AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Si mai e problema cu motorina proasta in Romania. Am facut comparatie o data cu aia din Italia. La ei era diferenta mare si cu aia din Slovenia, mai ieftina si mai proasta. Aia din Slovenia era mai buna ca asta din Romania.

Dar ce mai conteaza cazanele pe patru roti cand ditamai capitala e inconjurata cu gropi de gunoi unde se ard deseuri importate de mafia italiana in fiecare noapte de weekend?!?! In "Bucale" senzorii de aer au aratat anul asta o poluare peste Kabul din Afganistan, adica cel mai poluat oras din lume. Cand gropile de gunoi au tacut in pandemie Bucurestiul avea aer de munte.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Sistemele de depoluare lucrează doar după ce sunt bine încălzite. O mașină diesel decenta are nevoie de doua chestii că sa nu scoată fum: 1. Sa respecte raportul aer carburant(sistem supraalimentare funcțional) și 2. Sa aibă injectoarele in stare buna pentru a pulveriza corect carburantul . Orice problema la aceste subansamble duce imediat la.contaminarra și încărcarea sistemului de depoluare, apoi la eventuarea anulare a sistemului în ultimă instanță , mașină devenind un kazan. Anul nu contează, există kazane din 2019, mașini fiutute, distruse.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

resitent wrote:
20 Feb 2021, 13:48
Anul nu contează, există kazane din 2019, mașini fiutute, distruse.
foarte adevarat! Eu fiind biciclist miros toate tevile de esapament fiind cu adevarat specializat. Ei bine, printre cele mai toxice noxe esapate am gasit la masini relativ noi sau chiar foarte noi. Unele scot o chestie ca lesini pe loc! Cazanul vechi din vremea lu' mamaia miroase cum mirosea lampa lu'mamaia cand se lua curentul in anii 70, adica clasic, fumaraie normala. Dar unele modele noi scot un fel de otrava de la care ma ustura cateodata pe gat si ma ustura ochii. Evident, mai ales vara cand aerul e statut (adica nu bate vantul).

Ca tot am zic ceva, parerea mea e ca atunci cand se vor inmulti masinile electrice se vor inmulti si accidentele de tot felul. Pentru ca nu fac zgomot deloc si nu le auzi cand vin dar si pentru ca au demaraje (si acceleratii) demente, am citit ca unele au sisteme speciale sa nu fuga de sub tine ca titirezul daca dai drumul prea brusc, cuplurile la motoarele electrice sunt uriase si instantanee. Asemenea masini cand vor intra pe mana bubulilor majoritari va fi de jale! Cateodata (tot ca biciclist) ma trezesc cu una electrica langa mine pe care o stiam departe in spate si nu o aud deloc. Nu mai spun ca astea cand pleaca de la stop sunt instant departe pana astia cu motoare termice schimba vitezele.
Cred ca ceea ce va mai salva situatia ar fi tehnologia inteligenta cu radar si diverse protectii pusa pe electrice sa actioneze singure cand nea' Gheorghe traverseaza ca vaca pe diagonala strazii.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Mașinile noi se distrug repede din cauza calității precare a fabricației dar și a faptului că sunt foarte sofisticate, au foarte multe sisteme implementate ieftin din plastic(a se vedea clasa D in audio care se dezlipesc de pe placi) . Folosirea plasticului la admisii și bai de ulei (Mercedes, BMW , Ford, Volvo) le face casante și se distrug imediat după doi trei ani. Nici nu mai contează câți km face o mașină nouă, contează doar cat timp a existat pe pământ, fiind într-o degradare accelerata de la.prima cheie. Poți să mergi 300 mii de km in trei ani sau 30 mii, mașina noua după 3,4 ani este căcat.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Exact!
Am mai povestit pe aici, am avut un inginer cu care am lucrat prin 2007, era pe structuri metalice. A migrat la Renault in proiectare, aia angajau masiv din Romania, l-au specializat la Paris si de atunci lucreaza numai in Romania. El a zis ca proiectarea urmareste sa faca piese cu durata de viata programata cat mai exact, adica sunt facute sa crape la fix cand e nevoie. Si a mai zis ca astia cauta ieftinire sub un cent daca se poate, adica totul e orietat drastic pe pret, sa le faca si din balega daca ar tine exact cat timp e nevoie. Totul e numai bani si marketing. Si spoiala sa ia ochii la omul majoritar. A mai zis ca Renault daca ar vrea ar proiecta si produce o masina care ar rezista un milion de kilometri fara nici o reparatie.... dar NU vrea! Scopul este sa le faca sa crape la ora fixa, exact cum zici. Totul depinde de garantie si legislatie, astea dicteaza durata de viata. Si mai sunt legile ecologiste, e de mare lauda sa faca piese din plastic in loc de metal.
Parerea mea este ca proiectarea pe motoare termice e la vale, sunt ultimele clipe, acum se trece masiv pe electric ceea ce e cu totul si cu totul alta industrie! O electrica e pur si simplu alta chestie, nu are in comun decat caroserie, directie, suspensii, design, in rest e ca un video VHS pe langa Tractorul Brasov. De aceea o sa apara in continuare marci noi pe electric iar o parte din cele vechi se vor prapadi. Acum probabil daca produci aspiratoare si masini de spalat e mai usor sa convertesti productia la auto electric decat daca produci auto clasice pe termice. Vai de multi care lucreaza in domeniu, de la proiectare pana la comert cu piese si altele. Si cei din petrol au luat-o la vale.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Există și o parte buna. Fiind atât de multe mașini și ajungând atât de multe la dezmembrări, poți oricând să încropești ceva . Nu mai e ca pe vremuri când cârpeai o Dacie. De exemplu aveam nevoie de o mașină de teren și am găsit una pe olx la niște țigani, proaspăt adusă cu motorul defect. Am plecat la Arad am pus teracanul pe platforma și două săptămâni mai târziu cu un piston luat de pe ebay, o garnitura de chiulasa și o curea de distribuție(am refăcut și injectoarele) am avut și încă am o mașină decenta care pornește la -20. Nu merge ca una noua pentru că avea o cămașă zgâriată dar am dat 800 euro pe o superbă mașină de teren serioasă. Avantajul epocii în care trăim. Trebuie sa luam ce e bun din grămada de mizerie. Problema e cu oamenii care cred că au cules diamante și eu au în mana un rahat.
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

resitent wrote:
20 Feb 2021, 15:57
dar am dat 800 euro pe o superbă mașină de teren serioasă
de fapt NU ai dat 800 euro ci mai mult. E vorba de timpul tau, munca in primul rand si drumurile (si ca sa ajungi sa sti meserie klumea ai consumat viata, timp, bani, poate si sanatate!). Nu mi se pare putina munca sa bati drumul in partea ailalta a tarii sa aduci harbul, apoi sa desfaci motorul pana la pistoane (si poate ai desfacut si altele), sa cauti pe net piese, sa astepti sa iti vina, etc. Tie ti se pare ieftin pentru ca ora ta de munca este probabil ieftina asa cum e in Romania, adica nu pui pret pe munca ta ca oricum, asta e tara, nu poti "vinde" peste nivelul pietei. Dar ia sa fi un mecanic neamtz din ala cu vila cu piscina si trei masini in garaj (facute toate din MUNCA - aici in Romania le faci numai din furt!), vorba aia, nu te mai ridici din pat pentru asa ceva cu atata munca, atata drum si timp consumat.
Noi (ca si eu sunt asa) suntem invatati aici in Romania sa nu ne pretuim nici timpul si nici munca (si sa nu ne pretuim nici pe noi insine).
De aia pe dincolo arunca ei masina aia pe nimic (si o culeg tiganii), pentru ca timpul si munca lor COSTA. La noi inca este ieftin.....si in final noi suntem ieftini. Ne omoara statul in spitale, murim in incendii pentru ca in Romania sunt doar 4 perne si e scara stricata, toate astea sunt pentru ca noi suntem ieftini. Asta creeaza o mentalitate diferita de aia "de dincolo" care aunca "lucruri bune" la gunoi. Cand o sa costam si noi ca ei, nu te mai deranjezi pentru astfel de chestii, iti iei "de-a gata" si cand se strica (devreme) arunci si cumperi alta fara sa te tavalesti de ciuda, ba din contra, stai calm si bei bere ca si cand lumea este infinita si perfect calma. E o alta lume, alta mentalitate.
Si noi inca stam bine la ora asta, chiar sus! Un exemplu este Cuba unde aia repara si tin in viata masini din anii 50. Ca au timp infinit, munca lor costa exact nimic! Da cubanezul la surubelnita in timp ce aia din jur asteapta pe scaunel sa bage oua pe cartela la alimentara. Sau rusnacul din Siberia care intre doua vaze de flori umplute cu votca si date pe beregata i-a reparat motorul BMW englezului care credea ca nu poti repara nimic decat atunci cand comanzi piese pe internet. Rusul i l-a facut cu nimic din nimic. Ca are omul timp infinit si munca lui costa fix nimic, adica oricat s-ar agita tot aia e.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Asta imi aminteste de anii 90 cand m-am angajat prima data in o fabrica.
Aveam salariu lunar echivalent a 100$ si se mergea pe principiu ei sa fac ca ne platesc noi ne facem ca muncim.
Timp, munca, materiale existau fara limita ...bani insa nu.
Aveam colegi care isi construiau amplificatoare de la zero, transformatorul il proiectau si bobinau manual, carcasele le prelucrau, eloxau, din aluminiu masiv, componentele electronice se gaseau , doar reparam utilaje electronice iar fabrica producea motoare electrice.Constructia putea dura cam 2-3 ani, piesa arata ca un tank iar sunetul nu era rau, se faceau dupa scheme din Tehnium din asta mai rasarite tip Quad, nu chestii clasice.

Apropo de masini, un cunoscut isi cumparare din USA un Chevrolet la care s-a spart un disc frana.
Nu a gasit si nu se punea problema sa mai gaseasca acea piesa in Romania acelor ani, asa ca a venit cu discul in mana la noi la fabrica, au testat la laborator sa vada ce fel de otel-carbon este, au turnat la turnatorie o farfurie din acel material apoi s-a prelucrat la strung, freza, si au scos o piesa perfect utilizabila.Treaba a durat cam 2 saptamani si au fost implicati vreo 10 angajati, cost: cateva sticle de tarie.

In acelasi timp in vitrinele de la Unirea tronau magnificele Technics care ar fi costat salariul pe cativa ani, nimeni nu isi permitea asa ceva asa ca era evident mai simplu si aproape gratis sa construiesti ceva de la zero.
Totusi la un moment dat cand am ajuns la alt nivel, preferam sa imi cumpar ceva nou decat sa il repar pe ala vechi in conditiile in care eu cu asta ma ocupam: reparatii electronice! Daca se strica televizorul, nici nu imi puneam problema sa il repar sau eventual sa chem pe cineva sa isi bata capul, nu! il aruncam si luam altul.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

Este important să știi că poți să faci ceva și să nu o mai faci la un moment dat din diverse motive. Dar ce te faci atunci când nu știi nimic sau iei totul de-a gata, eu zic că e mai grav.

Orice s-ar spune, astăzi găsești scule, găsești mașini, există un minim avantaj chiar și afara, multi trăiesc din ce alții consideră lucruri defecte. Poate efortul pentru a repara o mașină sau o scula este mare dar ratele la.una noua(de rahat) pot aduce stres infinit mai mare. S-a văzut acum in pandemie când fabrica de plastic nu a mai funcționat, consumul s-a oprit în loc și multi au avut un șoc.
Bineînțeles că milionarii nu au nici un stres, dar majoritate oamenilor de pe planeta nu-s milionari :))
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Absolut de acord! Excelent spus!

Dar am o mica obiectie ....care nu e de fapt obiectie - e valabil doar cand te pasioneaza problema. Unii ii spun "hobby". Eu i-as spune "normalitate" pentru ca hobby este exact ce ne pasioneaza dar i s-a dat aceasta denumire pentru ca putini oameni au sansa sa suprapuna munca din care traiesc cu pasiunea lor cea mai mare, adica "hobby". Desi nu e chiar atat de simplu insa in principiu ce ai spus e perfect valabil pentru cei pasionati. Si problema cea mai grava asa cum ai scris, sunt oamenii pe care nu-i pasioneaza nimic, adica cei care nu stiu sa faca nimic. Astia sunt materia prima pentru consumerism. Adica boala cea mai grava a civilizatiei actuale care ne duce pe toti spre un sfarsit previzibil si care pare de neoprit.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

@momolo

In viață există consumeri și există life hackers. Grosul e făcut din consumeri fara doar și poate. Toate lucrurile sânt gândite pentru ei, sa se phută repede, sa le ia banu, sa-i încânte cu gadgeturi. La fel și în audio, compari tu șasiul la kyocera și suspensia cu ce se face acum? Dacuri și pacuri.
Totuși standardele au ajutat, sunetul s-a îmbunătățit chiar și la săpuniere, telefoane și YouTube, lumea nu are altă șansă decât să evolueze, însă drumul este greu, evoluția trebuie plătită cu ceva.
Peste toate astea se suprapune și nostalgia timpurilor, senzația pe care ți o oferă o mașină clasica sau un disc de vinil. Nu înseamnă că vinilul e mai bun sau că un V12 din 80 e ce trebuie. Conteaza ce înseamnă lucrurile astea pentru individ și cât îl ajuta și îl motiveaza in drumul vietii
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Volkswagen on Monday appeared to accidentally announce a rebranding with the new name “Voltswagen,” before quickly removing the press release from its website.
https://thehill.com/policy/transportati ... to-website
Sfârșitul unei epoci: Volkswagen a dezvăluit din greșeală viitorul nume al companiei
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... numire.htm

S-a pornit valul electric.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by resitent »

O păcăleală de 1 april este voltawagen
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Oltcit, primul autovehicul low-cost românesc care s-a vândut în Occident
https://www.historia.ro/sectiune/genera ... n-occident

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

BMW rupt în două pe un drum din Gorj, jumătate din maşină a fost aruncată pe partea opusă a şoselei
https://observatornews.ro/eveniment/bmw ... 15211.html

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply