Page 24 of 45

Re: Despre masini

Posted: 21 Jul 2014, 16:56
by remoteviewer1
Am condus astazi un Saab 9-3 de ultima productie (avea motorul diesel de top de la Fiat cu vreo 177 de caluti) prin capitala noastra semi-aglomerata si vreau sa spun ca am ramas destul de impresionat chiar daca vb de un model din generatia GM. Cel mai mult m-au impresionata scaunele (de piele) ce te cuprindeau intr-un mod super placut si ferm fara a fi obositoare. Explozia de cuplu a motorului diesel in jurul a 2000 ture necesita oarece acomodare cu actionarea pedalei de acceleratie, insa dupa ce te prindeai cum se face, totul mergea smooth. Motorul diesel de generatie relativ noua(cu bloc aluminiu) se prezenta fara vibratii suparatoare si sunet necizelat in habitaclu. Setare suspensiei era una interesanta pentru mine, un fel de amestec placut de agilitate si confort.

Fiind un fel de fanatic al motoarelor pe benzina, am ramas impresionat de pachetul complet oferit de masina: un fel de confort amestecat cu sportivitate, insa am ramas cu o intrebare pe buze... oare cum se conduc modelele adevarate Saab(inainte de epoca GM) cu motoare turbo pe benzina? Hm....

Re: Despre masini

Posted: 21 Jul 2014, 19:17
by comanr
motorul ala il am si eu pe alfa, plus-minus, stiu ce face si cum trage insa e limitat rau fata de un benzinar din ala turbo mai vechi, ala urla ca un animal, depaseste orice inafara de statii peco :mrgreen:

Re: Despre masini

Posted: 21 Jul 2014, 20:09
by remoteviewer1
Singurul fapt deranjant al grupului motor/transmisie automata(in modul normal) era un fel de lag de cateva secunde din momentul din care apasai pedala de acceleratie pana incepea sa traga ca nebuna si apoi trebuia sa iei piciorul de pe acceleratie pentru a-ti mentine permisul.

Eu venit de pe benzina(si manuala si automata ce au un raspuns mai mult sau mai putin liniar de la 1500 de ture pana la 4000-5000 de unde incep sa traga mai serios) am ramas uimit de lipsa de neliniaritate motorului, in cativa kilometri obisnuindu-ma cu sistemul totusi (prima mea masina a fost tot un diesel insa nu la fel de exploziv), oricum motorul tragea decent pana pe la 4000 de ture parca. Fata de dieselurile vechi nu simteam totusi puntea fata grea (motorul de haluminiu isi spunea cuvantul), masina fiind cu impresia ca e on the light side, nu avea mersul celor germane de tanculet insa nici barca nu era.

Re: Despre masini

Posted: 21 Jul 2014, 20:33
by comanr
is sportive astea, le ajuta suspensia, sasiul. cutia aia e de doi bani, ca toate automatele de oras, cutiile care le vezi tu la wrc costa mai mult decat motorul si sant alta mancare de peste, manuala e sfanta.

Re: Despre masini

Posted: 22 Jul 2014, 19:32
by kane
Nici un Tid sau Ttid generatie noua nu are legatura cu un 9-3 Aero 2000/2002. Legat de zgomotul motorului respectiv ma mira comentariul de mai sus, as putea spune ca este unul dintre cele mai silentioase motoare pe benzina iar in sarcina nu urla deloc, mai mult un suierat metalic foarte smooth.
Chiar si prima generatie diesel de pe 9-3, cu setarea de baza de 125 CP are un cuplu si reprize impresionante, in afara de acceleratia violenta a unui benzinar turbo nu ii lipseste nimic, motorul este intr-adevar extrem de liniar, acul turometrului sare sprinten in orice viteza de la 1000 la 4000 de ture si ajunge mult mai repede la 220 de km/h decat multe benzinare din tara lu' tanti Merkel.
Cat despre mai sus mentionatul Aero...daca are pe el si kit-ul rescue Viggen (un set de accesorii de la Abbot Racing UK pentru rigidizarea directiei si a directiei) putine masini din ziua de azi pot egala asemenea performante si tinuta de drum. In afara de calitatea fabricatiei, a materialelor folosite, a fiabilitatii componentelor (toti posesorii mai rasariti de Saab pot confirma fapul ca un exemplar de peste 10 ani se comporta ca o masina normala veche de un an sau doi), al confortului, al performantelor motorului etc etc cine conduce asa ceva pentru prima oara va fi cu siguranta impresionat de asemenea bestie :)
Ce sa mai spun ca Tid-ul meu din 2002 are by default full black Alcantara leather (inclusiv volanul cusut manual), clima automata inclusiv engine and cockpit heater programabil, sensori parcare, CD changer, 6 airbag-uri , volan intesat cu comenzi si reglabil plus alte multe nimicuri extrem de placute unui sofer pretentios, ca de exemplu un computer gata sa faca si clatite cu visine, se poate programa o multitudine de setari climatice si aerisire, pana la ajustarea volumului muzicii in functie de cresterea si scaderea vitezei...
Si nu e Aero.
Cu cateva zile in urma asteptand cuminte sa-mi vina randul la pompa, soferul din fata nu s-a asigurat (si) in oglinda laterala si a dat in marsarier, vrand probabil sa se aseze la alta pompa.
Dupa ce ne-am dezlipit eu mi-am sters bara cu o carpa si l-am rugat sa fie mai atent. El va trebui sa-si schimbe bara (Golf ultima generatie).

Re: Despre masini

Posted: 22 Jul 2014, 19:52
by comanr
stii cum e, nici un aeromodel din asta nu sufla in fata audi ului meu semiruginit 2.2 turbo quattro adica fiecare obisnuieste sa si laude gunoaiele si sa puna niste fanatism in treaba asta.

o masina urata fara tractiune integrala care avea avantajul unui motor pe benzina cat de cat misto, doar in 4 cilindri, dar care a devenit si proasta odata cu intoducerea motorului de fiat si cam asta e.

Re: Despre masini

Posted: 23 Jul 2014, 07:53
by remoteviewer1
Nicio masina nu e perfecta (fiecare cu pasaricile lui ce ciripesc in functie de trairile anterioare ), cu atat unele care nici nu se mai fabrica, insa...am ramas destul de impresionat de aceasta Vectra cu stema de SAAB, gandindu-ma ce poate face modelul original gandit de baietii aia...

Pentru mine, dotarile interiorului (clima, beculete, etc.) sunt niste chestii optionale atat timp cat imi place cum se conduce masina, cum sta pe drum, cum sta in curbe, cum colaboreaza motorul si cutia, cum stai asezat in scaune, etc. Eu consier design-ul la SAAB sa zic nu pe gustul meu, fiind o combinatie dintre scoala scandinava si cea italiana.

Sper sa prind la un drive test un model turbo benzina din anii 90 pentru a-mi face o perere mai pertinenta despre ce a fost SAAB (chiar daca il invie acum cineva, o sa aiba tot o platforma cumparata de la cineva, nu mai sta nimeni sa dezvolte ceva de la zero pentru ca este foarte scump).

kane
Dupa ce ne-am dezlipit eu mi-am sters bara cu o carpa si l-am rugat sa fie mai atent. El va trebui sa-si schimbe bara (Golf ultima generatie).
Astazi masinile se fabrica din plastic ieftin, unii spun ca e pentru siguranta, altii pentru binele planetei, insa adevarul este acelasi...pentru economie la bani, punct. Toate iau 5 stele la testele de impact (pentru amagirea clientului fraier), insa daca dai cu spatele cu un mega bolid nou de multe zeci de mii de euro in ceva mai dur, iti ramane o gaura in bara de plastic ieftin decorata cu crom (adica tot plastic spoit).

Re: Despre masini

Posted: 26 Jan 2015, 20:43
by brighty
De ziua Tovarasului, un reportaj despre masina ce i-a apartinut, o Dacia 2000 albastra:

https://www.youtube.com/watch?v=Hf6fcwaxUog" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Despre masini

Posted: 10 Feb 2015, 09:02
by glucica
Care n-ati facut-o pina acum, grabiti-va ca se opreste fabricatia la Bugatti Veyron:
http://www.zf.ro/zf-24/saga-bugatti-vey ... 5-13810572" onclick="window.open(this.href);return false;
(mai ales aia cu conturi la HSBC :))

Re: Despre masini

Posted: 11 Feb 2015, 11:48
by momolo
....
Informaţiile DRPCIV arată că în România există înmatriculate patru automobile Bugatti Veyron, care au un preţ de circa 1,5 milioane euro fiecare. Unul dintre proprietarii celei mai scumpe maşini din lume este fiul "regelui asfaltului", Costel Căşuneanu, iar asigurarea CASCO a unui asemenea autoturism ajunge la peste 200.000 de euro. Un alt tânar care vrea sa facă trecerea la un Bugatti Veyron este unul dintre moştenitorii imperiului fraţilor Micula, Victoraş Micula. Familia a reuşit să execute silit statul român pentru o daună de 82 milioane euro şi băiatul de bani gata ştie deja ce va face cu banii. În prezent, Victoraş conduce un Ferrari de peste 200.000 de euro, dar parcă nu îi este de ajuns. Tânarul a iscat o controversă pe Facebook , dupa ce a spus că salariile angajaţilor tatălui său nu pot creşte, deoarece "trebuie să îşi cumpere el un Bugatti".
.....
http://www.gandul.info/financiar/tanar- ... a-13811183" onclick="window.open(this.href);return false;

Cum se fac banii pentru astfel de masini gasiti la alta rubrica: viewtopic.php?f=3&t=879&p=33871#p33871" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Despre masini

Posted: 11 Feb 2015, 12:40
by Kostas
Baiatul asta a fost dat afara din bac pentru copiat

http://m.stirileprotv.ro/lbin/mobile/in ... id=3643462" onclick="window.open(this.href);return false;

Asa ca merita un Veyron :D

Re: Despre masini

Posted: 11 Feb 2015, 13:04
by glucica
Link-ul este, cred, pentru mobil.
Din ce stiu eu, anul trecut a incercat a 2-a oara. Nepromovind, tati nu-l poate trimite la Oxford sau Cambridge.

Re: Despre masini

Posted: 11 Feb 2015, 13:35
by Kostas
Da, am dat linkul pe pe tableta - pe scurt beizadeaua a luat patru la romana in prima sesiune, a fost prins cu fituici in a doua sesiune, poate da bac-ul din nou in 2016, Ferrari i-a purtat ghinion, de aceea isi ia Veyron.

Re: Despre masini

Posted: 01 Mar 2015, 10:36
by momolo
Diferenţa dintre consumul declarat de producătorii de maşini şi cel real, obţinut de şoferi pe şosele, a crescut în medie la 31%, arată cel mai recent raport al unui important ONG de transporturi de la Bruxelles. Astfel, din cauza sistemului învechit şi manipulabil de testare oficială a maşinilor pentru consum şi emisii de dioxid de carbon, producătorii pot avansa cifre de consum mult mai mici decât cele reale, iar şoferii ajung în medie să plătească cu 500 de euro pe an mai mult pentru combustibil, faţă de cele promovate. Producătorul care trişează cel mai mult la consumul de combustibil promovat este prestigiosul Daimler, producătorul Mercedes.
http://www.gandul.info/producatorii-de- ... 13893.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Despre masini

Posted: 04 Mar 2015, 14:30
by Tarabostes
Din surse.. pot afirma ca in unele modele ar exista o lista cu piese "designed to fail" si un lant de fabricare-distributie-inlocuire bine pus la punct. inclusiv proceduri care nu dau voie reprezentantelor sa le repare.
Exemplu:
Swich microcontact avertizare usa deschisa. pret swich 3 lei. Remediu normal - schimbare swich. Pret 150 lei cu tot cu manopera. Nu se poate inlocui la reprezentanta decat cu broasca cu tot. Pret: 750 lei.
Alte modele sunt pur si simplu proaste...
Repet... pe surse.