorit ca Volkswagen să nu fie retrogradată la statutul de producător de caroserii, carcase pe care alte companii să-și instaleze propriul soft și să aibă acces astfel la toate informațiile cumpărătorilor de automobile. Diess și-a dorit ca Volkswagen să-și producă propriile baterii in Germania și, mai ales, să rămână stăpână pe datele clienților și să le monetizeze în propriul beneficiu. Strategia sa a fost lăudată, însă a fost prea greu de implementat, iar asta spune multe despre industria germană, care nu este pregătită să se adapteze actualei revoluții industriale.

”Modelul german de producție industrială nu este sustenabil din cauza tehnologiei depășite, din cauza gazului din Rusia și dependentei de bunăvoința clienților chinezi. Neomercantilismul german a fost și încă mai este marele obstacol în calea integrării europene”, scrie Eurointelligence.

”Marea problema cu a patra revoluție industrială – după cea a motorului cu abur, a electricității și microelectronicii – este că nu are contururi bine definite. Este o lume a noilor tehnologii – robotică, energie regenerabilă, realitate virtuală, inteligență artificială, inginerie genetică, etc.

Având o puternică prezență în inginerie, Germania ar părea bine plasată, însă exisăa obstcole foarte mari. Reamintim cum marile oțelării au acaparat bazinul Ruhr, în anii 1980, iar orașe precum Dortmund făceau eforturi uriașe pentru a atrage în zonă și companii din alte sectoare. Până la urmă, schimbarea a venit odată cu declinul siderurgiei. Lucrurile stau la fel și astăzi: fără declinul unor hegemoni precum Vokswagen, BASF sau Bayer, tranziția nu se va întâmpla vreodată. Problema este însă că în Germania nu poți câștiga alegerile daca te opui industriașilor”, scrie Eurointelligence, care consideră că o criză grava a gazelor poate grăbi prăbușirea acestor giganți și trecerea la următoarea etapă a revoluției industriale în Germania.

”Companiile germane au fost supraprotejate, de multe ori fără știința lor, de o politică externă elaborată în primul rând în interesul lor. Pe măsură ce această protecție va dispărea, riscurile expunerii foarte mari în China vor fi evidente. Companiile germane fie vor fi puse cu spatele la zid (așa cum se întâmplă acum cu lobbyul gazelor în Germania), fie vor fi cumpărate de chinezi.

Semințele acestor schimbări sunt deja semănate, însă va mai dura până să răsară. Acumularea de noi tehnologii este o mare oportunitate pentru investitori, în special într-o perioadă precum cea care va veni, când prețul acțiunilor va mai scădea. Credem că valoarea adăugată a produselor fizice și a afacerilor existente va scădea semnificativ în următorul deceniu și chiar mai departe. Asta va avea un impact asupra modului în care va arăta politica noastră economică și industrială, dar și integrarea europeană”, mai scrie Eurointelligence.
https://www.cotidianul.ro/hegemonul-eur ... re-de-lut/

Se pare, logic, Germania va pati ceea ce a patit Japonia mai demult. Ceea ce a dus la decaderea Japoniei a fost conservatorismul in afaceri, faptul ca nu s-au adaptat la schimbarile mondiale decat fortat, adica in loc sa remorcheze sau lasat remorcati. Dar i-au tinut pe loc si talentul, pasiunea si priceperea deosebita a japonezilor pentru ingineria mecanica, lucru care i-a tras in jos intr-o epoca cand ingineria mecanica devenea un domeniu din ce in ce mai secundar, ceva din ce in ce mai low technology.
Adica e o poveste de cand exista viata pe Pamant - cei care nu se adapteaza (la timp), dispar. De multe ori speciile cele mai specializate, deci cele mai performante intr-un domeniu ingust, dispar primele pe scara evolutiei inlocuite cu specii mai primitive, mai simple dar mai adaptabile, mai disponibile la schimbare rapida si de orice fel.
In prezent Germania nu detine un loc fruntas in invatamantul de avangarda din lume. China incepe sa urce cu viteza si are "material uman". Pe japonezi i-au "facut" sud-koreenii care in trecut fusesera "sclavii" japonezilor, pe nemti or "sa-i faca" chinezii. Scenariul se repeta. Incet dar sigur.
In prezent sectorul care domina din ce in ce mai mult economia planetei este cel IT. Softuri, programare, asta e in varful lantului trofic in prezent. Relevanta ingineriei mecanice, producerii de hardware scade. In acest sector totul se democratizeaza, tehnologia (mecanica, hardware) devine accesibila din ce in ce mai mult, se poate muta la "maimute", se poate produce cu "maimute" tocmai cazute din copac, totul se poate muta si instala rapid, totul e asa bine automatizat, coordonat si proiectat ca fiinta umana necesara poate fi recrutata si din zona "maimutelor". Astfel, faima ingineriei germane incepe sa devina istorie de manuale, nu mai are relevanta economica, nu mai intereseaza pe nimeni, se poate inlocui cu orice, oriunde. In prezent cei care domina si mananca caimacul lumii sunt acum cei care creeaza soft-uri, IT-ul, cei care programeaza. Ceilalti devin secundari, usor de inlocuit, mutat, schimbat, in final sclavi. Care aveti copii trebuie sa intelegeti ca viitorul este in IT, programare, software. Meseria e bratara de aur iar asta e acum de platina. Ei sunt varful, ei vor hotara, domina, conduce, ei vor culege caimacul. Deja se intampla. Iar in cazul Germaniei situatia e proasta, invatamantul lor e jos pe scara concurentei mondiale, devin incet dar sigur niste inadaptati in timp ce Asia se ridica cu viteza maxima.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

„Viitorul automobilelor nu începe și nici nu se va termina cu cele electrice”, spun oameni care chiar se pricep

​​Atitudinea lui Toyota față de mașinile electrice diferă puternic de cea a altor mari producători. Gil Pratt, CEO la Toyota Research Institute, căruia îi aprține și citatul din titlu, crede că prea mulți au fost seduși de moda propulsiei electrice.
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... pricep.htm

Trecand acum putin timp pe langa o statie de incarcare electrica auto am avut o "revelatie". (pe langa faptul ca-i compatimesc). Mi-am dat seama ca atunci cand se vor inmulti masinile electrice va fi o mare problema gasirea unei prize de incarcare libere. Daca la benzina/motorina/gaz dureaza foarte putin sa umpli un rezervor, la baterie dureaza foarte mult. Si daca adaugam "stilul romanesc" prezent in toate, nu e greu de imaginat cum o sa fie cand vor fi multe masini electrice! De exemplu cand toata lumea pleaca in vacante, cand sunt multi intr-un loc, weekend, zone aglomerate, etc.
Masina electrica necesita planificare riguroasa - cat mai tine bateria, unde este punctul de incarcare, ce tip de incarcare e acolo (lung, scurt), daca acolo e liber sau cumva gasesti o coada de masini, etc, etc. Intr-un cuvant planificare! Exact capitolul la care rumanul majoritar e cel mai "tare". Spre exemplu pleci in vacanta minunata cu electrica, ai pe "aplicatie" punctele de incarcare si ai si consumul, totul. Dar la punctul de incarcare vezi ca prizele sunt toate ocupate si mai sunt si altii care asteapta! In momentul ala s-a dus distractia pentru ca nu ai de ales, nu poti pleca mai departe ca nu ajunge curentul in baterie! Daca ramai acolo mult timp sa apuci sa incarci te depaseste si unul pe bicicleta.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply