AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by momolo »

Un roman si-a cumparat noul Aston Marin Valkyrie de 3 milioane de euro! Doar 150 de masini construite! FOTO
http://www.sport.ro/masini/un-roman-si- ... -foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini

Post by momolo »

Imagini care au stârnit furie pe internet. Un şofer de autobuz a blocat şoseaua: a mers kilometri întregi pe mijloc, pentru a nu putea fi depăşit VIDEO
http://adevarul.ro/locale/galati/imagin ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Volkswagen si uriasul sau plan de „electrificare”. Investitii de 20 miliarde euro si versiuni electrice pentru toate cele 300 de modele auto ale Grupului
http://0-100.hotnews.ro/2017/09/12/volk ... -grupului/" onclick="window.open(this.href);return false;

Si VOLVO a anuntat anul asta ca din 2019 nu va mai scoate decat modele electrice.
China a anuntat ca se gandeste la un plan total de a inlocui toate vehiculele actuale cu electrice.
Este evident, intreaga industrie auto incepe sa coteasca spre electricitate. Adica nu e o moda de moment!

Cel mai nasol va fi de masinile mici cu motoare diesel. In cativa ani va incepe haituirea. Probabil masinile mari utilitare vor ramane inca multa vreme pe diesel. Insa primele victime vor fi masinile mici.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Cât de rentabilă este o maşină electrică în România. „De când am cumpărat-o, am plătit doar parcarea“
http://adevarul.ro/locale/sibiu/cat-ren ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Exact la miezul zilei de azi, marţi, 27 februarie, Curtea Federală de Apel a Germaniei a dat un verdict care va pune imediat Germania şi, foarte rapid, toată Europa pe foc. Pe foc de motorină!

Începând din acest moment, marile oraşe pot decreta centrele lor urbane ca zone interzise pentru toate vehiculele cu motoare Diesel. Excepţie fac, deocamdată, numai cele cu motoare ultramoderne, care îndeplinesc norma Euro 6. Problema este concentraţia de oxizi de azot pe metrul cub de aer într-un oraş cu trafic extrem de dens, aşa cum sunt Stuttgart şi Düsseldorf în Germania, care au demarat această acţiune, în concordanţă cu normele şi limitele care sunt acum în curs de elaborare de către Comunitatea Europeană.

Repet, este vorba despre concentraţia acestor gaze în aerul din oraş şi nu despre emisia unui motor mai vechi sau al unuia ultramodern, care, luat în sine, respectă limitele. Avem pur şi simplu prea multe maşini în oraşe. Bucureştiul are, la 1,844 milioane de locuitori, peste 1 milion de automobile înregistrate, în care avem şi valul de maşini vechi aduse de curând, în care toate normele de emisie sunt depăşite cu mult.

Problema este mai gravă decât pare: trei sferturi din automobilele cu motoare Diesel care se vând pe an în lume sunt cumpărate de europeni, având avantaje clare în ceea ce priveşte consumul şi demarajul, două lucruri pe care, de exemplu, pe americani nu-i interesează de loc: au benzină destulă şi conduc de obicei foarte relaxat. Şi dacă analizăm mai atent situaţia în Europa, cam jumătate din automobilele existente în Germania, Franţa, Spania şi Marea Britanie au motoare Diesel. Şi aici nu e vorba numai de proprietarii privaţi, ci de meseriaşi, taxiuri, firme mici, firme de transport, poştă, servicii. Şi după automobile trecem la artileria grea: camioanele şi autobuzele, în care motoarele sunt, cel puţin în Europa, 100% pe motorină. Eliminăm toate aceste vehicule de azi pe mâine din oraşe, din marile centre urbane? Ceea ce va urma, de azi înainte, va încălzi puternic spiritele, din toate privinţele, economic, social, politic.
....
http://adevarul.ro/life-style/auto/bucu ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Un articol scris prost (sumar) de specialisti in domeniu, asa ca mai interesante sunt comentariile de la cititori.
La ora asta nu e interesant motorul electric ci bateriile, acolo e problema!

Lumea merge spre inevitabilul motor electric iar asta ma bucura!

http://0-100.hotnews.ro/2018/03/15/vide ... aster-z-e/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Spionul din maşină: ca să-ţi reduci preţul la RCA şi CASCO, îţi bagi singur iscoada electronică în automobil
http://adevarul.ro/news/eveniment/spion ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

dias28
Posts: 22
Joined: 10 Feb 2018, 23:10
Location: Iasi

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dias28 »

"Rezultate șocante. Mașinile electrice poluează de 3,6 ori mai mult decât automobilele dotate cu motoare termice, alimentate cu benzină sau motorină, relevă un studiu recent al Institutului Carnegie pentru Știință din Washington, realizat sub patronajul Academiei Naționale de Științe a Statelor Unite.
Cum poate, însă, ca un autoturism cu emisii zero să fie, de fapt, nociv? Concluzia aparent neverosimilă poate fi descrisă extrem de simplu: energia electrică folosită la reîncărcarea bateriilor provine din surse poluante. Astfel, rata mortalității datorată poluării este cu 86% mai mare, comparativ cu sistemele de propulsie convenționale, cifra alarmantă fiind asociată poluării industriale rezultate în urma producerii energiei electrice necesare încărcării mașinilor electrice.
„Din nefericire, de fiecare dată când un cablu de reîncărcare este conectat la priza unei mașini electrice, la celălalt capăt la cablului se află, de fapt, o termocentrală alimentată cu cărbune sau gaze, iar efectele nocive asupra mediului sunt astfel mai periculoase decât cele produse de o mașină pe benzină sau motorină„, explică profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie.
Vehemența cu care studiul cercetătorilor americani atacă mașinile electrice nu se oprește aici. Studiul Institutului Carnegie relevă că, indiferent de modificările aduse sistemului energetic american, bazat în proporție de 39% pe termocentralele alimentate cu cărbune, automobilele cu propulsie electrică vor continua să polueze mult peste limitele percepute de public. Astfel, dacă termocentralele ar folosi în loc de cărbune gaz natural, nivelul de emisii s-ar situa la jumătate comparativ cu cel al motoarelor pe benzină.

Și mai îngrijorător este că nici măcar sursele regenerabile de curent, precum apa (hidrocentrale), soarele (panouri solare) sau vântul (centrale eoliene) nu ar ajuta mașinile electrice să fie 100% curate, acestea continuând să producă, prin poluarea industrială asociată, aproximativ 25% din gazele nocive pe care le-ar emite un automobil similar, dotat cu un motor pe benzină sau cu unul diesel. Nu în ultimul rând, poluarea mediului cauzată de procesele complicate de reciclare a acumulatorilor uzați și chiar cele de fabricare a acestora este, la rândul său, ridicată.
Studiile americane nu par, totuși, să afecteze deciziile legislative globale și nici cursa lansării de mașini electrice în care se înscriu, treptat, toți marii producători auto. În Europa, Comisia Europeană prezice deja dispariția motoarelor diesel, anunțându-și oficial intenția de a le interzice până în 2050. Unele state membre, precum Marea Britanie sau Franța au avansat un termen chiar mai pesimist: 2040. Cauza invocată de CE este dublarea numărului de decese asociate poluării atmosferice, semnalată de Organizația Mondială a Sănătății. Studiul OMS nu analizează, însă, în particular fiecare sursă de poluare, mașinile electrice putând fi și ele incluse, la fel de ușor, pe lista marilor poluatori.
O altă problemă este cea a costurilor. Dincolo de prețurile relativ prohibitive ale mașinilor electrice, reţelele locale de electricitate vor fi nevoite să se extindă pentru a putea asigura necesarul de energie pentru încărcarea automobilelor eco, în condițiile creșterii accelerate a numărului acestora. Marea Britanie, spre exemplu, prevede deja investiții de miliarde de lire sterline în construirea de noi stații de încărcare și în redimensionarea sistemului energetic actual, depășit." (Preluare din revista AUTOEXPERT).

dias28
Posts: 22
Joined: 10 Feb 2018, 23:10
Location: Iasi

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dias28 »

Elanul antipoluare ascunde, de fapt, mari interese politico-strategice. Costurile noilor "strategii" trebuie suportate tot de plebe. Iata si unele opinii avizate (combatute de "ecologisti" cu o virulenta a carei violenta este menita sa acopere lipsa de sens a propriilor argumente):

"Activitatea umana (deci nu numai automobilele cu care circulam) este responsabila de circa 3% din totalul emisiilor de CO2. O singura eruptie vulcanica polueaza mai mult decat activitatea umana de la origini si pana in prezent."

"Pe langa faptul ca masinile electrice trebuiesc incarcate, productia respectivelor baterii polueaza enorm. Astfel masina aia "verde" a poluat deja mai mult decat un diesel in toata perioada de utilizare si inca nici n-a fost vanduta clientului final. De ce nu reprezinta masinile electrice viitorul?! Pai ar fi doua motive: extragerea si "rafinarea" de litiu si alte "materiale rare" este extrem de poluanta, iar litiul este si el un element care se termina la un moment dat, nu e infinit. Cea mai apropiata tehnologie "verde" ar fi pila de hidrogen, dar mai e mult pana departe..."

"Conform unui studiu suedez, fabricarea unei baterii de 100 kWh poate duce la emisii chiar și de 20 de tone de CO2. Studiul a dat naștere unei știri care a făcut rapid înconjurul globului și care arata că producerea bateriei unei mașini electrice emite la fel de mult dioxid de carbon ca și o mașină convențională condusă timp de 8 ani."

Ma rog, opinii si discutii...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Ma intreb daca americanii aia care au facut studiul asta (evident partinitor - cine acuza ca adversarul este fanatic si partinitor defapt descrie propria imagine din oglinda) au luat in calcul si poluarea care se produce fabricand o masina conventionala ?! (plastic, tabla, deja multe componente electronice care contin multe materiale rare si poluante, etc, etc). Ma mai intreb daca autorii studiului au luat in considerare ca e infinit mai ieftin si simplu sa montezi diverse filtre antipoluante la termocentrale (sau sa duci o politica de combatere a termocentralelor poluante si promovare a producatorilor de energie electrica cu poluare scazuta) decat sa montezi la fiecare masina cate un filtru antipoluat si sa reglementezi piata auto clasica ?! (care, fie vorba intre noi, doi bani nu face. Cine merge pe jos pe langa o strada aglomerata in gaze de esapament stie cat de toxice sunt emisiile din tevile de esapament dotate cu filtre ECO-jdemii. Ba mie unul mi s-a parut ca noile modele super-ECO dau un esapament si mai sufocant/toxic decat barabaftele vechi fara nici un filtru daca sunt bine reglate. Realitatea este ca motorul clasic pe combustibil fosil e ala care este, cu sau fara catalizatorul lui peste prajit "ECO-14" va scoate fum toxic).
Eu unul ma gandesc cum va fi cand poate in viitor pe strada vor circula numai masini electrice si nu va mai exista gazul de esapament actual! Sunt locuri si momente cand mergand ca pieton pur si simplu ma sufoc, imi dau seama ca inot in otrava, ca sunt gazat la propriu! Poluarea produsa de masinile mici in oras este efectiv enorma! Asta o stie cel mai bine ala care merge pe jos. Ala care merge la volan o prizeaza ceva mai subtil dar in final suntem gazati toti.

Ca sa nu mai spun cat de eficient si rapid este un motor electric! Nici mama lu' motorul cu aprindere interna nu se pune cu motorul electric! (sa amintesc si cat de simpla e o masina electrica in comparatie cu una clasica?!?! = poluare mai putina! Cand fabrici un obiect mai putin complicat inseamna ca poluezi mai putin. Asta a fost considerat in studiul ala?!)

Se pare ca toti aia care se suie la volanul unei Tesla (de exemplu) experimenteaza instantaneu un mare zambet pe fatza! Imi aduc aminte, cand eram copil si mergeam cu troleibuzul, ma gandeam de ce o masina conventionala nu poate sa accelereze atat de teribil ca motorul electric de la troleibuz!

Sunt convins, lumea va prefera masiv masinile electrice in detrimentul celor clasice cand vor fi accesibile la pret. Nu din cauze de poluare, in fond omul e o fiinta profund egoista, i se rupe de viitorul planetei/etc, dar din motive practice si de feeling la volan, unde o masina electrica isi bate joc de una conventionala. Evident, vor exista si nostalgici dupa feelingul condusului unui motor conventional (zgomot, zguduiala, etc, etc). Dar imi pare rau sa o spun, vestea proasta pentru fanii afumatoarelor pe roti este ca motorul electric este net superior! Buba mare a fost si inca ramane problema stocarii curentului electric.

Dar.... eventual, mai exista o solutie ecologica, probabil cea mai ecologica la ora asta, motorul conventional alimentat cu hidrogen. Total nepractica. Hidrogenul este greu de stocat si are prostul obicei sa explodeze teribil. Plus, de unde il iei?! Il poti produce din apa dar cu costuri mari de energie. Si ajungi de unde ai plecat, plus diverse explozii pe sosele!

Si evident, mai e mama si tata ecologiei..... transportul in comun! De ce expertii astia "trumpisti" nu se iau de trenurile electrice ?! Pentru ca nu ar avea argumente, sunt exceptionale!

Iar in final, ca tot dezbatem, ajungem la..... educatie/mentalitate (sau educatie = mentalitate). Ciolovecul actual, prost si infatuat, crescut de mic cu basini in cap, un animal salbatic (omul-lup) care se crede "cel ales", e prea fudul (si comod) sa mearga cu transportul in comun. Toata societatea democratica actuala (aflata pe duca, vine din urma Mama China!) striga, urla din toti bojocii, "-Te vreau lacom, prost, fudul, lenes!". Fudulului actual i se prabuseste lumea daca ar fi nevoit sa mearga in turma cu transportul in comun sau pe jos, sau cu bicicleta sau trotineta. Alea "este pentru luzari!", el parcheaza suvul in usa tutungeriei!... Deci, mentalitatea! Asta polueaza cel mai mult pe planeta! Si sa vedeti belea, se ridica China si India, ciolovecul de acolo prizeaza si el mentalitatea asta de export occidental si vrea masina! Daca toti saracii lumii (care sunt ultra majoritari) ar avea maine masina, conditii occidentale, consum, etc, planeta nu ne-ar mai sustine, adica marul ar cadea din pom dupa ce prea multi viermi s-au imbuibat si s-au cacat in el!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Petrescu
Posts: 207
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Petrescu »

Norma de poluare Euro6 care foloseste si AdBlue, daca este implementata corect si nu este ocolita fraudulos precum facea VW, este rezonabila pentru oras si foarte buna in afara lui. SUV-urile mari si noi, de fitze, cu Euro6, polueaza chiar putin. Plus ca sunt putine ca numar. Ne sar noua in ochi pentru ca sunt mari si spectaculoase, dar totusi nu sunt multe. Beleaua vine de la masinile mai mici, mai vechi, sterse, pe care ochiul le tolereaza si uita sa le numere. Astea reprezinta mai bine de 50%din parcul auto si sunt masinile cu vechime mai mare de 5 ani. Proprietarii lor este clar ca nu le mai intretin in stare perfecta din lipsa de bani, in primul rand si apoi din comoditate. Apoi sa nu uitam un fapt: statul roman, prin domnii de la partidul iubit de tot poporul, a scos taxa de poluare si a permis intrarea in tara a multor masini vechi si ieftine. De asemenea si carburantul de la 7 lei a scazut la 5 lei. Rezultatul ? Toata lumea, dar chiar toata lumea care doreste poate avea o masina.

Petrescu
Posts: 207
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Petrescu »

Nu cumva Oprescu apoi Firea promiteau transport in comun gratuit ? Culmea este ca da, transportul in comun gratuit este viabil, cel putin asa sustin specialistii in finante.

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by puf »

Aia care au facut studiu cu poluarea la masini electrice probabil ca au fost platiti sa caute ceva, orice, sa inventeze, sa franeze directia in care se duce inevitabil industria auto.
Poluarea motoarelor termice este imediata, constanta si la nasul fiecaruia, centralele electrice pot fi la sute km departare de oras si respecta norme de poulare mult mai stricte.Doar o mica parte din energie se obtine prin arderi de orice combustibili, au uitat sa spuna de energia nucleara care o pondere foarte importanta.
Chiar si masinile care folosesc catalizatori, nu fac decat sa acumuleze o parte din noxe si sa le elibereze ulterior in regim special pe autostrada.Nu raman sau nu sunt neutralizate, se elibereaza dupa acumulare.
Pe langa poluarea prin ardere de la motoarele termice, intretinerea acestora genereaza substante poluante grave: filtre de particule, de combustibili, uleiuri sintetice si minerale care trebuie schimbate periodic.

Reciclarea bateriilor este un proces care nu afecteaza mediu si asigura materie prima extrem de valoroasa fabricilor producatoare, mult mai pretioasa decat extractia de minereu.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Pe scurt, masinile mici polueaza groaznic! Pentru ca vorba lui Bula, sunt multe! (sau este multe!) Exista diferente in aer chiar si intre zilele de lucru si zilele de liber national (Bucurestiul e oras de bugetari, de trantori) cand foarte multe masini sunt plecate din oras. Chiar si cand stai langa o sosea nu foarte aglomerata se simte otrava din aer care te sufoca! Traim cu otrava in casa, asta e sigur. Insa multi sunt obisnuiti. Iar obisnuinta e a doua natura. Mai ales la conationali! Care pe langa faptul ca respira cel mai infect aer din Europa, majoritatea trag tigari la greu. Mai ales tinerii!

Asa cum probabil am scris mai sus dar nu mai stau sa ma uit, imi imaginez o zi cand pe strazi vor exista numai masini electrice! Probabil va fi incredibil! Probabil asta e directia si ca de obicei, omul se obisnuieste repede cu binele dupa care i se pare firesc. Atunci unii se vor intreba cat de prosti si salbatici am fost cu tigarea in gura si fumegatorile pe 4 roti?!

Evident, am (si ma bucur ca nu-s singurul) o pozitie asazis ecologica. Dar mai degraba sunt bosimanul care intr-o zi se intreaba de ce trebuie sa-si gaureasca nasul, urechile si sa-si vare belciuge peste tot?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Petrescu
Posts: 207
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Petrescu »

Pana la masini electrice ar fi fost bine daca politicienii ar fi aranjat lucrurile de asa natura incat sa fie o atmosfera rezonabila si cu tehnologia actuala. Din pacate reusesc sa ameteasca lucrurile in asa hal incat scot ce-i mai rau din orice tehnologie s-ar folosi. Mie unul mi-e teama ca peste 80% din poluarea Bucurestiului vine din prostie, dintr-o gestionare catastrofala a tot ceea ce tine de mobilitatea oamenilor si a marfurilor. Am avut ocazia sa vad orase mult mai mari ca Bucurestiul iar poluarea acolo era la nivel rezonabil, nu deranja pe moment, n-o sesizai daca nu te fortai sa faci acest lucru. Dar ma rog, exista o strategie intreaba la baza, erau inele de viteza mare in oras, tot felul de reglementari stricte, transportul in comun atat cel de suprafata si mai ales cel subteran bine pus la punct, infrastructura rutiera care favoriza circulatia in locul stationarii si blocajelor in care apar si cele mai mari poluari, etc...Pana la urma mai important ca orice tehnologie este raspunsul la intrebarea "ai cu cine sa faci treaba buna?"

Post Reply